Weeskatje gevonden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Krissis

Weeskatje gevonden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 21:19

Afbeelding...katje op een matje...Afbeelding

Dat zong m'n oma vroeger altijd. Vandaag ging ik in de wei de pony's hun brokjes gevoerd. En daar zat hij. Een katje. Ik had hem al eens vaker gezien. Dan zat ie op onberijkbare plekjes zacht te mauwen en als je dan in de buurt kwam, dook ie weg. Maar nu zat ie iets te eten. Ben gelijk naar huis gegaan en de digitale camera gehaald, dit schatje moest ik wel ff vastleggen. Focus was ook mee, en vond het maar wat interessant (niet als speelmaatje, maar meer als avondsnackje.) Ik wil jullie de foto's niet onthouden...

(ik denk trouwens dat het een broertje/zusje is van de katjes die we eerder gevonden hebben, zie dit linkje.)

Afbeelding
^AfbeeldingWat ruist er door het struiiiiiik gewas....Afbeelding

Afbeelding
^ AfbeeldingHet is unnu.... unnu...Afbeelding

Afbeelding
^ POES!

Afbeelding
^Honger overwon de angst en kwam hij toch ff kijken.

Afbeelding
^Focus kon zich maar met moeite weerhouden om het katje niet aan te vliegen.

We gaan hem/haar niet vangen. Moeder is erbij en eet ook zelfstandig (of ze iets kan vangen, is een tweede). Hij zal nu rond de 10-12 weken zijn en we weten niet of hij dan nog 100% tam kan worden. Dus we laten hem lekker zitten.

SnelleMarz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 21:35

Ah gossie, wat een geweldig kleurtje!

Goed dat je 'm laat zitten, maar je houd 'm wel in de gaten héh?
Echt een leuk dier om te zien!

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 21:40

Goscchieee

Lief.

EN WAT VOOR GEWELDIGE HOND HEB JIJ?

Jennyzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 21:46

Waaaa. Wat een coel katje.
Supermooie kleur

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 21:59

[quote="Mlies"]Goscchieee

Lief.

EN WAT VOOR GEWELDIGE HOND HEB JIJ? [/quote

Dat is onze eigenste kwijlebal focus (zie ook profiel)

En idd, we houden een oogje in het zeil. Als hij naar mijn mening te mager wordt, ga we hem misschien bijvoeren. Maar het probleem is dat hiet al veel zwerfkatten zitten. Dit kleintje zal waarschijnlijk volgend jaar zelf een nestje gaan neergooien ergens, en dan nog meer katjes (moet er niet aan denken dat ze onder een auto komen ( )

leaapje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 23:31

dit katje is volgens mij jonger hoor het is wel een moppie het beste zou zijn hem naar een opvang te doen samen met z''n fam want waarschijnlijk overleeft die de winter niet en kittens zijn altijd tam te maken echt waar!! toffe hond de mijne hadt hem allang half doodt geknuffeld hihi

Patty14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 16:17

Aah wat een schattig katje. Geluk dat je hond en niet gelijk op af is gegaan.

pressent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 16:24

wat een lief koppie zeg echt heel swchattig en ook een super mooi kleurtje.En stoere hond maar laat hem ze niet pakken he?!

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 19:39

leaapje schreef:
dit katje is volgens mij jonger hoor het is wel een moppie het beste zou zijn hem naar een opvang te doen samen met z''n fam want waarschijnlijk overleeft die de winter niet en kittens zijn altijd tam te maken echt waar!! toffe hond de mijne hadt hem allang half doodt geknuffeld hihi

Denk wel dat ie de winter overleeft, aangezien dit het 3e (!!!) nest is wat bij ons in de wei zo jong de winter heeft overleefd. We schatten hem op 10 weken, omdat z'n broertjes en zusjes (die we een paar weken geleden wel hebben gevangen, wisten niet dat de moeder nog leefde) naar de dierenarts zijn geweest, die schatte ze toen 6 weken, we zijn nu 4 weken verder
Zal waarschijnlijk een giga groeiachterstand hebben (en vol wormen e.d.) maar als we hem vangen, kan ik hem nergens plaatsen (zoals gezegt: de hond vreet hem op, gelukkig luisterd ze goed). En naar het asiel.... kweet niet... gaat veel geld kosten om hem op te lappen (worm vrij, chippen e.d) Want met wormen, zonder chip wordt ie nergens geplaats. In de ''wilde'' natuur zal hij het ook met wormen overleven (als je weet dat bijna iedere wilde kat wormen heeft, en sommige hier zijn al zeker 6 jaar)
Vandaar dat ie blijft zitten waar ie zit

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 21:05

Maar alsie blijft zitten kan er toch zo weer een nest komen? Kan je hem dan toch neit beter naar het asiel brengen? Want dat kost voor jou nl geen geld... alleen krijgt dit beestje dan misschien wel een heel leuk leven, toch? Of kost het wel geld om een gevonden katje naar het asiel te brengen ?

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 21:14

OOOOH WAT EEN SCHATJE
Die oogjes

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 21:30

Ik vraag me inderdaad ook af waarom je hem niet op laat halen door het asiel?
Ik loop dus stage bij een asiel en ze zijn superblij als je die diertjes binnen breng. Ze geven liever geld uit aan het beestje opknappen en castereren/sterliseren dan dat die beestje daar weer meer nestjes gaan fokken en alles bijelkaar moeten schransen.

