Wie heeft er ook een Vizsla of heeft er van gehoord?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HedwigO

Wie heeft er ook een Vizsla of heeft er van gehoord?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 15:19

Hey,

Net zoals ik fan ben van een vrij onbekende band heb ik ook een vrij onbekende hond Het is een vizsla. Dat is een kruising tussen een windhond en een hongaarse jachthond. Heeft er iemand op bokt ook een vizsla? Hier een paar foto`s voor degene die het ras niet kennen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

harlekijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:21

Ja ik ken het ras wel,het lijkt op de hond van mij alleen heeft die een streep op zijn rug(rodasian ridgeback)

HedwigO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 15:24

haha jah daar worden ze heel vaak mee verward. Sari zet ook vaak dr rugharen op en dan lijkt het ook net een ridgeback

ponymeid1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:27

De moeder van een vrienidn van mij heeft er zo eentje Nu istie nog maar paar maanden uit,

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:34

Ik ken ze wel maar ik heb er geen, mijn hond speelt altijd met zo een hond in het park.. Maar ik vind ze wel mooi

soubieke

Re: Wie heeft er ook een Vizsla of heeft er van gehoord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:53

prachtige hond had wel al van hat ras gehoord maar nog niet gezien ...
ff offtopic: van welke band ben je fan ?

xx tiney

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:24

Hongaars jachthonden ras. Hele mooie honden. WEl mijn type. Maar ik heb er geen.

HedwigO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 17:49

dank jullie voor de leuke reacties!! Het leuke is dat ze echt enorm goed luistert. Als ze zeg maar richting weg rent en je zegt "wacht" dan staat ze stokstijf vierkant stil haha. Dit roept altijd hele lachbuien op bij passerende voetgangers.
@ tiney: heb dr een topic over: viewtopic.php?f=7&t=517636&st=0&sk=t&sd=a

Vosse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:35

heb er geen, ken ze wel, vind ze wel leuk, maar niet echt mijn hond. Als ik er 1 zal nemen zou ik ook een ruwhaar nemen ipv een gladhaar

nodi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:43

het is een vrouwtje of niet? ik vind dat je bij vizsla's heel goed aan het hoofd het verschil tussen een mannetje of een vrouwtje kunt zien, vrouwtjes zijn meestal donkerder en kleiner

Poulain

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:47

Hoi, ik ken ze ook. Vind ze heeeel mooi. Mijn ouders hebben een Duitse Staande korthaar. Die lijkt er een beetje op qua bouw, absoluut niet qua tekening en kleur, maar ik vind ze heel mooi en super lief.

Echt super mooi beestje heb je. Veel plezier ermee!!

Pluttersput

Re: Wie heeft er ook een Vizsla of heeft er van gehoord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:50

Hej,
Een kennis van mij heeft er gehad, en de slager hier in het dorp heeft of had er ook een. Ik vind het altijd wel leuke honden.
Ik denk dat dit een teefje is, aangezien ze/hij niks tussen z'n beentjs heeft op de 1e foto. Correct me if I'm wrong
Groetjes, mij

HedwigO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 22:46

Goed gezien pluttersput het is inderdaad een vrouwtje. En nodi : je kan het idd goed zien aan het hoofd en hoogte. Ze verschillen zelfs 10 cent. volgens mij. ze gaat gesterilliseerd worden zeer binnenkort. Iemand daar ervaring mee met zn hond want ik vind het doodeng. Straks wordt ze incontinent. Maar goed begin daar wel even nieuw topic over.

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:49

Ik ken ze niet, maar ik vind haar wel mooi . Dacht ook meteen aan een rhodesian ridgeback

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:55

Erg leuke hond Heb er zeker ook van gehoord.

Tellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:57

Leuk beest.
Ik vind dat ze een heel sprekend koppie heeft.

eliaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:45

Leuke honden zijn dat
Ik heb net een week op 2 gepast, echt super beestjes!

memerel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 00:25

vrienden van ons hebben ook zo'n hond... is nu al 11 jaar en helemaal grijs, maar ze speelt nog altijd met onze hond!
en dat is zoooown lieve hond, en ze luisterd ook heel goed.... (zo goed gaan mijn hondjes NOOIT luisteren!)

HedwigO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 19:11

wauw vet cool Ja vind ze alleen niet zo mooi als ze oud zijn

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:49

Ik ken Vizla's als erg leuke honden! Heb er diverse meegemaakt.

Over dat steriliseren: Je hebt inderdaad kans op incontinentie. Het grote voordeel dat een sterilisatie voor jouw hond heeft is dat ze geen baarmoederontsteking (dodelijk als je het niet snel door hebt) kan krijgen. Dit komt vrij veel voor en is absoluut een bedreiging van haar leven. Het andere voordeel van steriliseren, namelijk het voorkomen van melkkliertumoren, heb je niet meer omdat je hond al 3 is. Incontinentie hoor je weinig over, maar over baarmoederontstekingen des te meer. Dus zou je hond zeker laten steriliseren. Vergeet dan niet dat ze 25% minder voer nodig heeft (stofwisseling wordt vertraagd). De meeste mensen negeren een dergelijk advies en die krijgen dus een dikke hond. En de schuld wordt dan aan de sterilisatie (of castratie) gegeven, terwijl ze dus zelf teveel voeren.

sasie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:14

jazeker ik ken het ras het zijn hele mooi honden .

_Elise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:05

die heeft de colleg van mijn moeder
die honden zijn vet lief
leuke foto's vooral die eerste :kwijl:

Vosse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:38

gabyfedde schreef:
Ik ken Vizla's als erg leuke honden! Heb er diverse meegemaakt.

Over dat steriliseren: Je hebt inderdaad kans op incontinentie. Het grote voordeel dat een sterilisatie voor jouw hond heeft is dat ze geen baarmoederontsteking (dodelijk als je het niet snel door hebt) kan krijgen. Dit komt vrij veel voor en is absoluut een bedreiging van haar leven. Het andere voordeel van steriliseren, namelijk het voorkomen van melkkliertumoren, heb je niet meer omdat je hond al 3 is. Incontinentie hoor je weinig over, maar over baarmoederontstekingen des te meer. Dus zou je hond zeker laten steriliseren. Vergeet dan niet dat ze 25% minder voer nodig heeft (stofwisseling wordt vertraagd). De meeste mensen negeren een dergelijk advies en die krijgen dus een dikke hond. En de schuld wordt dan aan de sterilisatie (of castratie) gegeven, terwijl ze dus zelf teveel voeren.

dit zit dus ook zo met de boxer, wij hebben het wel gedaan, want incontunentie zou je met medicijnen ook in bedwang kunnen houden...Maar onze boxer heeft erook geen last van gelukkig..

We geven wel dezelfde hoeveelheid voer als voor de operatie, maar daar moet ik ook bij zeggen dat de hond ook veel beweging krijgt..
Denk dat het ook ngo veel per hond verschilt of het wel of niet te dik word, gewoon een beetje op het oog in de gaten blijven houden

HedwigO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 21:47

dank jullie wel allemaal. ze is alleen zwanger waarschijnlijk :S van een jack russel. wil niet weten wat voor puppies daar van komen

Patricia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 00:55

Ik ken ze ook. Kennissen hebben er twee. Prachtige honden vind ik het. En ook deze twee luisteren geweldig goed.
Als ik ooit eens ruim kom te wonen en eens wat vaker thuis ben (droom nog even lekker verder ) wil ik ook graag een hond. Dit ras is dan zeker het overwegen waard.