Opzoek naar huisdier... Maar wat is oke in flat.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wafel

Opzoek naar huisdier... Maar wat is oke in flat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 11:42

Hoi

Wil een huisdier. Maar welk huisdier is geschikt voor in flat ?
Moet de heledag werken en ook naar paardje heb dus ok nie heel veel tijd.

Spirit

juval

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 11:48

een kat kan wel, of vissen of knaagdieren. voor een hond lijkt me het niet ideaal.

RTM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 11:49

Als je geen tijd hebt, waarom wil je dan een huisdier? Als je dieren in huis wil, dan vind ik persoonlijk dat je daar ook ruimschoots genoeg tijd voor moet hebben. Een dier vraagt verzorging, aandacht etc.

Maar goed, ik woon ook op een flat en ik heb een kat en 2 cavia's. Momenteel ook nog 1 oppascavia, die is hier voor een paar maandjes.
Als je een dier zou nemen zou ik in ieder geval een klein dier aanraden, of in het geval van knaagdieren, neem er dan twee in een grote kooi zodat ze in ieder geval gezelschap hebben.

(Ik denk trouwens dat dit naar BB verplaatst moet worden...)

Wafel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 11:51

Nee een hond heb ik het liefste maar moe ok een beetje aan hondje zelf denken. Dus die nog effe niet komt wel als ik meer tijd heb. oooit !

T is niet dat ik geen tijd heb maar nie heel veel overdag er zijn wel dieren die niet heledag aandacht nodig hebben. Vandaar dit topic zodat ik er michien achter kom wa het best gaat !

Wafel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 11:54

Idd had idd bij BB moeten staan..... Sorry !!! Foutje

juval

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 11:54

een paar parkietjes kan ook wel

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 11:56

Ik denk dat je aan knaagdieren of een kat moet denken. Ik vind trouwens dat je best een huisdier kan nemen als je overdag werkt of naar school gaat. Als je maar goed nadenkt bij wélk dier je neemt.

Wafel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 12:01

Loesjuh schreef:
Ik denk dat je aan knaagdieren of een kat moet denken. Ik vind trouwens dat je best een huisdier kan nemen als je overdag werkt of naar school gaat. Als je maar goed nadenkt bij wélk dier je neemt.

Jep helemaal mee eens !!! Dat moet je nie impulsief doen !!!

Buitenzorg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 12:03

Overdag werken en s avonds naar je paard? Dan heb je in t weekend een paar uurtjes tijd voor je huisdier? Dan zou ik absoluut NIET voor een kat gaan, ondanks dat t vaak zelfstandige beesten zijn, hebben ze meer nodig dan een snelle aai over de bol.

Kies idd een knaagdier (en dan 2 t liefst!) of vissen.

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 12:08

Ik woon op een bovenwoning en heb een konijntje, die trouwens qua gedrag wel enorm op een kat lijkt. Als ik thuis ben loopt hij meestal los door de kamer en komt dan 's avonds vaak bij me op de bank liggen. Om te eten, drinken, plassen of poepen springt hij altijd zelf zijn kooi weer in. In de zomer is mijn balkon zijn favo-spot, dan gaat hij altijd op het koude beton liggen. Ik heb trouwens wel een bijzonder leuk konijn, nog nooit een konijn gezien die zo naar mensen trekt.... Maar volgens mij heeft mijn konijn het prima naar zijn zin op mijn bovenwoning.

zns

Re: Opzoek naar huisdier... Maar wat is oke in flat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 12:15

Ik had hetzelfde en heb toen voor een cavia gekozen. Hartstikke leuke beestjes.

MissJapke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 12:27

een hamster
ik heb aan de mijne veel plezier dus het is aan te raden

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 12:30

Wandelende takken?

