proefdiervrij!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyceje13

proefdiervrij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 20:12

hey mensen
(ik weet niet of hier al een topic van is)
ik kwam net de site weer tegen van proefdiervrij!
en ik dacht : laat ik het eens op bokt.nl zetten!
mischien kunnen we allemaal samen helpen om
dierproeven tegen te gaan!
heeft mischien iemand van jullie een idee!
het is zo zielig om te weten dat die diertjes nu op
dit moment daar in hokjes zitten te wachten tot
ze met vieze spulletjes besmeert worden!
Afbeelding
ideën zijn altijd welkom ! ik wil ze helpen!

hamadryada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:20

ik heb www.cosmeticagids.nl in mn onderschrift bij hotmail staan. ook van proefdiervrij. zo probeer ik mijn correspondenten toch wat te sensibiliseren.
en tis handig als je even een proefdiervrije shampoo oid wil opzoeken!

edit: ik ben niet tegen dierproeven in het algemeen; wel zeker tegen dierproeven voor cosmetica.
Laatst bijgewerkt door hamadryada op 13-12-05 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

joyceje13

Re: proefdiervrij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 20:20

niemand????

joyceje13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 20:25

ik heb een idee mensen die om dieren geven!
zoals hamadryada!
jullie kunnen als jullie een eigen site hebben een van deze
banners erop zetten! ze allemaal kan ook (nog beter)!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
als je geen eigen site hebt kun je iemand anders vragen
het op dat site te zetten!!!
iemand nog andere mogenlijkheden???

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:25

Ik probeer ok zoveel mogelijk dierproefvrijde cosmetica te kopen. Ik heb ook een werkstuk erover gehouden daar had ik een 9 voor!

hamadryada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:28

zoals ik al zei, ik ben wel tegen dierproeven voor cosmetica, maar ik ga niet voor 100% mee met dierproefvrij.nl.

joyceje13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 20:31

hamadryada: waarom niet???

hamadryada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:36

op sommige vlakken zijn er geen volwaardige alternatieven voor proefdieren en kan er gediscussieerd worden of het verantwoord is om dierenlevens op te offeren om een bepaald doel te bereiken. ik denk maar aan de farmacie of de geneeskunde.
hier is al eerder een topic over geweest.

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:30

ik ben helemaal voor omdat:

-ze wel dieren oppofferen om alle mensen te helpen maar niet 2 mensen om alle mensen te helpen (klinkt misschien nogal dom maarja)
-er andere alternatiefen zijn die:
betrouwbaarder
beter
sneller &
goedkoper
zijn en ze vergen geen levens das dus veeeeel beter
-die diertjes helemaal geen leven hebben.

ik houd er mijn spreekbeurt over en probeer zo mijn 31 klasgenootjes in te lichten en de meester
en ik ga de zieligste foto's uitzoeken
en bij mijn in de beurt (den haag) blijkt ook een dierproefcentrum te zijn en als je dan ergens door de bosjes kijkt kan je die dieren in hokjes zien zitten ik ga daar foto's nemen...nu maar hopen dat ze me niet zien ik neem maar een fiets mee denkk of ik ga met de auto...fiets lijkt mij beter maar goed zodra ik helemaal weet waar het zit zal ik het in dit topic plaatsen als het dan nog bestaat maar denk uht wel.

en ik heb meerdere eigen site's ik zal de banners erop zetten

joyceje13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 20:53

Otje_Merlot: goed dat je actie onderneemt
eidelijk iemand die het begrijpt en er is voor de dieren!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:59

hamadryada schreef:
zoals ik al zei, ik ben wel tegen dierproeven voor cosmetica, maar ik ga niet voor 100% mee met dierproefvrij.nl.

hoepel dan op naar een ander topic. Want dit topic is echt voor mensen die tegen dierproeven zijn. Dierproeven in het algemeen.

hamadryada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:02

Desiree schreef:
hamadryada schreef:

hoepel dan op naar een ander topic. Want dit topic is echt voor mensen die tegen dierproeven zijn. Dierproeven in het algemeen.

