R.I.P. lieve, lieve dappere Victoria

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

konyn

R.I.P. lieve, lieve dappere Victoria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 22:18

vandaag, 's ochtends om een uur of 9 (ik had de eerste twee uur vrij en was boven een beetje aan het tutten zoals ik wel vaker doe ) kwam mijn oom die naast ons woont ons huis binnen en riep naar boven of er nog iemand thuis was... ik riep: jaa ik ben nog thuis!! ( zeer blij met mijn vrije uren).
Hij vroeg of ik al beneden was geweest en ik zei nee, ik kom net onder de douche vandaan, ik heb de eerste twee uur vrij .
oh zei hij, nou marije, eeh... er is iets gebeurt met een van je duifjes...

*stilte*

WAT?!?! zei ik, WAT IS ER GEBEURT???
Een kat had de volliere open weten te maken en wan binnen gekomen. Een duif was dood... hij wist niet welke, kon ze nooit uit elkaar houden. Helemaal in tranen ben ik toen naar beneden gestormd, naar de tuin, naar de volliere. Ik dacht onee, het MOET Daoud wel zijn, die kan nog niet goed vliegen omdat hij nog maar heel jong is. Beneden in de tuin aangekomen zie ik daoud nog in het hok zitten, Victoria was weg en ik dacht: HEA? dat kan niet. Victoria was dood, vermoord door die kat, ze moet Daoud hebben willen beschermen. Ik ben niet naar school gegaan.

Uiteinelijk het hele verhaal uit mijn oom gepeuterd:
mijn neefje hoorde gekrijs en vleugelgelketter en ging snel kijken, zag een dikke zwarte kat de volliere bij mijn lieve duifjes, graaiend naar ze. Hij heeft snel zijn vader geroepen... het einde van het gevecht was net te zien de kat rende het hok uit met mijn lieve Victoria in zijn gore vieze k*tbek. hij rende over een aantal schuren heen en mijn oom is hem gevolgd (naast de schuren ) toen de kat van een schuur afsprong in de tuin van iemand anders heeft hij aangebeld, de kat weggejaagd en vic gepakt
dood

een grote wond onder haar vleugel en bloed uit haar snavel, ik heb het zelf nog niet gezien, ik kan het niet.

Victoria is de nobelste, zorgzaamste en dapperste duif die ik ken.
Lieve, lieve Victoria bedankt dat je zo geweldig was, ik zal je nooit vergeten R.I.P vergeet me niet, vergeet Daoud niet, ik mis je

* It is better to die on your feet, than to live on your knees she must have thougt *

hier 2 foto's, als herrinnering:

Afbeelding

Afbeelding

Lieve Victoria ik zal je nooit vergeten en als ik die kat te pakken krijg dan zal hij boeten voor wat hij je aangedaan heeft....

ik mis je heel erg en Daoud ook, hij zit maar de hele tijd een beetje heen en weer te hupsen, snapt niets van de heldendaad die jij hebt verricht, waar jij nu bent. Jij en Daoud zijn heel dierbaar voor mij, en zullen me altijd dierbaar blijven.

Lieve Victoria, rust zacht
xxx marije

loyalty

Re: R.I.P. lieve, lieve dappere Victoria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 22:27

heeej marije!!!

ahhh echt naar de .... ik heb fotos van ze gezien en ik vond het hele mooie duiven, ookal heb ik een hekel aan die beesten buurman heeft ze ook namelijk en kakken alles bij ons onder maar goed boeit effe niet..

heel veel sterkte en xxx aan Daoud

Ike

Blueberry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 22:32

AAAhhh marije wat erg!
Gecondoleerd en sterkte met je verlies,
xxx ook aan Daoud

Tessa

Renza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 22:35

Hey Marije,

Het is echt zo verrot, ik weet nog wel hoe blij je was met je duifjes en Victoria was gewoon geweldig. En dan moet die stomme kat er zo'n einde aan maken . Heel veel sterkte en hopelijk komt Daoud er ook een beetje overheen.

