Hoe fatsoenlijk wormenpillen geven aan hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esther

Hoe fatsoenlijk wormenpillen geven aan hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 14:43

Vanmorgen heb ik mijn hond weer eens ontwormd, ik heb daarvoor wormentabletten, gelukkig hoefde hij er daar maar 2 van.
Het wordt een steeds groter gevecht om hem die pillen te geven, als hij ze al ruikt begint hij zijn neus op de trekken en met zijn kop te schudden. Uiteindelijk is het wel gelukt om die pillen naar binnen te krijgen na flink geworstel met hem.

Hebben jullie nog tips hoe ik mijn hond fatsoenlijk kan ontwormen zonder iedere keer het gevecht aan te moeten gaan? Is voor hem en mij niet leuk zo.
Pillen in worst of kaas stoppen trapt hij niet in, normaal gesproken lijkt het erop dat hij dat naar binnen slikt zonder te merken wat hij eet, als er een wormenpil in zit (heel of fijngestampt) eet hij het niet.
Wat ik nu doe is zijn bek open en dan de pil zo ver mogelijk achter in zijn keel leggen.

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:37

Ik neem Eslo flink in de houdgreep, kop achterover, hand tussen zn bek, pillen erin gooien en kop omhoog houden tot het ECHT weg is.

Ja, met die van ons is het ook een heel gevecht, maar zo gaat het het snelt en zonder al te veel gezeur.

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:59

Als je het nou in leverworst doet maar eerst bv 3 stukken geven zonder pil, dan één met pil of desnoods alle 2 erin en erna weer één zonder. En anders de houdgreep kop achterover en erin duwen

noby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:19

je kunt een past gaan gebruiken.
of een pillen schieter die is wel bij de DA verkrijgbaar.
tegenwoordig is er ook iets dat stronghold heet.
dit zij druppels in de nek die werken tegen vlooien maar ook tegen wormen en andere parasieten.
dit is alleen bij de DA verkrijgbaar en niet bij de dierenspeciaalzaak
het kost wel een beetje.
maar als je voor een grote hond koopt (weet niet hoe groot die van jou is)
kun je het in porties verdelen.
uiteindelijk is het middel goedkoper dan dat je alles apart moet kopen

Lysette

Re: Hoe fatsoenlijk wormenpillen geven aan hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:34

Ik geef pillen van flubenol. Die vinden ze heel lekker dus geen problemen meer Je kunt ze krijgen bij de dierenarts!

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 19:04

Gewoon houdgreep, pil erin.Maar met een stukje worst komen we ook heel ver

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 21:00

nog veeeeeeeeeel simpeler!!!

pilletjes met een lepeltje fijnmalen en goed door wat blikvoer prakken.
proeven ze echt nooit en nooit problemen mee gehad,

eet smakelijk!

Steff_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:41

Mijn hond vind ze lekker dus geen probleem daarmee. Wel met zijn andere medicijnen, dat is: In de houdgreep, kop omhoog, pil erin en z'n bek een beetje dicht houden zodat hij hem niet uit kan spugen
Bij mijn andere hond stop ik het in een stukje worst, die trapt daar gelukkig makkelijk in

Chrystal-gek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 01:46

Pil in stukje (Rodi)worst verstoppen en aan de hond geven, daarna de mond dicht en omhoog houden en over zijn keel wrijven zodat hij wel moet slikken.
Of noodgreep, hoofd omhoog, pil erin werken en dan een lepeltje water erachteraan terwijl je zijn mond dicht en omhoog houdt (behalve dus bij pil en water naar binnen werken natuurlijk , dan moet de mond even open, het water kan je wel door de tanden heen laten gaan aan de zijkant).

Dit natuurlijk na eerst de andere manieren geprobeerd te hebben, zoals pil aanbieden (jaja, sommige eten het zo op ), pil in wat lekkers verstoppen, heel of in stukjes.
Heel soms werkt het bij mijn hond als ik dat kleine pilletje in heel veel worst of kaas verstop, meestal hanteer ik een van de 2 bovenstaande technieken.
En daarna controleren of de pil ook echt weg is en niet nog tegen de wang aangeplakt is of weer uitgespuugd.

*Er is trouwens een hele leuke beschrijving hoe je dat met katten moet aanpakken *

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 01:54

ellepel schreef:
nog veeeeeeeeeel simpeler!!!

pilletjes met een lepeltje fijnmalen en goed door wat blikvoer prakken.
proeven ze echt nooit en nooit problemen mee gehad,

eet smakelijk!

Nou daar trappen mijn katten echt niet in, die vreten het niet op!! Ik doe ook houdgreep, bekkie open, naar binnen gooien en slikken maar!

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 02:16

Flubenol is echt een ideale oplossing!! Gaat er bijzonder makkelijk in:j

swoeky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 10:48

je hebt ook van die pillen schieters bij de dierenwinkel. gebruik ik nu al een tijdje en is ideaal, wanneer de hond zijn pil heeft gehad krijgen ze altijd wat lekkers van mij er meteen achteraan.

