Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CrackerHorse schreef:Of haal eens een cavia uit de opvang. Daar zitten ook vaak jonge cavia's en daar weten ze ook precies wat het geslacht is
www.stichtingcavia.nl
MissJapke schreef:je kan toch checken of het vrouwtjes zijn? daar hoeft je moeder toch geen schrik voor te hebben..
Relliej schreef:En in welke provincie ligt Venray?
secricible schreef:Ze is bang dat de winkel een fout maakt en we een mannetje en een vrouwtje krijgen, begrijpelijk. Ik heb haar al gezegd dat je van tevoren vaak kan regelen dat je ze dan weg kan brengen, terug naar de winkel, maar ze weigert het aan te nemen en wil per sé geen 2 caafjes.
Hoe zouden jullie zo iemand overhalen?
Oscar schreef:Relliej schreef:En in welke provincie ligt Venray?
Venraij ligt (even grof genomen) tussen Venlo en Boxmeer / Nijmegen in.
Heb je al geprobeerd om je moeder te informeren (aan de hand van een boek of internet) over cavia's?
Overal is wel te lezen dat het beter is om ze met z'n tweetjes te houden.
Over het geslacht kun je makkelijk duidelijkheid krijgen, desnoods rijd je er even mee langs de DA zodat je het 100% zeker weet.
Vroeger verkochten ze bij Coopmans in Venray levende have.
Ik ben er al een tijd niet meer geweest, maar indertijd was het een nette winkel en de dieren zaten er ook heel netjes bij.
Kyaralover schreef:Maar het is echt wel duidelijk te zien of het een vrouwtje of een mannetje is hoor.
Ik heb er vrijdag ook eentje erbij gekocht voor mijn andere ventje.
En bij mij was het inderdaad zo dat je hem terug kon brengen als het niet ging met zijn tweeën oid.