Levensgevaarlijk die Staffords

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Farinca

Levensgevaarlijk die Staffords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 21:07

Mijnietheus!!!

Afbeelding

Afbeelding

Onze ouwe bok Magic met 2 van onze 6 Perzen
Laatst bijgewerkt door Farinca op 12-12-05 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:07

Geweldige foto's!!!

whisperramse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:09

prachtig dier
vind het echt jammer van hun reputatie

cloris

Re: Levensgevaarlijk die Staffords

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:10

Hee daar is de mooi oude man "Magic"

Flins

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:11

Haha, Leuke foto's
Ik dacht dat staffords echt gevaarlijk waren, omdat ze soms ineens aanvallen, en veel kapot maken enzo, en dan daarna kijken of ze niks hebben gedaan Heb het ook maar gehoord hoor. Of het is al uit het ras gefokt ??

Maar ik vind het wel een super leuke hond

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:12

wat een lieve foto's

het is idd jammer dat ze vaak bij de verkeerde mensen terecht komen en daardoor een slechte naam krijgen. me vriendin heeft er ook 1, samen met nog 2 andere honden. Die andere 2 lopen aan de lijn en die stafford (max) altijd los, omdat hij zo goed luisterd. Iedereen die je tegenkomt met een hond loopt meteen een blokje om. ergens wel grappig

Farinca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 21:20

Nannes schreef:
wat een lieve foto's

het is idd jammer dat ze vaak bij de verkeerde mensen terecht komen en daardoor een slechte naam krijgen. me vriendin heeft er ook 1, samen met nog 2 andere honden. Die andere 2 lopen aan de lijn en die stafford (max) altijd los, omdat hij zo goed luisterd. Iedereen die je tegenkomt met een hond loopt meteen een blokje om. ergens wel grappig

Magic loopt nooit los maar die luistert ook voor geen meter Ja, op mijn werk op het omheinde terrein maar verder niet. Ik heb nog 2 andere honden en dat zijn ook reuen, met de ene kan hij onwijs goed overweg en met de andere totaal niet maar die is kwa karakter precies hetzelfde en dat botst. Voor de katten is het een wereld hond, die verzorgt en beschermt hij tot en met.

Ik laat de honden nooit allemaal tegelijk uit meestal per 2 en dan 1 apart en dat wissel ik af maar als ik er aleen al met 1 loop dan lopen er al weleens mensen om, jammer want ze doen niets maar goed dat doen ze dan zelf hoor, tis nergens voor nodig maar ik kan het ook wel begrijpen. Ik woon in hartje Den Haag en helaas lopen er hier ook veel mensen met Staffie's die andere mensen lopen te intimideren en ik wordt daar ook pislink over hoor. Denk ik ook verdomme tis zo'n geweldig ras waarvoor moeten die mensen dat nou verpesten voor de echte liefhebbers

wendy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:26

Ik heb hier ook 2 van die hele enge honden zitten hihi

Leuke fotos,wel typisch hier liggen ze ook altijd emt de katten samen!

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:26

Het is echt zo zonde dat sommige rassen gewoon zo verziekt worden door sommige mensen.
Een meisje uit me klas loopt stage in een asiel en daar was een drachtige stafford gebracht. Maar omdat er geen papiertje aan zat heeft de politie die meteen af laten maken Zij vond het zo'n lieve hond en alleen daarom...

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:28

aaaah gossie!

Bestek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:29

Flins schreef:
Haha, Leuke foto's

Ik dacht dat staffords echt gevaarlijk waren, omdat ze soms ineens aanvallen, en veel kapot maken enzo, en dan daarna kijken of ze niks hebben gedaan Heb het ook maar gehoord hoor. Of het is al uit het ras gefokt ??

Even offtopic: Op zich is geen enkel ras gevaarlijk van zichzelf. Het hangt er helemaal van af hoe de baas er mee omgaat.
Natuurlijk zijn er rassen die eenkenniger zijn en duidelijke leiding nodig hebben maar er bestaat niet zoiets als een vals ras. Vind ik.

Ontopic:

Ahh.. wat een schatje! ik vind het zulke gave honden, die staffords..

Flins

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:33

Dieuwke1989 schreef:
Flins schreef:
Haha, Leuke foto's

Even offtopic: Op zich is geen enkel ras gevaarlijk van zichzelf. Het hangt er helemaal van af hoe de baas er mee omgaat.
Natuurlijk zijn er rassen die eenkenniger zijn en duidelijke leiding nodig hebben maar er bestaat niet zoiets als een vals ras. Vind ik.

