" Het blijft toch een Herder he "

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

" Het blijft toch een Herder he "

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 19:40

Voor de mensen met honden, hebben jullie dat ook wel eens dat je zoiets te horen krijgt?

Ik heb sinds ruim een half jaar een 4 jarige witte Herder, een reu. Ontzettend braaf beest. Goed opgevoed en heeft echt manieren, ook opgegroeid met katten en kinderen en doet geen vlieg kwaad. Hij zal geeneens een beloning uit je hand pakken tenzij je hem toestemming geeft.
Toch wanneer ik op straat loop, en er mensen voorbij lopen met kinderen die even willen aaien, krijg ik vaak te horen " niet aanraken, herders bijten "

Ook de visite heeft er een handje van soms " oh wat is hij groot, en herders worden erop gefokt om agressief te zijn toch? " Ook vandaag kreeg ik het tijdens een wandeling weer te horen " Oh wat een leuke hond! Wat voor een is het? Een herder? Oh ja dan moet je zeker wel oppassen met kinderen en andere dieren? " nou jaaaa

Horen jullie ook wel eens van die vooroordelen? Ik word er een beetje moe van. Niet alle honden zijn agressief

Overigens hier een foto van mijn staatsgevaarlijke herder die zolang ik he m heb nog nooit ook maar ergens zijn tanden in heeft gezet waar ze niet horen. Hij tolereerd zelfs kinderen die aan zijn oren en staart lopen te trekken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben ik de enige die hier zo moe van word?

MissJapke

Re: " Het blijft toch een Herder he "

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 19:57

ja dat is wel vervelend maar ik denk niet dat je er zo direct iets aan kan doen! Misschien de mensen aanspreken en zeggen, mijn herder is een hele brave en doet geen vlieg kwaad..

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 19:58

Ah...

maar dan kijk je in die oogjes en dan weet je beter, toch?

Mooie hond!

MissJapke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 20:00

ja, het ziet er een lief beestje uit

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 20:01

Heel mooi beestje!

En jaa ik heb zelf ook vaak van ' het is een herder ' , hoor vaak ook dat
" een herder je altijd een keer pakt " , maar heb t zelf nooit meegemaakt en vind het prachtig mooie honden

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 20:04

Wat heb jij een mooie zeg!

Ik heb ook last van die vooroordelen. Heb dan wel geen Herder maar een Beagle. Die kunnen volgens de meesten niet loslopen. Komen we bij een kennis (met zelf 2 honden; een Mechelse Herder en een Sheltie). Het eerste wat ze zegt is dat Beagles niet los kunnen lopen. Nou, de onze kan makkelijk los lopen en volgt ons hartstikke goed. Hiervoor kon ze niks. En we hebben haar nog maar 2 maanden!
Het tweede wat ze zegt is dat Beagles kippendieven zijn. Nou, ik heb Chica nog nooit bij een kip gezien, maar ze is in ieder geval bang voor konijnen!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 20:18

Volgens mij is de gemiddelde Jack Russel nog gevaarlijker dan die Herder, ik vind Herders zooo mooi . Wij hebben ook een hele gevaarlijke hond, namelijk een Rottweiler(tje). Hij jaagt wel eens op vliegen maar meer dingen doet hij geen kwaad, als je al naar 'm kijkt alsof je 'm gaat aaien gaat hij plat om z'n mooie buikje te laten zien. Hij heeft trouwens vandaag nog heerlijk lopen rennen met een herder, die uiteraard ook net zo vals is als mijn hond .

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 20:20

Ik heb zelf 2 Duitse herders gehad...
en daar zijn dee vooroordelen NOG erger bij... omdat deze vroeger veel gebruikt werden als erf honden en een goede hond beschermt zijn land... of je nou een jack russel of een herder bent.

Mijn beide herders hebben nog NOOIT een vlieg kwaad gedaan en lieten alles toe, als het teveel werd waarschuwden ze en liepen ze weg...

