Offerfeest in turkije

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Widner

Offerfeest in turkije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 21:41

Ik zit nu naar tv te kijken en dan komen er opeens allemaal beelden hoe ze de dieren slachte en vervoeren voor het offerfeest. Ik schrok wel even zeg, ze doen die beeste een blindoek om en ze gaan ze gewoon levend slachten
Niet dat ik iets tegen die cultuur heb ofzo hoor! Ik moest het gewoon effe kwijt.

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:45

Ik vind het ook zielig, maar bij de slacht worden ze toch ook leven geslacht

Widner

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 22:00

maar daar gingen ze gewoon zo een beest opensnijden en ze organen er uit halen. Dat doen ze hier volgens mij niet toch?

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:05

ik dacht dat ze eerste de keel opensnijden en dat het bloed wegloopt en dat de dieren dan binnen een paar seconden al het bewustzijn verliezen.

Widner

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 22:42

Jaa in Nederland wel toch?

Jiviejik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:45

Ik vind het niet normaal dat dit gewoon MAG in nederland..
Ja het is een geloof..
Nou sorry je kan ook tever gaan..
Als dat gebeurt zeg maar ''normaal'' is het dierenmishandeling..

en dit niet?
We moeten ons met ze alle nog drukker hierover maken dan over een simpel ander dingetje..

Je hoort er zoweinig over..

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:48

ja echt?! Ik wist helemaal niet dat dat zo ging! Heb er verder ook niks tegen maar dat vind ik ook tever gaan hoor!

Globetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 00:47

Op weg naar school moet ik door een wijk waar veel Moslims wonen. Dinsdag stond er een koelwagen met allemaal gestripte lammen erin Het is het geloof ze moeten hierook de mogelijkheid in krijgen, maar zo?

Ze snijden inderdaad de keel open met een mes zodat het beest doodbloed....dit moet zo volgens de Koran.

magretti

Re: Offerfeest in turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 01:08

Ach ja ik had er niet eens aan gedacht. Tuurlijk het is weer zo ver!
Ik heb zowiezo al schoon genoeg van dat volk, en nu hoor ik ook nog dat het slachtfeest begonnen is! Zit ik me helemaal op te vreten.
Ik hoef niet eens te weten hoe ze die arme dieren op gruwelijke wijze slachten. Ik kan het me wel denken!
Ik walg echt van die lui. In loosdrecht is een tijdje geleden een drachtige merrie helemaal verot gestoken met een mes.
uiers doorgesneden nou en de rest zal ik maar niet zegen. Het beesje is in kritieke toestand naar de dierenkliniek in utrecht gebracht.
Maar het beesje heefd het gelukkig gered!
Er hing een briefje aan een boom wie de dader gezien had moest dat nummer bellen. Dus ik de eigenaar bellen met de vraag hoe het met de merrie was. Ze zij goed, maar ze vertelde me ook dat iemand al een tip had. Diegene had op die dag dat haar ponie bestoken was. Een marokaan met chirurg handschoenen aan uitgerekend bij dat weiland waar de ponie half leeg lag te bloeden. Zien fietsen, nou dan weet je ook al genoeg! De eigenaresse van de ponie zij me ook al van die zal dat wel gedaan hebben. Want die lui die leren in hun geloof hoe ze moeten slachten. Dus dat zijn ze gewent en die kikken daar ook op.
Het is vooral een kik voor ze als ze een dier langzaam op een gruwlijke wijze pijn kunnen laten lijden. En leeg kunnen laten bloeden.
En als zo een kansloos beesje dan ook nog gilt van de pijn. dat is ook een kik, dat is hun doel!

Globetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 01:21

Ik vind dat een beetje overdreven reactie....
Meeste Moslims kunnen zelf niet slachten...Dit laten ze doen door een proffessionele slager die weet wat ie doet om zo het beestje zo min mogelijk te laten lijden.
Het is geen kik voor "ze" dit is de geloofovertuiging en in de Koran staat het is zo beschreven.

Iemand die zoiets doet bij een paard met een doel om het dier te mishandelen is ziek in zijn hoofd maar het hoeft zeker niet meteen een moslim te zijn.

magretti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 03:34

Ik heb zelf van iemand gehoord, dat het er wel op een gruwlijke wijze aan toe gaat. Die man die het me vertelde heefd zich zelf helemaal in het moslim geloof verdiept.
Niet om zelf ook moslim te worden, maar om nou eens te kijken wat die moslims nou allemaal doen. Die man zat het me in geuren en kleuren te vertellen dat de moslims juist wel zelf slachten.
En op gruwlijke wijze! De moslims bewerken de schapen met slachtfeesten zelf met een mes. En ze laten ze langzaam leeglopen. Kun je je het voorstellen hoe die arme beesjes lijden en gillen van de pijn? Die zijn niet zomaar dood hoor. En de moslims staan er omheen te trommelen, te gillen, zingen, en dansen. Terwijl de schapen gillen van de pijn, en dus wachten tot ze eindelijk uit hun lijden verlost zijn!
Me opa is een paar jaar geleden een keer een turk tegen gekomen in de lift met een kartonne doos. Waar het bloed uit liep. Kun je nagaan! Die lui die hebben echt geen beetje gevoel. En een hart voor dieren.
Ma ja dat is bekent dat is het geloof natuurlijk. Echt walgelijk!

