Mag ik je dit even quoten:
Citaat:
Laat de pup wennen aan zijn nieuwe omgeving, te bedenken kinderen, tuin, huisdieren, bezoek en auto en als u denkt dat de hond het aan kan neem de hond dan mee als u een kleine boodschap moet doen let wel op dat de hond niet meer mag lopen aan de lijn dan 5 min per levensmaand dat hij oud is.
Van een stukje over hond opvoeden.
5x5=25 minuten. En dat gaat alleen maar over aan de lijn lopen oid. Het is je eigen keus, maar ik vind het ongelofelijk onverantwoord. Wat zeg jij als je je hond over een aantal jaar in moet laten slapen omdat ie verkl*te gewrichten heeft? "Ach we hebben tenminste lol gehad"? Aanbevolen is ouder dan een jaar voor middelgrote honden, kleinere honden (jack russels ed) kunnen met 9 maanden ongeveer. Met onze Border collie zijn we denk ik met 10 of 11 maanden begonnen, maar dan wel bij de kleine hondjes, dus kleine sprongetjes en dan deden we de A-schutting bijvoorbeeld niet. Volgens mij heb jij het formaat hond dat over een maand of 5, 6 heel verantwoord behendigheid kan doen. Kan je daar dan niet even op wachten? Wat de mevrouw van de hondeschool ook zegt...?