Waarom hulp? (honden in nood)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Navidad

Waarom hulp? (honden in nood)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 15:42

hierbij vertel ik een verhaal, een erg goede kennis/vriendin van mij heeft sinds kort een stichting (officieel) geopend. Het gaat voornamelijk om honden en katten, ik weet niet of het hier bij de beestenboel goed staat, anders moet een mod het maar even verplaatsen.

het werk wat die vrouw doet is zo ongeloofelijk goed, elke keer als ik daar ben heb ik weer een ontzettende bewondering. en daarbij leeft die vrouw alleen van een uitkering (ivbm spier distrofie wat erg snel uitbreid)

Het gaat voornamelijk om spaanse, hongaarse, tsjechische, turkse, italiaanse zwerfdieren. (honden en katten)

ik schrik afentoe gewoon als daar zo'n dier binnenkomt, verschrikkelijk wat al die dieren word aangedaan, hoeveel angst ze hebben omdat ze in brand zijn gestoken, inmekaar geslagen zijn, door mensen verkracht zijn (animal sex) en nog veel meer. die vrouw knapt ze op, en neemt alle zorg op zich laat ze castereren of stilleriseren. En het zijn vaak die liefste honden die een mens maar kan wensen, een dier wat zoveel leed heeft gehad, en dan nog zo ontzettend lief dat is onbeschrijvelijk.

Veel mensen nemen een puppy, waarom het is allemaal zo leuk. een paar maanden later worden ze ouder en is het niet zo heel erg leuk meer, dan worden ze het huis uit geschoven en of op straat gezet, aan hun lot overgelaten ongecastereerd en wel. Ze gaan opzoek naar voedsel, dekken er op los, krijgen puppy's. bij het voedsel wat voor hun te vinden is worden ze door de mens weggejaagt (afval) Dat kan er heel hard aan toe gaan, harde slagen met een stok, schoppen totdat ze hun ribben en hun schedel kapot hebben te erg voor woorden en onbeschrijvelijk. ik heb toestemming van die vrouw om dit hier neer te zetten. daarbij wil ik een oproep plaatsen voor iedereen die wat om dieren geeft om dit tegen te gaan. om alle stichtingen te steunen die dit werk doen.

een hond is te adopteren. en kan geplaatst worden, ze worden alleen geplaatst bij een goed gezin (of gewoon goede mensen) vaak voor niks. een enkele stichting wil er een bedrag voor hebben, gecastereerd en wel! niet gecastereerd? worden ze ook niet geplaatst.

hier onder komen enkele foto's, dit kan voor sommige mensen schrikbarend zijn, echt schrikbarend.

daarom wil ik mensen die daar niet tegen kunnen ook aanraden om niet te kijken. elk hond heeft weer zijn eigen verhaal.

Gipsy
Foto van een erg verminkte hond

Hier komt een verhaal, wat een heel goed voorbeeld is, en ook wat hier in nederland ook nog gebeurd, wat ook niet te beschrijven is.

ik schrijf het vanuit het zien van deze hond zelf.

Gipsy verteld zijn levensverhaal :

Hallo ik ben gipsy, Mijn baasje's zijn niet zo heel goed voor mij. mijn broertjes en zusje's zijn op zo'n manier opgefokt dat ze heel agressief zijn en van ons baasje met elkaar moeten vechten, ons baasje verdiend daar geld mee. Mijn broertje's en zusje's moeten worden getraind, en aangezien ik niet goed genoeg ben en niet aggresief wil zijn tegen anderen honden word ik gebruikt voor trainingen, ik heb daar een bepaalde rol. Mijn broertje's en zusje's moeten mij aanvallen. zinloos geweld dus. ik kan bijna niet meer zien, en ben van binnen en van buiten helemaal kapot, ik heb nu zelfs angst voor mijn broertje's en zusje's, elke dag leef ik in een klein hokje, krijg weinig water en voer want moet zo zwak mogelijk zijn om mijn broertjes en zusjes geen schade aan te richten, mijn baasje ziet alleen geld, geld, geld en nog eens geld. wedden om het leven van mijn broertje's en zusje's.

