Mening: Kitten weghalen bij moeder met 6 weken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy_Komen

Mening: Kitten weghalen bij moeder met 6 weken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 09:02

Hoi iedereen,

Ik vroeg mij af wat jullie er nou van vinden dat zoveel kittens bij hun moeder weg gaan op 6 weken leeftijd. Persoonlijk vind ik dit namelijk ronduit schandalig. De kittens zijn nog veel te klein, leren en leven nog veel te veel van de moeder en krijgen dus een soort shock om met die leeftijd gescheide te worden met de moeder.

Ik heb zelf nu mijn Cornish Rex drachtig lopen die over drie weken moet bevallen. Ik fok via een stamboek en daarvan mogen de kittens pas weg op 13 weken leeftijd. Ben hier erg blij mee.

Het verschil is alleen zo groot. 6 of 13 weken... Dus wat vinden jullie??

8nnemiek

Re: Mening: Kitten weghalen bij moeder met 6 weken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 09:07

Dat vind ik ook veel te vroeg. Zowiezo zouden ze dan volgens mij nog met de hand gevoerd moeten worden. Wij hebben ze met ongeveer 10 weken overgeplaatst, en toen pas dronken ze allemaal niet meer bij mams! Of ze echt een shock krijgen daarvan denk ik niet, maar goed zal het ook niet zijn.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 09:18

10 weken is inderdaad al een stuk beter dan 6. Tussen de 10 en 12 weken vind ik eigelijk het best. Ik moet dadelijk die monster tot hun 13 week houden, dus daar gaat mijn huis Maar opzich wel goed geregeld van het stamboek.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 09:39

Haiii...

Ook ik ben het hiermee eens...Kittens mogen pas met 12 á 13 weken bij de moeder vandaan...Dan hebben ze alles geleerd en kunnen ze goed zelfstandig zijn...Mijn Milo lag met 15 weken nog bij zijn moeder te drinken...gewoon een sociaal gebeuren...Niet omdat hij het nodig had...

Ik heb trouwens wel vaker gehoord dat kittens zich met 7 weken het beste aanpassen. Ik ben hier dus geen voorstander van maar denk wel dat als je bijv. een boerderijkat neemt (geboren op de boerderij) je het waarschijnlijk beter met 7 weken kunt nemen...Ze leren van de moeder altijd buiten te zijn...te jagen (natuurlijk instinctief) en ook de behoeften buiten te doen en bijv. overal aan te krabben. Hoe ouder ze zijn hoe moeilijker je ze dit af kunt leren...Hoor vaak dat kittens van de boerderij de behoefte gewoon overal doen...ze kennen de kattenbak gewoon niet...Klimmen in al de meubels en krabben eraan...

Ik heb mijn katten (heilige birmanen) beide met 15 weken gekregen...Nou en dan zijn het nog steeds heerlijke kittens hoor...

Vaak is het probleem dat mensen ze zo klein mogelijk willen...Ze denken dan ook dat je ze vanalles kunt leren...Helemaal fout...Zo jong hebben ze juist NIET geleerd (van hun moeder) wat wel en niet mag...Ze zijn vaak helemaal gestrest en je kunt er een behoorlijk gestoorde kat door krijgen...Weet ik uit ervaring...Vanaf 13 weken kun je ze alles nog leren...mensen denken er vaak te makkelijk over...Oh we nemen een kat...Maar katten moet je ook opvoeden!!!!...

Heb je misschien een fotootje van je zwangere Rexje?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 09:42

Ik heb mijn kitten met 8-9 weken gekregen.
Er waren mensen die ze al eerder mee wilden nemen, maar wij hebben gewacht tot 8-9 weken.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 09:45

@ Chichiba:
Dit is de zwangere muts, maar op deze foto nog niet zwanger.
Afbeelding

Verder kan ik me erg vinden in jouw verhaal!!

BigMii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 09:51

Grapig beestje tuusen de 10 en 12 weken zou ik doen

Juliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 09:54

Ik heb mijn twee kittens (gewone huistuinenkeukenmonsters) met zes weken gekregen. Ze waren idd nog wel èrg klein toen. De reden daarvoor was, dat de mamsie van de kittens echt zoo mager werd. Dus het baasje van de moederpoes wilde ze daarom eigenlijk liever al weg hebben.. Weet niet wat dan uiteindelijk zwaarder weegt, het belang van de moederpoes of van de kittens.

