kimmy1985 schreef:zo goed is vers vlles niet voor een hond.
onze vorige hond is er een keer bijna dood aan gegaan.
dat vlees gaat tussen de tanden zitten. en zorgt er voor dat de tanden van je hond gaan rotten.
onze DA vas erg boos op ons( wij wisten niet dat het slecht was).
brokken is echt veel beter je kunt wel een keer vlees geven maar niet altijd.
Als je brokken geeft en wilt blijven geven, moet je vooral doen, mij geen probleem, maar wat je over vers vlees zegt is echt onzin.
Vers vlees en botten zorgen juist voor gezonde tanden, dit in tegenstelling tot brok.
Waarom zie je anders zoveel honden/katten die brok gevoerd krijgen met tandplak en tandsteen rondlopen en die met vers gevoerd worden maar weinig?
Omdat vers niet hap-slik-weg is en brok wel (al gaat KVV wel veel makkelijker naar binnen dan een lap vlees en/of bot).
Hoe kan/kon anders de wolf overleven?
Waarom zie je zoveel honden of katten opknappen op vers, terwijl ze op/met brok problemen hebben/hadden?
Kan veel meer voordelen opnoemen van vers dan van brok hoor.
Brok heeft er voor mij maar eentje (en geen voordeel voor de hond of kat, alleen voor de mens) en dat is vooral dat het makkelijker is (tijd en ruimte).
En ja, jouw hond kan het goed doen op brok, en met jouw hond nog vele andere honden en katten, maar helaas doen genoeg honden en katten het niet goed op brok.
En dan heb je dus vers, waar bijna alle honden en katten het (wel) goed op doen.
Het is alleen zo dat er mogelijk een ontgiftingsperiode komt (lichaam reinigt zichzelf dan), dat wil wel eens voorkomen (gaat in vele gevallen goed hoor) en dat sommige katten/honden moeten wennen.
Vooral katten willen nog wel eens te boek staan als kieskeur (ook tussen verschillende brok), maar als ze er eenmaal doorheen zijn en eraan gewend zijn, laten ze daarna vaak zelfs de brok links liggen.
Ik heb ook een kieskeur gehad, gaf op brok al problemen, met vers at hij sommige dingen goed en sommige dingen at hij met lange tanden en andere dingen liet hij gewoon liggen maar nu hij eenmaal gewend is komt alles klaar op.
Natuurlijk het ene sneller en grager dan het andere, maar je kunt duidelijk het verschil merken.
Nu ben ik misschien een beetje off-topic gegaan
, maar blijkbaar snappen sommigen het 'vers-verhaal' niet.
Geen probleem, iedereen moet voeren wat hij/zij denkt dat het beste is, maar kom dan niet met verkeerde info aanzetten.
MMaxje, misschien komen die kuikens nog wel
Haha nee, je moet het zelf weten, maar vaak is het zo dat je met KVV begint en later af en toe eens wat anders geeft (maar dat hoeft geen kuiken te zijn hoor
, kan ook een stukje kip zijn (kipfilet of een kippenpootje oid), of een vis (denk je er dan wel aan dat sommige vis eerst enige tijd ingevroren moet zijn)), en misschien nog wel weer later helemaal overgaat
.