euhhh.. ik dacht dat bokt een discussieforum was. dit topic is drie weken oud zonder dat er noemenswaardige reactie op kwam.

door met elkaar te discussieren kan je je gezichtsveld verruimen en je standpunten uitbreiden en verstevigen. als je daar niet voor open staat ben je gauw uitgepraat, en zal je ook minder steving in je schoenen staan als je een echte discussie 'in real life' aangaat.
ik ga ervan uit dat ik van anderen altijd kan bijleren.
de opmerking die jij quote heb ik gegeven nadat er mij om gevraagd is. eerder had ik een positieve post gemaakt die misschien meer in jouw kraampje past.

misschien had ik iets meer waarde aan je opmerking gehecht als je zelf iets verstandigs en on-topic had gepost, maar nu, nee sorry.

gaan jullie vooral voort on topic. ik zal hier geen kritische inbreng meer leveren.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:06

Ik hecht inderdaad geen waarde aan jouw mening. Dit topic gaat niet over of je wel of geen voorstander bent van dierproeven. Dit is een topic voor mensen die er gewoon tegen zijn.
In andere topics is deze discussie al vaak aan de orde geweest. Ik heb al meningen voor gehoord en ook tegen, heb mijn eigen mening ook gegeven. Heb nu geen zin in die discussie, daar is deze topic niet voor bedoeld.

Jeany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:15

weet iemand welke merken proefdieren gebruiken? ik vindhet echt zooooo zielig!

hamadryada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 10:41

als je de site van proefdiervrij en dit topic hebt doorgelezen dan weet je waar je deze kan vinden.
www.cosmeticagids.nl (zie mijn eerdere post)

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 13:31

De meeste merken gebruiken proefdieren. En niet alleen voor cosmetica maar ook voor wasmiddelen en andere schoonmaakmiddelen. Met een klein beetje moeite zijn er voor de meeste producten wel alternatieven te vinden.

Als je donateur bent van proefdiervrij dan kun je het blaadje dat je thuis krijgt na het lezen op een openbare plek leggen zodat andere mensen het ook zien (b.v. bibliotheek, leestafel bij de dokter, werk).

Ik moet wel bekennen dat ik het mezelf steeds voorneem maar het nog niet gedaan heb .

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 13:33

Proefdieren zijn zielig??

Enig idee wat voor leed jij naar binnenhebt gewerkt met Kerst?

halibut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 13:53

Wie zegt dat zij leed naar binnen heeft gewerkt met kerst? Misschien is ze wel vegetarier. En qua leefonstandigheden denk ik dat de bio-industrie en proefdieren behoorlijk overeenkomen. Ik doe dit jaar mijn presentatie voor nederlands denk ik over proefdieren, volgend jaar stierenvechten. Iets doen is beter dan niets...

Jeany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 13:55

@ jamezy: een vegetarische hamburger!!... onee dat was niet met kerst.... maar ik ben dus vegetarier

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 14:00

Stierenvechten? Mss moet je eens beginnen met kaas...! Je wist het vast nog niet, maar het stremsel dat ze gebruiken voor kaas, is afkomstig uit de maagjes van kalfjes. En hoe komen ze aan die kalfjes? Die zijn slechts een bijproduct van de melk; een koe moet immers ieder jaar opnieuw jongen om melk te blijven geven! De stiertjes worden meestal sowieso meteen geslacht, of in een kist gepropt, waar ze voer krijgen dat ijzer-arm is, zodat ze bloedarmoe ontwikkelen en het vlees mooi roze blijft. En de kalfjes die het "geluk" hebben om als melkkoe te fungeren, worden binnen 6 jaar alsnog afgevoerd naar het slachthuis, omdat ze niet genoeg melk meer kunnen geven!

Dit geldt overigens ook voor de biologische veelteelt. Dierenleed gaat echt wel veel verder dan proefdieren!