De katjes aten trouwens wel al heel goed en heb toen verder eigenlijk geen enkel probleem met ze gehad. Toch denk ik gevoelsmatig dat het idd eigenlijk wel beter is om kittens net even wat langer dan zes weekjes bij mams te laten.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 09:57

Dan is het inderdaad een lastige overweging die je moet maken. Ik persoonlijk had de moederkat vol gestopt met duur blik voer, maar zo zijn natuulijk niet alle mensen. Gelukkig dat je kittens het wel goed hebben gered.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 10:09

Wat is ze mooi zeg...Wel heel iets anders dan mijn Birmanen...Whahaha...Maar goed dat wist ik al...

Is dit je eerste nestje? of al de zoveelste kan natuurlijk ook...spannend blijft het toch altijd wel...Wat voor kleurtjes gaan eruit komen? Weet niet door wat voor kleur kater ze gedekt is?...Leuk hoor...

Ik denk ook dat mensen die hun kittens met 6 weken weg doen...vaak hun poes niet willen laten helpen (te duur?) en ze vaak ook nog gewoon buiten komt...En dan Oepsss...ze is zwanger!...Kittens en dan zijn ze het snel zat want ze willen er geen last van hebben...dus met 6 weken hup de deur uit...

Mensen laat je katten gewoon helpen...niet alleen tegen het kattenoverschot maar ook voor je kat zelf...
Ik vind ook dat als je geen cattery hebt, de optie poezenpil er niet is...Ze denken vaak oh die geef ik...lekker makkelijk...en goedkoop???...Zolang je niet serieus (met een ras) gaat fokken...(vermeerderen) gewoon lekker laten helpen...Een fokker zal de pil ook alleen tijdelijk gebruiken...en dan nog liever niet...Bijv. 2 nestjes met een poes fokken en daarna laten helpen...Je dacht toch niet dat ze ze tot hun 15de de poezenpil gaven? Ook heeft het veel nadelen...Grote kans op baarmoeder onsteking en melkkliertumoren...enz...

Groetjes Barbara

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 10:14

Dat is dus ook vaak het verschil tussen 'hobby' fokkers en mensen die een nestje krijgen...
Hobby fokkers geven de moederpoes speciaal voer...vaak bijv. kittenvoer (of babycat) Dat is ook heel goed voor moederpoes voor de melkproductie enz...Zitten alle stoffen in die moeder en de kittens nodig hebben...
Neem je geen maatregelen voor goed voer en blijf je bijv. alleen maar tompoes blik geven dan vraag je idd om moeilijkheden...Zit veel vocht in en weinig voedingsstoffen...De kittens zuigen de moeder als het ware leeg...Goed voer is het begin...

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 10:44

Hoi Barbera,
Dit is mijn eerste eigen nestje, maar mijn moeder heeft in de loop der jaren al vele nestjes met dit ras gefokt. Dus ben erg blij een expert om de hoek te hebben (woon wel op mij zelf, maar op loopafstand bij mijn ouders vandaan).
Ze is zelf dus blauw wit, haar oma is Si-Rex, dus eentje met een siamese aftekening. Ze is gedekt door een kater met ook siamese aftekeningen:
Afbeelding

Ik heb nog een andere Cornish Rex, die in december een jaar wordt, en nog niet gedekt kan worden. Die hebben we gewoon aan de poezenpil zitten.

Maar even een vraagje, snap 1 stukje van je tekst niet:
Ik vind ook dat als je geen cattery hebt, de optie poezenpil er niet is
Bedoel je dat mensen zonder cattery geen poezenpil kan krijgen? Want dat is namelijk niet zo...

Groetjes Wendy

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 11:13

Haiii Wendy...
Moooiii!!!!...heel mooi...Mijn vriend vind het niets whahaha.....Die houd meer van dikke wollige katten...kwa bouw dan...

Ja kan me voorstellen dat je het fijn vind dat er een expert om de hoek zit...is toch wel een heel fijn idee...het blijft toch altijd spannend...
10 maanden is idd veel te jong om te laten dekken...Waar ligt jullie grens bij de rex? Ik weet dat bij sommige rassen ze wachten tot minimaal anderhalf...ook afhankelijk van de poes natuurlijk...

