zijn er mensen die fulltime werken met een hond? hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

zijn er mensen die fulltime werken met een hond? hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 15:04

Oke, het volgende:
Mijn vriend en ik willen allebei dolgraag een mopshondje als we gaan samenwonen. We zijn dol op het ras, ik heb heel veel hondenervaring en het zou echt een droom zijn die uitkomt. We zullen echter beide fulltime werken, en ik vind het niet kunnen om een dier zo lang alleen te laten. Mijn vraag is dus: zijn er mensen die fulltime werken en een hondje hebben, en hoe hebben jullie het opgelost? Dus graag geen antwoorden als : we doen hem in de bench en iemand laat hem tussen de middag even uit, ik vind dat een hond gewoon niet zo lang alleen hoort te zijn, zeker niet 5 dagen per week..

Alle andere ideeen zijn heel erg welkom.. ik hoop dat er toch een manier is voor ons om onze droom uit te laten komen?

naam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 15:07

hondenuitlaatservice!

die gaan er vaak een uur of 1 1/2 uur mee aan de wandel. en dan vinden ze het heerlijk om daarna weer een paar uurtjes alleen te zijn om uit te rusten.... en voor ze t weten is hun dag weer om!

Sterren

Re: zijn er mensen die fulltime werken met een hond? hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 15:13

Ik en mijn vriend wonen nu net 4 maanden samen en hebben nu al twee! honden! Mijn Jack Russel is mee! en de hond die van mijn vriend zijn vader is, is mee omdat zijn vader er te weinig tijd voor heeft..

Ik woon heel dicht in de buurt van mijn werk en ik heb tussen de middag een uur pauze i.p.v. 2x 15 min en 1x30 min dus dan ga ik naar huis om ze uit te laten en op woensdag en vrijdag past mijn moeder gezellig op ze! Prima oplossing gaat geweldig zo!

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 15:41

ja dat is handig, als je familie in de buurt hebt om op te passen.. probleem is dat wij dalijk in roosendaal zitten, en daar verder niemand kennen. Vind het zo sneu voor een hondje om toch iedere doordeweekse dag zo lang alleen te zijn... uitlaatservice is wel een idee, wat kost zoiets ongeveer?

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 15:52

Ow ja dat is dan minder...
Ik heb geen idee hoeveel zoiets kost..
Ga je dat dan voor iedere daag doen, of een paar keer per week?

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 16:22

ik weet t niet, ben nu uit aan het vogelen of het verstandig is om een hondje te nemen, vandaar dit topic... als we het via een uitlaatservice zouden doen zou dat idd voor 4 of 5 dagen per week zijn...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 16:22

Hondenuitlaatservice of een creche voor overdag. Is niet goedkoop, wel heerlijk voor je hond.

Mijn Simba is hele dagen alleen thuis straks (woon nu tijdelijk in bij mijn ouders, dus nu is er meestal wel iemand thuis). Tussen de middag gaat mijn moeder er dan een blokje mee om.

Aangezien ik 's avonds ook nog eens met mijn paardje bezig ga, voel ik me regelmatig erg schuldig. Vandaar dat ik zelf 3x daags dan een behoorlijk eind loop met Simba. In het weekend naar bos of strand. En 's nachts heeft ze mijn gezelschap, want ze slaapt bij mij in bed

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 16:24

hoeveel zou zoiets ongeveer kosten? ik heb er echt geen beeld van..

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 16:27

Ik heb het grote geluk dat ik mijn hond mee kan nemen naar mijn werk . Mijn vriend werk 24 uur en dan is hij 48 uur vrij dus als hij thuis is dan blijft de hond ook lekker thuis. Als het echt bij ons allebei niet uit komt dan zorgen we dat iemand haar tussen de middag ff uitlaat en dan doen we 's avonds weer een grote ronde.

Als ik 's avonds naar de paarden ga neem ik de hond gewoon mee en als ik ga rijden laat ik haar meestal gewoon lopen en als ik naar buiten ga dan doe ik haar in een box en dit gaat prima!