(In de natuurwinkel kun je overigens vegetarisch gestremde kaas kopen, maar of dat zo diervriendelijk is gezien het bovenstaande, valt natuurlijk nog maar te bezien!)

Jamezy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 14:02

friezenluver schreef:
@ jamezy: een vegetarische hamburger!!... onee dat was niet met kerst.... maar ik ben dus vegetarier

Dat is in ieder geval al een stap in de goede richting
You go girl!!

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 14:11

Jamezy schreef:
Stierenvechten? Mss moet je eens beginnen met kaas...! Je wist het vast nog niet, maar het stremsel dat ze gebruiken voor kaas, is afkomstig uit de maagjes van kalfjes. En hoe komen ze aan die kalfjes? Die zijn slechts een bijproduct van de melk; een koe moet immers ieder jaar opnieuw jongen om melk te blijven geven! De stiertjes worden meestal sowieso meteen geslacht, of in een kist gepropt, waar ze voer krijgen dat ijzer-arm is, zodat ze bloedarmoe ontwikkelen en het vlees mooi roze blijft. En de kalfjes die het "geluk" hebben om als melkkoe te fungeren, worden binnen 6 jaar alsnog afgevoerd naar het slachthuis, omdat ze niet genoeg melk meer kunnen geven!

Dit geldt overigens ook voor de biologische veelteelt. Dierenleed gaat echt wel veel verder dan proefdieren!

(In de natuurwinkel kun je overigens vegetarisch gestremde kaas kopen, maar of dat zo diervriendelijk is gezien het bovenstaande, valt natuurlijk nog maar te bezien!)

Ik ben niet achterlijk, ik ben zelf vegetarier en ik verdiep me dan heus wel even in wat er in kaas zit. Nou ben ik toch al allergisch voor koemelk dus als ik al kaas heb is het meestal biologische geitenkaas met plantaardig stremsel (oid). Je hoeft niet zo neerbuigend te doen als je niet weet met wie je te maken hebt hoor
Alle dierenleed tegelijk aanpakken kan je toch niet, dan mag ik toch zeker wel mijn eigen prioriteiten stellen? Of moet iedereen zich alleen maar met de arme koeien bezighouden omdat jij dat toevallig het belangrijkste vindt?

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 14:27

Jaja, maar jij bent dan toevallig allergisch. Enig idee waar E631 van gemaakt word? En dat zit toevallig wel in tuinkruidenbouillion, waar een dikke vette V van vegetarisch op staat!

En wat kan het mij schelen waar jouw prioriteiten liggen en of je al dan niet allergisch bent … Jij bent duidelijk al min of meer om, al mag je je wel eens beter verdiepen. Dierenleed is dierenleed, punt. Dan mag je vinden dat ik neerbuigend reageer, wat overigens niet echt de bedoeling is, ik probeer enkel wat wijsheid door te geven!
Een spreekbeurt bij Nederlands gaat daar echt niet veel aan veranderen, want iedereen vind bio-industrie en proefdieren en stierenvechten etc. zielig! Je zegt net zelf dat iets doen beter is dan niets, maar dit is wel erg makkelijk.

Even ontopic… Proefdiervrij bestaat trouwens niet. Mss dat ze het tegenwoordig niet meer doen, maar… In tegenstelling tot wat bedrijven ook mogen beweren; iedere grondstof is ooit op dieren getest!

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 15:05

op honden en katten voer:

-Eukaneuba
-Hills

zoverre ik weet.

joyceje13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 15:23

Jamezy: niet iedereen kan zomaar vegetarier worden
ik vind het ook niet leuk voor de dieren en ben zelf vegetarier
geweest, maar toen ik bloedarmoede kreeg moest ik wel weer vlees en kaas enzo eten. Ze konden me anders afvoeren. Sommige mogen
van hun ouders geen vegetarier worden. Niet iedereen kan er
dus wat aan doen! (dit is niet alleen op jou gericht hoor)

en dierproeven kan wel iedereen wat aan doen, daarom die ik dit!