Just this side of heaven is a place called Rainbow Bridge
When an animal dies that has been especially close to someone here
That pet goes to Rainbow Bridge
There are meadows and hills for all of our special friends
So they can run and play together
There is plenty of food, water and sunshine
And our friends are warm and comfortable

All the animals who had been ill and old are restored to health and vigor
Those who were hurt or maimed are made whole and strong again
Just as we remember them in our dreams of days and times gone by
The animals are happy and content
Except for one small thing
They each miss someone very special to them
Who had to be left behind
They all run and play together
But the day comes when one suddenly stops and looks into the distance
His bright eyes are intent
His eager body quivers
Suddenly he begins to run from the group
Flying over the green grass
His legs carrying him faster and faster

You have been spotted
And when you and your special friend finally meet
You cling together in joyous reunion
Never to be parted again
The happy kisses rain upon your face
Your hands again caress the beloved head
And you look once more into the trusting eyes of your pet
So long gone from your life but never absent from your heart

Then you cross Rainbow Bridge together....

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 22:37

aaah arme Victoria Banketstaafkatten (ja jullie kunnen zeggen wat jullie willen, ik blijf erbij, weet dat ik ze over 1 kam scheer of dat het 'dierlijk instinkt' is, interesseert me barweinig)
Arme Marije, sterkte

konyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 22:39

ze was zo tam ook, ondanks dat ik haar nog niet zo lang had, ik kon haar gewoon op pakken en ze at uit mijn hand

dankjulliewel allemaal

* voelt weer een klein beetje blijheid *

Rosalie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 22:50

Heyhey Marije.
I noticed al aan Nadia's msnnaam dat er iets loos wat, maar dit is er dus gebeurd.
Ik vind het heel sneu voor jou. en Nadia of course, en heel veel sterkte ermee.
Kus, Rosalie.

Mariel89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 22:59

Heey Marij!! kvind het zo erg voor je!!
Heel veel sterkte.. arme victoria

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 23:21

Arme marij!!.. lief meisje van me!!.. aah het was zo'n mooi duifje.. veel sterkte.. en als je ooit ff wilt uithuilen.. je kan me altijd bellen!!.. en dat weet je ook wel ...
Duiven zijn heel lief.. als ze tam zijn.. ach maar.. katten... soms.. stomme beesten..
(ooh ff offtopic.. wist je nog die witte rat die ik had?? die is ook dood)..

maar wat een prachtig beestje..

Moge ze rusten in de duiven hemel... (K) kussies Mij

konyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 23:24

jaja die rat weet ik nog ja, dat ging toen ook niet helemaal goed met rosanne toen.... dat was echt rot! ook eeh; offtopic denk ik

ILOVETARO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 23:28

De eigenaren van mijn verzorgpaarden hadden ook duiven (ze hebben ze pas wegens verbouwing weg gedaan) en in mei 2005 zag ik opeens zo`n kat lopen met ook een witte duif in zijn bek, ik schrok me rot, rende naar die kat, gaf een trap tegen ze kont (klinkt zielig, maar is egt niet zo hard ofzo) en greep de duif, hij zat helemaal onder het bloed, en heb hem een beetje afgedept met water, en na een poosje liep die weer vrolijk in de voiliere, je denk het is maar een duif, maar die duif is toevallig wel een dier, en je schrikt er toch wel van wat de 'NATUUR' kan aanrichten...

ik vind het echt een hele mooie duif en ik wens je heel veel sterkte ! R.I.P klein duifje victoria ..

Kus

konyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 09:45

1 dag verder, ik mis haar nog steeds zo erg.....

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 10:51

Hey, ik snap dat je je zwaar banketstaaf voelt om je lieve duif, maar ik hoop dat je begrijpt dat die kat er ook niks aan kan doen. Het is immers instinct. Je schrijft nml in je stukje dat je em wil laten boeten.. weet niet of je dat nou serieus bedoeld, maar ik zou het absurd vinden.

Maar goed nogmaals, sterkte met het verwerken van dit verlies!

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 12:20

Aaaagg lief Marijetje Vinn et eagt sooo poedersuiker voor je !! Kan ik niet beschrijven, het verlies van een dierbaar iemand is altijd pijnlijk,
Lieve Marij, je kan me altijd bellen(ookal maak ik een economietest, zoals gister! )
En ik denk aan je
Rust zacht lieve Victoriaatje
Never forget you !!
Kusss

Yellowfish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 13:52

Vind het echt heel erg vond je, maar vind je opmerking wel iets te ver gaan, en dan bedoel ik de volgende;

Citaat:
als ik die kat te pakken krijg dan zal hij boeten voor wat hij je aangedaan heeft....