Esther

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 11:30

De houdgreep methode gebruik ik dus, hij krijgt er een steeds grotere hekel aan, het wordt een steeds grotere worstelpartij.
Bek dicht blijven houden trapt hij niet in, hij is net wat eigewijzer als ik, hij was gisteren helemaal aan het schuimen en kwijlen en moest kokhalzen toen ik dat deed.
Vermalen en in voer verstoppen helpt niet, dan eet hij het gewoon niet ondanks dat hij een enorme snoephond is, zijn reukvermogen is dan ook extreem goed.
Zal eens kijken naar een pillenschieter, die flubenol of die druppels, al heeft hij daar ook een hekel aan (de eerste dag dat hij hier was heb ik hem gelijk wat druppels in de nek gedaan tegen vlooien, daar is hij enorm van geschrokken, hij was erg weinig gewend toen ik hem kreeg op 2 jarige leeftijd, hij is ondertussen al wel wat afgehard }> )

kylah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 11:34

bij die van mij helpt een flinke klodder boter ook wel eens!
zo niet in de rodi worst, worden die van mij helemaal dol van.
zo lekker vinden ze dat.

maar anders de houdgreep idd: kop naar achter, pil der in, en goed wrijven over de keel.

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 12:34

Mlies schreef:
Ik neem Eslo flink in de houdgreep, kop achterover, hand tussen zn bek, pillen erin gooien en kop omhoog houden tot het ECHT weg is.

Ja, met die van ons is het ook een heel gevecht, maar zo gaat het het snelt en zonder al te veel gezeur.

Zo doen wij t ook

Paola33

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 12:38

Ken het probleem mar dan met mijn katten, bek open en erin proppen is de enigste optie

PaardenMeisJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 12:42

Mijn hond heeft last van een traagwerkende schildklier. Hiervoor moet ie ook de rest van zijn leven pillen slikken. Hij moet dat 2x per dag hebben. We doen het dan altijd in zijn eten. Gewoon het pilletje bovenop de brokjes leggen. Hij eet het echt altijd op! Je kan ook proberen om een beetje van dat voer in blik te geven. Doe dat dan over de brokjes heen en dan dat pilletje erin! Probeer maar eens, hopen dat dit lukt! Anders weet ik geen andere optie dan hem gewoon in de 'houdgreep' te pakken, zijn bek open te doen, en het pilletje zover mogelijk achterin zijn bek te stoppen.

Cemlys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 18:24

er bestaat bij de da een speciaal snoepje om die pillen in te duwen en blijkt dat het lukt. mijn hond eet die pillen gewoon op, meestal neem ik een half (of heel) smeerkaasje (vind ie lekker) en duw er 3 van die pillen in en in een hap heeft ie ze binnen. maar mijn hond is dan ook een heel extreem gemakkelijk geval voor behandeling van zo'n dingen, zowel bij de da als thuis.

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 20:17

Mlies schreef:

Ja, zo doen wij het ook. En dan over de keel strijken dat ze echt d'rin gaan ofzo

Megan_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 02:04

Houd je hond van brood?

Brood kneden, ev met paar druppels water, en dan pilletje er zin kneden, dan doet de hond al snel hap slik weg En pilletje zit in de maag

assie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 02:52

Mijn hond eet echt alles, zo ook de pilletjes.

Flubenol eet hij heel makkelijk. Zelfs de leknaas-hond van de buren eet flubenol. Werkt goed, hoeft maar 1 keer per 3 maanden (omdat de cyclus van de lintworm precies zo lang is) en ze eten het gewoon makkelijk

En oja, het is niet duur

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 03:45

Quarterh0rse schreef:
Als je het nou in leverworst doet maar eerst bv 3 stukken geven zonder pil, dan één met pil of desnoods alle 2 erin en erna weer één zonder. En anders de houdgreep kop achterover en erin duwen

ja dat doe ik ook vaak.
Ik gooi dan een stukje in de lucht en dan is het hap sloek weg.
en dan na 2 of 3 stukjes zit het pilletje erin..
en dan is het weg voordat ze er erg in heeft.

Maar mijn paard die is weer net iets moeilijker..
Heeft iemand nog tips bij paarden.
Ik heb altijd een heftig gevecht om die spuit in der mond te krijgen..
Ze gaat zo hard met haar hoofd slaan dat ze jou bijna voor je hoofd slaat.
En als je dan niet snel genoeg bent komt ze ook nog omhoog!
(doet zo normaal nooit, alleen met wormkuur of medicijnen)

(ik straf haar altijd wel flink af als ze dat doet)
En uiteindelijk lukt het me ook altijd alleen vaak wel heel moeilijk.

Annechien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 08:41

wij gebruiken ook die Stronghold druppels, heerlijk! Die gebruiken wij maar 1x per 3 maanden (kost ook maar ruim 30 euri..... heb je voor een hond van rond de 20 kilo), daarnaast gebruiken wij Advantage tegen de vlooien alleen. Die van ons is namelijk ook een wandelende ramp met pillen......

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 09:20

Toevallig gisteren wormkuren gehaald voor onze hond en kat. Tabletten. De dierenzaak waar ik ze kocht zei dat de hond en kat ze zo op zouden eten. Ik zeg nog tegen hem, je gelooft zeker ook nog in Sinterklaas.
Meestal vouw ik ze voor de hond een een plakje vleeswaar. En bij de kat stop ik ze achter in de bek.

Meneer had wel gelijk, de hond at ze zo op, de eerste spuugde even uit om vervolgens op te pakken en de overige 4 vrat ze meteen op. Hond van 45 kg, dus die had er 5 nodig.

En bij de kat hetzelfde verhaal, ik legde er eentje voor haar neus en ze vrat hem meteen op.

Ik had MANSONIL tabletten van Bayer.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 09:22

klopt, die werken heel goed, en zijn ook nog es vrij goedkoop!
dieren vinden ze inderdaad lekker!