Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
brenda21 schreef:Ik zou helemaal niet gaan fokken, dat kun je beter aan de ervaren fokker over laten, helemaal bij Jack Russells, daar loopt tegenwoordig niks meer zuiver van
Rosita schreef:Niet in het najaar en niet in het voorjaar...... Kijk eens op www.dierenasiels.com allemaal mensen die dachten een 'leuke' Jack Russel (met 1 'l' ja) gekocht te hebben......... Blijkbaar zijn het niet van die makkelijke hondjes? Dit wens je je puppies toch niet toe.
Lysette schreef:Wat Rosita bedoeld: doe eens bij zoek hond en dan terriers. Precies dan wordt je overspoelt met jack russells waarvan het overgrote deel uit de "ik wil zo graag een keer een nestje met mijn hond"nestjes komt.
Het probleem is dat jij niks van de voorouders van je hondje weet. Je weet dus niks van erfelijke afwijkingen. Jouw hond kan er gezond uitzien maar wie zegt dat ze geen drager is van een ziekte? Patella Luxatie (weet niet of ik het zo goed schrijf :S) is een veel voorkomende afwijking bij jack russells, zijn vader en moeder daarop getest?
Bovendien moet je er ook rekening mee houden dat er veel honden herplaatst worden. Wat doe je als er een pupje uit jouw nestje niet meer op zijn adres kan blijven?