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 12:37

gekko´s (een reptiel) zooooooo leuk

Elles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 12:41

AM -> BB

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 12:43

gouda schreef:
Wandelende takken?

wuahaaahaha!! Ja gezellig

Maar even serieus Innd iets van een kat, of een konijn of cavia. Als je een knaagdier neemt, dan wel 2, want dan kunnen ze elkaar gezelschap houden.

Maar denk er eerst even goed over na, een dier moet je nooit overhaast in huis nemen

Angeliekje

Re: Opzoek naar huisdier... Maar wat is oke in flat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 12:48

Ik woon ook op een flat en ik heb een grote hond, 2 katten en een groot aquarium met vissen. Met de hond gaat het hartstikke goed op de flat, ze wordt twee keer per dag uitgelaten, sochtends voordat ik naar het werk ga, en als ik uit het werk kom direct, na het eten ga ik altijd naar mijn pony die gestald staat op een boerderij en ze gaat altijd mee dus savonds wordt ze extra goed uitgelaten , maar ze komt ook van die boerderij af dus ze kent het terrein etc.

Als ik thuiskom uit mijn werk staat de hond zich eerst uit te rekken en uitgebreid te gapen voordat ze uitwil, een hond hoef je ook niet constant aandacht te geven. In mijn omgeving zijn er een heleboel mensen die een hond hebben en ook gewoon werken, en de honden lijden er echt niet onder.

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 12:52

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 14:58

Geen kat, doe dat arme kat niet aan
Katten hebben toch vaak aandacht nodig enzo.
knaagdieren of vissen

Adrija

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 16:02

Ik heb drie jaar geleden twee kleine katjes genomen (van een zwervermama die een tehuis nodig hadden). Eerst besloten ze niet naar buiten te laten. Na ca. 7 maand brak de kater het huis af en zijn lieve zusje kreeg het ook te verduren. Gelukkig heb ik ze wel naar buiten kunnen laten gaan en nu gaat het prima. Maar als ik op een flat had gewoond hadden ze weg gemoeten (of ik verhuizen..). Als je een kat neemt, neem er dan twee. Bij voorkeur twee (voor het gezelschap) uit het asiel oid waarvan je weet dat het binnenkatten zijn. Ook cavia's hebben graag gezelschap van een maatje (in de natuur leven ze ook in groepjes).

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 18:15

Aan een hond moet je inderdaad niet beginnen want die zit dan de hele dag alleen.

Misschien ene mooie grote ren maken op het balkon met 2 leuke konijntjes?

Wafel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 19:28

Das wel vet een grote ren van me balkon maken !!!

Maar ik ga verhuizen zodra ik een huisje/flatje heb gevonden. Michien slim om effe af te wachten waar ik terecht kom. Cavia's zijn idd wel leuk Konijntjes trouwens ook wel !

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 20:42

Je kunt ook een cavia en een konijntje nemen. Ik heb die van mij al 10 jaar bij elkaar.

En angeliekje er zijn inderdaad veel mensen die de hele dag werken en een hond nemen, ik vind dat belachelijk! Waarom neem je dan een hond?? Veel mensen denken niet goed na voordat ze een huisdier nemen. Een huisdier moet je niet impulsief kopen. Kijk maar eens op marktplaats hoeveel mensen hun huisdier kwijt willen om vage redenen......

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 20:57

kijk maar eens in mijn profiel
ik woon ook in een appartementje

Wafel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 21:07

freaky schreef:
Je kunt ook een cavia en een konijntje nemen. Ik heb die van mij al 10 jaar bij elkaar.

En angeliekje er zijn inderdaad veel mensen die de hele dag werken en een hond nemen, ik vind dat belachelijk! Waarom neem je dan een hond?? Veel mensen denken niet goed na voordat ze een huisdier nemen. Een huisdier moet je niet impulsief kopen. Kijk maar eens op marktplaats hoeveel mensen hun huisdier kwijt willen om vage redenen......

Michien slim idee om beesie te kopen via markt plaats. Krijgen dei beesies ok een 2e kans.

Ik denk er idd goed over na !