bench, meteen gezeur...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purple

bench, meteen gezeur...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 12:48

Omdat ons lieve 1 jarige "kalfje" alles sloopt als ze ook maar even merkt dat ze alleen is, van portononnees tot bh's en ga zo maar door. Hebben wij besloten haar in de bench te doen. We hebben er een waar ze mooi in past, ze kan staan zitten en languit liggen.
Ik fietste naar huis uit school, komt de moeder van onze buurman naar me toen. Zegt ze:"Ronald (buurman) zei dat jullie hond nu in een hok zit" Ik: "Ja, ze sloopt alles" Zij: "dat moeten jullie helemaal niet doe daar word ie hardstikken agressief van. Ik weet al hoe de buurman voor het raam gaat staan en er tegenaan tikken en tegen de hond praten. Hond mag de buurman helemaal niet omdat hij haar vasthield bij haar riem toen zijn grote zwarte hond haar wilde dekken (ze was nog loops ook).
Is dit gelul of vinden jullie dat ook?

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 13:28

Onzin, een hond wordt daar echt niet agressief van.

Ze zou het mss niet zo leuk vinden omdat ze het nog niet gewend is, maar dat went ook snel genoeg denk ik.

purple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 13:41

Ze kan gewoon heelkijk liggen, ze ligt er gewoon de heletijd dat we gewoon thuis zijn ook in als het deurtje open is.

Afbeelding
Dit is toch niet te klein?

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 13:46

Pf welnee joh.

purple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 13:47

mooi

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 13:53

Mag ik eerlijk mijn mening geven? Ik krijg een beetje het idee dat een bench een modeverschijnsel is. Je hoort steeds vaker dat de hond 'in de bench zit'. En domme ik dacht eerst dat dat een soort grote buitenkennel was!

Nou weet ik niet hoelang jullie hond erin zit maar sommige mensen presteren het om hun hond zo'n 8-9 uur per dag erin op te sluiten. Een bench vervangt natuurlijk nooit een stuk opvoeding en gewenning om alleen te zijn. Als je tijdens de 'opvoedperiode' eens een uurtje weg moet en hem daarin opsluit zeg ik nog okay. Maar je kunt toch ook een kamer hondproof maken?

Voor veel mensen is een bench een stuk gemak. Ze gaan weg, hup hond erin en als ze uren later weer thuis komen is alles in huis nog heel.

Ik weet niet of alle honden er agressief van worden om in zo'n kleine ruimte opgesloten te worden, ik kan me er iets bij voorstellen. Zelf zou ik er in elk geval wèl behoorlijk agressief van worden

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 13:55

nou geloof me, het is juist goed dat een hond een eigen plek heeft!
Ik heb op het moment een mechelse herder die we gekocht hebben van een politie agent bij deze man zat hij meestal in een bench als hij mee moest na het werk, bij ons zit de hond overdag in zijn ren buiten en sávonds lekker binnen.
En hiervoor een hond die binnen in een bench zat, wanneer wij niet in huis waren of even geen zin hadden.
Dit was zijn plekje en dat vond hij heerlijk, hij kroop er vaak zelf in omdat hij dan even wilde rusten.
Dus trek je er niets van aan, een hond vind het uiteindelijk fijn een eigen plaats te hebben..

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:25

Wij hebben 2 Duitse herders waarvan de eerste super makkelijk was met opvoeden en nooit wat gesloopt heeft. Dus geen bench. Was er ook eigenlijk op tegen. Vond het zielig. Nu hebben we nummer twee en deze is een echte sloper. Na een aantal weken een bench aangeschaft daar ze echt de huiskamer verbouwt. Krijgt beweging genoeg want er wordt mee getaind voor de africhting. Ze kreeg de bench en het was geen probleem. Ik ben overdag veel thuis en als ze slaapt bijna altijd in die bench. met de deur open. FDus ze vindt het fijn. Onze andere hond heeft een mand maar ligt ook vrij veel in die bench. Vaak liggen ze er vaak samen in. Dus zielig vindt ik het niet meer. Het is hun eigen veilige plekje waar iedereen ze met rust laat. Het is natuurlijk niet bedoeld om er overdag 9 uur in te zitten. Maar s'nachts zit hij er ook in

_Rianne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:58

Te klein zeker niet, een bench is eerder te groot.
Hoe groter de bench is, des te meer kans heb je dat ze onzindelijk worden en vernielen. hoe kleiner, des te veiliger de plek voor je hond is! En als hij, zoals op de foto te zien is, de plek accepteerd en er goed aan gewend is, is dat voor hem zijn eigen veilige plek waar hij graag in ligt! Agressief? dacht het niet! word jij agressief van een eigen plek?! Wel zou ik proberen te zorgen dat debuurman de hond niet gek kan gaan staan maken als ie in de bench zit en er niet uitkan! dan word het ook een bedreiging!
Succes!

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:08

Hondje van m'n vader zit ook in een bench, vind dr helemaal niets zieligs aan, hij staat altijd open en hij gaat er dus ook vanzelf gewoon inliggen.. en als je bench zegt, gaat ie er ook in en blijft erin

Lysette

Re: bench, meteen gezeur...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:53

Een bench is prima, maar wordt te gemakkelijk gebruikt. Te veel mensen donderen hun hond met verlatingsangst zo hoppa van de een op andere dag in een bench want dan kan hij niet meer slopen. Dat is minder. Bij normaal gebruikt heb ik niks tegen een bench, zolang ze er maar niet de hele dag inzitten

purple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 17:23

Onze hond is er gewoon in gaan liggen toen we de bench in de kamer zette en haar kleed erin deden. Ze is er nu niet meer uit te krijgen.