Op dit moment ben ik gered, en zit ik veilig. mijn redder in nood heeft me verteld dat ik niet de enigste ben en dat er nog meer honden zitten te wachten op hun redder.

ik heb vertrouwen gekregen in mijn redder, maar zit nog vol met angst, buiten durf ik niet te komen, omdat ik bij mijn oude baasje's alleen uit mijn hok mocht komen als mijn broertje's en zusje's mij aanvielen, verder heb ik niks van de buiten wereld gezien. helaas.

dit is een van de verschrikkelijke verhalen.

voor meer informatie over het opvangen van zo'n hond (pleeggezin, adoptie exc) zal je kunnen kijken op : http://beestenbende.marjanka.nl/

mvg: wesley
Laatst bijgewerkt door Siempie op 02-01-06 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto veranderd in link.

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 15:55

en om nu nog maar niet te gaan spreken over de 100den honden die nu in hongarije voor de hakselaar staan, die kunnen zwemmen in hun uitwerpselen en langzaam aan richting de hakselaar worden gezogen, en die zichzelf in leven moeten houden met de restjes wat nog van hun oude vriendjes is over gebleven..

mini_bienie

Re: Waarom hulp? (honden in nood)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:50

Jeetje... ik zit gewoon met tranen in me ogen...

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 22:52

tsjah het is gewoon te erg voor woorden, ik wil geen mensen hiermeebeschuldigen ofzo, maar zal het liefst gewoon zo'n hond nemen dan een puppy hoe lief zon puppy ook is, maar goed. zo ben ik en zo zal ik blijven en dat is ieder zijn keus

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:55

Ik ga die foto's niet bekijken... dan slaap ik vannacht niet meer. Ik wil ooit een hond uit het asiel maar misschien is het adopteren van zo'n hond zeer zeker een optie voor mij.

EngeltjeS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:15

ik heb sinds september ook een hond geadopteerd. We zochten een 2e hond, en kwamen ook bij een stichting.

Deze stichting ( www.hondenopvang.com ) vangt honden en katten op, in Bosnie. Onze hond, Shara, is zo als vele andere honden, slachtoffer van een oorlog, en straat geweld.

We kregen een uitleg, en een 'intake' gesprek, en daar uit bleek, dat shara bij ons paste!
Het idee was, dat we een opvang gezin waren, maar hebben haar gehouden, want ze past bij ons!

Shara, is zo veranderd. Ze moest 27 uur in de auto zitten, om naar Nederland te komen. Op fotos, was ze een 'lelijk' hondje. Weinig mooi haar, en haar uitstraling
Toen we haar gingen ophalen, zaten er meerdere hondjes, die die dag werden opgehaal door hun nieuwe opvang gezin.

Echt, die hondjes, waren daar een dag, en waren erg schuw. Zo ook shara. Maar wel aanhankelijk...

(Shara dr leven, hoe kwam ze in de opvang? Haar moeder is lek geschoten door soldaten, boswachters. De moederhond, had een nest van 8 pups. De mensen die de moeder hadden lek geschoten, belden de stichting op, en die konden het nestje ophalen. 'anders wast zo zielig... zeiden ze'.
Maar ze kwamen voor een deel van het nest te laat. 4 pups, van de 8, waren overleden.Te zwak. In de opvang, waren een paar weken later ook 3 pups overleden. Shara bleef dus alleen over. Ze heeft 2 jaar in de opvang gezeten. En haar karakter: zorgzaam. )

Maar nu, ze is nu 2 jaar oud, schatten we. precies weten we niet, zullen we ook nooit te weten krijgen. Het is een schat van een hond. Alleen 1 ding is ze als te dood... Knallen. Als ze een knal hoort, krijgt ze volgens mij, een herrinnering, en een reactie van angst. Bang dat er op haar geschoten zou worden. Ook met oud en nieuw. Ze blafte agressief, en na 5 minuten, was ik haar kwijt. Zat angstig onder de bank (40 cm hoog....). Echt haar mooie stralen de oogjes, ineens zag je de angst!

Shara is een byzonder meisje, heel lief, heel knuffelig. Ze leert snel, en haar beste maatje is Milas (onse andere hond).
Als ik later ook een hond doe, neem ik er 1 van een stichting. Waarom een dure pup kopen, met echt ras, als je een stichting hond kan helpen?
Vaak zijn deze honden echt te helpen. ((En ik vind haar zo lief (meerdere mensen). Ik ben zo blij met haar, echt een engeltje!))
Zo'n hond ,, rasloos vaak!,, hebben echt een beter leven nodig. En een fokker, die komt er toch wel vanaf. maar waarom geen hond helpen, met een geschiedenis? met een achtergrond? Waarom niet de moeite nemen, om een hond goed te leren kennen??

