Katertje TE aanhankelijk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JustNanno

Katertje TE aanhankelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 22:27

Gek word ik af en toe van hem. Mijn kleine Noël is nu 17 weken, en vanaf week 14 hier in huis.
De fokker vertelde dat hij erg aanhankelijk was, maar het neemt nu wel extreme vormen aan.
De hele dag loopt hij me achterna, en als ik ga zitten wil hij perse op schoot of in mijn nek hangen. Zodra ik dat niet wil, en hem op de grond zet, is hij beledigd, en springt zo weer op schoot. Het woordje NEE kent hij nou wel, en luisterd daar zo af en toe na.

Zichzelf vermaken kan/wil hij niet, zo af en toe speelt hij met een muisje, of met de andere kat, maar dat was het wel zo'n beetje.
Verder wil hij alleen maar aandacht...en dat wordt toch wel vrij irritant af en toe. Speeltjes en uitdagingen hier in overvloed trouwens.

Nu ben ik nog hele dagen thuis, maar als ik straks ga werken, dan weet ik niet of meneertje dat wel trekt...

Wat nu?

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:50

hem niet van je schoot afgooien, als je je kat van je schoot afgooit vind hij het alleen maar nog leuker om aandacht van je te krijgen. Ik zou toch best blij zijn met zo'n kat die de hele tijd bij je wil zijn. Maar ik weet ook niet echt hoe het is want niet veel katten zijn zo als jou kat. Is het trouwens een raskat ofzo?

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 22:53

Ik gooi hem niet, maar zet hem rustig op de grond. Ik ben heel lief tegen hem, maar af en toe wordt het me een beetje te gek. Hij loopt me constant voor de voeten (de hele dag door), wil niet spelen als ik niet meespeel, dat soort grappen...

Maar als ik hem niet op de grond zet, dan blijft hij de hele tijd liggen en wurmen en op mijn schouder willen. Nu kan dat nog, maar hij is een heel fors katertje, dus straks gaat dat echt niet meer...

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 22:54

Edit: ja, hij is een exotic shorthair katertje, een pers met kort haar zeg maar....

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:54

Ik heb ook zo'n kat!! Hij is inmiddels 7, heb m nu anderhalf jaar... Tja, negeren doe ik... straffen kan niet vind ik. Kan hij naar buiten?

*oeps daar komt mijn zeikerdje weer aan*

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:55

Ik bedoel met gooien ook gewoon erafzetten Maar zou het niet helpen om hem zelf gewoon heel veel op te pakken net zolang totdat hij er geen zin meer in heeft of gaat hij dat nooit niet leuk vinden?

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:56

MMaxje schreef:
Edit: ja, hij is een exotic shorthair katertje, een pers met kort haar zeg maar....

volgens mij zijn raskatten heel vaak aanhankelijker dus daarom vroeg ik het even

Effy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:57

Gewoon negeren. Na verloop van tijd moet hij wel andere dingen zoeken om zich te vermaken, jij bent dan niet grappig meer want je doet nooit mee

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 22:58

Tja, straffen...als ik hem op de grond zet, en hij wil weer op schoot, zeg ik NEE. Mocht hij dan nog op schoot springen, dan pak ik hem in zijn nekvel en zet hem op de grond. En dat gaat zo'n keer of 5 achter elkaar door, en dan snapt hij dat het nu ff niet uitkomt...

Negeren probeer ik, dan gaat hij ergens op de grond liggen slapen, terwijl er plekjes genoeg zijn waar hij lekker zacht kan en mag liggen...

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 22:59

Bramblerose schreef:
Ik heb ook zo'n kat!! Hij is inmiddels 7, heb m nu anderhalf jaar... Tja, negeren doe ik... straffen kan niet vind ik. Kan hij naar buiten?

*oeps daar komt mijn zeikerdje weer aan*

nee, hij kan niet naar buiten...Hij is nog niet volledig ge-ent (volgende week 2de enting), en daarnaast is hij nog te jong...

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 23:01

Deden die van ons ook, en het is bij de een vanzelf over gegaan en bij de ander is het nog steeds zo maar niet echt extreem.

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 23:03

Vrees dat je daar aan zult moeten wennen. Heb zelf ook 2 katten. De ene kat zit ook het liefst de hele dag op schoot en achtervolgt mij door het hele huis. Die vind het ook erg fijn als ik vakantie heb.

Trouwens exotic shorthair katten zijn toch een soort siamezen zonder siamezen aftekening en geen perzen met korthaar??
Of ben ik nou heel erg in de war met een ander ras.

Adrija

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 23:04

Misschien moet je een maatje erbij nemen als hij niet naar buiten kan. Dan is hij minder op jou gericht (met het gedrag dat je omschrijft geeft hij een signaal af). Als hij over een tijdje de hele dag alleen zit zal hij zich waarschijnlijk gaan vervelen. Bij voorkeur een niet-zo-druk maatje anders breken ze je huis af.
Katten die zich gaan vervelen kunnen net als paarden gedragsstoornissen ontwikkelen (die van mij ging kakken op de bank wegens teveel energie..gelukkig kan hij nu naar buiten).