Mijn vader heeft altijd met honden gewerkt... hij vertelde mij wel dingen over verschillende dingen, 1 ding wat hij ook meldde:
Wat veel mensen niet weten is dat golden retrievers en labradors onbetrouwbaarder zijn dan herders, maar omdat veel (zeker gezinnen) een retriever of labrador hebben, zijn deze honden liever.
Maar een herder heeft een stabiele gesteldheid, hij kan dus niet ineens boos zijn en dat kunnen die honden wel.

Ik zou zeggen NIETS van deze dingen aantrekken er zijn genoeg herder liefhebbers!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 20:24

Ik vond het eerst ook onzin. Totdat ik zelf zonder enige reden gebeten werd door, juist ja, een herder! Ik ben nu wel extra voorzichtig met herders. Overigens ook met Dobbermannen en Rotweilers. Terwijl ik vroeger altijd riep dat ik een Rottweiler zou kopen!
Neej, ik kijk voortaan wel uit! Ik ben nooit bang geweest voor honden! Maar nu wel wat voorzichtiger!

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 20:46

Maflinger schreef:
Ik vond het eerst ook onzin. Totdat ik zelf zonder enige reden gebeten werd door, juist ja, een herder! Ik ben nu wel extra voorzichtig met herders. Overigens ook met Dobbermannen en Rotweilers. Terwijl ik vroeger altijd riep dat ik een Rottweiler zou kopen!
Neej, ik kijk voortaan wel uit! Ik ben nooit bang geweest voor honden! Maar nu wel wat voorzichtiger!

vind het erg stom om zoiets over 1 kam te scheren...
als 1 haflinger iedereen eraf bokt, zijn toch ook niet alle haflingers vals?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 21:04

das toch geen vergelijking? Herders staan er gewoon om bekent dat ze vals kunnen zijn, kunnen! En dat weet je dus niet van te voren als je de hond nog niet kent! En vroeger stapte ik er dan nog gewoon op af. En daar ben ik nu wat voorzichtiger mee geworden!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 21:08

Trouwens over wat jij zegt, dat ze niet ineens boos kunnen zijn. Daar heb ik dus hele andere ervaringen mee! Deze, die mij beet, waarschuwde niet en werd dus zo ineens boos. En zo ken ik er meer. Maar ik ken ook een herder die je nog niets zou doen als je hem aan z'n staart zou trekken of hem zou slaan of wat dan ook om hem boos te maken.

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 21:43

Maflinger schreef:
das toch geen vergelijking? Herders staan er gewoon om bekent dat ze vals kunnen zijn, kunnen! En dat weet je dus niet van te voren als je de hond nog niet kent! En vroeger stapte ik er dan nog gewoon op af. En daar ben ik nu wat voorzichtiger mee geworden!

Herders staan er bekend om dat ze zogenaamd vals zijn, omdat ze heel erg beschermend zijn en dat heeft niets met vals zijn te maken...

daarbij is het uberhaupt dom om zomaar op een hond af te stappen die je niet kent... maar goed...

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 21:44

en zo'n rare vergelijking is het niet hoor...

je kent een herder die je gebeten heeft en ineens zijn alle herders vals

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 21:52

naja wat dom :S trouwens mooie herder

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 21:56

Liever iets te voorzichtig bij een brave hond dan minder voorzichtig bij een niet zo brave hond.
Zo lang jij maar weet wat voor een lieve hond jij hebt, dat is het belangrijkste.

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 21:58

damn wat een mooie hond..ben daar maar trots op...laat die mensen maar lekker praten!!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:02

Ik heb juist het tegenovergestelde. Ik heb een klein hondje, maar die is nooit sociaal opgevoed en tolereert dus geen vreemde mensen. Sommige mensen denken echter he een schattig klein hondje laat ik die eens aaien. Tja dat schattige hondje schrikt zich dan rot en valt aan. Hij loopt buiten ook altijd aan de riem als er mensen in de buurt zijn.

