Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wendy_Kila schreef:We willen hem gewoon niet meer in de slaapkamer hebben, maar daar is hij het dus niet mee eens.
Wendy_Kila schreef:Ik begrijp donders goed dat ik dit voor de hond ERG vervelend is. Daarom vraag ik me ook af of hij niet beter af zou zijn bij iemand die meer tijd voor hem heeft?
Sinds ik samenwoon met mijn vriend wil ik de hond niet meer in de slaapkamer. Helaas heeft dit in het begin gemoeten, aangezien er geen andere optie's waren. Toen die andere optie's er wel kwamen, hebben wij hem gelijk uit onze slaapkamer gedaan. In het begin ging doet goed, maar als snel niet meer.
Ik wil hem niet in de slaapkamer hebben aangezien hij ERG stinkt als hij nat is, en ik niet in die lucht wil slapen. De slaapkamer zit op de eerste verdieping, en ik wil de hond eigelijk niet boven hebben. Daarbij hebben we vloerbedeking over de hele eerste verdieping die ik wil behouden.
Sjonge echt een triets verhaal dit en dat meen ik echt!
Je heb er zelf voor gekozen voor de hond,en nu maar wegdoen omdat hij jankt,omdat hij niet meer in de slaapkamer mag wat JIJ hem zelf heb aangeleerd!
VOlgens mij irriteer je je gewoon aan hem als je al zit te miepen over stank en nat zijn,daarom zal hij misschien wel janken omdat hij dat aanvoelt en aandacht tekort komt!
Heb zelf ook 2 honden die op bed slapen,of ernaast,en als ik ze vind stinken omdat ze nat zijn geweest bestaan er geweldige droogshampos en dan ruik je er niks meer van!
Jou verhaal komt echt heel dieronvriendelijk over!
Ik zal het ook even bij het hondenforum vragen inderdaad!!
Oja, hij doet het dus niet alleen 's avonds, maar ook als ik 's ochtends weg ben.
Wendy_Kila schreef:Hoi naamgenoot
Je begrijpt 1 ding niet echt denk ik. Ik wil hem niet weg doen omdat ik het irritant vind dat hij jankt, ik zou hem weg willen doen naar iemand die meer aandacht voor hem heeft, zodat hij het meer naar zijn zin heeft. Ik denk dus meer aan zijn welzijn, dan aan mijn irritatie.
Tja, noem het miepen, maar als hij nat is komt hij de woonkamer niet in, maar zit hij in de hal. Hecht nog een beetje waarde aan mijn inrichting. Als hij dan droog is mag hij gerust de woonkamer in.
En tja, sommige mensen willen hun hond niet eens binnen hebben, ben ik dan zo'n dierenbeul dat ik hem niet in mijn slaapkamer wil hebben? Ik vind van niet. Dat mag je gerust vinden, en je mag jouw honden jouw bed laten vervuilen, maar daar heb ik gewoon weinig trek in!
En als ik echt zo dieronvriendelijk was, was mijn hond niet zo gek op me denk ik zo!
Maar ja, meningen zijn verdeeld, en dat zal op alle gebieden wel zo blijven. Maar in plaats van tips te geven snauw je me een beetje af, en daar kan ik weinig mee.
Groeten Wendy
Wendy_Kila schreef:Dank je wel BeNGel, daar heb ik wat aan!!
Lysette,
Ik vind het lastig te omschrijven wat precies het probleem is. Ik voel me namelijk schuldig als ik 's ochtends weg ben, en hij alleen achter blijft. Maar is dat dan ook zielig? Of moet een hond gewoon in zijn eentje thuis kunnen blijven voor een paar uur?
Het is dus een probleem dat hij niet alleen kan zijn, aangezien ik dat natuurlijk niet van vind voor hem, en daarom er een schuld gevoel van heb.
Hoop dat ik het een beetje begrijpelijk heb gemaakt.
Wendy_Kila schreef:Hoi Elena,
Dank je wel voor je antwoord. Heb ik gelijk nog een vraag voor de mensen die dit lezen.
Mijn schuldgevoel zegt, dat ik er nog een hond bij moet nemen voor Junkie. Maar nu is het echter zo, dat ook al zit Junkie met een andere hond, hij nog steeds naar mij toe wil. Heeft het dan wel zin om er een hond bij te nemen?
Alvast bedankt voor het meedenken!!
luuntje schreef:Wij hebben vroeger voor mijn spaniel ook een andere hond erbij gehaald. Wij vonden het zielig als hij alleen was.
Helaas wilde de andere hond continu aandacht en verpieterde onze spaniel.
Wij hebben toen een goed huisje gezocht voor de hond die er als laatste was bijgekomen.
En mijn spaniel was weer gelukkig. In zijn eentje.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat een andere hond erbij nemen niet altijd het beste hoeft te zijn.