Mijn mening over een opvanghond:
Je leert er veel van. Veel meer van dan een ras hond. Dan leer je misschien het hele ras uit je hoofd, en als t mooier kan, een stamboom. Bij iedereen laten zien hoe veel jij voor een hond over hebt. Maar ik vind, een rasloos hondje, die eigenlijk nooit heeft geweten, wat liefde is, waarom zou je die geen kans geven?

Ik zie en begrijp shara nu echt zo goed! Echt een knuffel tante, en ook voor onze andere hond, een perfect gezelschap. Vertrouwen was er snel.
Ik durf bijna 100% zeker te zeggen, dat een rasloze hond, uit een stichting, veel leerzamer is, dan een stamboomhondje! (waarbij ook vaak de karakter al bekent is, en bij een stamboomloos hondje, moet je er zelf achter komen)

Najah, veel verteld, ben gewoon onwijs blij met ons besluit!
(sorry voor hoeveelheid tekst)
Fotos in mijn profiel.

Enne ik raad het echt mensen aan, neem een hond uit een stichting/asiel, deze honden, daar kan je echt van leren!
xxxxxxxiezz

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 00:04

devica, super zeg.

fijn he als je zo'n hond begrijpt? kan die van jullie ook met paarden?

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 08:51

Mag ik iedereen die zo'n hond overweegt op te vangen wel aanraden om ze goed te laten testen op Leishmania e.d. Heb al te vaak gezien dat mensen een hond uit een dergelijk land opvangen met de beste bedoelingen en dan een half jaar, veel verdriet en geld en pijn voor de hond later het dier kunnen laten inslapen. Niet vertrouwen als men zegt dat de hond getest is, zelf iets regelen.
Ik vind het natuurlijk een super initiatief, en er zijn idd zo veel leuke honden in asiels ed te vinden...

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 09:12

Oh die foto ... echt om van te huilen. Bah, wat zijn er toch een nare mensen.

Maar als ik naar die foto kijk dan vraag ik me af of het niet beter is om honden zoals Gispy in te laten slapen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het geweldig dat er mensen zijn die zich voor deze dieren inzetten, maar er zijn al zitten al zo veel honden in het asiel; honden zonder een vechtverleden, zonder een hoofd vol hechtingen, zonder drains in hun kop. Gispy gaat een moeizame herstelperiode tegemoet, is dat het waard?

Als je al het geld in de wereld hebt, is het op zich niet zo'n probleem, maar alles kost geld. Kan je voor dat geld dan niet beter drie andere honden aan een nieuw baasje helpen?

PS. Ik weet dat het niet jouw stichting is, ik vraag het me gewoon af.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 14:45

Ellebel schreef:
Mag ik iedereen die zo'n hond overweegt op te vangen wel aanraden om ze goed te laten testen op Leishmania e.d. Heb al te vaak gezien dat mensen een hond uit een dergelijk land opvangen met de beste bedoelingen en dan een half jaar, veel verdriet en geld en pijn voor de hond later het dier kunnen laten inslapen. Niet vertrouwen als men zegt dat de hond getest is, zelf iets regelen.
Ik vind het natuurlijk een super initiatief, en er zijn idd zo veel leuke honden in asiels ed te vinden...

Bij onze stichting (waar ik het hier over heb) krijgen de honden zowiezo een volledige scan en testen. daarbij krijg je ook en volledig pasboort, en papieren (van die testen)

Guinevere schreef:
Oh die foto ... echt om van te huilen. Bah, wat zijn er toch een nare mensen.

Maar als ik naar die foto kijk dan vraag ik me af of het niet beter is om honden zoals Gispy in te laten slapen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het geweldig dat er mensen zijn die zich voor deze dieren inzetten, maar er zijn al zitten al zo veel honden in het asiel; honden zonder een vechtverleden, zonder een hoofd vol hechtingen, zonder drains in hun kop. Gispy gaat een moeizame herstelperiode tegemoet, is dat het waard?

Als je al het geld in de wereld hebt, is het op zich niet zo'n probleem, maar alles kost geld. Kan je voor dat geld dan niet beter drie andere honden aan een nieuw baasje helpen?