Wat de poezenpil betreft...bedoel ik het zo dat ik vind dat die mensen eigenlijk geen poezenpil mogen krijgen...Nou ja...misschien raar...maar ik vind dat die mensen hun dieren gewoon moeten laten helpen...maar dat is ieders eigen keus...Ik weet dat ze hem gewoon kunnen krijgen...Jammer genoeg is de voorlichting nog steeds niet echt geweldig en weten veel mensen niet dat er ook nadelen aan zitten...
Ze denken nu...neem een poesje en hup aan de poezenpil...geen last van een krolse kat en geen nestje...Mensen moeten niet zo makkelijk denken...Werden ze beter voorgelicht kozen er misschien meer voor castratie...
Vandaar...

Groetjes Barbara

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 11:20

Even over de kattenpil... Die is kankerverwekkend!!!
Daarbij heb ik ooit van een Main Coon fokker gehoord dat raskatten met 12 weken bij moeders weg mogen en htk-katten bij 9 weken.
Kittens beginnen met 6 weken ong zelf wat te eten en daarom denken mensen dat ze van moeders afkunnen... Helaas niet waar.
Ik zelf vind het ook beter om ze zo lang mogelijk bij moeders te laten, als moeders dat accepteerd overigens. Maar soms kun je niet anders. Mijn kat werd per ongeluk zwanger (kwam niet buiten, maar is toen een keer ontsnapt) en kreeg 5 kittens, wat veel te veel voor haar was (zag je en merkte je aan haar). Toen heb ik 3 van de sterkste kittens met 7 weken weggedaan, de andere 2 met 10 weken. Alle 5 goede sterke kittens geworden.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 12:59

@Griebels:
Bij Felikat (daar zit we bij) was de grens eerst ook 12 weken. Dit hebben ze verhoogd naar 13 weken. Wat betreft htk-katten. Ik kan me geen goede beredenatie vinden, waarom htk katten eerder bij de moeder weg zouden mogend dan ras katten. Is toch hetzelfde dier waar we over praten...
Ik weet inderdaad dat de poezenpil bij langer gebruik zo goed als zeker kanker, en dan vooral borstkanker veroorzaakt. Maar aangezien ik mijn mijn poezen wil fokken, is sterilisatie geen oplossing, en zonder pil ook echt niet Dat hou je 1 krolsheid vol, en dan verander je wel van gedachten..

@ Barbera:
Veel mensen moeten niet echt wat van Rexen hebben. Die vinden ze veel te kaal. Ik zou echter weer absoluut geen haarbal willen hebben
10 maanden is inderdaad te jong. Wanneer we haar wel laten dekken is nog niet helemaal duidelijk. Moeten we gewoon even kijken wat het handigst is. We zaten eerst te denken met een jaar leeftijd, maar dan komen we weer richting de zomervakantie.. Dus waarschijnlijk wordt de datum van de dekking zo, dat de kittens enkele weken na de zomervakantie geboren worden.
Ik vroeg even aan mijn moeder, maar die wist zo niet of er een grens bij Felikat gesteld wordt bij de leeftijd voor het dekken van een poes. Mijn moeder zei wel dat Rexen eerder uitgegroeit zijn dan bv. Birmanen.

Ik ben inderdaad ook van mening, dat als je toch niet van plan bent een nestje te fokken, je kat of poes dan te laten helpen. Je doet daarmee jezelf een plezier, en je kat/poes. Ik weet niet hoe de voorlichting is voor mensen die gaan beginnen met de poezenpil, maar het inderdaad algemeen bekent dat de pil in langer gebruik veelal lijdt tot kanker. Kan me dus erg vinden in jouw verhaal!

Groetjes Wendy
ps. Fok je zelf met je Birmanen?

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 13:29

Hai Wendy,

Dat is het idd misschien wel...dat ze zo kaal zijn...Nou ja gewoon veel slanker en weinig haar...Ik vind veel rassen gewoon erg leuk...maar mijn vriend is meer van de bolletjes wol...terwijl hij regelmatig moppert op de haren die ze verliezen...(en dan vooral in bed )...Tja je kunt ook een Sphinx nemen die heeft weinig tot geen haar maar dat vind hij dan weer niets...Was het ook niet zo dat rexen weinig tot geen haar verliezen?

