Leuke (Kruising) Stoere Pup...??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy_

Leuke (Kruising) Stoere Pup...??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 23:30

Hallo...

Me vriend en ik zijn op zoek naar een leuke lieve pup...onze 1e keus werd een Amerikaanse Stafford die is lekker stoer maar heel moeilijk met kinderen( Van horen zeggen)Als je t treft met een dominante stafford.

Aangezien we over een aantal jaar toch wel aan kinderen willen beginnen en wij zo zijn...Het komt erin en gaat pas weg als t dood is grof gezegt.Doen we de hond nooit meer weg....

Nu aan julie de vraag weten of hebben jullie een leuke (kruising) Hond...mag best stoer zijn maar niet te grof (zoals Bull Mastiff, Bull's etc)....Mag ook een kruising zijn hoor...zoals Labrador x Rottweiler

Vooral een lieve hond....maar mag wel een stoere zijn

Wel rond de hoogte rond je knie...!!!!

Alle reacties zijn welcome...!!!!

Keet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:32

zag vanmiddag een rotweiler maal bennersenner

die vond ik super

ga eens kijken in het asiel bij je in de buurt

Sabinee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:33

LabradOr zijn heel lief voor kinderen. En ze zijn ook wel stoer vind ik
Ik ga morgen ook me labradorpup ophalen

sassefras

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:35

cane corso, geweldige hond, groot en aardig

sas

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:35

Hier op marktplaats:
Tacha zoekt met spoed een tehuis. Het is een lieve, vriendelijke hond die veel te lang in een kleine ruimte heeft gezeten. Deze hond wil lekker rondrennen en snuffelen.

S.I.A.C. (Stichting International Animale Care) is een Nederlandse stichting die zich inzet voor de belangen van zwerf- en huisdieren, voornamelijk in de omgeving van Benidorm (Spanje).
De opvang en medische verzorging van de dieren financieren wij o.a. door donaties en het inzamelen van spullen die door vrijwilligers verkocht worden. Onze doelstelling is zo veel mogelijk dieren te redden en een tweede kans te geven.

Al onze dieren worden medisch gekeurd, ontwormd, ontvlooit, getest op Leishmaniosis, eventueel gecastreerd of gesteriliseerd, voorzien van een microchip, de benodigde inentingen, een Europees paspoort en ook het transport naar Nederland wordt door ons verzorgd. Wanneer uw nieuwe maatje naar Nederland komt zal op het vliegveld een vrijwilligster van ons aanwezig zijn. Voor een bedrag van EUR 190,= kunt u één van deze honden adopteren. Hierdoor krijgen wij weer ruimte om andere dieren te helpen.

Op verzoek sturen wij u meerdere foto’s.

Met vriendelijke groeten namens al onze medewerkers,

Engelien Steenbruggen
Vrijwilligster Stichting International Animal Care

Deze stichting heeft ook puppies. Foto staat erbij.

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 23:39

Zat ook al te neuzen op internet voor een hondje uit een asiel maar helaas weet je daar meestal t verleden niet van....

Hebben jullie misschien fotos?

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:42

Op marktplaats staan er allemaal honden geadverteerd MET foto. Van Stichting International Animal Care maar ook van andere stichtingen die honden willen redden. En het zijn vaak nog mooie honden ook!

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:42

AM -> BB

Poosje81

Re: Leuke (Kruising) Stoere Pup...??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:43

Had zelf een kruising ierse wolfshond * melchelse herder
geweldig dier! Ik zal eens foto's opzoeken

Van een asielhond weet je idd geen verleden alleen screent het asiel de dier echt wel voordat ze meegegeven worden
Bij een pup weet je ook niet hoe ze uitgroeien qua karakter

Hobby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:44

Ik heb een aantal seizoenen hondencursussen gegeven en wil je toch een aantal 'stoere' hondenrassen afraden in combinatie met kinderen. Ik weet dat er bij deze rassen ook altijd hele lieve honden zijn, maar rotweilers kan ik je persoonlijk niet aanraden. Net als de bull mastiff en de Bordeaux dog (deze laatste twee hebben de neiging om zeer hardnekkig oost-indischdoof te zijn en zou ik daarom niet vertrouwen met kinderen, een hond onder commando lijkt mij prettiger). De Engelse stafford staat er om bekend dat ze wel zeer vriendelijk naar kinderen zijn. Net als de bullterrier. Dit zijn de stoerste hondenrassen die ik nu even kan bedenken die kindvriendelijk zijn.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:47

Ik sluit me geheel aan bij Hobby.

woofie

Re: Leuke (Kruising) Stoere Pup...??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:49

hou je er wel rekening mee dat sommige kruisingen onder de pitbullwet kunnen vallen??
al is 't nog zo'n lief beest.....als ze hem/haar in beslag nemen ben je hem/ haar voorgoed kwijt!
dus bespaar jezelf een hoop ellende en laat je niet verleiden tot aankoop van een "verboden" kruising.
ik heb zelf twee engelse staffs ( met papieren) geweldig met kinderen, maar 't is altijd uitkijken dat ze in hun enthousiasme de ukken niet van de benen lopen.

pubelia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:50

Desiree schreef:
Hier op marktplaats:
Tacha zoekt met spoed een tehuis. Het is een lieve, vriendelijke hond die veel te lang in een kleine ruimte heeft gezeten. Deze hond wil lekker rondrennen en snuffelen.

S.I.A.C. (Stichting International Animale Care) is een Nederlandse stichting die zich inzet voor de belangen van zwerf- en huisdieren, voornamelijk in de omgeving van Benidorm (Spanje).
De opvang en medische verzorging van de dieren financieren wij o.a. door donaties en het inzamelen van spullen die door vrijwilligers verkocht worden. Onze doelstelling is zo veel mogelijk dieren te redden en een tweede kans te geven.

