2 reutjes bij elkaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monchou

2 reutjes bij elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 15:28

Heey,

Wij hebben al een boxer-reutje van 4 jaar, *hij heeft alles nog * en wij willen nog een kleiner hondje erbij. Een puppie. Wij hebben al een leuk nestje gevonden, maar die mevrouw heeft alleen nog maar reutjes.Nou wou ik vragen of jullie misschien ervaringen hebben met 2 reutjes bij elkaar? Onze boxer is erg lief tegen andere honden, maar ik weet toch niet of ze dan gaan vechten ofzo? Iemand ervaringen?
Alvast bedankt

Groetjes, [***]

Monchou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 15:46

Niemand?

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:02

Kan prima hoor. Als de pup wat groter wordt zullen ze de rangorde gaan bepalen. Laat ze dit zelf uitzoeken, dus bemoei je absoluut niet met hun ruzietjes. Zoeg dat de oudste hond altijd (!!) op nummer 1 staat. Dus, eerste voer geven, eerste begroeten, eerste een koekje, eerste de riem om. Kortom: bij alles je oudste hond voorop laten staan. Zorg ook dat als de pup er eenmaal is, dat niet de pup alle aandacht krijgt, maar zorg dus weer dat de oudste hond de meeste aandacht krijgt.
Als je met deze dingen rekeing houdt, en je er ook absoluut heel consequent aan houdt, heb je een grote kans van slagen.

Monchou

Re: 2 reutjes bij elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 16:09

Een grote kans van slagen?
En als het nou niet slaagt? Dan moeten we die wegdoen...
Is er niemand die ook gewoon 2 reutjes heeft en het geen probleem is?
Vooral omdat de boxer veel groter is, dacht ik dat ze de rangorde sowiezo gewoon uitvochten en verder niets bijzonders....

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:14

wat voor pupie willen juliie er dan bij nemen.

en hoe is de boxer naar anderen reuen.

Monchou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 16:17

De puppies die we op het oog hebben komen tot kniehoogte...
En hij is errug lief tegen andere reutjes, maar als de ander dominant gaat doen, gaat hij dat ook doen.

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:21

Je kan natuurlijk nooit 100% garanderen dat het goed gaat! Ik ken mensen waarbij het goed gaat, en mensen waarbij het niet goed gaat, tja.
Wat je kan doen mocht het niet gaan, is castreren.

cesara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:23

FreiaLover schreef:
De puppies die we op het oog hebben komen tot kniehoogte...
En hij is errug lief tegen andere reutjes, maar als de ander dominant gaat doen, gaat hij dat ook doen.

kun je kijken naar het karakter van de pupies. en aan de pupie verkoopers vragen hoe de ouders zijn met anderen honden

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:25

Ik heb ook 2 reutjes.. ze hebben de grootste lol met elkaar, en ze kunnen niet meer zonder elkaar, zijn dikke maatjes.. het zijn wel jachthonden.. dus weet niet of het anders is bij boxers ofzo

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 17:19

Het KAN inderdaad goed gaan...maar het hoeft niet, en dat is zeker iets om rekening mee te houden!

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 17:32

ik heb hier 4 reuen en 2 teven lopen,en het gaat goed,zo af en toe is er alleen een rangorde gevecht,deze zijn wat minder,daar ik vrij grote sterke honden heb,maar ip gaan 2 reuen vaak beter als 2 teven...

Ilsiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 17:37

als het goed is, doet jullie boxer de pup niet. het is 'maar' en pup (niet l.ullig bedoeld, maar zo werkt het bij honden.. jij gaat toch ook geen baby slaan bij wijze van?) dus hoort/mag hij de pup niets doen. jullie reu zal waarschijnlijk in het begin wel iets hebben van 'wat moet je hier' maar als het eenmaal gewend is.. mocht de een dominant gaan worden, is het simpel.. hakkie takkie weg zakkie

nee ik denk dat dat wel kan

Monchou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 18:09

Nee ik ben ook niet bang dat hij de pup iets zal doen...
Maar dat ze gaan vechten als de pup al volwassen is...
Maarja,...aan de ene kant denk ik ook: Tsja als ze de rangorde eenmaal hebben bepaald gaan ze toch niet meer vechten?

Ilsiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 18:10

nee, dat denk ik ook niet!!
en ik denk dat ze in de periode dat de nieuwe nog pup is, vriendjes worden en blijven.. zo is dat bij onze honden ook (wel teef en reu )

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 18:27

Nogmaals, ze kunnen altijd blijven vechten, het hoeft niet. Casteren is dan een mogelijke oplossing.
Je moet wel reeel blijven, en bendenken dat het altijd fout kan gaan. Het enige dat jij wilt horen is dat het goed moet gaan, en dat het eigenlijk niet fout KAN gaan! Maar zo werkt het niet.

Monchou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 18:30

Nee dat snap ik wel, maar het KAN ook fout gaan met een teefje...
Maar zolang er mensen zijn die zeggen dat het makkelijk kan, en er mensen zijn die zeggen dat het waarschijnlijk fout gaat, kunnen wij moeilijk een keuze maken...

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 18:49

Als je bereid bent om later tot castreren over te gaan, zou ik het zeker doen. Maar een gecastreerde reu/teefje is in mijn optiek te beste combinatie.

Chocotof

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 18:51

wij hebben drie honden.
2 reutjes en 1 teefje.
De reutjes zijn elkaars beste maatjes, slapen samen in 1 mand etc.
het teefje is meer onze vriendin

Monchou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 20:29

We hebben al besloten, we doen het niet...
We moeten dr niet aan denken om straks met een hond te zitten waar je aan gehecht bent en die je weg moet doen...
Okee het hoeft niet, maar dat risico durven we niet te nemen...
We zoeken verder naar een schattige pup...
Als ze dr is zal ik zeker foto`s op bokt zetten;)

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 20:38

Ik zou op zoek gaan naar een teefje, en dan de reu laten castreren. Dit gaat vaak heel goed samen.

Monchou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 10:50

Nee we laten de teef steriliseren....want als je dat zo jong mogelijk doet, dan worden ze niet eens loops,....heeft een kennis van ons ook gedaan,....en is wel zo makkelijk

Monchou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 10:52

Nog iemand van jullie pups te koop?:+
Liefst een hondje dat klein blijft...

Sindbad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 16:31

Wij hebben ook 2 reutjes met alles der op en der aan.
de pup zal alles wel pikken. is nog jong en zal niet de baas gaan spelen.
maar als je hond graag de baas wil spelen. moet je het misschien voorzichtig aan pakken.
wij namen er nog een reutje bij toen die van ons 5 was. toen was de nieuwe al 1 jaar. ze waren niet meteen bij elkaar. omdat mijn oudste hond was met mijn pa in groningen. dus jongste was eerst aan ons gewent.
en wou toen de baas spelen toen onze hond terug kwam.
Maar alles is goed gekomen.
als ze beetje gemeen doen... gewoon verstandig en voorzichti aan pakken..

Ilsiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 16:35

als je een teef neemt, zou ik d'r eerst een keer loops laten worden.. anders haal je iets weg wat nog nieteens volgroeid is, dat klopt (naar mijn gevoel) niet.. maar daar zijn de meningen over verdeeld

Ups

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 16:46

Ook als je een teefje neemt kun je tegen problemen aan lopen hoor! verkijk je daar niet op! Een roedel heeft altijd een alpha vrouwtje én mannetje. Het allerbelangrijkste als je een tweede hondje erbij neemt is kijken waar jullie "oude" hond op de sociale ladder staat. Is hij dominant, kies dan een meer onderdanig hondje erbij. Is jullie hond onderdanig kies dan voor meer dominant. Blijf nooit de oude hond voor trekken (met eten, aandacht enz.) als de nieuwe hond het roer in jullie roedel (familie) overneemt. Als er een rangorde strijd komt en de nieuwe wint, dan is die gewoon de baas en zo wil hij ook behandelt worden. Iets anders begrijpt hij niet. Blijf je de ander boven de nieuwe leider zetten dan veroorzaak je problemen en dan maakt het niet uit of je een reu of een teef hebt. Een goede fokker kan dmv een puppy test zien wat het karakter van het pupje is. Laat je hierin gewoon goed adviseren. Dan heb je een heleboel lol van je twee hondjes!