Alsof die kat er iets aan kan doen? Het beest volgde enkel zijn instinct en het ' hij zal ervoor boeten ' zou dan dus overeenkomen met iets als dat jij wordt gestraft als je gewoon je bord leeg eet, iets in die richting. Slaat dus echt helemaal nergens op, maar kan me ergens in je woede wel voorstellen dat je zoiets roept. Mag alleen hopen dat je het niet meent.

Sterkte

Lianne007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:17

ach ze is gewoon erg verdrietig en dan zeg je dat soort dingen.
ik zou het ook erg vinden als ik mn duifje zo zou vinden.
een rottig einde voor het beestje
sterkte ermee en voor het overgebleven duifje,..,

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:20

Voortaan moeten die mensen die kat bij zich houden. Hebben ze al hun excuses aangeboden?

Prinsess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 15:06

Sterkte

konyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 20:39

ooh wat lief van jullie deze berichten doen echt goed.

ik weet niet van wie die kat is.

en van die kat die moet boeten, het kan wel dat sommigen van jullie het te ver vinden maar ik wil hem niet dood ofzo, maar hij zat er vandaag weer. hij is gemeen tegen kinderen, hij heeft ons konijn ookal een paar keer bijna gepakt, die kan niet meer loslopen, de cavia's van de buren ook. er zit een SLOT op mijn volliere en die heeft hij opengemaakt ik vind ook dat de eigenaren deze kat in de gaten moeten houden. en mijn lieve duifje is de dupe

xxx marije

konyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 21:05

weetje wat ik net gedaan heb? die dikke lelijke k*tkat natgespoten !!
}>
ik zat aan tafel te eten hoor ik Daoud piepen, dus ik sprint naar de tuin om te kijken wat er is (opzich hoeft ie maar een kik te geven of ik sta al in het hok ), zie ik die dikke zwarte kat op het dak van de schuur zitten. Ik heb de tuinslang gepakt en hem natgespoten, hopen dat die lelijkert nu wegblijft...

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 21:13

Echt niet. .Die weet het heus wel als jij niet in de buurt bent. Jij moet die mensen er op aanspreken dat ze dat kreng bij jouw dieren uit de buurt houden. HOe? dat is hen probleem.

konyn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 21:26

Desiree schreef:
Echt niet. .Die weet het heus wel als jij niet in de buurt bent. Jij moet die mensen er op aanspreken dat ze dat kreng bij jouw dieren uit de buurt houden. HOe? dat is hen probleem.

jaja alleen probleem... ik weet niet wie de eigenaar is ik heb werkelijk geen idee, maar ik zal mijn ogen openhouden

Blueberry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 21:52

Breng m naar het asiel, zeg dat t een zwerfkat is

SnelleMarz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 22:13

Tessa_frida schreef:

haha

Als je niet weet van wie die is, rondvragen?
Tis dat je zegt dat de kat vals is, dat hij ook kinderen aanvalt, anders had ik 't niet echt vriendelijk van je gevonden.
Zowieso vind ik 't erg knap dat ene kat een SLOT openkrijgt..
Maar algoed.

Vic was een mooi duifje, sterkte ermee

konyn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 22:21

Marwszjeuh schreef:
Tessa_frida schreef:

haha

Als je niet weet van wie die is, rondvragen?
Tis dat je zegt dat de kat vals is, dat hij ook kinderen aanvalt, anders had ik 't niet echt vriendelijk van je gevonden.
Zowieso vind ik 't erg knap dat ene kat een SLOT openkrijgt..
Maar algoed.

Vic was een mooi duifje, sterkte ermee

dankje nee t klinkt niet echt vriendelijk he.. maar echt hij is gemeen en ik ben ook een beetje bang van hem...

en dat die kat een slot openkrijgt is ook raar, het was zo een schuifslotje jeweetwel. Hij heeft er net zolang aan zitten bijten en krabben tot het openwas, het hout is ook wat beschadigd je ziet de sporen zegmaar... Stom dat ik net op dat moment helemaal boven op zolder was