Al onze dieren worden medisch gekeurd, ontwormd, ontvlooit, getest op Leishmaniosis, eventueel gecastreerd of gesteriliseerd, voorzien van een microchip, de benodigde inentingen, een Europees paspoort en ook het transport naar Nederland wordt door ons verzorgd. Wanneer uw nieuwe maatje naar Nederland komt zal op het vliegveld een vrijwilligster van ons aanwezig zijn. Voor een bedrag van EUR 190,= kunt u één van deze honden adopteren. Hierdoor krijgen wij weer ruimte om andere dieren te helpen.

Op verzoek sturen wij u meerdere foto’s.

Met vriendelijke groeten namens al onze medewerkers,

Engelien Steenbruggen
Vrijwilligster Stichting International Animal Care

Deze stichting heeft ook puppies. Foto staat erbij.
dit zijn inderdaad leuke hondjes (zitten erbij) alleen mijn advies is om die niet als beginnend hondje mee te beginnen. Dat zijn deze mensen zeker dus ik zal dit hier geen hondje halen.

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:51

ik heb 2 rottweilers 2 argentijnse doggen,en 2x een kruising tussen een argentijn en een rottweiler..

deze laatste zijn echt heel erg leuk,mocht je zo'n kruising tegen komen,kan ik je aanraden eens te gaan kijken...

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 23:51

Waar kun je kijken welke kruisingen er verboden zijn???

pubelia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:52

Hobby schreef:
Ik heb een aantal seizoenen hondencursussen gegeven en wil je toch een aantal 'stoere' hondenrassen afraden in combinatie met kinderen. Ik weet dat er bij deze rassen ook altijd hele lieve honden zijn, maar rotweilers kan ik je persoonlijk niet aanraden. Net als de bull mastiff en de Bordeaux dog (deze laatste twee hebben de neiging om zeer hardnekkig oost-indischdoof te zijn en zou ik daarom niet vertrouwen met kinderen, een hond onder commando lijkt mij prettiger). De Engelse stafford staat er om bekend dat ze wel zeer vriendelijk naar kinderen zijn. Net als de bullterrier. Dit zijn de stoerste hondenrassen die ik nu even kan bedenken die kindvriendelijk zijn.

in mijn ogen wel 1 nadeel. stel dat 1 van die twee honden wel zou bijten dan krijg je zn kaken niet zo maar meer open.

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 23:53

kimmie261 schreef:
ik heb 2 rottweilers 2 argentijnse doggen,en 2x een kruising tussen een argentijn en een rottweiler..

deze laatste zijn echt heel erg leuk,mocht je zo'n kruising tegen komen,kan ik je aanraden eens te gaan kijken...

Foto's in je profiel?

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:53

TeQuiero1 schreef:

Als jij niet kunt aantonen dat jouw hond bijv. een kruising is tussen een labrador en een rottweiler is, en het dier lijkt op een pitbull, kan de hond je afgenomen worden.

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:55

TeQuiero1 schreef:
kimmie261 schreef:

Foto's in je profiel?

ja hoor ze zijn te zien in mijn profiel..als je meer wil zien geef je maar een gil

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:57

Desiree schreef:
TeQuiero1 schreef:

Als jij niet kunt aantonen dat jouw hond bijv. een kruising is tussen een labrador en een rottweiler is, en het dier lijkt op een pitbull, kan de hond je afgenomen worden.

Volgens mij maakt het niet uit of je dat kan aantonen. Alle honden die in het profiel passen worden in beslag genomen. Het gaat toch om het 'lijken op' (dit is tenminste wat mij verteld is en wat ik zelf gelezen heb).

Ik zou het risico iig niet durven lopen.

Leuke honden met kids zijn ook Boxers.

woofie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:59

pubelia schreef:
Hobby schreef:

in mijn ogen wel 1 nadeel. stel dat 1 van die twee honden wel zou bijten dan krijg je zn kaken niet zo maar meer open.

niet overdrijven hoor.....bij die twee van mij krijg ik alles uit de bek, ook als ze het "klemvast" hebben! 't is gewoon een kwestie van opvoeding,
los is los, en zo niet? dan knijp ik meneer of madam even in de lip en ze weten meteen dat ik echt LOS bedoel

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:59

ik heb een benner sennen X bouvier Vet leuk beest is het al zeg ik het zelf. Tegen de tijd datje echt rond gaat kijken kom je waarschijnlijk vanzelf een leuk ding tegen

Ntlie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:01

kruising labrador rottweiler lijkt me wel wat

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:08

MMaxje schreef:
Volgens mij maakt het niet uit of je dat kan aantonen. Alle honden die in het profiel passen worden in beslag genomen. Het gaat toch om het 'lijken op' (dit is tenminste wat mij verteld is en wat ik zelf gelezen heb).

Des te belachelijker.

MMaxje schreef:
Ik zou het risico iig niet durven lopen.

Ik ook niet! ik moet er niet aan denken!

MMaxje schreef:
Leuke honden met kids zijn ook Boxers.

Klopt!

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:15

Desiree schreef:
Op marktplaats staan er allemaal honden geadverteerd MET foto. Van Stichting International Animal Care maar ook van andere stichtingen die honden willen redden. En het zijn vaak nog mooie honden ook!

En vaak zitten ze in een pleeggezin, dus kunnen ze je precies vertellen hoe de hond in elkaar zit!
Zoek wel een goede stichting op, die ook helpt als er toch probleempjes mochten ontstaan. Niet alle stichtingen bieden nazorg geloof ik...