Je huisdierweg doen om "slappe" redenen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ylana

Je huisdierweg doen om "slappe" redenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 14:22

Anoniem

Re: Je huisdierweg doen om "slappe" redenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:27

Het gebeurt vaker dan je denkt, maar dan ben ik blij dat ze die dieren besluiten toch weg te doen. Dat ze blijven en slecht behandeld worden, zoals ik 2 jack russels ken die maanden overdag samen in de keuken zaten... Na vele overredingen van derden zijn ze eindelijk afgestaan aan een gezien die dol op honden is en overdag de vrouw des huizes thuis is en lekker met ze gaat wandelen.

Jaja, ze zien er zo schattig uit, maar er naar kijken, kunnen ze beter een olieverf schilderij ophangen.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:27

ik denk wel dat het terecht is om je huisdier weg te doen als iemand allergisch is, iemand die ik ken is plotseling hartstikke allergisch geworden voor haar hond, dus die moest ook weg.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:30

tja, ik vind als je een beestje neemt neem je hem voor heel zijn leven.

Maar goed er zijn idd gevallen waarvan het beestje beter af als hij weg gaat

Maar ik vind dat je er heel goed over na moet denken voordat je een beestje koopt, maar dat zal we iedereen met mij eens zijn

Loesss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:34

Ik vind dat je alleen huisdier weg mag doen als je eerst alles wta in je macht lag hebt geprobeert om het probleem op te lossen. Daarmee bedoel ik, erst porberen of allergie pilletjes helpen, bij een gedragsproblmeen ga eerst eens op cursus etc etc...

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:34

Toevallig zoek ik een nieuw thuis voor mijn 2 chincillas. Waarom ? Ik slaap s'nachts niet meer door de pokkeherrie die ze maken.

Maar ik vind het wel heel erg dat ik ze daardoor geen blijvend thuis kan geven. Ik probeer alles, genoeg speeltjes, elke dag minstens een uur eruit om te rennen, genoeg te eten en te knabbelen. Maar niets helpt. Erg vervelend!
En dan vind ik mijn nachtrust toch wel belangrijk.

In het geval van die twee honden vind ik het vreemd.Ik vind het raar dat je de hond de deur uit doet zodra je kinderen krijgt.
Maar ik heb slappere redenen gehoord.
Zo heb ik mijn duitse herder uit het asiel gehaald, de reden dat ze daar zat is dat die vrouw haar niet aankon. Ze zou niet luisteren. Van mijn herder kan je veel zeggen, maar luisteren doet ze goed aangezien ze een politieopleiding heeft gehad in het verleden.
En hoevaak zie je niet dat dieren de deur uitgaan door plotselinge allergieén En daarmee bedoel ik dus mensen(dus geen mensen die echt allergisch zijn) die uit gemak zeggen dat ze allergisch zijn om geen gezeik te krijgen van de volgende eigenaar.

Dorus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:42

Wanneer je ervoor kiest een huisdier te nemen, neem je ook de verantwoordelijkheid op je goed voor dat beest te zorgen. Wanneer je om een of andere reden niet in staat bent dat beest de verzorging en aandacht te geven die het nodig heeft dien je m.i. er voor te zorgen dat het beest dat wel krijgt. Als dat betekent je beest afstaan aan iemand anders dan dien je dan te doen.

Mijn neef heeft toentertijd zijn katten weg moeten doen toen de kinderen kwamen. Die kat kon niet omgaan met de kinderen, dat werd gewoon gevaarlijk. Tsja, en een kind zet je niet zomaar op straat. Als de huisdieren er zijn voordat de kinderen komen weet je nooit hoe die op de kinderen reageren. Of andersom, misschien is één van de kinderen wel zwaar astmatisch en kan deze niet tegen al die haren die bij een huisdier horen. Wat doe je dan?