PS. Ik weet dat het niet jouw stichting is, ik vraag het me gewoon af.

vaak worden honden ook ingeslapen, helaas dat het zo ver moet komen. gipsy ziet er op deze foto erg slecht uit daar ben ik het met je mee eens, maar als je die hond nu zie valt die niet meer trug te herkennen. zal eens kijken of ik een foto van gipsy nu kan krijgen, gipsy is gered, in leven gehouden. ziet nu hoe een fatsoenlijk hondenleven is, ziet zijn leven als een speeltuin, is ongeloofelijk blij, en je gelooft het of niet maar gipsy heeft nog enkele littekens die je kan zien.

Lusitano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 14:51

Geweldig dat mensen zich zo belangeloos kunnen inzetten voor dieren!
Zelf heb ik ook zo'n opvanghondje in huis genomen met het idee daar veel opknapwerk aan te moeten verrichten.
Tegen alle verwachtingen in is het een van de meest sociale honden die ik ken. altijd vrolijk en lief tegen alles en iedereen. Een echte levensgenieter.
Als ik er de tijd voor had zou ik er nog veel meer aan een permanent adres willen helpen...

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 14:51

Afbeelding

Deze 3 honden hebben wij geadopteerd uit spanje. Ook via een stichting. De kleine hond heb ik vanaf februari. Zij is aan het hek gebonden bij een asiel in Spanje. De andere 2 zijn broertjes. De ene met de rechtopstaande oren is van mij, die andere van mijn moeder. Deze honden zijn aan de bumper van een auto gebonden. Ik ben zo gelukkig met mijn hondjes. Ik zou niet meer zonder ze kunnen. Ik weet niet precies wat voor nare dingen ze in hun leven hebben meegemaakt, maar dat ze het nu goed hebben is zeker. En je krijgt er enorm veel liefde en dankbaarheid voor terug. Ik zou volgende keer direct weer een zo een hond nemen.

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 14:53

Lusitano schreef:
Geweldig dat mensen zich zo belangeloos kunnen inzetten voor dieren!
Zelf heb ik ook zo'n opvanghondje in huis genomen met het idee daar veel opknapwerk aan te moeten verrichten.
Tegen alle verwachtingen in is het een van de meest sociale honden die ik ken. altijd vrolijk en lief tegen alles en iedereen. Een echte levensgenieter.
Als ik er de tijd voor had zou ik er nog veel meer aan een permanent adres willen helpen...

ik hoop hier ook met een oproep op bokt dat mensen mischien dingen in gaan zien Als ik dit soort reacties hoor, ben ik zo ontzettend blij

als ik mezelf in zo'n hond zal moeten verpltaasen, dan weet ik niet wat me overkwam en een nieuwe wereld voor me openging. super gewoon

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 14:54

wreckh schreef:
http://www.look2me.nl/userimages/134506 ... 094217.jpg

Deze 3 honden hebben wij geadopteerd uit spanje. Ook via een stichting. De kleine hond heb ik vanaf februari. Zij is aan het hek gebonden bij een asiel in Spanje. De andere 2 zijn broertjes. De ene met de rechtopstaande oren is van mij, die andere van mijn moeder. Deze honden zijn aan de bumper van een auto gebonden. Ik ben zo gelukkig met mijn hondjes. Ik zou niet meer zonder ze kunnen. Ik weet niet precies wat voor nare dingen ze in hun leven hebben meegemaakt, maar dat ze het nu goed hebben is zeker. En je krijgt er enorm veel liefde en dankbaarheid voor terug. Ik zou volgende keer direct weer een zo een hond nemen.

leuke honden die rechter is dat een kruising mastino?

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 15:00

ik vindt het erg gaaf dat mensen zulk soort stichtingen oprichten ik haal zelf ook liever dieren uit een asiel op dit moment komen al mijn dieren nog uit de winkel(op één na) maar mijn toekomstige dieren zullen allerlei honden uit een asiel zijn en dan vaak de zieligste die met een verleden mijn cavia Moby komt ook uit een asiel:

Hij is op straat gevonden door twee mensen,die mensen hebben hem naar stichting cavia gebracht en daar hebben ze Moby doorgeplaatst naar een vrijwiller waar ik Moby toen vandaan heb gehaald.Alleen wat ik soms denk: Hoe is hij daarf op straat gekomen?en dan had ik wat dingen bedacht:

-Hij is door mensen op straat gezet
-Hij is ontsnapt(hij is een ontsnap kampioen)
-Een fokker heeft hem op straat gezet omdat hij een blesje heeft en de kleuren niet goed verdeelt zijn
-Een fokker heeft al zijn cavia's op straat gezet en Moby is weggelopen bij de rest

dat soort dingen.En inderdaad wat een aantal zeggen het is heel bijzonder dat zo'n diertje dan nog zo lieg en rustig en aanhankelijk is alhoewel Moby niet zo heel tam was.