Jep...planning valt nog altijd niet mee met katten he...Het is toch altijd weer afwachten of ze krols worden wanneer jij dat wil...Zo ken ik een Noorse Boskat fokker die maanden heeft gewacht tot haar kat krols werd...en dan net als je dat weekend ergens heen zou gaan wordt ze krols...whahah...het blijven dieren...Toch kun je het aardig sturen...met een beetje medewerking van de poes...
Hebben jullie (of je moeder) zelf een kater? of gaat ze dan voor een uitdekking...Ik heb eigenlijk nooit gehoord dat de verenigingen een minimum leeftijd hanteren maar zal het ook eens navragen...Idd bij Birmanen duurt het langer eer ze volwassen zijn...ook is het per poes ook wel verschillend...

Zo heb ik nog wel meer meningen waardoor ik al eens ruzie heb veroorzaakt...over het buiten laten van je kat bijv...

Wij hebben dus ook een Britje gehad...Toen ik op mezelf ging wonen (mijn vriend kon toen nog niet bij me wonen) wilde ik graag een poes...Heb toen gekozen voor de Brit...Geweldig karakter in combi met het uiterlijk...Nou ze leek niet echt op een Brit hoor...was erg slank en klein...net 3 kilo...Zij heeft jammer genoeg net 3 mogen worden...Ze overleden aan vermoedelijk (droge)FIP...Lang ziek geweest en niet echt kunnen vinden...het had ook hepatitis kunnen zijn maar dat is ook ongeneeslijk...We hebben haar de laatste weken in de watten gelegt en vertroeteld...Toen het niet meer ging (ze had geen pijn) hebben we haar in laten slapen.
Het heeft ons vreselijk veel verdriet gedaan...we missen haar nog dagelijks...Wat is het dan leeg in huis (ook al hadden we nog een konijn en een vogel) Na een paar weken wilde ik toch wel weer een kat...Dus ik op zoek...vooral op karakter gezocht maar ook in combi met het uiterlijk...
Milo heeft ons toen uitgekozen...hij is een blue tabby point...
Later wilde ik er graag een 2de bij (wilde ik altijd al maar mijn vriend niet) toen mocht ik een 2de uitzoeken...dit werd Pixel een seal point...
Ik zou er nog wel bij willen maar mag blij zijn met 2...
Het zijn 2 gecastreerde katers van inmiddels anderhalf en 16 maanden...Ik zou graag een cattery beginnen maar we hebben er gewoonweg de ruimte niet voor...Daarom heb ik ook voor 2 katertjes gekozen...en niet voor een poes...Wie weet ooit nog...

We hebben dus ook nog 2 konijnen die op het balkon leven...hebben een prachtig hok maar lopen de hele dag los...kunnen erin en eruit wanneer ze willen...het hok dan...We hebben ook nog een Engelse parkiet die hier binnen in een kooi op de grond leeft...

Groetjes Barbara

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 13:32

Zo te horen hebben de dieren het erg goed bij je

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 13:38

Dank je...we doen ons best... ...Zeker kwa eten hebben zij het beter dan wijzelf...Nemen wij wel een boterham...

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 13:43

Stomme computer werkt niet mee

Veel mensen zien het inderdaad als dat ze kaal zijn. Maar vooral op mijn jonge Rex zit een hele boel haar. Het alleen zo kort, en het zijn gewoon slank gebouwde katten. En dat vinden de meeste mensen niet zo leuk. Bij Rexen is het (Helaas) niet zo dat ze geen haar verliezen. Ze hebben een zeer vette huid, waardoor ze geen huidschilfers verliezen. De meeste mensen die allergisch zijn voor katten, zijn niet allergisch voor de haren, maar voor de huidschilfers. Hierdoor kunnen sommige mensen met katten allergie, toch tegen Rexen. Puur door hun vette huid.

