Mijn kat heeft een schop gehad van iemand.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xXIris

Mijn kat heeft een schop gehad van iemand.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 11:52

hoi,
het is alweer een poosje terug en ik wil het hier tog even plaatsen.
nOu ik heb een kat die Joppie heet het is een poes het was op een dindsdag dat ik terug van school kwam en me kat binnen liet zoals gewoonlijk. Ik schrok me dood toen die binnenkwam (ze heeft een zwarte streep op de rug) die zat niet midden op de rug maar aan de zijkant van de rug. dus ik schrok. wou hem aaien bijt ie me en ik kon hem ook niet op pakken wat anders wel kan. Het is een kat die alles wel goed vind. Mijn vader kwam thuis dus ik zeggen dat joppie heel raar deed. Eerst dacht mijn vader dat ie een tik van de auto had gehad. Ze had last van haar rechter voorpoot en dan de schouder. dus wij haar een paar dagen met rust laten pas naar een week kon je haar weer fatsoenlijk op pakken. Ik heb me voet ze maar bij zijn hoofd gehouden kijken of die er bang van was ja en hij sprong direct weg. dus daarom denken we dat.

Foto...
van mijn kat Joppie
Afbeelding
Lieve foto. vind ik.

Zijn er mensen die zoiets ook mee hebben gemaakt of wat anders?

Groetjes Iris.

xx_Merle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 14:33

Hallo ik heb dat niet mee gemaakt maar wel stom zeg..! dat mensen zomaar een dier gaan schoppen..:S:S
Gelukkig dat het nu wat beter gaat..
hele mooie foto trouwens !! xxx

Oliver

Re: Mijn kat heeft een schop gehad van iemand.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 14:35

Ah wat erg!
Hoe weet je zo zeker dat ie een schop heeft gehad?
Ik zou wel even langs de DA gaan.

Geef je kat (voorzichtig ) een knuffel van me!

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 14:36

weet je zeker dat hij er niks aan overgehoduen heeft? anders misschien toch even naar de DA? Lekker achterlijk als iemand hem geschopt heeft.

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 14:38

Ik ben laatst met mijn kat naar de DA geweest, en vertelde me ze precies hetzelfde, dat hij waarschijnlijk een schop heeft gehad, arm diertje (stomme buren ) Maar na een poosje op pijnstillers (en veel liefde ) is ie er weer helemaal bovenop gekomen
Laatst bijgewerkt door Thokkadisje op 31-12-05 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 14:39

lijkt me eerder dat ze geraakt is door een voertuig, dat zwarte is hoogst waarschijnlijk smeer geweest.
idd even langs de dierenarts gaan !!!
ze kan inwendige schade hebben of zelfs een gebroken poot.

en in de toekomst voor de veiligheid van het diertje, haar niet meer buiten laten dus !!

Esther

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 15:18

Thokkadisje schreef:
Ik ben laatst met mijn kat naar de DA geweest, en vertelde me ze precies hetzelfde, dat hij waarschijnlijk een schop heeft gehad, arm diertje (stomme buren ) Maar na een poosje op pijnstillers (en veel liefde ) is ie er weer helemaal bovenop gekomen

Waarom stomme buren? Als de buren een kat hadden willen hebben hadden ze er zelf wel een aangeschaft... Ik kan me groen en geel ergeren aan de katten van de buren die maar hier de tuin komen omspitten of in het gras poepen. Of in de zomer zelfs hier doodleuk naar binnen komen wandelen als de deur openstaat. Ik denk niet dat een kat zo dicht bij vreemden komt dat ze 'm kunnen schoppen, dan zijn ze meestal al lang weg.

on-topic: niet zo slim om niet bij de DA langs te gaan, wie weet wat er allemaal beschadigd is van binnen. En een een kat kan altijd schuw reageren als je plotseling een voet bij hem houdt. Als hij in zijn gewone gedrag zich normaal gedraagt als jullie langslopen oid dan lijkt me niet dat hij geschopt is.

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:38

Ja ik ben het er mee eens
Als jij je kat binnenhoudt was dit niet gebeurt, dus geef niet de mensen de schuld

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:42

Dat beest is half verbouwd, ik weet niet of ze er weer helemaal goed bovenop is hoor. En een schop, het kan wel vanalles geweest zijn.

Misschien een aanrijding inderdaad.

En soms hebben mensen een reden om te schoppen, omdat de kat hun eigen kat bijvoorbeeld aanvalt in hun eigen tuin, of omdat een kat hun vogels aanvalt of de hele boel in de tuin omwoelt.

Als je je kat overal laat rondzwalken, weet je nooit wat er precies mee gebeurt en hoe. Dat is de consequentie van je keuze. Niet zeuren achteraf dus.