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 16:34

dat scheelt idd, meenemen naar werk.. het was idd de bedoeling om hond ook mee te nemen naar de paarden ik heb net gekeken, maar zo'n uitlaatservice is wel erg duur zeg, bijna net zoveel als maandelijkse stalling voor paard!

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 16:38

Die van mij zit door omstandigheden ook hele dagen alleen thuis: als je daarnaast genoeg met ze doet kan dit best hoor. Ik zou er zelf alleen niet voor kiezen.. Toen wij Whippet kregen werkte mijn vriend nog thuis, helaas is de zaak op de fles gegaan en toen moest hij ook fulltime gaan werken. Ik ga 's ochtends een uur met haar lopen en's middags mijn vriend. Soms mag ze 's avonds mee naar het paardje en vaak gaan we 's avonds ook nog een half uur a 3 kwartier met haar lopen.

Dit is uiteraard wel helemaal afhankelijk van je hond, wij hebben geluk dat ze goed alleen kan blijven! En een lieve buurvrouw die haar ook 2 of 3 keer per week tussen de middag meeneemt. Een hondenuitlaatservice is niet altijd een optie: die van mij bijvoorbeeld kan met veel honden erg slechts opschieten. Zulke honden willen ze dus niet ..

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 16:41

Wij verkopen geen honden aan mensen die fulltime werken. Òf ze moeten echt een goede oplossing hebben wbt de opvang. Dus dat de hond overdag bij familie is.

Fuzza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 16:45

Tja, als je ene hond van begins af aan steeds wat langer alleen laat wennen ze er vanzelf aan. Dus eerst een weekje een half uur en dan een weekje een uur alleen laten en dan telkens op bouwen. Maar dat is ook wel weer zielig, maar anders zie ik niet echt een andere betaalbare oplossing.

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 17:05

hele dagen alleen is echt geen optie, dat vind ik echt niet eerlijk tov de hond..

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 17:27

heel vroeger,nou ja,zon 12 jaar geleden heb ik mijn eerste hond gekregen,toen ik alleen opmezelf woonde...

kimmie...een rottweiler die anders de doodstraf had gekregen,omdat ze volgens zeggen ,naar de vrouw des huizes had gegromd,nadat deze op haar keel had gezeten om haar te laten stikken...ik werd gebeld of ik haar wilde,anders was het de dag erna een spuitje...

ik ben haar sávonds laat gaan halen en de dag erna gewoon gaan werken,dat ging prima,het was verder een heel rustige hond,en ze sliep veel overdag.

ik heb haar geleerd naast het paard te lopen,dus elke dag ging ze van 6 tot 10 uur mee naar stal,en liep ze mee naast het paard...

tevens heb ik met haar politiehond 1 getraind,ook 3 dagen per week flink trainen..

soms ging ik van mijn werk vroeger naar huis,bleef ze gewoon op de bak liggen,en keek ze me echt zo aan van...uuuhhhh tis nog geen tijd hoor..
als ik haar dan ging uitlaten,liep ze geeuwend achter me aan...

wat dat betreft was kim een super hond,zo makkelijk...ze sliep bij mij in bed,en ging overal mee naartoe,ook naar verjaardagen enz,als ze niet mee mocht ging ik niet,ook met etentjes van het werk,kim ging mee,zo niet,ik ook niet...

dus mijn hond was wel de hele dag alleen,maar ik deed er wel heel erg veel mee....

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 17:53

hihi, een rottie naast een paard okee, maar een mopsje? dies zo klein, als paard een keer stuiterd heb ik een platte mops het idee is wel echt heel leuk, vind de foto's die jij plaatst van je paardjes spelend met de honden altijd erg leuk.. misschien kan ik tegen die tijd iemand vinden die het leuk vind om met honden bezig te zijn om het dier wat aandacht te geven, of idd een plekkie waar hij overdag heen kan...

Van

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 17:59

die van ons blijft gewoon alleen thuis
maar ze heeft gezelschap van de katten als ze niet buiten zijn

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 18:07

ja,2 hondjes,dan hebben ze elkaar....

ik moet zeggen,ik ben dan nu hele dagen thuis,maar als ik binnen ben,liggen de honden gewoon te slapen..

feit is wel dat als je er 2 hebt,dat ze heel veel aan elkaar hebben...

