Wat doen jullie katten 's nachts?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elles

Wat doen jullie katten 's nachts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 20:15

De onzen... waarschijnlijk helemaal niks
Het is altijd stil en rustig 's nachts, alleen de oudste hoor ik af en toe 1 keer "huilen". Geen idee wat daar de bedoeling van is, ze doet het ook maar 1 keer.
Onze oude kat brulde elke nacht een keer of tien achter elkaar enorm hard. Beneden, op de bank, maar ik kon het boven horen. Ook met onduidelijke reden. Ze deed het overdag ook wel, stond ze tegen de rugleuning van de bank te gillen. Dement?

Wat spoken die van jullie uit?

XxSultanxX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:16

die van ons slapen alle2 alleen de oudste snurkt nog wel eens

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:18

Die van mij ligt 's nachts lekker naast me of tussen ons in in bed

Dat gillen herken ik wel, dat deed de mijne in het begin. Voelde ze zich een beetje eenzaam. Als ik haar dan riep kwam ze snel op bed en was alles weer goed

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:18

die van mij slaapt meestal gewoon ( op mijn bed heel ruim enzo, zodat ik dus plaats moet maken voor hem )
soms maakt hij zo'n prrr geluidje niet spinnen maar een ander heel gek geluidje

marijkuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:20

die van ons slaapt in de schuur, op de strozolder, heeft ze een holletje gemaakt en het enigste wat ze denk ik doet is slapen...

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:23

Die van mij slaapt denk ik alleen, ik hoor iig niks.

Caballo

Re: Wat doen jullie katten 's nachts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:32

Ik denk dat die van mij liggen te slapen. Als ik soms 's nachts naar de wc moet dan ligt er meestal 1 op de keukenstoel. De andere zie ik niet, maar ik neem aan dat ze wel ergens ligt te slapen. Ik denk dat ze 's morgens vroeg pas gaan lopen donderjagen. Soms hoor ik ze wel eens knokken vroeg in de morgen (ze kunnen elkaar namelijk niet uitstaan). Of als ik wakker wordt dan ligt er heel soms wel eens een dood muisje voor de slaapkamer deur. Ze kunnen namelijk ten alle tijden naar buiten als ze dat willen...

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:49

De meesten liggen bij mij op bed dat zijn er dan gemiddeld 4 (heb er 6) Toetanchamom heeft waarschijnlijk meer ruimte in zijn graf dan ik snachts op mijn Kingsize bed want ze komen ook heerlijk tegen je aan knorren

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:57

De onze ligt in je knieholte (bij één van de uitverkorenen)
lekker warm, tot ongeveer 7 uur, dan knabbelt ze aan je tenen omdat ze haar ontbijt wil hebben

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:00

Ze slapen...
Ofze breken de tent af... Als ze dat doen , ogen ze de volgende dag tot 14.00 slapen en vanaf dan houd ik ze wakker en heb ik mijn nachtrust terug!!

Als ik de slaapkamerdeur dicht doe, maakt mijn kat ze weer open. (hebben 2 rode katers)

zonnebloem18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:08

Af en toe wat eten en drinken en verder is hij erg goed in mij wakker maken als ik net lig te slapen.
Hij ligt eigenlijk altijd bij ons op bed vind ie gezellig.

Snowgirl38

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:09

Die 4 van mij liggen samen met de hond bij ons op bed en de kleinste sabbelt 's nachts op mijn vingers en kruipt dan helemaal in mijn nek.

Suuskipje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:14

hmmm.. slapen en in mijn moeders en vaders tenen bijten (hij sluipt dan anar boven en als zij dna bewegen in bed dan gaat hij hun voeten aanvallen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:15

tot een uur of drie slapen ze

daarna gaat er meestal wel een rondspoken, soms hoor ik op zolder gerommel, zijn ze denk ik tikkertje aan te spelen ofzo...
als ik om 6 uur moet plassen( vaste prik!) dan zijn ze wakker en lopen met me mee en willen eten.

tegen de tijd dat ik eruit moet om 7 uur zijn ze nergens te vinden en slapen ze weer......

Elles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 21:20

zonnebloem18 schreef:

Praktische vraag: als je nu eens wat privacy wilt , laat ie zich dan braaf wegsturen, of blijft hij aan de deur staan krabben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:23

Elles schreef:
Onze oude kat brulde elke nacht een keer of tien achter elkaar enorm hard. Beneden, op de bank, maar ik kon het boven horen. Ook met onduidelijke reden. Ze deed het overdag ook wel, stond ze tegen de rugleuning van de bank te gillen. Dement?

Wat spoken die van jullie uit?

Klopt, dat heb ik vaker gehoort bij oudere katten!! Ze schijnen minde rte horen dus miauwen ook vaker en omdat ze ook minder zien weten ze niet meer wat ze aan het doen zijn

Mijne slapen.