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:45

wat een liefferd

ik zou voor de zekerheid idd naar de DA gaan

JackenJill

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:56

Onze kat is ooit door iemand over de schutting van onze overburen geschopt. Die buurman was toevallig in zijn tuin, en heeft geen auto gehoord, alleen dat die kat ineens over de schutting kwam zetten en tegen hun schommel aan kwam. Hij viel meteen dood neer...
Ik heb nu twee katten die gewoon lekker binnen blijven. Woon nu in een flat dus sowieso kunnen ze niet naar buiten. Maar zou ik een huis met tuin hebben, dan kwamen ze ook niet verder dan onze eigen tuin. Om meerdere redenen: de buren hebben niet voor onze katten gekozen, ik hoor te veel verhalen van aanrijdingen van katten, heb zelf nare ervaringen met onze vroegere buitenkatten gehad, en onze katten zijn zó angstig (door verleden) dat ze snel schrikken en zichzelf vast ergens verstoppen waar ze niet meer vandaan durven te komen.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:35

Sjonge, dat is wel erg zeg, die kat die over de schutting gesmeten werd en dood neerviel. arm beest. DAar moet je hem toch tegen beschermen, tegen tuig die dat doet.

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:53

Desiree schreef:
Dat beest is half verbouwd, ik weet niet of ze er weer helemaal goed bovenop is hoor. En een schop, het kan wel vanalles geweest zijn.

Misschien een aanrijding inderdaad.

En soms hebben mensen een reden om te schoppen, omdat de kat hun eigen kat bijvoorbeeld aanvalt in hun eigen tuin, of omdat een kat hun vogels aanvalt of de hele boel in de tuin omwoelt.

Als je je kat overal laat rondzwalken, weet je nooit wat er precies mee gebeurt en hoe. Dat is de consequentie van je keuze. Niet zeuren achteraf dus.

ben ik het niet helemaal mee eens Waar je kat ook is, ik vind niet dat je hem hoort te schoppen... weet je hoe makkelijk zo;n beest z'n rug kan breken!

Alwiene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:58

crossmonster schreef:
lijkt me eerder dat ze geraakt is door een voertuig, dat zwarte is hoogst waarschijnlijk smeer geweest.

Die zwarte streep hoort in dit geval op de kat.

Ik vind ook niet dat je zomaar een kat zo mag schoppen, tenzij de buren al menigmaal er wat van gezegd hebben ofzo. Dan zou ik het nog wel kunnen begrijpen, maar vind ik het eigenlijk nog niet kunnen. Die kat kan er immers niks aan doen!

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:00

Als een kat thuis komt met een zwarte streep en pijn kan je checken of hij is aangereden.
Je kijkt of de nageltjes kart zijn.
Als een kat aangereden word zetten ze hun nageltjes uit.
En dan slijt er een heel stuk af op het moment van aanrijding op het asfalt.

Ja ik had er zelf ook niet aangedacht totdat mijn buurvrouw een paard geleden met de mededeling kwam dat onze kat in hun sloot lag met veel pijn en helemaal in de war.
Bij de DA deden ze deze test en ja hoor.
Nageltjes kort. (zwarte veeg op de rug)
Aangereden dus.

Ze had waarsschijnlijk de heup uit de kom of gebroken.
Voor allebei was het zelfde genezingsproces van toepassing.
6 weken in een klein hokje met weinig bewegingsmogelijkheden.
Rust dus.

Het is trouwens helemaal goed ekomen.
Je ziet er niks meer aan.
En hij heeft wel 8 weken gelopen alsof ze dronken was.

Manon_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:05

Sommige mensen zeggen dan wel dat je je kat binnen moet houden, maar katten horen buiten. Ze zijn echt ongelukkig als ze alleen maar binnen zitten. Het kan dan wel zijn dat je kat dan pijn krijgt soms als die buiten is maar hij kijkt echt zelf wel uit hoor. Mijn kat die nu overleden is was heel erg op mensen gericht en gaat altijd miauwen en naar de mensen toe maar er is ook nooit wat met hem gebeurd of niet onder de auto..

Ik zou ook naar de DA gaan maar laat je kat nog wel naar buiten gaan! Of het nou aan een riempje is of niet..

Maxielover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:26

Wat zielig, zeg !! Ik zou voor de zekerheid ff met hem naar de dierenarts gaan, als hij zo reageert met aaien/opakken denk ik dat er meer aan de hand is. Je weet het maar nooit. Hele mooie foto trouwens, leuke kat !! Mijn broer heet Jop, hihi..

showteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:29

Wij hebben een kat gekregen die was aangeschoten door de buurman die niet van katten hield. ( en nee ze liepen niet eens in de tuin maar gewoon in het bos )

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:33

Manon_S schreef:
Sommige mensen zeggen dan wel dat je je kat binnen moet houden, maar katten horen buiten. Ze zijn echt ongelukkig als ze alleen maar binnen zitten. Het kan dan wel zijn dat je kat dan pijn krijgt soms als die buiten is maar hij kijkt echt zelf wel uit hoor. Mijn kat die nu overleden is was heel erg op mensen gericht en gaat altijd miauwen en naar de mensen toe maar er is ook nooit wat met hem gebeurd of niet onder de auto..