Ontopic:

Ahh.. wat een schatje! ik vind het zulke gave honden, die staffords..

Had daar idd even nie bij nagedacht...

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:49

Jammer dat ze inderdaad zo'n slechte naam hebben. Ik ken de Staffords als schoothondjes die af en toe een beetje lomp zijn. Heb er al heel wat meegemaakt, maar geen een was agressief. Heb wel heel veel agressieve Jack Russells gezien, en maar fokken met die krengen....
Leuke foto's! Mooie Perzen ook trouwens!

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 22:57

lieve foto's

Maar je 2 van de 6 perzen zijn wel mooi zeg
Veeeel mooier dan de mijne

Heb dan niet zo veel verstand van Staffords!!
Maar hij ziet er teminsten wel leuk uit

whisperramse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 14:07

gabyfedde schreef:
Jammer dat ze inderdaad zo'n slechte naam hebben. Ik ken de Staffords als schoothondjes die af en toe een beetje lomp zijn. Heb er al heel wat meegemaakt, maar geen een was agressief. Heb wel heel veel agressieve Jack Russells gezien, en maar fokken met die krengen....

idd die jack russels!
en bij wat voor mensen komen ze terecht?
mensen die geen idee hebben over de opvoeding van een hond!
nee, geef mij maar mijn vuilnisbakkie, zo lelijk maar o zo lief

ik vind ze iets weghebben van grommende handtassen

Farinca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 15:30

gabyfedde schreef:

Ik werk in een asiel/pension en daar komen veel Jackie's logeren (pension) en 9 van de 10 zijn idd onwijs pittige krengetjes Ik denk dat het komt dat mensen met een klein hondje sneller denken dat zo'n hondje gewoon niet opgevoed hoeft te worden. Als ik met mijn honden buiten loopt en er heeft een klein hondje een enorme grote bek naar ze dan hoor je de mensen een beetje gniffelen en zeggen Ohhh wat een lef he kijk nou hahaha. Ik zeg dan meestal ja, en wat als straks mijn Stafford zich even laat horen tegen uw hondje?? wat dan? dan is het niet leuk meer en dan heb ik ineens een gevaarlijke hond. Niet dat mijn honden wat doen want die hebben bij kleine hondjes echt iets van pffff moet je dat zien, je bent de moeite niet

Farinca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 15:35

sigislief schreef:
lieve foto's

Maar je 2 van de 6 perzen zijn wel mooi zeg
Veeeel mooier dan de mijne

Heb dan niet zo veel verstand van Staffords!!
Maar hij ziet er teminsten wel leuk uit

Afbeelding
Onze zwarte poes (hebben ook een zwarte kater van 18)

Afbeelding
Gizmo, kater van 10 jaar

Afbeelding
Onze laatste 2 aanwinsten, vooraan Dushi en achter haar broer Turtle

Afbeelding
En Turtle op de show

harlekijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 15:39

Wat een lieverd zeg ik denk dat het toch de naam is die het hem doet,alhoewel je hebt van die mensen die er totaal niet mee omkunnen gaan en ja dan worden het wel bijterige hondjes.Mijn buurvrouw heeft een pup die is nu inmiddels al weer een half jaar oud,maar als die hond bij ons is vinden de kinderen het geweldig en zijn dan de hele tijd met hem bezig,en onze eige hond ligt dan maar zielig in zijn bak.

Farinca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 15:49

harlekijn schreef:
Wat een lieverd zeg ik denk dat het toch de naam is die het hem doet,alhoewel je hebt van die mensen die er totaal niet mee omkunnen gaan en ja dan worden het wel bijterige hondjes.Mijn buurvrouw heeft een pup die is nu inmiddels al weer een half jaar oud,maar als die hond bij ons is vinden de kinderen het geweldig en zijn dan de hele tijd met hem bezig,en onze eige hond ligt dan maar zielig in zijn bak.