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:50

Onze poezen gaan gelijk de eerste 5 seconden dat ze denken dat de kust veilig is ( als we net in bed liggen ) alles doen wat verboden is: op het aanrecht, proberen de vuilnisbak open te krijgen, met de bloemen en planten spelen etc.

Dus het is standaard dan we dan alsnog ons bed uit moeten om ze te waarschuwen. Daarna komen ze bij ons liggen kroelen ( stelletje slijmballen ) en als we genoeg van ze hebben sturen we ze van het bed af en liggen ze bijna de hele nacht naast ons bed te stinken.

Altijd een uur voordat de wekker weer gaat, proberen ze te peilen of we misschien toch al wakker zijn, en als we ook maar een spleetje maken van onze ogen dan krijgen we een poeseninvasie ( zucht ).

Kikka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:43

Het hele huis afbreken. En als hij daar genoeg van heeft komtie bij je in bed liggen om je hele benen en kont af te likken
Vreempie

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 23:34

Ok, de mijne heeft een standaard ritueel, haha.
Voordat ik ga slapen ligt hij altijd al op mijn bed. Xodra hij weet dat ik klaar ben om naar bed te gaan is het speeltijd. Pfff, gooi ik al liggend heel lui een paar keer met zijn muisje vanaf mijn bed, roep heel enthousiast hope goed hij dat wel niet doet. Dan brengt hij het muisje nog een keer of 3 op bed om weg te gooien, om vervolgens dat kleffe ding mee onder mijn dekens te nemen en tussen zijn voorpootjes in te houden en te gaan slapen..tegen een uur of half 8 begint hij aan mijn tenen te knagen en tikken. Zodra hij ook maar even door heeft dat ik wakker begin te worden is het hommeles. Eten hoor ik hem dan roepen.
Ik heb hem sinds half augustus en dat heeft hij sinds die tijd, zal vast nooit over gaan

Dreamybol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 23:40

Mijn kat probeert 's nachts mijn bed te veroveren. Ze had me laatst van de ene kant de andere kant op weten te duwen...
Als ze niet duwt, snurkt, spint of smakt ze

zonnebloem18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 04:36

Elles schreef:
zonnebloem18 schreef:

Praktische vraag: als je nu eens wat privacy wilt , laat ie zich dan braaf wegsturen, of blijft hij aan de deur staan krabben?

Dan zetten we hem even buiten de deur. Mocht hij gaan krabben zetten we hem effe in de badkamer 1 verdieping lager en 2 deuren verder.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 04:52

Als hij de kans krijg ongein uithalen. Met een grote voorkeur voor het omgooien van bloemenvazen waar water in zit.
Tot zeer grote onvrede van mijn vriendin, naast het feit dat de houten vloer er nou niet echt beter van word als er water op blijft liggen heeft hij het ook al voor elkaar gekregen dat water te gieten over haar cd's en zo een paar boekjes van special editions te verruïneren.

Wonderbaarlijk genoeg gaat er overdag nooit iets omver en komt hij niet eens in de buurt van bloemenvazen.

Verder is hij (uh zij) best lief.

Oh ja, degenen die hun bed met een of meerdere katten delen, ik ken het probleem, bij mij slaapt de hond (een kleintje gelukkig) op bed en die denkt ook dat het bed in de eerste plaats voor hem bedoeld is en dat ik toch behoorlijk dankbaar mag zijn dat ik er ook in mag liggen.

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 11:26

bij ons zijn 's nachts al 3 bloempotten gesneuveld, dan komt ze zo beteuterd bij je liggen met poten vol aarde

_Ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 11:36

mijn kat sloopt s'nachs de deur, hij probeert naar boven te komen maar wij hangen een touwtje voor de deur om dat te voorkomen, hij beukt krabt en springt tegen de deurklink. probeer dan nog maar te gaan slapen.....

Raveltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 14:37

Onze katten, moeder en zoon, komen s'nachts tot leven.. Rennen tien x de trap op en af.. Rennen achter elkaar door de huiskamer, lopen vazen e.d. van de vensterbanken af.. Ben menig nacht al wakker geweest..

De jongste wordt 6 maanden en die heeft met kerst voor het eerst de kerstboom ontdekt.. Om te wennen hebben we de boom enkele dagen zonder versiering laten staan, hij klom helemaal rond naar boven de boom in.. Hij lag er zelfs in te slapen. Ik werd er gek van, na enkele dagen toch de ballen erin gehangen en na 2 kapotte ballen eindelijk rust voor de boom. Het is een nep, maar hij ziet er niet meer uit, hahaha.. je zie het al aan zijn snuitwerk dat hij op kattekwaad uit is..