Hoi, wij hebben een kittentje van Katimo. En ik vroeg me dus af wat voor ras dit kittentje is om wat meer achtergrond te krijgen. Ik dacht zelf dat het een Maine Coon is. Iemand die er verstand van heeft en ook weet of het dan een volle Maine Coon of nog iets anders is?
Ik heb evt. ook nog wel foto's waar ze ouder is als dat handiger is. Maar die staan op de ander computer dus kon ik zo 123 niet bij.
Wat een lievie zeg. Heb geen verstand van rassen, maar ben zelf opzoek geweest naar een kitten en zag telkens kittens zoals de jouwe voorbij komen en daar stond bbij als titel Maine Coone. Een ragdoll heeft een iets minders pits gezichtje dacht ik. Kun je niet op die naam zoeken op google?
niet alle langharige katten zijn raskatten! Maine Coons zijn vaak redelijk groot, en hebben echt een soort kraag (net als leeuwen). Vaak hebben ze ook een aparte kleur ogen, dat kan ik bij deze nog niet zien. Ik denk dat je het beste naar de dierenarts kan gaan of zo, die zal er waarschijnlijk wat meer van af weten!
Het zou best een maine coon kunnen zijn. Maar als ze klein zijn is het moeilijk te zeggen wat voor ras het is. In mijn profiel staan foto's van mijn kitten, kruising maine coon turkse angora.
Allereerst: Wat 'n prachtig katje! Ik heb een vriendin met Maine Coons, waarmee ze fokken, die hebben dus regelmatig kittens. En die zien er altijd net zo uit!
* Voor link van site: pm maar... Kan je wat kittens zien daar.
Kan ook gewoon een huiskat zijn zoals het overgrote deel van de Nederlandse katten. In Nederland zijn de meesten hiervan kortharig, maar in het buitenland zijn ze vaker langharig. Ik vind haar kopje niet maine-coon achtig en al helemaal niet ragdoll-achtig. Denk eerder aan een gewone huis-tuin-en-keuken kat. Vind het wel een erg leuk diertje om te zien!
Dit is echt duidelijk een Main Coon. Dat zie je aan de hele beharing en het koppie. Of het moet een kruising zijn die vreselijk op een main coon, maar dat geloof ik niet. Nienke
Als kitten hebben Maine Coons een heel ander koppie, heb d'r genoeg gezien en ze lijken nog helemaal niet zo op 'n Maine Coon. Dus het zou wel echt 'n Maine Coon kunnen zijn, misschien niet raszuiver, maar er zit volgens mij wel Maine Coon-bloed in.
Zat ook aan een Noorse Boskat of Maine Coon te denken. Het verschil zit o.a. in de vorm van de kop, een boskat heeft een driehoekig hoofd, een Maine Coon een vierkant hoofd. Ik zou nog wel meer foto's willen zien. Ook heeft een boskat langere achterpoten(langer dan de voorpoten). Dit is ons pluisje: http://www.mijnalbum.nl/Foto=ANSKCOSS http://www.mijnalbum.nl/Foto=6DWU7WDP En dat zou ook een Noorse Boskat zijn. Afgelopen zondag opgehaald, 5 maanden oud. De andere kat op de foto is trouwens met een kwart Pers-bloed.
Een Noorse Boskat heeft bovendien schuin geplaatste ogen. Lijkt deze ietwat te hebben.
Voor de meeste langharige rassen geldt, de echte vacht is pas na de kittentijd de beoordelen. De ondervacht is bij een kitten nog niet ontwikkelt, komt pas na de eerste rui. Vaak duurt het wel een jaar, soms zelfs veel langer voordat de kraag en de broek ontwikkelt zijn.
De kans is groot dat het een toevalskruising is met een Noorse Boskat of Maine X HTK-kat. Zeker als je niets hoefde te betalen voor zo'n kitten moet, ook al zit er geen papier bij een raszuivere MC of Noor, meestal moet je dan toch nog betalen voor een kitten. Mits duidelijk aan te tonen is dat ouders wel raszuiver zijn.
Meeste raskatten eigenaren laten hun katers en poezen absoluut niet los buiten, i.v.m. ziektes en behoud van raszuiverheid. Om te fokken met een raskat moet je als eigenaar je kat ook laten testen op verschillende aandoeningen.
Kortom heel veel plezier met je mooie vuilnisbakje, ze is geweldig leuk. Het maakt ook niet uit wat ze is, ze is super!!!
Ik denk Noorse boskat gekruist met een gewone huiskat. Mijn ouders hebben altijd Noorse boskatten gehad, vandaar. Het is een heel mooi poesje. Een halve pers is het in mijn ogen niet, die hebben andere ogen en een andere gezichtsvorm. Een raggdol is het ook zowieso niet.