Tuurlijk en dat is ook het voornaamste probleem, mensen zien zo'n hond, lekker stoer maar verdiepen zich er verder helemaal niet in en kunnen er ook vaak niet mee omgaan met alle gevolgen van dien. Een Stafford is een heel trouwe hond, alles voor de baas en die gaan er dan ook helemaal voor en veel mensen maken daar ook misbruik van

Ilsiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 15:50

ik vind het echt een geweldig beest
staffords, ach, ik heb niet echt superveel verstand van rassen, maar van wat ik hier zo lees op bokt enzo, zijn het hele leuke beesten
en kijk, een hond is NOOIT van zichzelf vals, ze worden vals gemaakt, en daar kunnen ze zelf niets aan doen omdat ze niet beter weten dan wat hun baas zegt.. zo simpel is het
als jij leuk met je honden omgaat, en echt een leider bent, weet de hond dat en zal hij ook een leuke hond zijn. Als een van mijn honden een andere hond aanvalt, om ras (een van m'n honden heeft het niet zo op herders), dan wordt ie op de grond gelegd hoor, dat mag niet.. zo simpel is het

maargoed, lief dat ze zo met elkaar omgaan, hond en katten

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 16:28

Farinca schreef:
gabyfedde schreef:

Ik werk in een asiel/pension en daar komen veel Jackie's logeren (pension) en 9 van de 10 zijn idd onwijs pittige krengetjes Ik denk dat het komt dat mensen met een klein hondje sneller denken dat zo'n hondje gewoon niet opgevoed hoeft te worden. Als ik met mijn honden buiten loopt en er heeft een klein hondje een enorme grote bek naar ze dan hoor je de mensen een beetje gniffelen en zeggen Ohhh wat een lef he kijk nou hahaha. Ik zeg dan meestal ja, en wat als straks mijn Stafford zich even laat horen tegen uw hondje?? wat dan? dan is het niet leuk meer en dan heb ik ineens een gevaarlijke hond. Niet dat mijn honden wat doen want die hebben bij kleine hondjes echt iets van pffff moet je dat zien, je bent de moeite niet

ja dat verhaal van jackies ken ik. heb zelf ook een kleine jack russel en ik heb hem geprobeerd af te leren grote honden aan te vallen, maar als ik met hem in het park loop en hij valt in een onbewaakt moment een grote hond aan, dan mag wat mij betreft die grote hond terug aanvallen hoor. dan moet ie maar luisteren heel simpel.
ik denk ook dat de reden van niet opvoeden ligt bij het feit dat kleine honden minder schade aan richten als ze wel aanvallen. want ik moet er niet aan denken dat mijn grote honden andere aanvallen. mocht dat ooit gebeuren dan is er toch iets goed fout gegaan in hun opvoeding (waar we nu nog volop mee bezig zijn)

maare ontopic: wat een mooie perzen heb jij zeg en magic ziet er helemaal niet zo oud uit

Farinca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 19:46

madelien schreef:
ik denk ook dat de reden van niet opvoeden ligt bij het feit dat kleine honden minder schade aan richten als ze wel aanvallen. want ik moet er niet aan denken dat mijn grote honden andere aanvallen. mocht dat ooit gebeuren dan is er toch iets goed fout gegaan in hun opvoeding (waar we nu nog volop mee bezig zijn)

maare ontopic: wat een mooie perzen heb jij zeg en magic ziet er helemaal niet zo oud uit

Ja, dat denk ik ook idd. De schade valt dan idd wel mee maar goed, ze kunnen toch nog wel je vinger eraf bijten, ook niet leuk hahaha.
Hier komt over een tijdje een Chihuahua erbij en ook die wordt gewoon als een echte hond opgevoed. Ik denk dat alleen ik moet onthouden dat ik geen Bulldog aan de riem heb en een correctie wil geven

En Magic loopt naast zijn voetzolen nu hoor Hij wordt toch al weer 12 jaar.

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 21:09

hahaha ja precies dat heb ik nu ook. heb 2 grote honden en een jacky en af en toe moet ik mezelf echt toespreken als ik met die jacky loop: rustig het is maar een kleintje .. vooral met een corrigerende ruk heb ik dat

whisperramse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 21:10

haha, maar als zo kleintjes trekken zijn het precies insecten vind ik

ze kruipen over de vloer

branco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 21:16

Super leuke hond!

ik heb zelf ook een stafford (zie foto in profiel) en die is ook echt absoluut niet gevaarlijk. een onwijs knuffeldier , alleen met andere reuen gaat het niet zo geweldig. maar ach dat weegt niet op tegen zijn super lieve karakter voor mensen.