_Loes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:07

wij hebben een mechelse herder en ja ik ken het probleem. Ik hoorde zelfs een keer; ja nu is hij nog lief maar er zit altijd een steekje los en dat komt wel een keer naar buiten

Volgens mij komt het niet zo zeer door het ras maar door de mensen die dit ras nemen. Mensen die een valse waakhond willen, nemen geen liefkijkende luie hond, die willen een hond met pit die je op kunt hitsen. De mensen die dus verkeerde dingen met een hond willen nemen eerder een stoere hond: herders, rottweilers enz..
Hierdoor is dit beeld ontstaan. Als ik mijn hond ga slaan, ga treiteren en ga aanmoedigen heb ik haar ook zo vals. Dat zal met een herder met pit gewoon makkelijker gaan dan bij een labrador en een jack russel is ook fel maar heeft niet de uitstraling die deze mensen vaak zoeken. Jammer maar helaas...... Deze mensen hebben het voor andere mensen en deze LIEVE viervoeters verpest.

Zoek het probleem bij de eigenaar en niet bij het beest!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 00:11

ach ,ik heb een tijd in een wijk van een deelgemeente rotterdam gelopen met 2 agrentijnse doggen,2 kruisingen argentijnse dogXrottweiler en een rottweiler....

ik hoorde zelfs via via,dat mijn honden andere honden aan zouden vallen,nou MIJN honden werden aangevallen door van de agressieve kleine onopgevoede rothondjes...

wat wel handig was,mensen gingen vanzelf naar de andere kant van de straat....lekker veel ruimte...

Eefje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 00:20

Vooral toen mijn hond jonger was hoorde ik wel eens mensen zeggen: oppassen want daar loopt een pibull!
Haha, en dat terwijl Bora een kruising Boxel x mechelse herder is.
En volgens mij een super lieve uitstraling heeft!!!!!!

Afbeelding
Deze is pas geleden op het strand genomen, ze is inmiddels 11 jaar maar nog net zo enthousiast als toen we haar 10 jaar geleden kregen!!!

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 00:26

Toen wij onze witte Boxer Bauke nog hadden (nu helaas overleden) wisten mensen niet wat voor hond het was, en noemden het standaart een argentijnse dog of een Tibetaanse Vechthond (Dat ras bestaat niet eens, die hebben we er dus ingehouden! ) Wij hadden dus ook last van mensen die zomaar overstaken.. Maarja, ik ga ze niet uit hun droom helpen.. sommige mensen lopen zichzelf gewoon op te fokken voor niets

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 00:27

jah mijn onwijs wilde, gevaarlijke, valse hond is ook levensgevaarlijk
Afbeelding
gevaarlijke labrador
neej ff serieus... jouw hond ziet er alles behalve gevaarlijk uit...eerder als een grote knuffelbeer
en mijn mening is dat het voor het grootste gedeelte NIET aan de hond ligt maar aan de opvoeding/eigenaren.....
ik heb nu sinds een jaar deze onwijs gevaarlijke pup
en dat is mijn eerste hond in mijn leven.... ik doe allerlei cursussen met hem, zodat IK leer hoe ik een hond wat moet leren/ of opvoeden!!!!!!!!!!!!!!!!
en aangezien dat hij er erg goed in is, blijf ik die cursussen ook volgen.... ook al kan hij nu zit, lig en weet ik het....ik wil gewoon dat ie luisterd zodat, mocht er een gevaarlijke situatie ontstaan, dat hij gelijk luisterd....

en nadeel is.... een labje staat er om bekend om sweet te zijn e.d (denk aan page e.d ) ....dus kom jongens lekker die pup aaien/spelen/irriteren.... zwaar irri

@ eefje: ja ook zo'n supergevaarlijke hond
(wat een schatje )

Eefje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 00:32

Laatst zei iemand tegen mij: jou hond is volgens mij niet helemaal zuiver labrador!
Nou sterker nog het is helemaal geen labrador!!!!
Volgens mij is dat toch wel duidelijk dacht ik zo!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 00:41

Afbeelding
Dit is onze levensgevaarlijke herder (in de mand van de kleinste hond)Een schat behalve voor mensen met een pet op .Als ze hem af nemen is het goed.