Ik moet er niet aan denken dat mij dat overkomt, mijn kat is echt alles voor mij. De enige stabiele factor in mijn turbulente leven. Ik was erbij toen hij geboren werd en ik zal er alles aan doen om erbij te zijn als zijn tijd is gekomen. Als er problemen zouden ontstaan waardoor het niet mogelijk is door te gaan op de oude voet dan zal ik er alles aandoen om ervoor te zorgen dat de situatie verandert zodat de kat kan blijven, maar je moet wel eerlijk blijven tegenover het dier.

Hobby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:55

Citaat:
Jenna: Toevallig zoek ik een nieuw thuis voor mijn 2 chincillas. Waarom ? Ik slaap s'nachts niet meer door de pokkeherrie die ze maken.

Dat vind ik dus ook een erg slappe reden. Op alle infosites over chinchilla's kun je lezen dat het nachtdieren zijn. Dan is het dus erg logisch dat ze 's nachts actief zijn en een 'pokkeherrie' maken. Zet ze dan op een andere kamer.
Ik denk dat er veel mensen zijn die alleen vanuit impuls een dier aanschaffen en niet bij de consequenties stil staan. Hoe vaak mensen ons dieren aanbieden, omdat we toch buitenaf wonen en de ruimte hebben

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 20:41

Je kunt de chinchilla's toch ook wel ergens onderbrengen waar je ze niet hoort?

Dieren zijn gewoon hebbedingetjes kennelijk. Surrogaat kinderen voor toekomstige ouders 'om op te oefenen". En als de echte kinderen komen lopen de huisdieren in de weg en worden ze gedumpt.

En als zo'n vrouw 2 jack russels neemt terwijl ze niet eens 1 kan opvoeden, en daarna ook nog aan kinderen begint... wat een volk. En die kinderen zullen ook wel draken worden, want die zullen ze dan ook wel niet kunnen opvoeden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 13:17

Jenna, vreemd dat je honden s'nachts zo een herrie maken. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat die wormen kunnen blaffen, wat ik me kan herinneren van ooit zo eentje, was wroefff wroeffff.

Ik ken geen een hond die s'nachts herrie maakt als de baasjes thuis zijn.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 13:22

Chincilla's zijn echt geen honden!

En als je die met kooi en al weggeeft zal er best een plaatsje voor te vinden zijn, die zijn toch niet gehecht aan hun baasje.

Die honden uit de advetentie zullen denk ik beter af zijn als ze ergens terecht komen waar ze wel snappen wat het houden van een hond inhoudt( figuurlijk en letterlijk)

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 13:26

ik heb mijn cavia ook de deur uit gedaan, omdat ik gewoon helemaal gillend gek werd van zijn gepiep. Heb jaren lang cavia, gehad (de ene volgde de andere op, zal ik maar zegge) Maar deze piepte zo veel, niet normaal, hij werkte echt op me zenuwen. Nu is hij naar een vriendinnetje van me dochter en die vinden het geweldig.

luuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 13:51

Vroeger heb ik ook een cavia gehad.
Probleem was dat ik last kreeg van hooikoorts. En door de cavia kreeg ik het benauwd en overal uitslag.
Ik heb hem toen aan een dierenwinkel gegeven.

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 13:54

als je een goede reden hebt... Vind ik het logisch dat je dier weg moet... Maar idd slappe redenen, vind ik wel wat jammer!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 14:00

De reden dat ik dit topic open is het volgende.
Wij hebben katten gehad. Veel katten. 5 om precies te zijn.
De eerste twee hebben van het begin af aan altijd al buiten de bak geplast.
Naast de kattenbak, op schone was, op de bank.
Noem maar op.
Toen kwamen er langzaam maar zeker nog drie bij tot we op 5 katten zaten.
We hadden thuis 3 kattenbakken, waaronder 1 elektronisch.
Maar nog weigerde ze op de kattenbak te gaan.
We hebben het drie jaar lang getollereerd.
Tot mijn dochtertje geboren werd.
Na een maand kwam ik beneden en was de hele box onder geplast.
Dit was bíjna de druppel, maar toen ze ook nog eens het logeerbed en ons bed gingen beplassen was het klaar.
Ik heb ze naar het asiel gebracht.
Ik heb daar erg veel moeite me gehad. De vrouw bij het asiel had volgens mij zoiets van "het zal wel".
Het was vlak voor de grote vakantie.....
Nog steeds kijk ik op internet of ik ze toevallig ergens zie.
Maar op dat moment heb ik voor mijn gezin gekozen...

lumikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:05

Ilzjuh schreef:
ik denk wel dat het terecht is om je huisdier weg te doen als iemand allergisch is, iemand die ik ken is plotseling hartstikke allergisch geworden voor haar hond, dus die moest ook weg.

ik ken ook iemand die had een cairn terrier. De hond was toch wel veel werk. Ze had een zoontje,en die was opeens allergisch. Zij gebruikte dat als een goed excuus om haar hondje weg te doen. Ze was het beestje toch al maanden zat,die allergie kwam mooi uit.

Riene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:10

Ylana schreef:
De reden dat ik dit topic open is het volgende.
Wij hebben katten gehad. Veel katten. 5 om precies te zijn.
De eerste twee hebben van het begin af aan altijd al buiten de bak geplast.
Naast de kattenbak, op schone was, op de bank.
Noem maar op.
Toen kwamen er langzaam maar zeker nog drie bij tot we op 5 katten zaten.
We hadden thuis 3 kattenbakken, waaronder 1 elektronisch.
Maar nog weigerde ze op de kattenbak te gaan.
We hebben het drie jaar lang getollereerd.
Tot mijn dochtertje geboren werd.
Na een maand kwam ik beneden en was de hele box onder geplast.
Dit was bíjna de druppel, maar toen ze ook nog eens het logeerbed en ons bed gingen beplassen was het klaar.
Ik heb ze naar het asiel gebracht.
Ik heb daar erg veel moeite me gehad. De vrouw bij het asiel had volgens mij zoiets van "het zal wel".
Het was vlak voor de grote vakantie.....
Nog steeds kijk ik op internet of ik ze toevallig ergens zie.
Maar op dat moment heb ik voor mijn gezin gekozen...

Heb het nog nooit zelf meegemaakt, maar ik denk niet dat ik het over mijn hart zou krijgen om een van mijn poezen om die redenen weg te doen, het risico heb je altijd wel dat dit gebeurt, ben je er misschien al eens naar de da geweest? Het kon ook best zijn dat de poes een ziekte had waardoor ze niet op de kattenbak ging. En moest ik ze dan nog wegdoen, zou ik ze niet naar het asiel brengen, je weet nooit waar ze terechtkomen en hoe dan ook misschien komen ze wel nergens terecht en krijgen ze wel een spuitje als ze te lang blijven zitten. Ik kan er wel inkomen in jouw beslissing, maar zou ze toch niet naar het asiel hebben gedaan

drenthie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:12

Jenna schreef:
In het geval van die twee honden vind ik het vreemd.Ik vind het raar dat je de hond de deur uit doet zodra je kinderen krijgt.

Ik dus niet. Mocht ik ooit kinderen krijgen zal ik ook mijn hond weg moeten doen, omdat ik niet voor de veiligheid van het kind in kan staan. Begrijp me goed, hij is hartstikke lief, maar ik zal het risico nooit nemen. Hij is nou eenmaal niet dol op kinderen.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:26

ik kan er nooit met m'n hoofd bij dat mensen hun dieren wegdoen
als er echt een goede reden is, OK dan.
wij hebben hier een labrador retriever gekregen en dat beest had totaal geen leven.
1 keer per dag kon ie eens naar buiten in de tuin om zijn behoefte te doen, de rest van de dag moest ie maar alleen doorkomen.
de baasjes werkten in ploegen dus was er haast nooit iemand thuis.
die hond MOEST niet weg, maar MOCHT weg naar een goede thuis waar ze hem wel de aandacht en beweging konden geven.
deze hond heeft ook nog eens artrose, een hond met artrose heeft veel beweging nodig.
hoe minder hij doet, hoe pijnlijker het wordt.

dat mensen hun honden wegdoen voor kinderen vind ik niet mooi.
die dieren zijn toch ook ergens je kinderen?
ik zou het nooit over mijn hart krijgen om een huisdier óf één van mijn paarden weg te doen.

bij het sterven van mijn konijn heb ik urenlang liggen wenen.
de volgende dag heb ik een graf voor hem gemaakt, met mooie stenen, een kruisje met zijn naam en geboorte- en sterfdatum.

ook trekken diertjes die wegmoeten mijn aandacht.
ik heb hier 3 honden rondlopen, allemaal moesten ze naar het asiel gaan.
heb ook 2 katten, 2 parkieten, 4 konijnen, een fretje, visjes, eenden en kippen die ook weg moesten en nog vanalles.