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:26

een bench word door de hond als een veilige plek gezien wat van hem is mijn bench staat de hele dag open en mijn hond ligt daar de hele dag in en vind dit geen probleem.

zeg maar aan je buurman
dat de baas de hond vals maakt en niet de bench waar die in ligt

purple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 21:10

haha ja, maar bij ons is het de buurman

secricible

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 22:47

Toen mijn opppas de hond kreeg had deze ook meteen bench. De eerste regel die ik leerde toen ik bij hen kwam was "als de hond in de bench zit, blijf je er weg."
De bench was haar plekje en de hond is altijd schuw geweest, dus het was echt gouden regel dat ze daar niet gestoord zou worden.

Denk dus zeker niet dat een bench kwaad kan.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 23:06

wij hebben nu net een dag een grote pup van 9 maanden oud en iedereen raad mij aan hem in ene bench te doen, omdat hij anders misschien de boel kan slopen. Ik zelf ben niet zo'n voorstander van opsluiten maar als het moet dan moet hem is de snelste manier om het ze af te leren. Gelukkig is mijn grote jongen ontzettend braaf en werd het huis pas afgebroken toen we weer thuis kwamen(enorme zwiepstaart+hey hallo Gato=lege tafel volgende keer stofdoek aan z'n staat binden)

onze andere hond hier thuis heeft een grote kartonnen doos voor zichzelf als ze een keer weg wil kruipen

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 00:28

Bonnie_Fan schreef:
Agressief? dacht het niet! word jij agressief van een eigen plek?!

Wel als ik er niet uit kan wanneer ik dat wil. Nogmaals, af en toe een uurtje - of 2 - lijkt me geen probleem maar naar mijn mening zijn er een hoop mensen die een bench wel erg 'handig' vinden.

En een eigen plek kan natuurlijk ook gewoon een lekkere mand zijn waar de hond met rust gelaten wordt. Dat hoeft echt niet achter slot en grendel te zijn.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:38

Tja, ik ben ook een bench eigenaar geweest.
Mijn Argentijn en mijn witte herder hebben beide een eigen bench gehad.
En nee, dit was niet omdat het makkelijk was, dit was omdat ze sloopten.
Een bench kan weinig kwaad, en nee, zelfs niet wanneer de hond er 4 uur in zit.
Mijn honden gingen met plezier de bench in, en waren er dan haast niet meer uit te krijgen. En geloof me, wanneer een Argentijn er niet uit wil, wil ze niet

Dus laat je niet van de wijs brengen!
Door niemand niet. Er zijn altijd mensen die denken het beter te weten

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 14:10

misschien moet je ook de buurman in de bench stoppen. Omdat hij lastig is.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 15:02

wij hebben ook een bench voor 1 hond! En als hij er geen zin meer in heeft om bij ons te zijn gaat hij zelf in de bench! Ook is het voor ons een plek om hem neer te zetten als hij straf heeft. Dan gaat het deurtje dus dicht. Als hij er zelf in gaat blijft het deurtje open!

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:29

ellenlouise schreef:
Bonnie_Fan schreef:
Agressief? dacht het niet! word jij agressief van een eigen plek?!

Wel als ik er niet uit kan wanneer ik dat wil. Nogmaals, af en toe een uurtje - of 2 - lijkt me geen probleem maar naar mijn mening zijn er een hoop mensen die een bench wel erg 'handig' vinden.

En een eigen plek kan natuurlijk ook gewoon een lekkere mand zijn waar de hond met rust gelaten wordt. Dat hoeft echt niet achter slot en grendel te zijn.

Onze oudere hond die een mand heeft ligt op het moment heerlijk te slapen in de bench van zijn jongere slopende soortgenoot.

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:37

nee, ik denk ook niet dat de hond daar aggressief van wordt. als hij alles sloopt, nou dat wil je ook niet hebben, dan is een bench een perfekte oplossing, bij mijn pony is er ook een hondje, maar die is nog heel jong, dus die moet wel in een bench,. en dat gaat super

Sabinee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:42

Nee, ik denk ook niet dat die aggressief wordt. onze pup van 10 weken gaat gewoon in de bench als wij weg gaan ( dus dat is niet langer dan een uurtje ) En als me ma ofzo even boven wat gaat doen. Als wij er wel zijn loopt ze gewoon door het huis.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:47

Heb nog geen hond meegemaakt die echt aggresief worden van de bench. Onze honden moeten ook in de bench, dit is omdat anders de nieuwe stoelen eraan gaan. Maar ze gaan er ook overdag in als het deurtje openstaat, lijkt me dan sterk dat ze dan aggresief gaan worden.

En ze komen er vaak genoeg uit! Mijn zusje komt om half 1 thuis dan gaan ze even naar buiten en gaan ze er om 1 uur weer in. En om 3 uur gaan ze erweer uit Kan er ook niet tegen als mensen de hond voor uren in de bench zetten

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 00:11

Even voor de goede orde: ik wijs de bench niet af, alleen het overmatig gebruik ervan.

Trouwens, heb er zelf veel gemak van gehad Onze kat heeft er 1-2 weken non-stop ingezeten. Was superschuw en de bench was een geweldig middel om contact met haar te maken zonder dat ze weg kon duiken.