SPOEDvraag!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

adnariM

SPOEDvraag!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 18:09

Hooj! Ik heb 2 konijnen, een mannetje en vrouwtje... ze hebben een tijdje bij elkaar in het hok gezeten maar gebeurde verder niet veel. Nu begint het vrouwtje toch haar te verliezen en heb k ze voor de zekerheid uit elkaar gezet... zou het kunnen dat ze toch jonkie's gaat krijgen, ook al is het best koud en ze zitten al zeker veel maanden bij elkaar in het hok en dit is nooit eerder gebeurd. Zou het een nestje bouwen zijn of zou ze misschien van vacht aan het wisselen zijn??

Geef aub snel tips... bij elkaar terug zetten of niet (ze zijn namelijk eigenlijk onafscheidelijk, echt dom eigenlijk van me maarja) want ik heb namelijk gehoord dat als konijnen lang bij elkaar zitten en dan gescheiden worden dat ze dan zich te eenzaam kunnen voelen en evt. dood kunnen gaan maar als het een nestje word... tsja dan moet de ram er natuurlijk niet bij blijven...

Hoop op goeie eerlijke reacties!! Wat lijkt jou het beste!? Ben je er niet echt helemaal zeker van, zeg dat dan wel eerlijk!

Groetjes Miran

x_amber

Re: SPOEDvraag!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 18:13

haar verliezen kan ook gewoon komen door het krijgen van een wintervacht ik ad zelf eerst ook een konijn en als die in de winter haar verloor maakte zij er zelf ook een ''holletje'' van omdat dat warmer was (het was mijn enigste konijn) dus daarover hoef je je geen zorgen te maken maar toch heb je een kans dat ze kleintjes krijgt als je een mannetje en vrouwtje bij elkaar zet succes

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 18:15

nou als je een vrouwtje en mannetjes bij elkaar zet (sowieso niet echt slim) Dan kun je jonkies verwachten
Tenzij je ze hebt laten "behandelen"
Zo niet, reken er dan maar wel op

adnariM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 19:10

x_amber:
Okee bedankt!!

Knolliepower:
Nee misschien vind niet iedereen het slim maar
de bedoeling was dat ze jonkie's kregen. Ik heb ze nu sinds juni bij elkaar en hoopte eigenlijk dat ze in juli/aug. jonkie's kregen (ik weet genoeg mensen die een jong konijntje willen, anders deed ik geen nestje hoor en het is eenmalig ) maar omdat het toen niet gebeurde, tsja toen heb ik ze bij elkaar gelaten...

Maar wat doen:
* Gewoon bij elkaar weer zetten
* Gescheiden houden tot ik meer weer als het
nu een nest is of nieuwe vacht krijgen.. ??

Manon_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:17

Ik zou ze denk ik dan toch maar uit elkaar houden.
Dat lijkt me het verstandigst.
Zo kan het vrouwtje rustig aan de gang gaaan als ze jonkies krijgt!
En het kan maar zo hoor in deze tijd van de winter!

_Katinka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:30

Heb net hetzelfde voorgehad,
bij mij kreeg m'n konijn dus kleintjes,
vader te laat weggehaald
--> Maand daarna weer kleintjes!
Dus haal zo snel mogelijk het mannetje weg

Edit: Oja als ze een nestje begint te maken (dus ook haar uittrekt enz.) zal het waarscheinlijk niet zo lang meer duren.

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:31

eem.... verandert haar zomer vacht niet in een wintervacht??

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:55

vrouwtje toch maar apart houden in een ander hok, omdat het paren altijd in de omgeving van de rammelaar moet gebreuren. Het kan best zijn dat ze zwanger is, maar het kan ook zijn dat ze schijnzwanger is.
haren verliezen voor de wintervacht is al lang geweest. als het goed is zit je konijn al heel lang in de wintervacht

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:57

Heeft ze die haartjes ook verzameld op een plekje? Want dan zou ze wel eens zwanger kunnen zijn. Maar anders is het verharen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:58

heeft waarschijnlijk niks te maken met een nestje want onze konijn trekt nu ook haren uit voor een nestje en die zit alleen...

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 20:37

ja, maar dan is die schijnzwanger. Komt vaak voor bij konijnen.

speedygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 20:41

dat haarverlies kan idd komen doordat ze een wintervachtje krijgen maar het kan ook komen door transavuum perspectus ik ben dierenarts en weet dat, dat kan zijn doordat het misschien 2 verschillende rassen zijn of dat er misschien een kruising is in de verre voorfamilie, je moet ze uit elkaar zetten en na 3 maanden weer wat dichterbij en zo langzaam opbouwen dat haarverlies is niet dodelijk maar is natuurlijk wel erg koud in de winter

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:04

speedygirl schreef:
dat haarverlies kan idd komen doordat ze een wintervachtje krijgen maar het kan ook komen door transavuum perspectus ik ben dierenarts en weet dat, dat kan zijn doordat het misschien 2 verschillende rassen zijn of dat er misschien een kruising is in de verre voorfamilie, je moet ze uit elkaar zetten en na 3 maanden weer wat dichterbij en zo langzaam opbouwen dat haarverlies is niet dodelijk maar is natuurlijk wel erg koud in de winter

Kun je mischien uitleggen wat transavuum perspectus dan is ?
veel mensen zullen jouw leuke fantasiepraatjes niet meer geloven op bokt.

