Mijn 2 honden :: Gaat niet al te super

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiekpjot

Mijn 2 honden :: Gaat niet al te super

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 13:53

Hallo
Ik heb 2 dolmatiërs en sinds kort Vechten ze alleen maar en ze hebben overal wondjes enz.
Alleen maar omdat ze nu allebei schijnzwanger schijnbaar zijn
Heeft iemand dat ook eens meegemaakt met zijn honden ??

luuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 14:40

Nee heb het gelukkig zelf nooit meegemaakt.

Heb je een mogelijkheid om ze apart te zetten?

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 14:43

das de last met teefjes, als dat eenmaal aan de knok gaat, dan gaat dat niet meer over.

dus apart houden of er eentje weg doen

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 15:42

Kijk ook even of je voortaan die schijnzwangerschap kunt voorkomen, geeft veel problemen ook kwa gezondheid.

cesara

Re: Mijn 2 honden :: Gaat niet al te super

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 19:38

hoe oud zijn ze. en zijn het zusjes

bij teeftje heb je inderdaad vaak als ze eenmaal knoken blijven ze knoken. hebben ze vaak ruzie of alleen als er een reden voor is.
en kan je het zien aankomen als ze gaan knoken.

wij hadden eerts rotweiler teven die ook weleens knop hadden, maar daar was meestal een aanleiding voor en kon je het zien aankomen.

BarbaLala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 20:15

gewoon sterilisreen.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 20:17

na een sterilisatie worden ze niet meer shcijnzwanger mijn hondje had het ook, operatie, nergens meer last van

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 20:36

Een teef moet je niet zomaar gaan sterriliseren omdat ze juist dan veel pittiger van karakter kunnen worden. Dan kan het juist nog veel meer uit de hand lopen.

kiekpjot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 23:05

steraliseren heeft nu geen zin meer ..
Er is vanavond bepaald dat er een hond weg moet ..

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 23:07

erg sneu maar het is waarschijnlijk wel het beste

kiekpjot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 23:10

Jhaa maar het moeilijke ervan is dat ik al een hond kwijt ben geraakt .. en dan moet en nu nog een uit de deur

bigiick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 23:12

aagh sterkte ermee is er echt geen andere oplosing?

kiekpjot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 22:20

Heej ,, We gaan een andere oplossing zoeken want we kunnen echt niet zonder ze !
We gaan kijken of een fokker niet iets kan doen een cursus bv. of toch een van de 2 steraliseren ( de dominatste) en hopen dat dat een oplossing is en nie weg doen ..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 09:32

Twee teven hetzelfde ras en (bijna) gelijke leeftijd levert vaak problemen op. Als ze eenmaal vechten, zal het waarschijlijk ook niet meer overgaan. Ik zou er dus goed over nadenken of je dit wel wil zo. Ook voor de honden is het niet prettig.

Ik heb het aan den lijve ondervonden. Wij hebben twee Dobermannteven, die elkaar naar het leven staan als ze de kans krijgen. We hebben heel wat knokpartijen gehad en dat gaat er niet zachtzinnig aan toe, teven vechten grimiger dan reuen en houden vaak ook niet meer op.
Wij zijn gelukkig verhuisd naar een groot huis met heel veel ruimte en hebben nu de mogelijkheid om de honden apart te houden als we er niet bij zijn. Anders was de kans denk ik groot geweest dat er toch eentje herplaatst had moeten worden. Achteraf had ik me natuurlijk veel beter moeten informeren, voordat ik er teef bij nam, helaas een fout die maar al te vaak gemaakt wordt.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 09:37

Precies mijn twee reuen vechten ook wel eens, meestal OM iets, een bot ofzo. Deze schelen 2 maanden in leeftijd. Ze knokken heftig er wint er een, dan draaien ze zich om om lekker naast elkaar te slapen Het zijn dikke vrinden, met hier en daar een meningsverschil over de eigendom van attributen

Ik laat ze ook lekker gaan, heb de beide mannen laten kastreren vorige week......... niet omdat ze teveel vechten, maar omdat ze overal mee naar toegaan

Diablo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 09:40

KiWiKo schreef:
Precies mijn twee reuen vechten ook wel eens, meestal OM iets, een bot ofzo. Deze schelen 2 maanden in leeftijd. Ze knokken heftig er wint er een, dan draaien ze zich om om lekker naast elkaar te slapen Het zijn dikke vrinden, met hier en daar een meningsverschil over de eigendom van attributen

Ik laat ze ook lekker gaan, heb de beide mannen laten kastreren vorige week......... niet omdat ze teveel vechten, maar omdat ze overal mee naar toegaan

Het verschil is, dat reuen vaak ophouden zodra de rangorde bekend is. Bij teven is dat dus niet zo, die gaan door.....

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 09:41

precies , daarom laat ik ze het gewoon uitknokken........ tenzij het bloed tot aan het plafond zit

sidneylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 14:50

O wat jammer kiek, ik dacht dat het altijd zo goed ging met die twee. En wat ga je nu doen, ga je er een weg doen ? Is het Bailey of Zara die dominant is ?

kiekpjot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 17:43

FIJN Zara is kei erg toegetakeld vandaag ze heeft kei veel sneiwonden enz. !
En nu moet Baily weg maar er is bij hun opeens een knop omgedraait dit deden ze nooit en nu vechten ze elke dag als ze niet uit elkaar gezet zijn ..
Heeft iemand echt niet een idee of zoals KiWikO en diablo bij hun gebeurd dat ook maar ik wil dat er iets anders kan dan weg te moeten doen want ik ze echt geen van beiden kwijt!!!

Diablo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 17:55

kiekpjot schreef:
FIJN Zara is kei erg toegetakeld vandaag ze heeft kei veel sneiwonden enz. !
En nu moet Baily weg maar er is bij hun opeens een knop omgedraait dit deden ze nooit en nu vechten ze elke dag als ze niet uit elkaar gezet zijn ..
Heeft iemand echt niet een idee of zoals KiWikO en diablo bij hun gebeurd dat ook maar ik wil dat er iets anders kan dan weg te moeten doen want ik ze echt geen van beiden kwijt!!!

Ik vind het echt heel vervelend voor je, maar zolang je niet de mogelijkheid hebt om ze te scheiden, lijkt het me echt het beste als je er eentje herplaatst. Dat is niet leuk, maar dit is voor de honden niet leuk en niet eerlijk. Ik denk niet dat het goed gaat komen tussen die twee. Twee teven die gaan vechten, houden niet op. De rangorde zal gewoon niet goed geregeld kunnen worden. Het kan heel lang goed gaan, zoals bij julllie, maar opeens besluiten ze dat ze beiden de baas willen zijn en ze zullen niet toegeven.
Echt, je moet wat doen, want het kan een keer zo ver komen dat het minder goed afloopt......

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:02

muilkorven, kunnen ze elkaar in iedergeval geen schade toebrengen

Lysette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:09

KiWiKo schreef:
muilkorven, kunnen ze elkaar in iedergeval geen schade toebrengen

Nee maar je leeft wel met continue spanning. Niet echt fijn voor jezelf en al helemaal niet voor de honden.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:10

is zeker waar, beste oplossing is er een wegdoen, OF ze ALTIJD gescheiden houden........... maar ik geloof dat dit niet wenselijk is, dan moet je op zoek naar een alternatief....... en dat is er dan een. Absoluut geen wenselijke situatie, wenselijker is er een weg doen........

kiekpjot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 18:33

Jha dat zal dan wel het beste zijn .....

bigiick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 19:39

Watjammer maarja jij kan er ook niks aan doen.Ik denk dat het het besteis er een weg te doen.