Kat met vreemde oortjes..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Sas_

Kat met vreemde oortjes..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 14:00

Ik vond dat het wel eens tijd werd om mijn kat op bokt neer te zetten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En wat vinden jullie van onze Boris? Haha het is een echte knuffel, je kan dr alles mee doen
Het is altijd een zwerver geweest, en zijn oren zijn zo gekomen door het vechten, ziet dr best leuk uit toch?

ellepel

Re: Kat met vreemde oortjes..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 14:06

hij is cute!!!

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 14:19

Hoe bedoel je dat zijn oren zo zijn gekomen door het vechten? Ik dacht nl meteen dat het een American Curl is...Een raskat dus...Heb jij hem in de buurt gevonden? Als het er 1 is werd hij ten tijde dat jullie hem vonden waarschijnlijk erg gemist...Waarschijnlijk ontsnapt...zijn dure katten...en ws dus niet zomaar een zwerver...

Ik vind hem verder erg mooi...

Groetjes...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 15:49

PRECIES dit is een american curl ik weet het wel zeker! Dit zijn hele leuke maar vooral hele dure raskatten. Wees er maar zuinig op!

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 15:52

dan heb ik er ook 1 hij is bij ons geboren, maar heeft inmiddels ook 1 zon oor, dat kwam van een bloedoor,
dus het kan heel goed van het vechten komen

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 15:59

kijk maar, niet zo duidelijke foto, heb die net even genomen,

Afbeelding

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 16:01

Ik vind hem erg veel lijken op een Scottish Fold...

Weet je zeker dat het door het vechten komt?

Mikkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 16:29

vind hem tof
maar weet je idd zeker dat het door het vechten komt?
lijkt me sterk dat dan allebijde oren ongeveer precies hetzelfde zijn..
maar verder leuk beesie

Chichiba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 18:09

liannes schreef:
kijk maar, niet zo duidelijke foto, heb die net even genomen,

Afbeelding

Ik wil niet vervelend doen maar jou kat heeft gewoon een bloemkool oor...is verschrompeld...en een beetje gevouwen...
De kat hierboven heeft 2 naar achter toe gekrulde oren...Voor zover dat goed op de foto te zien is...Het is niet erg waarschijnlijk dat hij 2 van die perfect gekrulde oren heeft door ongelukjes...Maar goed dat horen we nog wel van Twellogirl83...
Ik hoop alleen niet dat ze toen ze hem gevonden heeft dacht ach die arme zwerver...laat ik hem eten geven en binnen...Als het echt een American Curl is zal er zeker iemand heel wanhopig op zoek zijn geweest naar haar kat...Het is namelijk een niet erg veel voorkomend ras en ook vrij prijzig...ze zullen hem dus nooit zo maar op straat hebben gezet...(tenminste ga ik vanuit) Waarschijnlijk dus ontsnapt...

Mocht ze idd kunnen vertellen dat hij eerst gewone oortjes had en daarna gekrulde oren heeft gekregen door een gevecht is het een ander verhaal...maar waren ze al zo toen ze hem vond...Zal er iemand heel zijn geweest...

Groetjes Barbara

heidiLOVER

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 18:10

Haha wat een maffe oortjes
Wel een leuke kat hoor leuke kleur!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 18:13

Leuk beestje, ziet er ook erg grappig uit met dat truitje aan. Denk dat Gijs het me niet in dank afneemt wanneer ik hem zoiets aan zou proberen te trekken

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 18:19

De kat lijkt verdacht veel op deze:

Afbeelding

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 18:58

Ziet dr wel grappig uit

_Sas_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 19:23

Dank jullie allemaal voor de reacties!
Het is niet zo dat we hem ineens in huis hebben genomen hoor! Hij liep al ongeveer een jaar bij ons in de buurt, niemand kende hem. Toen had hij ook al van deze oortjes! Ze zijn inderdaad allebei precis hetzelfde. De dierenarts heeft gezegd dat het door het vechten is gekomen maar misschien is het inderdaad wel een raskat!
Iemand een idee hoe we daar achter kunnen komen?

Chichiba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 19:33

Twellogirl83 schreef:
Dank jullie allemaal voor de reacties!
Het is niet zo dat we hem ineens in huis hebben genomen hoor! Hij liep al ongeveer een jaar bij ons in de buurt, niemand kende hem. Toen had hij ook al van deze oortjes! Ze zijn inderdaad allebei precis hetzelfde. De dierenarts heeft gezegd dat het door het vechten is gekomen maar misschien is het inderdaad wel een raskat!
Iemand een idee hoe we daar achter kunnen komen?

