Me kat is zielig, wat zouden jullie doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Crista

Me kat is zielig, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 15:54

hey,

heb ik weer hoor, ijn me ouders op vakantie heeft me kat weer wat....

kom net thuis uit school en ze rent naar d'r eten's bakje toe kijkt ze me aan met een dicht oogje.....
dus ik kijken naar dat oogje, komt er helemaal vocht uit enzo (gewoon helder vocht hoor...)
en k'weenie heb het idee dat ze nme ook een beetje met een scheef mondje aan kijkt... (kan ook door vertekening van dat oog komen...)

ging kijken op de plek waar ze op de bank had liggen sapen en daar lag ook een heel klein beetje vocht....
had ook het idee dat ze een beetje kwijloverschot in d'r bek had (niet echt kwijlen zeg maar maar toch ook niet zoals het hoort....)

maarjah, nu zijn me ouders er dus ook niet en twijfel ik een beetje wat ik moet doen....

zal ik het nog een dagje aankijken of niet???

ze is verder niet anders qua karakter voor zover ik nu merk, ze heeft gewoon verschrikkelijke honger (zoals altijd ) en wil de hele tijd knuffelen en op schoot zitten (ook zoals gewoonlijk) en ze mauwt ook nog steeds net zo veel als normaal....

wat zouden jullie doen?

_Rijkie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:55

Ik zou langs de DA gaan, maar m'n vriend zegt altijd dat ik te overbezorgd ben en te snel naar de DA ga.

postbodesiem

Re: Me kat is zielig, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:56

hoe oud is de kat ? loopt ze ook buiten? misschien een vuiltje in haar oog?

Crista

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 15:58

ze is nu 11 en aangezien ze altijd wel iets heeft, (ze is echt voor bijna alles allergisch, heeft 6 maanden met verband om d'r halve lijf gelopen omdat ze helemaal open lag enzo) is dat voor haar doen echt al heeeeel erg oud, de DA dacht toen ze 8 was dat ze niet zo lang meer had....en ze is nu eigenlijk de laatste tijd gezonder als normaal.....

en ja ze komt iedere dag buiten.... ik zat ook al aan een vuiltje te denken.... maar ja, kan dat zo loang blijven zitten? (ze loopt nu al voor zover ik haar heb gezien ongeveer 2 uurtje met o'n gek oog)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:02

Waarom vraag je dat op een forum? Waarom bel je de DA niet?

Ik snap dat echt niet.

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:05

Mijn katten hebben dat ook wel eens, iig ff schoonmaken met warm water en en doekje, als het weer terugkomt dan gewoon weer doen, denk niet dat het kwaad kan.. en iig ff DA bellen, bellen kost toch nix en dan hoor je wel of je langs moet

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:05

en volgens mij moet dit bij beestenboel

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:13

Sorane schreef:
Waarom vraag je dat op een forum? Waarom bel je de DA niet?

Ik snap dat echt niet.

Een DA zegt toch van kom naar ff langs dan kan ik het even bekijken en dan direct een consultje afrekenen, ik denk dat je het ook gewoon even in de gaten moet houden (misschien heeft ze wel een tik van een andere kat in haar oog gekregen) en zoals hasten zegt even schoonmaken met een doekje en kijk het even een uurtje of wat aan. Als je het echt niet vertrouwd en de poes heeft er zichtbaar last van ga dan naar de DA. Succes

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:15

Ik zou langs de DA gaan.
Liever een keer voor niets, dan dat je straks te laat bent ofzo.

Heeft ze haar oogje nog steeds dicht?
In ieder geval even schoonmaken met gekookt water.
Ik zou het niet zelf aankijken, maar er gewoon even naar laten kijken.
Laatst bijgewerkt door danifur op 17-01-06 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

NoaC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:15

Wat denk je van naar de DA?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:18

postbodesiem schreef:

Een DA zegt toch van kom naar ff langs dan kan ik het even bekijken en dan direct een consultje afrekenen
, ik denk dat je het ook gewoon even in de gaten moet houden (misschien heeft ze wel een tik van een andere kat in haar oog gekregen) en zoals hasten zegt even schoonmaken met een doekje en kijk het even een uurtje of wat aan. Als je het echt niet vertrouwd en de poes heeft er zichtbaar last van ga dan naar de DA. Succes

Als je zo denkt dan ben je naar mijn mening geen huisdier waard.
Ik snap sommige mensen echt niet...

_Rijkie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:21

Zo denk ik er dus ook wel een beetje over...

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:22

Kun je het oogje openkrijgen? ik zou voorzichtig kijken of er wat in zit, met gekookt lauw water schoonmaken, en als je niks ziet of oogje gaat niet open dan gewoon naar de DA!! Je hoeft echt niet altijd gelijk af te rekenen, als je geen geld hebt en je ouders zijn op vakantie begrijpen ze dat echt wel.

