Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
riskjuhruled schreef:ja zoon hond hebben wij thuis ook! is al z`n hele leven bang van vuurwerken en knallen en onweer enz( vroeger waren wij ook dom en deden als ie bang was ooooh kom maar....FOUT FOUT FOUT!) heb nu op school geleerd dat hem alleen al aaien(en verder negeren) al teveel is!we hebben hem altijd thuis gehouden en eerst van die relax pillen gegeven, geen resultaat helemaal niks, sindsdien gewoon een paracetamol gegeven en hielp ietsiepietsie, maar dit jaar voor het eerst naar het pension gedaan( ergens achteraf waar je geen vuurwerk hoort), vanmiddag weggebracht. hoop voor haar dat ze niks hoort want ze gaat echt helemaal hyperventileren en trillen en piepen, het lijkt net of ze bijna van der eigen af gaat!!
Eefje23 schreef:nou kuiken dat is idd erg naar vind ik, ze hoort je door de paniek gewoon niet meer! Normaal loopt ze braaf met me mee buiten los maar nu wil ze alleen nog maar in blinde paniek naar binnen rennen!
Helaas ben ik nu al te laat om pilletjes te halen, dus we moeten het maar uitzingen maar het is erg naar je hond zo te zien..........
Eefje23 schreef:oh sorry had het verkeerd begrepen, advocaat heb ik helaas niet in huis! zojuist was er hier een megaklap, vreselijk!
had de hoop dat door het slechte weer iedereen binnen zou blijven, maar helaas...
Kuiken schreef:riskjuhruled schreef:ja zoon hond hebben wij thuis ook! is al z`n hele leven bang van vuurwerken en knallen en onweer enz( vroeger waren wij ook dom en deden als ie bang was ooooh kom maar....FOUT FOUT FOUT!) heb nu op school geleerd dat hem alleen al aaien(en verder negeren) al teveel is!we hebben hem altijd thuis gehouden en eerst van die relax pillen gegeven, geen resultaat helemaal niks, sindsdien gewoon een paracetamol gegeven en hielp ietsiepietsie, maar dit jaar voor het eerst naar het pension gedaan( ergens achteraf waar je geen vuurwerk hoort), vanmiddag weggebracht. hoop voor haar dat ze niks hoort want ze gaat echt helemaal hyperventileren en trillen en piepen, het lijkt net of ze bijna van der eigen af gaat!!
Vindt het dan niet eng dat je dan helemaal geen controle (lees overzicht) op je eigen hond hebt?
annepaardoes schreef:geef je hond geen aandacht als hij bang is, hoe zielig hij ook doet. Hij word er alleen banger van omdat je heb beloond om bang te zijn.
laat je hond vooal met de jaarswisseling in zijn bench met een kleed erover in een kamer met de gordijen en ramen dicht. of je hond gewoon in een kamer doe met de gordijnen en ramen dicht. zodat hij zo min mogelijk kan horen en zien.
Ga dan pas weer naar je hondje toe aals het vuurwerk afgelopen is, want anders beloon je heb voor het bang zijn.
laat je hond dan weer gewoon rustig uit de bench of kamer en laat hem alles weer rustig verkennen en laat hem merken dat het goed is. Daarna mag je hem best aanhalen.