Ook ben ik ertegen dieren van een fokker te nemen want door hún komen die diertjes op straat er zijn zoveel fokkers teveel eigelijk en door hün komen die diertjes op straat te staan op bij het grofvuil sommige fokkers gooien al hun dieren op straat en op die momenten hebben asielen en stichtingen het heel druk die cavia's te redden van de DOOD daarom raad ik iedereen aan hierover na te denken en daarna9dat hoop ik) hun diertjes bij een asiel of een stichting te kopen

Misschien een beetje veel tekst maar met minder tekst kan ik dit niet uitleggen

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 15:02

en deze dieren zijn je vaak ook dankbaar en je gaat je snel aan hun hechten vaak zijn ze extra lief voor hun nieuwe baasjes mede door hun verleden zij hebben zoveel ergs meegemaakt en zijn dan superblij met een baasje dat ze aandacht geeft en er goed voor zorgt

wizewo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 15:23

Wat je zegt is waar. We hadden een hond sinds pup... wij waren zijn mensen en hij was dol op ons, maar vond het al die liefde en aandacht niet meer dan normaal.

Onze andere hond komt uit het asiel, graatmager en toen op 8 jaar oud geschat. Ze was gevonden in een bos nog magerder dan toen wij haar zagen in het asiel was ze daar al 2 maanden(erg ongewoon voor asiel, dat ze zo lang houden, maar die mevrouw zei dat ze haar hokken nooit "leegmaakt" *als je snapt wat ik bedoel* dikke bravo voor deze dame.) Zij is nog steeds onwijs blij als ze haar eten krijgt, bij ieder aaitje is ze weer helemaal gelukkig. Ze weet, volgens mij, hoe het anders kan zijn.

Naar mijn ervaring: Als je het hart van zo'n beestje wint en ze vertrouwen je, heb je wereldhonden.

Niet dat mijn andere hond geen wereldhond was, hoor... dat was ook een engeltje.

Overigens mag de gene die ons meisje in het bos heeft achtergelaten, nog eens langs komen bij mij . Ik snap absoluut niet hoe je zo een fantastisch dier aan zijn/haar lot kan overlaten. Andere dieren trouwens ook niet hoor.

wizewo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 15:25

De volgende zal overigens weer uit het asiel/stichting komen.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:12

Navidad schreef:
wreckh schreef:
http://www.look2me.nl/userimages/134506 ... 094217.jpg

leuke honden die rechter is dat een kruising mastino?

De linker en de rechter zijn broertjes. Waarschijnlijk kruising herder (weet niet wat voor, denk mechelse) met Mastin Espanol. Maar zoals ik al vertelde, ze zijn aan een bumper gebonden, dus zeker weten wat voor kruising is doen we niet.

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:15

Wat afschuwelijk zeg !

Mag ik je verhaal op ons onderstaande web-log plaatsen ?

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 16:19

tuurlijk mag dat, als je mischien de link er ook even bij wil zetten van de site van die vrouw?

Lusitano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:23

Wreckh: wat een geweldig knappe hondjes!!
Die van mij staat onderaan in mijn profiel. Ook al zo'n mooie dame!
Ik word ook regelmatig aangesproken omdat mensen het zo'n prachtig hondje vinden! Als ze vragen wat voor ras het is zeg ik heel uit de hoogte dat het een 'poubelle' is (oftewel vullisbak op zijn frans..)

weer ontopic:
Als je een hond wilt aanschaffen, haal dan een hondje bij een stichting vandaan of uit het asiel. De meesten zijn zeer dankbaar en sociaal!
als ik kijk naar het verschil met onze rashond die zich werkelijk overal 'te goed' voor voelt...

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 16:27

lusitano wat een geweldige hond en super leuke paarden!! ben spontaan verliefd op die hengst van je

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:29

Op onze site staat ook nog een hondje die een goed baasje zoekt !

(Link in mijn onderschrift)

Het zijn vaak kansloze hondjes die het ook heel hard nodig hebben.

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:30

Wat een schitterende honden Wreckh