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:50

Mijn ouders hadden nog voor ik werd geboren 2 katten die ik me ook nog kan herinneren, maar toen mijn jongere broertje geboren werd bleek na een jaar of 2 dat hij heel erg allergisch voor ze was (en dan bedoel ik echt bijna stikken, + altijd maar uitslag). Uiteindelijk hebben ze ze weggebracht... naar mijn grootouders... in het buitenland (ong. 1200km!). Mijn moeder wou ze echt niet kwijt, dus bleven ze in de familie. En mijn grootouders hebben ze nog een paar jaar gehad (ze waren al oud toen ze daar kwamen). Persoonlijk weet ik niet wat er zou moeten gebeuren om een hond of een kat weg te doen.

Een kat (nu wonen we bij mijn grootouders en hebben we er "maar" 8) zou ik sowieso denk ik nooit wegdoen, als hij heel echt ziek is dan wordt hij immers ingeslapen, als hij het hele huis onderpiest komt hij gewoon het huis niet in (die luxe hebben we dan weer wel, een schuur en een stal). Ik kan me geen andere gedragsproblemen voorstellen die mij van een kat afstand zouden laten doen!

Met honden hebben we tot nu toe altijd geluk gehad, de enige die nu nog is overgebleven is een twaalfjarig vuilnisbakje;
Afbeelding
Dit was eerst een zwervertje dat bij ons destijds is aan komen lopen (al een volwassen hond, vlak na de Kerst ) - die plaste dus ook eerst in huis , en zat achter de katten en kippen aan (toen nog 12 katten - niet handig), maar hij heeft dat allemaal af kunnen leren! Hij slaapt zelfs samen met onze katten! En ik weet dat we waarschijnlijk nooit meer zo'n geweldige hond zullen hebben. Gelukkig is hij nog piep!

Maar ik vind uberhaupt dat als je al een hond neemt, je hem voor zijn hele leven neemt, incl. alle problemen. Of het moet echt iets zijn... Bijv. dat hij gevaarlijk blijkt voor je kinderen.. Natuurlijk gaat dan je kind voor! Maar eigenlijk kan ik het me toch niet voorstellen. Eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat als ik een hond kan kiezen ik eentje zou nemen waarvan ik zou weten dat die potentieel gevaarlijk zou zijn voor mijn (optionele) toekomstige kinderen (ben dan ook meer het Labrador dan het Rottweiler type). Gelukkig nooit meegemaakt!

Om het lawaai zou ik bijvoorbeeld een dier nooit wegdoen, dan zou ik de meeste van mijn vroegere hamsters gewurgd moeten hebben! Maar dat zijn dan ook dingen typisch voor dat bepaalde huisdier waar je van te voren rekening mee houdt. Mensen zoals onze buren die een Duitse Herder aan hebben geschaft terwijl ze geen tuin hebben en bijna nooit thuis zijn (en wij moeten dan de hele dag dat hartverscheurende gehuil aanhoren) vind ik gewoon hartstikke dom.

-x- Nouska
Laatst bijgewerkt door Nouska op 16-11-05 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:54

In het asiel waar ik help kom je domste redenen tegen om hun dier weg te brengen. Zo waren er eens mensen die hun kat wegdeden omdat ze een nieuw salon hadden gekocht en de kat paste niet meer bij het interieur Of nu ook 2 konijntjes binnengebracht omdat de kindjes nu een nieuw katje hadden gekregen dus was het leuke van de konijnen af... Ze worden hier ook vaak met smoezen afgezet. Zo was er eens een hondje dat weg moest omdat hij niet met hun nieuwe puppy( ) overweg kon en met andere honden ook niet. Bij ons heeft dat hondje met 4 (!) andere,(vreemde!) honden op de speelwei gezeten en het ging perfect! Mensen moeten eens leren nadenken voordat ze een huisdier nemen...