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:24

Sorane schreef:
postbodesiem schreef:

Een DA zegt toch van kom naar ff langs dan kan ik het even bekijken en dan direct een consultje afrekenen

, ik denk dat je het ook gewoon even in de gaten moet houden (misschien heeft ze wel een tik van een andere kat in haar oog gekregen) en zoals hasten zegt even schoonmaken met een doekje en kijk het even een uurtje of wat aan. Als je het echt niet vertrouwd en de poes heeft er zichtbaar last van ga dan naar de DA. Succes

Sorane, ik vind de dierenarts ook te duur. Maar als mijn dieren echt ziek zijn ga ik wel. Alleen wacht ik meestal wel een dagje af om te kijken of het vanzelf beter gaat. Als blijkt dat die kat van de TS er echt last van heeft; gaan. Maar een paar uurtjes afwachten kan in dit geval geen kwaad geloof ik.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:25

Ik sta dus wel voor elk wissewasje bij de dierenarts op de stoep Ik begrijp wel wat Sorane bedoelt.

Ik zou inderdaad toch even langs gaan. Je zegt dat ze ook haar kopje schuin houd en overmatig speeksel heeft? Dan lijkt het wel alsof ze een klap op haar kop heeft gehad of zoiets. Komt ze ook buiten?

Het kan sowieso van alles zijn. Wat betreft hoofdletsel enzo zou ik naar de dierenarts gaan.

Crista

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 16:31

nou had het al schoongemaakt, en nu traant ze nog wel en beetje en ze heeft hem nog wel ietsje dicht maar ziet er al wat beter uit, en kijk als ik ECHT dacht dat er iets goe dmis zou zijn had ik natuurlijk al bij de DA gestaan, dat lijkt me logisch.....
heb de DA wel ff gebeld en die zei dat ik het gewoon ff aan moest kijken... dat ze zo raar kijkt komt waarschijnlijk idd door de vertekening van dat dichte oogje, als ik me echt zorgen maak kan ik tot vanavond 9 uur gewoon even bellen en meteen terecht....

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:33

hasten schreef:
en volgens mij moet dit bij beestenboel

Idd
En even DA lykt mij het verstandigst.
Een oog is een kwetsbaar orgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:45

Ik heb zelf een cavia die nogal kwakkelt. Ik heb inmiddels honderden euro's aan DA kosten betaald. Maar liever een keer 50 euro voor niets dan 1 keer niet gaan omdat je te krenterig bent.

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:53

[/quote]

Sorane, ik vind de dierenarts ook te duur. Maar als mijn dieren echt ziek zijn ga ik wel. Alleen wacht ik meestal wel een dagje af om te kijken of het vanzelf beter gaat. Als blijkt dat die kat van de TS er echt last van heeft;
gaan.
Maar een paar uurtjes afwachten kan in dit geval geen kwaad geloof ik.
[/quote]

Jeetje wat krijg ik bokt weer over me heen, begrijp het goed ik ben stapelgek met mijn dieren en ik heb alles voor ze over, maar vaak is het gewoon een kwestie van even aankijken en zoals ik eerder schreef als je het niet vertrouwd ga dan naar de DA, dus niet iedereen gelijk op de kast dat ik geen beesten waard ben aub want dat slaat helemaal nergens op !!!!!!!![/quote]

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:57

postbodesiem schreef:
Jeetje wat krijg ik bokt weer over me heen, begrijp het goed ik ben stapelgek met mijn dieren en ik heb alles voor ze over, maar vaak is het gewoon een kwestie van even aankijken en zoals ik eerder schreef als je het niet vertrouwd ga dan naar de DA, dus niet iedereen gelijk op de kast dat ik geen beesten waard ben aub want dat slaat helemaal nergens op !!!!!!!!

[/quote]

Vaak misschien ja, maar het hoeft nu maar 1 keer net niet zo te zijn dat het een kwestie van aankijken is!
En dan sla je jezelf achteraf voor je kop!
Niemand heeft gezegd dat jij niet gek bent met je dieren!
Iedereen heeft zijn eigen mening ergens over.
en mijn mening is, dan liever 100 x voor niets bij de DA dan 1 keer te laat.

Exit13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:00

rakkertje13 schreef:

Idd
En even DA lykt mij het verstandigst.
Een oog is een kwetsbaar orgaan.

Ik zou me eerder zorgen maken om het kwijlen en het scheve bekkie, dan om dat oog...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:00

Precies!!

Als je een DA te duur vind, dan moet je denk ik maar eens goed nadenken of huisdieren wel jouw ding is.

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:04

Sorane schreef:
Precies!!

Als je een DA te duur vind, dan moet je denk ik maar eens goed nadenken of huisdieren wel jouw ding is.

Nou sorry Maar wij hebben hier een enorme beestenboel ; 4 honden, 3 katten, 4 konijnen, 2 cavia's, paard en noem maar op. Maar wij rennen ook echt niet om alles naar de DA. Daar denk je toch wel even overna.
Tuurlijk, als een kat thuiskomt met een knik in zijn staart dan staan we zo voor te deur.
Maar als je bijv. een dicht oogje hebt, proberen wij toch ook met gekookt water even wat schoon te maken enzo. Mocht het dan de volgende dag niet beter gaan, tuurlijk, dan is de DA er altijd nog.

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:09

Dat bedoel ik dus !

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 19:21

Verplaatst naar BB