Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wendy_Kila schreef:Ik heb zowel cavia's als konijnen gehad, en ben toch meer te spreken over de cavia. Als ik hier een speciaal geluid maak, gaat het luchtalarm afGaan ze heel hard piepen, omdat ze weten dat ze dan iets lekkers krijgen. Dan kan een konijn niet. Daarbij heeft een konijn een veel groter hok nodig dan een caaf. En mocht je een konijn nemen, neem dan geen mannetje. Mijnes sproeide namelijk, en dat is echt niet fijn!!
Bjarni schreef:Ben nu op zoek naar tips over het houden van cavia's, wil er dan zowieso 2 want 1tje alleen is ook zo alleen.
Bjarni schreef:Hoe groot moet de kooi dan zijn
Bjarni schreef:kun je ze aanwennen om op een gegeven moment zelf in en uit het hok te gaan?
Bjarni schreef:Ik las al iets over speciaal caviavoer met extra vitamine c, en dat ze veel groenten nodig hebben/lekker vinden. Hebben ze dan behalve hooi en water nog een speciale verzorging nodig?
Bjarni schreef:Wat voor bodembedekking is het best? Gewoon zaagsel?
Bjarni schreef:En als je ze als kleintje koopt, zijn ze dan goed tam te krijgen?
Bjarni schreef:Oh ja, is er een soort caviaforum ofzo?
Relliej schreef:Ja die fokker zit bij mij op school, en haar stal heet caviastal Rexty.Maar ze fokte alleen crème, crèmebont, buff, buffbont en witte rexen. Daar heb ik dus geen zak aan.