Ik denk zelf dat het vrouwtjes een nestje aan het bouwen is, of schijnzwnger is

adnariM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 21:09

Heej, okee super bedankt allemaal. Ik heb wel gehoord dat mijn mannentjes konijn een haas als opa heeft, maarja ik weet niet als ze de waarheid spreken, maar hij heeft al eerder voor nakomelingen gezorgt bij een ander konijn... Maarja ik zet ze nu in ieder geval apart ... Alleen is het niet te koud voor de jonkies nu buiten met dit weer? --> is wel tochtvrij!?

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 02:17

speedygirl schreef:

ja hoor tuurlijk jij bent dierenarts, net zoals je een eigen paard hebt dat een kleindochter is van salinero.
haha keep on dreaming

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 07:52

lachmar schreef:
ja hoor tuurlijk jij bent dierenarts, net zoals je een eigen paard hebt dat een kleindochter is van salinero.
haha keep on dreaming

Haha, jij kwam ook al op dit topic! Schattig, zo'n fantasie!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 11:37

speedygirl schreef:

Jij dierenarts???? Je hebt ook een kleindochter van de ruin Salinero!
Dom kind, ik tem maar even

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 11:44

Ik heb nog nooit van een transavuum perspectus gehoord. Volgens mij klets je uit je nek. Wanneer ben je afgestudeerd dan ?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 11:49

Konijnen krijgen gewoon in de winter ook jonkies!!!! Ze zeggen niet voor niets "bij de konijnen af", die doen niet aan seizoenen, zeker niet als ze een lekker hokje hebben! Wij kregen vroeger ook jonkies midden in de winter, dus zorg maar voor heel veel stro en hooi, zodat het vrouwtje een lekker warm nestje kan maken.

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 11:52

Ellebel schreef:
Ik heb nog nooit van een transavuum perspectus gehoord. Volgens mij klets je uit je nek. Wanneer ben je afgestudeerd dan ?

Check haar andere berichten, dan weet je het antwoord

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 14:22

Ellebel schreef:

Gezien haar leeftijd duurt dat nog wel even

Sting

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 15:00

Het beste kan je ze wel uit elkaar houden nu, en dan wachten op het eventuele nestje. Als ze echt zo onafscheidelijk zijn als jij denkt kan je wel de hokken naast elkaar zetten zodat ze nog wel met elkaar kunnen snuffen. Je kan ook het beste het mannetje nu laten helpen, dan kan je als het nestje er uit is hem er weer bijin zetten (wel het vrouwtje bij het mannetje in, vrouwtjes hebben veel territoriumdrift). Dan kunnen ze saampjes nog lekker bejaard worden .

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 15:51

uit het ban topic:

reamhorses| 18-12-05 | | permanent | schaduwaccount |
| pakapulka | 18-12-05 | | permanent | schaduwaccount |
| Annalover | 18-12-05 | | permanent | schaduwaccount |
| Unknown | 18-12-05 | | permanent | schaduwaccount |
| Ratteplan | 18-12-05 | | permanent | schaduwaccount |
| milou1986 | 18-12-05 | | permanent | aanmaken SA tijdens ban. |
| Speedygirl| 18-12-05 | | permanent | schaduwaccount |
| talliejj92| 18-12-05 | | permanent | schaduwaccount |
| Panache | 18-12-05 | | 24 uur | Aanmaken SA om vervolgens te rellen, is niet toegestaan
|

Van speedygirl hebben we geen last meer
+--

Vue

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 19:05

amondi schreef:
uit het ban topic:

reamhorses| 18-12-05 | | permanent | schaduwaccount |
| pakapulka | 18-12-05 | | permanent | schaduwaccount |
| Annalover | 18-12-05 | | permanent | schaduwaccount |
| Unknown | 18-12-05 | | permanent | schaduwaccount |
| Ratteplan | 18-12-05 | | permanent | schaduwaccount |
| milou1986 | 18-12-05 | | permanent | aanmaken SA tijdens ban. |
| Speedygirl| 18-12-05 | | permanent | schaduwaccount |
| talliejj92| 18-12-05 | | permanent | schaduwaccount |
| Panache | 18-12-05 | | 24 uur | Aanmaken SA om vervolgens te rellen, is niet toegestaan
|

Van speedygirl hebben we geen last meer
+--

Gelukkig niet, ik begon haar aardig zat te raken !

adnariM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 22:22

Haha.... okee bedankt!