Tja, planning blijft inderdaad lastig. Ik had mijn jongste nog niet aan de pil zitten, aangezien ze nog niet krols was geworden, en mijn oudere haalde ik van de pil af, zodat ze krols zou worden. En wat gebeurde er? Mijn jongste werd krols (en niet zo'n beetje ook!) en mijn oudste weigerde. Dus daar zat ik dan Maar de jongste aan de pil gezet, en later werd gelukkig de goede krols

Mijn moeder heeft een kennis die ze al heeeeel lang kent, die nog serieus fokt met Rexen. Deze heeft twee katers, en hier dekken wij dan bij. (Geen reclame of iets, maar hier de site die ik voor deze vrouw gemaakt heeft met nestje: http://lepetitchat.bontebende.nl )

Vroege dood bij een kat is nooooit leuk. Wij hadden een volle zus van de jongste, die vanaf de geboorte al super klein was, en mager. Ze leek het goed te doen, en we hadden de hoop dat ze het zou redden. Maar op een gegeven moment, dat ze een paar maanden oud was, ging het slechter en slechter.... Op een gegeven moment kon ze niet eens meer normaal met haar achterpoten lopen. Toen hebben we er ook maar een eind aan gemaakt, met verdriet in ons hart...

Met twee castraten wordt het erg lastig fokken ja En zo te lezen woon je op een flat, en is een nestje niet erg handig nee

Groetjes Wendy

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 13:45

Tja, qua voeding, breek me de bek niet open
Ze krijgen Iams Kitten. Door hun korte beharing verliest een Rex veel meer warmte dan een "normale" kat. Ze hebben dus eigelijk meer energie nodig, en daarom geven we ze Iams Kitten. Ach ja, €40,- voor 10 kg

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 14:23

Oh dat was het ja...die huidschilfers...Ik wist dat er wat mee was...

Nou met ik eerlijk zeggen dat ik de Thai ook leuker vind dat de siamees...maar dat komt gewoon omdat ze een bestaand ras zo ver doorfokken op die slankheid en grote oren dat er gewoon een andere rasstandaard gekomen is...Dat vind ik jammer...De rex is zoals hij is...zo ontstaan...Zie je het al voor je dat hij over 15 jaar een dikke wollige kat zou zijn...bij wijze van dan he!...Whahaha...lijkt me niet...
Ik heb er een paar in Januari op de show in Utrecht gezien en vond ze echt super...

Zie je...die krolsheid laat zich nooit voorspellen...Whahaha...stiekem influisteren helpt zeker ook niet...
Dat is mooi ja...als je zulke goede contacten hebt...Het valt niet mee om katers te houden heb ik me laten vertellen...
De site ziet er goed uit...Wat een geweldig leuke katten...Jammer dat er geen namen bij staan anders kon ik zeggen 'die vind ik mooi'...Die 1ste chocolate tortie met wit (ik vind veel donker zeg maar en minder rood mooier dan veel rood met weinig donker) Ik vind ook die blauwe en blauw getreepte erg mooi...Alles heeft wel wat...het is toch het karaktertje waar je vaak op valt...Wij zijn 2 keer door de kat gekozen ipv andersom...en zo gebeurt dat vaak...

Sneu is dat zeg...Zeker als je net de hoop hebt dat het goed gaat komen...en dat je haar dan toch verliest...Weet je ook wat er mis was met haar?...Fokken is absoluut geen rozengeur en maneschijn...zoals veel mensen denken...

Whahaha...uhhmmm tja wat zal ik zeggen...erg lastig idd zo niet onmogelijk...maar ze mogen het best proberen ...whahaha...
Ja we wonen op een flatje met maar 1 slaapkamer dus niet bepaald groot...
We hebben afgelopen zomer ook nog een loge kitten gehad...een opvangertje van 6 weekjes...verstoten door moeders...liep alleen op een strandje bij een camping...Dus heb hem opgevoed...3 weken...en toen is hij bij een vriendin gaan wonen...Hij was in anderhalve week tijd verdubbelt in gewicht...Toen hij wegging woog hij ruim1600 gram...Dit was erg leuk maar moet er niet aan denken dat het er 4 of 5 zouden zijn...dat is echt te veel zeker als ze eenmaal gaan wandelen...heb je echt een groter huis nodig...

Over de voeding...daarom zei ik al in een berichtje hierboven dat mensen die ineens een zwangere poes hebben er helemaal niet bij stil staan dat die poes ook speciaal voer nodig heeft...Anders zuigen de kittens moederpoes helemaal leeg...in goedkoop voer zit gewoon minder voedingsstoffen...en veel vocht...

Zeker als het geld kost doen ze die kittens liever nog eerder weg...

