Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
En daarmee bedoel ik dus mensen(dus geen mensen die echt allergisch zijn) die uit gemak zeggen dat ze allergisch zijn om geen gezeik te krijgen van de volgende eigenaar. Citaat:Jenna: Toevallig zoek ik een nieuw thuis voor mijn 2 chincillas. Waarom ? Ik slaap s'nachts niet meer door de pokkeherrie die ze maken.
Ilzjuh schreef:ik denk wel dat het terecht is om je huisdier weg te doen als iemand allergisch is, iemand die ik ken is plotseling hartstikke allergisch geworden voor haar hond, dus die moest ook weg.
Ylana schreef:De reden dat ik dit topic open is het volgende.
Wij hebben katten gehad. Veel katten. 5 om precies te zijn.
De eerste twee hebben van het begin af aan altijd al buiten de bak geplast.
Naast de kattenbak, op schone was, op de bank.
Noem maar op.
Toen kwamen er langzaam maar zeker nog drie bij tot we op 5 katten zaten.
We hadden thuis 3 kattenbakken, waaronder 1 elektronisch.
Maar nog weigerde ze op de kattenbak te gaan.
We hebben het drie jaar lang getollereerd.
Tot mijn dochtertje geboren werd.
Na een maand kwam ik beneden en was de hele box onder geplast.
Dit was bíjna de druppel, maar toen ze ook nog eens het logeerbed en ons bed gingen beplassen was het klaar.
Ik heb ze naar het asiel gebracht.
Ik heb daar erg veel moeite me gehad. De vrouw bij het asiel had volgens mij zoiets van "het zal wel".
Het was vlak voor de grote vakantie.....
Nog steeds kijk ik op internet of ik ze toevallig ergens zie.
Maar op dat moment heb ik voor mijn gezin gekozen...
Jenna schreef:In het geval van die twee honden vind ik het vreemd.Ik vind het raar dat je de hond de deur uit doet zodra je kinderen krijgt.
En mijn grootouders hebben ze nog een paar jaar gehad (ze waren al oud toen ze daar kwamen). Persoonlijk weet ik niet wat er zou moeten gebeuren om een hond of een kat weg te doen.
is een twaalfjarig vuilnisbakje;
) - die plaste dus ook eerst in huis
, en zat achter de katten en kippen aan (toen nog 12 katten - niet handig), maar hij heeft dat allemaal af kunnen leren! Hij slaapt zelfs samen met onze katten! En ik weet dat we waarschijnlijk nooit meer zo'n geweldige hond zullen hebben. Gelukkig is hij nog piep!
Maar dat zijn dan ook dingen typisch voor dat bepaalde huisdier waar je van te voren rekening mee houdt. Mensen zoals onze buren die een Duitse Herder aan hebben geschaft terwijl ze geen tuin hebben en bijna nooit thuis zijn (en wij moeten dan de hele dag dat hartverscheurende gehuil aanhoren) vind ik gewoon hartstikke dom.
Of nu ook 2 konijntjes binnengebracht omdat de kindjes nu een nieuw katje hadden gekregen dus was het leuke van de konijnen af... Ze worden hier ook vaak met smoezen afgezet. Zo was er eens een hondje dat weg moest omdat hij niet met hun nieuwe puppy(
) overweg kon en met andere honden ook niet. Bij ons heeft dat hondje met 4 (!) andere,(vreemde!) honden op de speelwei gezeten en het ging perfect! Mensen moeten eens leren nadenken voordat ze een huisdier nemen... Soprano schreef:Zo waren er eens mensen die hun kat wegdeden omdat ze een nieuw salon hadden gekocht en de kat paste niet meer bij het interieur![]()