Ik zou ook naar de DA gaan maar laat je kat nog wel naar buiten gaan! Of het nou aan een riempje is of niet..

onzin, een kat kan makkelijk binnen leven, met eventueel een buitenren.
mits je genoeg ruimte hebt binnen ( minimaal 1 kamer per kat )
en goede krabpalen in huis hebt.

mensen die hun katten buiten doen, lopen een enorm risico, en zijn de buurt tot last .

ik heb zelf 9 katten, en heb 2 buitenrennen, een voor de mannen en een aan huis voor de vrouwen.
en ze hebben het prima naar de zin.
en ik hoef niet bang te zijn dat ze aangereden, geschopt, gestolen ( raskatten) , vergiftigt ( zeer actueel !!! ) worden, of rare ziektes oplopen.

IMO ben je gewoon niet katvriendelijk laat je hem deze tijd nog buitenlopen.
de buitenwereld is door de mens gewoon te gevaarlijk geworden.
]

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:37

tuurlijk kan een kat binnen..
maar een buitenkat die buiten gewend is doe je er echt geen pretje mee.

als een kat binnen gewend is kan het zonder problemen.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:40

crossmonster schreef:
Manon_S schreef:

mensen die hun katten buiten doen, lopen een enorm risico, en zijn de buurt tot last .

IMO ben je gewoon niet katvriendelijk laat je hem deze tijd nog buitenlopen.
de buitenwereld is door de mens gewoon te gevaarlijk geworden.
]

Dit vind ik dan wel weer erg ver gaan.
ik heb 3 katten waarvan er 2 niet eens binnen komen.
ik woon op een boerderij en heb ze al heel lang.
als ik die katten binnen haal ben ik niet kat vriendelijk.
je wilt niet weten hoe vervelend ze het binnen vinden.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:46

9 kamers Crossmonster? Ik heb niet zoveel kamers maar hou mijn katten wel binnen. Ze zien er niet ongelukkig uit. Verder onderschrijf ik alle redenaties om katten gewoon op je eigen terrein te houden per slot van rekening is de tijd dat we honden maar gewoon zelf de straat op stuurden ook allang voorbij

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 20:10

PinkyPower schreef:
ben ik het niet helemaal mee eens Waar je kat ook is, ik vind niet dat je hem hoort te schoppen... weet je hoe makkelijk zo;n beest z'n rug kan breken!

als mensen woest zijn omdat het de zoveelste keer is dat die kat ze lastig valt, en ze hem "nu eindelijk eens te pakken hebben en hem wel eens een lesje zullen leren".... dan zijn ze tot veel dingen in staat waar ze misschien later ook wel spijt van krijgen. Kijk, bij de katteneigenaar aankloppen is moeilijk he, want vaak weten ze niet wie dat is. Daarbij zijn veel katteneigenaren niet erg behulpzaam. Ze schepen je op met hun kat en zeggen vervolgens "ik kan er niets aan doen dat hij bij jullie in de tuin komt, dat moeten jullie maar oplossen". Ik heb die houding hier vaak genoeg ook op bokt gezien.

Machteloosheid en frustratie haalt niet het beste in een mens naar boven....

Manon_S schreef:
Sommige mensen zeggen dan wel dat je je kat binnen moet houden, maar katten horen buiten. Ze zijn echt ongelukkig als ze alleen maar binnen zitten.

bullsjit. Dan moet je ze die behoefte niet aanleren. Als je ze binnen houdt, of in je eigen tuin, dan weten ze niet beter meer.

Manon_S schreef:
Mijn kat die nu overleden is was heel erg op mensen gericht en gaat altijd miauwen en naar de mensen toe maar er is ook nooit wat met hem gebeurd of niet onder de auto..

dit vind ik ook niets. Niet omdat ik katten niet vertrouw, maar ik vertrouw mensen niet! Niet alle mensen die je tegen komt zijn goede mensen. En je hebt vast als kind geleerd van je ouders dat je zomaar niet met vreemden mee mag gaan. Voor katten en honden geldt dat ook. Helaas. Je hoeft maar een keer een kwaaie er tussen te treffen.

Manon_S schreef:

De kat moet eigenlijk geröntgend worden ja. En zelfs als zit dit streep misschien weer recht op de rug, je maakt mij niet wijs dat alles weer helemaal in orde is zonder ingrijpen.

_Rijkie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 20:16

Desiree schreef:

Precies, daarom houd ik mn katten ook binnen

Overigens moet ik het niet zien dat iemand onterecht een beest schopt, want dan kan diegene van mij een schop verwachten.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 20:22

Nou mijn beestjes weten niet anders dan dat ze buiten lopen.
ik zou ze binnen alleen maar in de weg zitten en ze zullen zich absoluut niet op hun gemak voelen.

Ze blijven bij lekker buiten.
Ik hoef me verder ook gen zorgen te maken over vergiftigen ofzo want we wonen op het platteland en hier gebeurt dat zelden tot nooit!
We enten ze gewoon optijd.
Ze krijgen gewoon hun eten en drinken elke dag en verder struimen ze lekker om de boerderij en in de paardenschuur.
Lekker een beetje achter muisen aan vangen en lekker in het warme stro tegen elkaar aan liggen.
Je wilt niet weten hoe tevreden ze zijn!