Effy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 23:04

MMaxje schreef:
Negeren probeer ik, dan gaat hij ergens op de grond liggen slapen, terwijl er plekjes genoeg zijn waar hij lekker zacht kan en mag liggen...

Das toch gewoon kat-eigen... Overal liggen behalve op de daarvoor bedoelde plekjes. Negeren lijkt me gewoon het beste als je er echt vanaf wil: geen aandacht = niet leuk. En ik denk dat zodra je meer weg van huis bent, het vanzelf wel een stuk minder wordt.

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 23:13

Hij heeft een maatje, Belle. Ze spelen zo af en toe samen, maar daar houdt het mee op. Ze zijn niet heel close.

@ Lindsey: ik denk dat je je vergist. Een exotic is een pers met korte vacht;)

swoeky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 23:18

hij is nog jong, ik denk dat je er goed aan doet door hem elke keer van je schoot af te zetten en NEE zegt, ik denk als je zo nog ff doorgaat dat hij het wel leert.

Dorus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 23:21

Mijn kat kwam eigenlijk ook altijd bij mij op schoot zitten toen hij nog jonger was. Toen hij ruim een jaar was is dat gestopt, maar of dat aan de leeftijd of aan de veranderde situatie heeft gelegen weet ik niet. Ik denk dat die laatste daar ook een grote rol in heeft gespeeld

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 23:31

Wat voor kleur is hij? Zwart toevallig? Het is me namelijk opgevallen dat zwarte katers erg hardnekkig zijn. En ik wil je niet verdrietig maken maar ik heb er hier eentje lopen die nu 2,5 is en die doet dat al sinds hij kan lopen, dus sinds 4 a 5 weken. Eerst werd er tegen je opgeklommen en later werd dat springen.

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 23:33

Ja ik denk ook dat het wel zal blijven... Ik zeg tegen Donder ook vaak nee en moet m dan weer op de grond zetten en soms word ik echt gek van m, maar ja op andere momenten vind ik m weer superlief en kan ik wel een knuf gebruiken

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 23:39

@Roosmarijn: nee, hij is creme, geen zwart. En ja, eerst sprong hij op schoot, nu probeert hij zelfs via je broekspijpen naar boven te klimmen. Trouwens alleen bij mij, met bezoek (vreemden) doet hij dat niet.

Hij is nu trouwens even aan het spelen, maar dat duurt nog geen half uur of meneer ligt weer op schoot...Moe word je er af en toe van.
Zodra hij niet op de slaapkamer (op bed dus) mag slapen wordt hij helemaal gek, en breekt het huis echt af.

bedankt trouwens voor alle antwoorden iedereen!

lllaura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 23:47

misschien is het een optie nog een katje te nemen?
dan heeft hij wat meer afleiding..!
en als je dat niet wilt.. tja ik weet niet, een van mijn katten is ook heel erg aanhankelijk maar als ik geen zit heb negeer ik haar gewoon..
ik denk dat je er niet echt iets aan kan doen!

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 23:51

Die van ons doet dat ook en nee, het gaat niet over.

Als hij dan eens niet bij je zit dan zit hij heel gezellig op de tegels of met zn hoofd richting muur ofzo. Geen probleem hoor, als hij dat leuk vind vooral zo laten .

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 23:53

Ik pleit voor een leuk kattenvriendje als je straks gaat werken. VAn hetzelfde ras, een met dezelfde eigenschappen.

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 23:56

Zou dat werken Desiree? Ik heb nu 2 katten, en om er nou een 3de bij te nemen...?

Birta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 00:33

Ik heb ook twee zo'n katers. Al 10 en 13 jaar oud, maar de eerste 8 zonder menselijk/met slecht menselijk contact. Dat willen ze nu dus inhalen
Als ik thuis ben wordt ik constant achtervolgd. Als ik een bad neem vinden de heren dat niet zo leuk, want daar kunnen ze niet bij!
Ik vind het wel leuk die aandacht, soms wat minder: eentje gaat altijd hard miauwen als ik zijns inziens te lang aan de telefoon ben, en de ander wurmt zich graag op mijn toetsenbord.

Gelukkig zijn ze als ik niet thuis ben erg gelukkig (heb wel eens de webcam op ze gezet): ze liggen dan de hele dag op bed te slapen.

Ik denk dat negeren het beste werkt. Als hij op je schoot ligt, en je wil opstaan: gewoon doen. Wel even wat wiebelen zodat hij het verwacht, maar vervolgens moet je gewoon opstaan (dus niet hem optillen, laat hem zelf maar springen) en je dingen doen. Dus niet even optillen en 'wegzetten', of aan de kant duwen, helemaal niets. Als hij in je broek probeert te klimmen, trek je je been steeds weg. Maar raak hem niet aan. "Negatieve" aandacht is ook aandacht.

Ik verwacht wel dat als hij iets ouder is en naar buiten kan, dat het dan wat minder wordt. Maar aanhankelijk zal hij altijd blijven, tja, tel je zegeningen!!! Die van mij waren eerst zooo bang voor mensen, dat ik nu blij ben met mijn 'stalkers'

Een derde katje erbij nemen maakt niets uit denk ik.

Oh ja, katten staan erom bekend NOOOOOIT op de lekkere plekjes te gaan liggen die wij voor ze ingericht hebben.