Als je 2 nestjes per jaar hebt en je zou het doen zoals het hoort is castreren echt veel goedkoper...(Dat kan zomaar als je kat het hele jaar door buiten loopt)

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 14:35

Tja doorfokken ben ik geen voorstander van. Zoals de katten die gefokt zijn zonder staart, of met naar benede gekrulde oren. Het probleem wat zich ook voordoet bij deze rassen, is dat je ze haast niet meer bij andere ras katten kunt doen, aangezien die raskatten ze dan niet begrijpen. Een kat zegt erg veel met zijn staart en oren, en als het dat niet meer kan, ontstaat er miscommunicatie.

Je zou eigelijk een tegenhanger van de poezenpil moeten hebben :d Een pil waar ze juist krols van worden. Dan kun je het tenminste mooi plannen

Zal ik je wat grappigs zeggen. Die Chocolate tortie met wit die jij leuk vind, die heeft mijn moeder overgenomen! Erg mooi beest met een leuk karakter en een super vacht. Dat wordt de nieuwe fok poes van mijn moeder.

Wat mij bijstaat van dat kitten is dat er in de buik al wat mis is gegaan. De moederpoes werd tijdens de dracht heeeeel ernstig ziek, en zat op het randje van de dood. Ze heeft toen medicijnen gekregen die haar kon redden, maar schade kon doen aan de kittens. We denken dat het hier wat mee te maken heeft, alhoewel de andere drie kittens (waaronder die van mij) er helemaal geen last van hadden.

Ik ben zelf heeeeel blij dat ik een schuurtje aan het huis heb, waar de katten in zitten. We hebben daar een hangmatje, krabbelpaal, kattenbak en speelgoed staan, zodat we ze daar kunnen opsluiten als we weggaan. Als we thuis zijn, kunnen ze de woonkamer weer onveilig maken :d

Voeding is inderdaad belangrijk. Als de kittens bij mij geboren zijn, gaat de moeder ook nog eens aan Gold Gourmet blikjes :d

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 14:47

Met 6 weken kan opzich best maar ik zou zelf zeggen 8 tot 10 weken. Maar bij echte raskatten is het volgens mij altijd langer... Ik had zelf een kitten van 6 weken, die sabbelde aan haar staart alsof het haar mama was De da zij dat dat kwam omdat 6 weken dan toch wel een beetje vroeg was voor haar, maar ze dronk zoiezo al niet meer bij haar moeder dus als ze langer was gebleven had dat niks uit gemaakt. De da zij ook dat als je ze langer bij de mama houdt ze als ze ouder zijn rustiger zijn.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 14:51

Het gaat niet alleen om het melk. Het gaat ook om de geestelijke ontwikkeling, en de opvoeding die de moederpoes meegeeft aan de kitten. En je kan gestoort gedrag krijgen door het vroeg weghalen van de moeder. Bijvoorbeeld dat aan de staart sabbelen.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 15:15

Kan me er heel goed iets bij voorstellen...Als je door je gekrulde oortjes niet duidelijk kunt maken hoe je je voelt...idem voor de staart...wordt je al snel niet begrepen...
Doorfokken geld trouwens ook voor de perzen...ze hoeven geen hele neus te hebben...maar zo plat ook zeker niet...Ze krijgen daardoor allerlei problemen...dat moet toch echt het 1ste vereiste zijn...goede gezondheid...ze mogen geen last hebben van hoe wij willen dat ze eruit zien...

Ik zie het al voor me...vandaag krijg jij je pilletje want morgen moet je naar de kater!...kom op niet zo flauw en slik het pilletje door...

Whahaha...grappig ja...die viel me als eerste op...onwijs koppie...zeg maar...Heb je misschien een fotootjes van hoe ze er nu uit ziet? Kun je me ook mailen hoor als je het niet hier wil neerzetten...Ben wel heel benieuwd...

Misschien is zij gewoon degene geweest die al de gifstoffen heeft opgenomen...Je weet niet precies hoe dat werkt natuurlijk, het zou zomaar kunnen...Zo heeft zij de anderen misschien wel gered...

Dat is mooi ja...een schuurtje of een kamertje waar ze in kunnen...Dat is ook helemaal geen probleem als ze dat gewend zijn...Eigenlijk ook wel een hele luxe...

Jep...verwennen is dan heel belangrijk...bezuinigen op een moederpoes als ze kittens heeft kun je niet ...Ten eerste verdiend ze het en ze heeft het ook gewoon nodig...