Inschrijven voor een show...Een andere manier lijkt me niet...Ja misschien contact opnemen met een fokker en info vragen...kijken of diegene je foto's wil bekijken...
Je kan informeren bij de kattenverenigingen hoe je je kunt inschrijven bij een show...als huiskat bv...of determinatie...(heb niet zoveel kaas gegeten van shows) bij de keuring hoor je dan wel wat ze ervan denken...
Misschien in dit geval ook handig contact op te nemen met een fokker...
http://www.kittentekoop.nl/liamerican.html ...zoals je ziet zijn er niet veel fokkers van dit ras...Laat je het weten als je wat meet weet?

Groetjes Barbara

PS...misschien kun je ook eens informeren of ze ooit een bericht hebben gehad van een kat die vermist/weggelopen is? (hoef je verder niets mee te doen...maar ik zou nieuwschierig zijn hiernaar)

straycat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 03:42

Zwerfkatten kunnen dit soort oren ook krijgen door oormijt!
Als ze dit hebben en het blijft langdurig onbehandeld worden de oren zo..
De scottish fold heeft hele mooie ronde oortjes..
Als jou kat een beetje beschadigde raffelige of gewoon in elkaar gezakte oortje heeft kan je er bijna wel vannuit gaan dat het daardoor komt of door vechten..

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 03:45

wij hebben een kat gehad die zulke oortjes kreeg omdat ze verbrand waren in de zon..
We zijn er overigens wel mee naar de DA geweest en hebben veel met creme gesmeerd.
Maar die had ook van die ronde gekrulde kleine oortjes..

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 04:32

Wij hebben ook heel veel katten in de tuin, zou niet weten van wie ze zijn maar ik ga ze niet voor mezelf houden, ze zullen ongetwijfeld een warm thuis hebben. Moet wel wennen aan die oren eigenlijk heb zelf een Maine Coon met pluimpjes.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 07:40

Chichiba schreef:
Hoe bedoel je dat zijn oren zo zijn gekomen door het vechten? Ik dacht nl meteen dat het een American Curl is...Een raskat dus...Heb jij hem in de buurt gevonden? Als het er 1 is werd hij ten tijde dat jullie hem vonden waarschijnlijk erg gemist...Waarschijnlijk ontsnapt...zijn dure katten...en ws dus niet zomaar een zwerver...

Ik vind hem verder erg mooi...

Groetjes...

Je bent me voor . Ik wilde het ook zeggen. Er is niets mis met die oortjes (nou ja, persoonlijk vind ik het niet mooi maar dat terzijde) hoor.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 07:41

chanine schreef:
Zwerfkatten kunnen dit soort oren ook krijgen door oormijt!
Als ze dit hebben en het blijft langdurig onbehandeld worden de oren zo..
De scottish fold heeft hele mooie ronde oortjes..
Als jou kat een beetje beschadigde raffelige of gewoon in elkaar gezakte oortje heeft kan je er bijna wel vannuit gaan dat het daardoor komt of door vechten..

Maar dan zijn ze niet zo mooi gelijk. En dat is bij deze wel. Ik durf er 99% voor te gaan dat dit een raskat is.

Adrija

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 07:48

Als ik American Curl intik bij "Google afbeeldingen" krijg ik plaatjes van katten met de staart van een boskat. Heeft jouw kat ook zo'n staart?

_Sas_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 09:02

Nee hij heeft een gewone staart!

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 10:05

Het zou een kruising kunnen zijn van twee. Dat is op zich wel een optie natuurlijk.

_Sas_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 10:06

Haha nooit gedacht dat dr misschien wel iets van een ras in zou zitten, maar heb eens op de site van de American Curl gekeken en die karakterbeschrijving lijkt echt precies op onze Boris, dus het zal best eens kunnen kloppen!

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 10:09

De oortjes zijn te gelijkmatig om te denken dat dat door gevechten komt. Bovendien is het dan wel heel toevallig dat beide oortjes er zo uit gaan zien.

Kan best dat jij een kruising van twee rassen hebt. Hoe het ook zij, het is een leuke kat .