Genee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 21:51

OOOH WAT EEN UITERST LIEV KATJE

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 00:35

PinkyPower schreef:
Maar alsie blijft zitten kan er toch zo weer een nest komen? Kan je hem dan toch neit beter naar het asiel brengen? Want dat kost voor jou nl geen geld... alleen krijgt dit beestje dan misschien wel een heel leuk leven, toch? Of kost het wel geld om een gevonden katje naar het asiel te brengen ?

Hier kost het geld om ze naar het asiel te brengen. Dat valt me dan nog mee, maar heb me laten vertellen dat dat 30 euro kan kosten. Sorry, maar dat is me teveel geld voor een katje wat prima overlevingskansen heeft! En ja, er komen dan weer nieuwe nestjes, maar als je kijkt hoeveel katten er al rondlopen hier, is het einde zoek. Als deze geen nestje krijgt volgend jaar, doen die 15 andere het wel (en ik ga ze niet allemaal vangen, zijn WILDE katten, laten zich ook niet vangen en hebben er zelf ook geen behoefte aan, aangezien ze al 6 jaar in het ''wild'' leven)

Vandaar dat ik hem lekker laat zitten

merel_lotje

Re: Weeskatje gevonden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 08:31

wat een droppie, bij ons op stal is ook z'n schattig katje

shirley23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 12:26

vind het een beetje een rare redenering. Daarom laat ik hem maar zitten. Weet je hoeveel nesten je weer krijgt. Allemaal katten ziektes. EN het kost jou echt geen cent om een katje daarna toe te brengen. zullen ze blij mee zijn.

Als ik jou was zal ik hem gewoon vangen en ze moeder ook.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:21

Ik ben het eens met shirley. Een wilde kat loopt de kans om afgeknald te worden en kan nooit op een behoorlijke plaats terecht komen bij mensen. Daarbij planten ze zich voort....

PrulLunie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 15:45

mooie hond,,
mooie kat!

leaapje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 16:00

hoi hoi
ik werk dus bij een kattenopvang speciaal voor verwilderede katten en het kost je niks hoor om een katje bij ons te plaatsen ik weet zeker dat dat bij andere opvangs ook niks kost buiten een asiel om dan he! als alle mensen zo denkt als jij dat er geen beginnen meer aan is kunnen wij ook net zo goed sluiten maar als we allemaal meewerken dan is er nog hoop en we raken elk jaar weer zo''n 150 katten kwijt aan een goed tehuis hoor dus denk er goed over na om ze toch te vangen dieren liefde begint met een daad:-)

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 17:51

loeckie schreef:
PinkyPower schreef:

Hier kost het geld om ze naar het asiel te brengen. Dat valt me dan nog mee, maar heb me laten vertellen dat dat 30 euro kan kosten. Sorry, maar dat is me teveel geld voor een katje wat prima overlevingskansen heeft! En ja, er komen dan weer nieuwe nestjes, maar als je kijkt hoeveel katten er al rondlopen hier, is het einde zoek. Als deze geen nestje krijgt volgend jaar, doen die 15 andere het wel (en ik ga ze niet allemaal vangen, zijn WILDE katten, laten zich ook niet vangen en hebben er zelf ook geen behoefte aan, aangezien ze al 6 jaar in het ''wild'' leven)

Vandaar dat ik hem lekker laat zitten

Weet je zeker dat dit ook is bij katten die niet van jou zijn?

lindavd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 17:59

wat een lief katje!!k zou haar/ hem wel willen hebben!!
k zou ze idd ook vangen en naar een asiel brengen!!
waarom zet j geen advertentie hier op bokt!!zijn misschien ook
nog wel mensen die der op willen vangen!!
en anders wil k het misschien nog wel als mijn mama het goed vind!

Myra87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:15

Ik loop stage op zwerfdieren opvang, kost je niks, je moet alleen even een formulier bij de politie weghalen, vindersverklaring, ze worden daar ontwormd, gechipt enz enz, en hebben zo weer een nieuw blij baasje, en het kost jouw geen ene cent, alleen wat moeite

Vinaba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:19

Ik wil hem.

Ilsiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:20

mooi kleurtje!! geweldig beessie, echt

kga idd met Draverlove mee, er zijn genoeg mensen die 'm zou willen opvangen, weet je iig zeker dat ie niet overreden ofzo wordt

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:29

Ook ik ben van mening dat je de katten niet zomaar moet laten lopen. Een paar katten kunnen in een betrekkelijk korte periode al voor een enorme aanwas van nieuwe (zwerf)katten zorgen!
Je kunt bijvoorbeeld ook de dierenambulance bellen, eventueel kunnen zij een vangkooi plaatsen. De kleintjes kunnen opgevangen worden en ma-poes wordt gesteriliseerd en als ze echt wild is, wordt ze weer uitgezet waar ze gevonden is.

Als er geen dierenambulance bij jou in de buurt is dan kun je even het asiel om advies vragen.

Het zou toch mooi zijn als jij mee kunt helpen om het kattenoverschot weer wat terug te dringen, nietwaar?