valse hond..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TessB

valse hond..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 19:59

Bah, ik heb me net toch iets vreselijks meegemaakt
Ik was met onze 2 honden aan het wandelen en was al bijna thuis! Vlakbij huis kwam ik een ander hondje tegen. Ik was er al bijna voorbij, en toen greep onze hond M het andere hondje ..
Het hondje bloedde ook! ( ik weet nog niet of het heel erg is of niet)..
Onze hond M heeft wel eens vaker een hond / paard gebeten of willen uitvallen naar andere honden ...
Waarschijnlijk zal M dus ook nu wel echt weg moeten, omdat dit echt niet kan zo!
Ik ben echt even heel erg geschrokken, overstuur! Was een naar om dat te zien dat M dat hondje greep.
Mijn moeder is nu even naar die mensen toe (want papa zit in Afrika voor zaken!) om te kijken hoe het gaat, en of ze hen misschien naar DA moeten brengen, want de eigenaresse van het hondje had tijdelijk geen auto..
Mijn moeder is nog niet terug en heeft ook nog niet de auto gehaald, dus ik hoop dat het meevalt ..
Ik vind het echt erg voor die mensen van het hondje, dat het zo gebeurt is..daar voel ik me echt rot om ...Ik hoop maar dat het met het andere hondje meevalt!

nujaro

Re: valse hond..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:06

heej
wat triest voor je zegt om 2 dingen zelfs
1. Dat je eigen hond weg gaat is natuurlijk nooit leuk, ik moet er zelf niet aan denkuh hoor|(

2. Het is hartstikke zielig voor het andere hondje, ik hoop voor je dat het mee vald

sterkte ermee meid

groetjes

Riannetje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:17

Ja inderdaad sterkte!

De hond van mn vriend (rottweiler) heeft een keer een hondje doodgebeten en die moet nu altijd met een muilkorf om, misschien voor jou hond ook een idee? dat hij/zij niet persé weghoeft?
iig veel sterkte..!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:27

Wat een naar bericht... Veel sterkte voor het kleine hondje.
Wij hebben laatst iets soortgelijks meegemaakt dus ik weet een beetje hoe je je voelt.

Ik PB wel even...

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:42

ik had vroeger een basset (zo`n hond van het schoenen merk huss puppy ) en die viel ook altijd andere honden aan maar hij kwam wel voor mijn eigen hond op. Tog was het wel erg want hij viel mijn andere hond die 2 x zo oud was ook afentoe aan, dan viel hij om en begon hij heel zielig te piepen . De hond die aanviel is trouwens ingeslapen na dat zijn maag gekanteld was , hij was vroeger mishandelt mischien dat het daarom kwam, in iedergeval aan het einde was het heel wat vermindert mischien heeft jou hond het zelfde probleem? (of heb je hem al van af puppy af aan?) Nja sterkte meis ik voelde me precies zo als mijn hond een andere hond in zijn neus beet mischien moet je hem idd een muilkorf omdoen..

TessB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 21:13

Dank jullie wel voor de lieve berichtjes
Mijn moeder is nog steeds niet terug, dus ik weet nog niets nieuws!
Ik zal het idd over een muilkorf gaan hebben en wie weet bied dat toekomst..Zodra ik iets weet laat ik het weten..
En ik hoop zóó dat het met het hondje meevalt

Riannetje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 21:21

Ik hoop ook dat het meevalt, en ook dat jóu hond niet weghoeft! Ik weet hoe erg dat is..

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 21:26

wat erg ja,hoop ook dat het meevalt,de meeste wonden zijn minder erg dat ze lijken.
laten we hopen dat dit zo,n geval is.

wij hebben 2 rottweilers en 3 jack russels maar die hebben nog nooit iemand iets gedaan.
maar het kan komen omdat we ze als pup streng hebben opgevoed

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 21:33

ik zou me ook zwaar..... (pieeep) voelen als mijn hond dat zou doen... en jammer maar helaas, maar mocht mijn hond gaan bijten e.d dan mag hij ook weg van mij..... als ik ergens een schijthekel aan heb is het bijten....
maar ik heb een heeeel lief labje

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 23:19

Hm ik weet neit of je de hond weg meot doen of opvoeden? Onze herder kwam uit het asiel en viel alle honden aan, maar na veel training ging dat wel over. Ik zou zeggen: zoek eens een goede hondenschool en praat erover met je dierenarts?

TessB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 13:33

Ik zal jullie even bijpraten..
Het hondje was er erg aan toe. Het was dat het hondje een sterk hart had, anders had hij het waarschijnlijk niet eens overleefd..
Het hondje had 17 hechtingen en 1 inwendige hechting, bij dat laatste is dus even afwachten of er geen organen beschadigt zijn...
De dierenarts die het hondje heeft behandeld had ook gezegd welke hond heeft dit gedaan, dat kan echt niet!

Onze hond Mara, die het gedaan heeft, heeft wel vaker in een poot van een hond , paard gebeten, of andere honden willen aanvallen. Tot nu toe hadden we het nog kunnen voorkomen, dat het echt mis ging!
We hebben Mara van pups af aan en streng, consequent opgevoed. Aangezien dit dus echt uit de hand gelopen is, is Mara vanochtend afgemaakt ... We moesten die beslissing wel nemen, want dit kon niet zo, dadelijk valt hij een kind ofz aan en dat risico mag je niet lopen!
De dierenarts, een andere dan die het aangevallen hondje heeft behandeld, bij ons in het dorp begreep het meteen en mama hoefde hem niet te overtuigen. HIj zei ook dat wij er niets aan konden doen, maar dat het gewoon echt in het beestje zat dat hij vals is..
Ik weet dat dit wel moest gebeuren, maar zo raar dat hij nu opeens weg is..
Hopelijk houdt het andere hondje er idd niets ernstigs verder aan over..