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 03:39

Ooh het was dus weer tijd voor mijn buurvrouwtje om de schapen te beschermen?? hahaha..

Een paar jaar geleden was ze ze bijna kwijt.
Haar ouders waren er niet en ze hoorde snachts geluid.
Dus ze is der bed uitgegaan met de buks en de hond hahaha
Stonden daar allemaal donker geklede mannen die de schapen in wouden laden..
Ze waren er snel vandoor toen ze haar met buks en herder zagen hahaha

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 03:41

Globetje schreef:
Ik vind dat een beetje overdreven reactie....
Meeste Moslims kunnen zelf niet slachten...Dit laten ze doen door een proffessionele slager die weet wat ie doet om zo het beestje zo min mogelijk te laten lijden.
Het is geen kik voor "ze" dit is de geloofovertuiging en in de Koran staat het is zo beschreven.

Iemand die zoiets doet bij een paard met een doel om het dier te mishandelen is ziek in zijn hoofd maar het hoeft zeker niet meteen een moslim te zijn.

Dat is waar.

magretti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 03:47

Ow ja joh? Moet je tegenwoordig ook al op je schapen letten, dat de moslims ze niet jatten? Dat wist ik nog niet ma ja zo zie je maar weer echt gekker kan het niet meer worden hier!

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 03:50

ja hahaha, dat was een paar jaar geleden, een paar dagen voor het offerfeest! Sindsdien heb ik niet meer gehoord dat ze het hier in de buurt hebben geprobeert, maar ik vond het wel heel dapper van mijn "buurmeisje"
Ze was toen nog best wel jong en toch durfde ze naar buiten te gaan met de buks en hond.
Hahaha

magretti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 04:03

Ja haha is zeker dapper!
Gelijk had ze ook! Ik vind het ook altijd zo jammer dat ik dat nou ook nooit zie he. Als van die gekken met 1 vinger een dier aan proberen te raken. Als ik zoiets zie dat zo een gek voor wat voor dier dan ook kwaad probeerd te doen. Ik hak er ook op los hoor! Want dat verdienen die gekken ook een pak slaag. Is ook het enige dat bij ze werkt. moslims dieren slachten. Het zou eigenlijk andersom moeten.

Wendy_Komen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 08:58

Sjonge sjonge sjonge..... En dan vooral magretti. De normale slachterijen zijn inderdaad VEEL beter.... Beesten worden in donkere kleine ruimtes vet gemest. Dan worden ze in kleine hete vrachtwagens vervoert, om dan omstebeurt neergeschoten te worden.....
Sorry, maar een beetje de pot verwijt de ketel (en dan heb ik het vooral over de mensen die zelf ook bio-industrie vlees eten). Weet je wat shaorma is... juist lammetjes... Weet je wat parmaham is... varkens die hier van nederland helemaal naar Parma (Italië) gaan (levend) om daar geslacht te worden en als vlees weer terug te keren in Nederland.... Dat vind ik belachelijk....

En dood laten bloeden is opzich een nette manier om een dier te laten sterven. Om een gegeven moment komen ze gewoon in een soort van coma door bloed tekort...

Dit is mijn mening.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 09:03

dit rituele slachten wordt in de regel ook gewoon op het slachthuis gedaan.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:24

Ik heb het ritueel slachten op een slachthuis gezien en werd er echt onpasselijk van. En ik ben zeker geen mietje wat zulke dingen betreft, schieten en steken heb ik ook zelf wel eens gedaan. Het duurde mij allemaal net wat te lang, inderdaad is het beest gauw in coma doordat het bloed snel weg stroomt, maar ik vond het niet om aan te zien en het duurde toch nog een paar seconden,terwijl ze met de pin in 1x weg zijn. Het bloed zat ook overal hoog tegen de muur, bij een normale slacht valt dat reuze mee. Ik kan me heel goed voorstellen dat ritueel slachten (zowel joods als islamitisch) weerzin opwekt bij mensen.
Ik weet niet meer of het bij het joodse of islamitische ritueel slachten was, maar als het dier niet spartelt tijdens het slachten wordt het vlees afgekeurd. Dat gaat me ook wat te ver.

shirley23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:55

waarom wordt er zo veel over geschreeuwt. En koe in het slachthuis is niet zielig en is geen dierenmishandeling? Maar als een moslim een schaap slacht om daarna op te eten is het dierenmishandeling en dat mag niet. Ze laten zo'n dier echt niet lijden hoor. Zodra de keel is open gesneden is het dier al dood.

