Ik heb sinds ruim een half jaar een 4 jarige witte Herder, een reu. Ontzettend braaf beest. Goed opgevoed en heeft echt manieren, ook opgegroeid met katten en kinderen en doet geen vlieg kwaad. Hij zal geeneens een beloning uit je hand pakken tenzij je hem toestemming geeft.
Toch wanneer ik op straat loop, en er mensen voorbij lopen met kinderen die even willen aaien, krijg ik vaak te horen " niet aanraken, herders bijten "

Ook de visite heeft er een handje van soms " oh wat is hij groot, en herders worden erop gefokt om agressief te zijn toch? " Ook vandaag kreeg ik het tijdens een wandeling weer te horen " Oh wat een leuke hond! Wat voor een is het? Een herder? Oh ja dan moet je zeker wel oppassen met kinderen en andere dieren? "

Horen jullie ook wel eens van die vooroordelen? Ik word er een beetje moe van. Niet alle honden zijn agressief

Overigens hier een foto van mijn staatsgevaarlijke herder die zolang ik he m heb nog nooit ook maar ergens zijn tanden in heeft gezet waar ze niet horen. Hij tolereerd zelfs kinderen die aan zijn oren en staart lopen te trekken:

Ben ik de enige die hier zo moe van word?