Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ellebel schreef:Mag ik iedereen die zo'n hond overweegt op te vangen wel aanraden om ze goed te laten testen op Leishmania e.d. Heb al te vaak gezien dat mensen een hond uit een dergelijk land opvangen met de beste bedoelingen en dan een half jaar, veel verdriet en geld en pijn voor de hond later het dier kunnen laten inslapen. Niet vertrouwen als men zegt dat de hond getest is, zelf iets regelen.
Ik vind het natuurlijk een super initiatief, en er zijn idd zo veel leuke honden in asiels ed te vinden...
Guinevere schreef:Oh die foto ... echt om van te huilen. Bah, wat zijn er toch een nare mensen.
Maar als ik naar die foto kijk dan vraag ik me af of het niet beter is om honden zoals Gispy in te laten slapen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het geweldig dat er mensen zijn die zich voor deze dieren inzetten, maar er zijn al zitten al zo veel honden in het asiel; honden zonder een vechtverleden, zonder een hoofd vol hechtingen, zonder drains in hun kop. Gispy gaat een moeizame herstelperiode tegemoet, is dat het waard?
Als je al het geld in de wereld hebt, is het op zich niet zo'n probleem, maar alles kost geld. Kan je voor dat geld dan niet beter drie andere honden aan een nieuw baasje helpen?
PS. Ik weet dat het niet jouw stichting is, ik vraag het me gewoon af.
Lusitano schreef:Geweldig dat mensen zich zo belangeloos kunnen inzetten voor dieren!
Zelf heb ik ook zo'n opvanghondje in huis genomen met het idee daar veel opknapwerk aan te moeten verrichten.
Tegen alle verwachtingen in is het een van de meest sociale honden die ik ken. altijd vrolijk en lief tegen alles en iedereen. Een echte levensgenieter.
Als ik er de tijd voor had zou ik er nog veel meer aan een permanent adres willen helpen...
wreckh schreef:http://www.look2me.nl/userimages/134506 ... 094217.jpg
Deze 3 honden hebben wij geadopteerd uit spanje. Ook via een stichting. De kleine hond heb ik vanaf februari. Zij is aan het hek gebonden bij een asiel in Spanje. De andere 2 zijn broertjes. De ene met de rechtopstaande oren is van mij, die andere van mijn moeder. Deze honden zijn aan de bumper van een auto gebonden. Ik ben zo gelukkig met mijn hondjes. Ik zou niet meer zonder ze kunnen. Ik weet niet precies wat voor nare dingen ze in hun leven hebben meegemaakt, maar dat ze het nu goed hebben is zeker. En je krijgt er enorm veel liefde en dankbaarheid voor terug. Ik zou volgende keer direct weer een zo een hond nemen.
Navidad schreef:wreckh schreef:http://www.look2me.nl/userimages/134506 ... 094217.jpg
Deze 3 honden hebben wij geadopteerd uit spanje. Ook via een stichting. De kleine hond heb ik vanaf februari. Zij is aan het hek gebonden bij een asiel in Spanje. De andere 2 zijn broertjes. De ene met de rechtopstaande oren is van mij, die andere van mijn moeder. Deze honden zijn aan de bumper van een auto gebonden. Ik ben zo gelukkig met mijn hondjes. Ik zou niet meer zonder ze kunnen. Ik weet niet precies wat voor nare dingen ze in hun leven hebben meegemaakt, maar dat ze het nu goed hebben is zeker. En je krijgt er enorm veel liefde en dankbaarheid voor terug. Ik zou volgende keer direct weer een zo een hond nemen.
leuke hondendie rechter is dat een kruising mastino?