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:03

Mensen die slappe redenen kunnen bedenken zijn gewoon geen beesten waard. Die dieren zijn dan altijd beter af bij een ander waar ze wél gewenst en gewaardeerd zijn.

Het aanschaffen van een dier zou véél moeilijker gemaakt moeten worden........ Eigenlijk zal alleen een goede hondenfokker en een enkele kattenfokker je het hemd van het lijf vragen voor je een dier MAG kopen......... Bij deze mensen teken je dan ook nog eens een contract waarin staat dat als je het dier niet wilt/kunt behouden dat de fokker het dan terugneemt. Als iedereen dat nu zou doen........ dan zou er in de eerste plaats veel eerder nagedacht worden voor er jonge dieren op de wereld gezet werden en nieuwe baasjes veel beter gescreend worden.

Bij goed gescreende baasjes zullen de dieren veel minder snel weg moeten en in ieder geval níet om slappe redenen.......

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:04

Dit is een betere herplaatsing trouwens:

Help ons alsjeblieft! Na twee lange jaren van op een wachtlijst staan voor een exotische, zeldzame rashond, hebben we eindelijk van de fokker bericht gekregen, dat we ten lange leste aan de beurt zijn, en ... Wij Krijgen Een Puppy! We moeten nu onmiddellijk van de kinderen zien af te komen, omdat we weten hoeveel tijd ons kleine, nieuwe puppy zal vergen! Omdat ons puppy maandag zal komen, moeten we de kinderen dit weekend in nieuwe tehuizen hebben geplaatst.

Hun beschrijving is als volgt: een mannetje, blank, blonde haren, blauwe ogen. Vier jaar oud. Uitstekend karakter. Hij bijt niet. Zijn naam is Tommy. Is met prima resultaat door de gedragstest gekomen. Heeft al zijn vaccinaties gehad. Amandelen zijn al verwijderd en heeft een goed conditie. Tommy eet alles, is erg schoon, zindelijk en kan goed met anderen opschieten. Is geen gevaar voor zijn omgeving en met een beetje tijd en training zal hij het goed doen in een nieuw huis.

Een vrouwtje, rossig-blond haar, groene ogen. Drie jaar oud. Kan soms een beetje bokkig zijn. Geen bijter, duimzuiger. Haar naam is Mary. Gedrag getest, heeft zo af en toe nog wat bijsturing nodig. Ze heeft al haar vaccinaties gehad, haar amandelen zijn er reeds uit en ze is zeer gezond en gelukkig (meestal). Kan goed overweg met jongetje, maar houdt er niet van haar speelgoed te moeten delen. Ze is zindelijk en zou het 't beste doen in een 1-kindshuishouding. Wij houden ECHT heel erg van onze kinderen en willen doen wat het beste is voor hen. Ik hoop dat u begrijpt dat onze situatie Uniek is en dat er hier sprake is van een noodgeval. Zij moeten dus op zijn laatst zondagavond geplaatst zijn.

auteur onbekend

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:08

Ik zou het ook niet over mijn hart kunnen krijgen om m'n beestjes weg te doen.
1 van mijn katten is 's nachts nogal druk, dan gaat hij op zolder heel hard zitten mauwen, en heen en weer rennen enz.
Voor sommige mensen is dit al een reden om hem weg te doen.
Trouwens, wat is een elektronische kattebak?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:10

Soprano schreef:
Zo waren er eens mensen die hun kat wegdeden omdat ze een nieuw salon hadden gekocht en de kat paste niet meer bij het interieur

Echt?
jeetje dat is wel heel erg hoor!
Geen van mijn katten past trouwens bij mijn interieur.
En m'n konijn neemt veel plaats in in m'n kleine woonkamertje.
Maar dat maakt mij niet uit.