Het is allemaal voor de consumptie en zeker niet voor de kik.

maar ik begrijp sommige reakties wel.

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 13:01

KiWiKo schreef:
dit rituele slachten wordt in de regel ook gewoon op het slachthuis gedaan.

Inderdaad. En vaak een stuk hygiener dan bij ons.

En wat de pin betreft die o zo vriendelijk is..... nou daar gaat ook wel eens wat mis hoor. En die beelden wil je dan niet zien.

@Margretti: er zijn maar weinig mensen die mij tot temmen kunnen bewegen. Mijn complimenten. Jou is het gelukt

magretti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 13:04

Ik ben zowiezo tegen slachten! En bijzonder tegen moslims hoe die de dieren slachten daar wil je echt niet bijstaan. Ik denk dat je dan voor je leven lang een trauma hebt! Tenminste dat zou ik hebben.
Ik heb ook maar van iemand gehoord die zich helemaal in dat moslim geloof verpiept heefd. Hoe die moslims te werk gaan. Echt te gruwlijk voor woorden!
Dus vandaar ik ook zeg daar wil je echt niet bijstaan bij zo een slachtfeest. Want je hebt zo een trauma!
En zoals ik al zij is slachten zowiezo al erg genoeg bij wat voor dier dan ook. Vandaar ik zelf ook vegetarier ben!
Maar het gaat er om dat die moslims het ook nog eens op gruwlijke wijze doen. Toen ik nog op de basisschool zat er een marokaan in geuren en kleuren in de klas te vertellen hoe ze die dieren nou precies aan het slachten waren. Ik vroeg hem vriendelijk of hij wou stoppen met die verhalen. Maar meneer vond het grappig en lachte zich dood!
Dus ik dacht ik zal dat uitschot even. Die heefd van mij gelijk een stoel voor zn hoofd gehad. En meneer was gelijk stil met zn verhalen over dieren slachten. Ik wordt zo zo kots misselijk van dat uitschot!

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 13:08

En ik word misselijk van jou. En niet een klein beetje ook.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 13:08

Wendy_Kila schreef:
Sjonge sjonge sjonge..... En dan vooral magretti. De normale slachterijen zijn inderdaad VEEL beter.... Beesten worden in donkere kleine ruimtes vet gemest. Dan worden ze in kleine hete vrachtwagens vervoert, om dan omstebeurt neergeschoten te worden.....
Sorry, maar een beetje de pot verwijt de ketel (en dan heb ik het vooral over de mensen die zelf ook bio-industrie vlees eten). Weet je wat shaorma is... juist lammetjes... Weet je wat parmaham is... varkens die hier van nederland helemaal naar Parma (Italië) gaan (levend) om daar geslacht te worden en als vlees weer terug te keren in Nederland.... Dat vind ik belachelijk....

En dood laten bloeden is opzich een nette manier om een dier te laten sterven. Om een gegeven moment komen ze gewoon in een soort van coma door bloed tekort...

Dit is mijn mening.

De shoarma die wij eten, zowel in shoarma zaken als bij de supermarkt is veelal varkensvlees. Maar echte shoarma is inderdaad van lammetjes. MAar dat lust ik niet.

De moslims die slachten in nederland, moeten zich houden aan de regels. Dus hebben ze de gelegenheid om een eigen schaap of stier uit te zoeken, daar ter plaatse of zelf eentje meenemen, en die worden bij de slachterij omgebracht en geslacht. De keel wordt opengesneden en binnen een paar seconden verliest het dier het bewust zijn. Ik ben er nog niet uit of dit erger of minder erg is dan de manier waarop de dieren hier normaal sterven in slachthuizen.

Faas schreef:
En ik word misselijk van jou. En niet een klein beetje ook.

Faas, een beetje meer begrip s.v.p.
Zoals zij haar ervaring met die marokkaan beschrijft snap ik hoe ze er over denkt. Zeker als je van dieren houdt. En het is ZIJN schuld dat ze nu zo negatief erover voelt, niet de hare. Had hij maar zijn rotte kop moeten houden en had hij maar meer respect voor dieren moeten hebben.

Ik weet echter wel dat niet alle moslims beulen zijn.

En wat de pin betreft: heb mijn eigen jonge paard naar de slacht moeten brengen ooit. Die was direct dood. En dat weet ik, want ik hem hem zelf gezien.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 12-01-06 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

magretti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 13:09

En ow ja ik heb gister van me vriend gehoord dat er een paar jaar geleden met slachtfeest. Ook schapen uit de dierentuin zijn gejat!
Ja ik lag er om, maar het is niet om te lachen het is diep triest!