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 13:37

Sterkte meis....

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 13:38

occh wat zielugg..
Maar je kan toch ook doen dat als je buiten bent met hem een muilkorfje om laten zoen. Dan kan ie niet bijten en kunnen jullie kijken hoe het verder gaat..
ik hoop dat het met het andere hondje goed gaat..

Afbeelding

Afbeelding

misschien werkt dat wel helemaal niet hoor.. maarja je kan er altijd naar informere ofzow

TessB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 13:40

Mijn ouders zeiden meteen dat ze daar niet aan wilde beginnen..hij is gewoon echt vals en zo willen ze er niet mee over straat..
Ik begrijp het wel, tis alleen wel moeilijk..
Ik zal es kijken of ik ergens een foto kan vinden..

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 13:43

Ik denk dat jullie een moeilijke maar juiste beslissing hebben genomen.
Veel sterkte toegewenst want het is ontzettend rot om zo je hond te moeten verliezen.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 13:44

Wat naar dat je je hond hebt moeten laten inslapen, maar wel goed dat jullie dat gedaan hebben. Als een beest zo gevaarlijk is voor anderen, moet je toch ingrijpen.
Mijn moeder heeft een klein hondje, een teckel, en elke keer als ik met dat beestje op het strand wandel denk ik aan dat krantenbericht van een paar maanden terug over een mevrouw die met haar teckeltje op het strand liep. Haar hondje werd gegrepen door een andere hond, echt zo'n vechthond, en die jongens die erbij waren moesten er alleen maar om lachen hoe haar hondje verscheurd werd, ze moedigden het beest juist aan!! (die gasten zou je ook moeten kunnen laten inslapen!)
Maar toch sneu voor je, want waarschijnlijk was ze voor jullie wel heel erg lief, dus dat is hard ja...
Wat voor hond was het eigenlijk?

TessB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 13:52

@jiehaaa; Het was een airdale terriër. Deze honden staan juist bekend dat ze rustig zijn enz.. Binnen was hij ook rustig, lief, maar er zat kennelijk echt iets fout in dat beestje..
Hieronder een foto..denk zeker wel een jaar oud..

Afbeelding

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 14:12

Wij hebben vroeger ook een terriër gehad, een soft coated wheaten terriër. Zijn toch felle beestjes hoor! Die van ons discrimineerde andere honden: Hij beet bij voorkeur zwart-witte honden, ierse setters en blonde bouviers! Maar hij had ook een hekel aan wandelstokken en rolstoelen, en mij heeft hij ook zoooo vaak gebeten!
(Wel mooi hoor, die Airdale terriërs.... Die van jou ziet er juist heel lief uit!)

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 14:18

Jee wat erg voor je zeg. Kan mij voorstellen dat dit veel pijn moet doen je houd toch van je hond wat er ook gebeurd Maar snap de beslissing wel een dierenarts zal hier ook niet zomaar wat van zeggen.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 14:48

Wat erg zeg voor je, natuurlijk ook voor het slachtoffer-hondje, maar ook voor je eigen hond ('t is natuurlijk niet leuk om afgemaakt te worden). Veel sterkte.

[ Offtopic ]
Een muilkorf vind ik trouwens niks, moet zo'n dier de hele tijd met z'n mond dichtgesnoerd lopen. Op die foto heeft ie 't zelfs thuis.. als je dan al bang bent gebeten te worden, moet je geen hond nemen. (Want als je het doet om gewonden te voorkomen kan ik dan nog inkomen, ookal zie ik het liever niet)
[ / Offtopic ]

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 14:55

sterkte !!! hoe is het met de andere hond ? en met het gebeten hondje ?

TessB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 15:00

@ jacaranda; Met onze andere hond gaat het wel..die is op dit moment vrij stil, maar hij is vandaag ook nog eens getrimd / geplukt(zijn haren eraf) dus of het daar aan ligt weet ik niet..
Ik ben vanochtend met mijn moeder langs geweest bij het gebeten hondje..hij liep wel weer, was alleen heel bang! Volgens mij was hij dat al, maar nu natuurlijk helemaal! Wel even afwachten of hij niets inwendigs heeft, maar ik denk / hoop dat het meevalt!!

Bedankt voor alle lieve reacties

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 16:22

Ik vind het een erg goede beslissing van je moeder. Wel heel zwaar maar in mijn ogen de enige beslissing die je zou moeten nemen.
Een muilkorf omdoen kan ook...maar wat als de hond per ongeluk uit de tuin ontsnapt en een peuter te pakken neemt....
Ik zou willen dat meer hondeneigenaren zo eerlijk en doortastend zouden zijn. Dan gebeurden er in ieder geval veel minder ongelukken.
Ik wens jullie natuurlijk wel veel sterkte met het verlies van jullie hond. Het is natuurlijk toch vreselijk om zo´n beslissing te moeten nemen.
En ik hoop dat de gebeten hond snel weer in goede conditie is.

Sissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 16:31

Jemig wat erg zeg.
Mijn hond doet precies hetzelfde, nouja heeft de neiging om andere honden aan te vallen, maar dit doet ze alleen bij honden, niet bij mensen/kinderen ect.
Veel sterkte met het verlies van je hond!

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 16:38

aaah wat zielig
tja kun je niet een muilkorf omdoen ofzo? Dan hoeft hij tenminste niet weg

(off-topic: Volgens mij hoort dit hier niet...VvdD is over paarden toch?Ik kan het ook mis hebben...)