Hai Wendy,
Dat is het idd misschien wel...dat ze zo kaal zijn...Nou ja gewoon veel slanker en weinig haar...Ik vind veel rassen gewoon erg leuk...maar mijn vriend is meer van de bolletjes wol...terwijl hij regelmatig moppert op de haren die ze verliezen...(en dan vooral in bed
)...Tja je kunt ook een Sphinx nemen die heeft weinig tot geen haar maar dat vind hij dan weer niets...Was het ook niet zo dat rexen weinig tot geen haar verliezen?
Jep...planning valt nog altijd niet mee met katten he...Het is toch altijd weer afwachten of ze krols worden wanneer jij dat wil...Zo ken ik een Noorse Boskat fokker die maanden heeft gewacht tot haar kat krols werd...en dan net als je dat weekend ergens heen zou gaan wordt ze krols...whahah...het blijven dieren...Toch kun je het aardig sturen...met een beetje medewerking van de poes...
Hebben jullie (of je moeder) zelf een kater? of gaat ze dan voor een uitdekking...Ik heb eigenlijk nooit gehoord dat de verenigingen een minimum leeftijd hanteren maar zal het ook eens navragen...Idd bij Birmanen duurt het langer eer ze volwassen zijn...ook is het per poes ook wel verschillend...
Zo heb ik nog wel meer meningen waardoor ik al eens ruzie heb veroorzaakt...over het buiten laten van je kat bijv...
Wij hebben dus ook een Britje gehad...Toen ik op mezelf ging wonen (mijn vriend kon toen nog niet bij me wonen) wilde ik graag een poes...Heb toen gekozen voor de Brit...Geweldig karakter in combi met het uiterlijk...Nou ze leek niet echt op een Brit hoor...was erg slank en klein...net 3 kilo...Zij heeft jammer genoeg net 3 mogen worden...Ze overleden aan vermoedelijk (droge)FIP...Lang ziek geweest en niet echt kunnen vinden...het had ook hepatitis kunnen zijn maar dat is ook ongeneeslijk...We hebben haar de laatste weken in de watten gelegt en vertroeteld...Toen het niet meer ging (ze had geen pijn) hebben we haar in laten slapen.
Het heeft ons vreselijk veel verdriet gedaan...we missen haar nog dagelijks...Wat is het dan leeg in huis (ook al hadden we nog een konijn en een vogel) Na een paar weken wilde ik toch wel weer een kat...Dus ik op zoek...vooral op karakter gezocht maar ook in combi met het uiterlijk...
Milo heeft ons toen uitgekozen...hij is een blue tabby point...
Later wilde ik er graag een 2de bij (wilde ik altijd al maar mijn vriend niet) toen mocht ik een 2de uitzoeken...dit werd Pixel een seal point...
Ik zou er nog wel bij willen maar mag blij zijn met 2...
Het zijn 2 gecastreerde katers van inmiddels anderhalf en 16 maanden...Ik zou graag een cattery beginnen maar we hebben er gewoonweg de ruimte niet voor...Daarom heb ik ook voor 2 katertjes gekozen...en niet voor een poes...Wie weet ooit nog...
We hebben dus ook nog 2 konijnen die op het balkon leven...hebben een prachtig hok maar lopen de hele dag los...kunnen erin en eruit wanneer ze willen...het hok dan...We hebben ook nog een Engelse parkiet die hier binnen in een kooi op de grond leeft...
Groetjes Barbara