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 18:17

Een hondenuitlaatservice kost ongeveer 8 euro per uitlaatbeurt.
Is wel heerlijk voor de hond en ze zijn meestal wel 2 of meer uur van huis af en samen met andere honden (zit ook reistijd bij als de uitlaatster nog andere honden moet ophalen en wegbrengen).
Na de wandeling zijn ze meestal zo moe dat ze lekker gaan slapen.

Tja... de meningen zijn hierover erg verdeeld. Een mopshond is niet een ras dat ontzettend veel beweging nodig heeft, maar wel een ras dat graag aandacht wil en mensen om zich heen.
Als je voor overdag voor opvang zorgt, d.m.v. een uitlaatservice of creche, dagopvang (veel pensions geven ook dagopvang) dan kan het denk ik wel, maar het is wel belangrijk dat als je thuis bent, dan wel veel aandact aan de hond besteed. Dus niet 's avonds ook nog eens weggaan zonder de hond.

Kijk anders eens op honden-uitlaatservice.pagina.nl of op www.hus-nederland.nl

Als je een puppie koopt, is het wel belangrijk dat je de eerste 6 weken thuis bent, want een puppie opvoeden kost heel veel tijd, is een 24 uur job in het begin.
Een hond mag meestal pas vanaf (op zn vroegst) 6 maanden mee met een uitlaatservice, de meesten zijn nog later. Maar omdat het een klein ras is, kan die misschien wel met 6 maanden mee.

Veel succes ermee!

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 18:33

dan vind ik 2 ook wel heeeel aantrekkelijk hahah hoe meer beesten hoe beter zal eens polsen wat vriend daarvan vind wua opvoeding en dergelijke ben ik goed onderlegt, heb honden gecorrigeerd en ben er iig veel mee bezig geweest. Shaienne, ik pb je morgen!

Esther

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 19:14

Mijn hond gaat 4 dagen in de week mee met een uitlaatservice. De 5e werkdag ben ik thuis. Ik betaal 6,5 euro per keer, ik het er graag voor over.
Begin dit jaar ben ik 5 maanden thuis geweest ivm burnuot, nou de hond ligt gewoon de hele dag te slapen hoor. Daarvoor hoef ik niet thuis te zijn... Vorige week kwam ik wat eerder thuis, hij heeft nog nooit zo chagrijnig gekeken, ik was te vroeg, hij had zijn slaap nog niet uit....
Voor de ene hond is het natuurlijk makkelijker als voor de andere, wij hebben iig geluk gehad met onze max.

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 19:30

kjoetie schreef:
ja dat is handig, als je familie in de buurt hebt om op te passen.. probleem is dat wij dalijk in roosendaal zitten, en daar verder niemand kennen. Vind het zo sneu voor een hondje om toch iedere doordeweekse dag zo lang alleen te zijn... uitlaatservice is wel een idee, wat kost zoiets ongeveer?

ik woon in roosendaal. haha ik wil hem wel uitlaten hoor

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 10:42

@ miekelover: je hebt een deal over 2.5 jaartje ongeveer issie er, als je dan nog steeds wilt valt er zeker iets te regelen (uitlaten in ruil voor avondje flink stappen ofzo )

nielson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 10:48

hoi hoi
mijn vriend en ik hebben ook 2 honden (bordauxdog en engelse bull), en we werken allebei 40 uur!
bordaux gaat als we gaan werken naar buiten, heeft hij een super de luxe hondenhok, en de bull in de bench, maar mijn moeder gaat tussen de middag er naar toe, en ik mijn werk is vlakbij dus ik ga tussen de middag even de honden uit laten!
groetjes en succes franka

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 11:59

kjoetie schreef:
@ miekelover: je hebt een deal over 2.5 jaartje ongeveer issie er, als je dan nog steeds wilt valt er zeker iets te regelen (uitlaten in ruil voor avondje flink stappen ofzo )

oke deal