Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
napie schreef:Hebben jullie dat ook wel eens dat je je beesten zo zat ben.
Ja soms wel. Als ik best moe ben, dan kan ik het wat minder hebben....
begint de beo weer met zijn bak te rammelen dat hij NU eten wilt en anders schreeuwt en rammeld hij net zo lang dat ik er hoofdpijn van krijg.
Advies: wacht totdat hij uitgerammeld is, anders blijft hij dat doen. Hij weet immers dat als hij rammelt, eten krijgt. Wachten totdat hij stopt en dan pas voeren! Op dit moment is hij aan het manipuleren....
Riannetje02 schreef:Ik ben soms mijn chinchilla`s aardig zat, als ze bijvoorbeeld om 3 uur s`nachts gaan zitten "blaffen" en door het hok heen gaan razen, en aan het gaas gaan knagen wat een enorme herrie maakt.. Op zo`n moment heb ik ook weleens zoiets van.. grrr..
Stefaaah schreef:
dat herken ik ook van mijn caafjes...rond te lopen aan het hooirekje knabbelen, grrrrrr
gerlienke schreef:zo herkebaar ,mijn caafje gaat altijd drinken, net op het moment dat ik wil gaan slapen en dan is hij weer een kwartier aan het knagen op zijn drinkflesje,voordat hij eindelijk stopt,heerlijk beestje is het:D
marquez schreef:En als er een keer iets niet goed gaat, bijvoorbeeld dat de hond of kat wat vernielt, leer ik ze het af, of verzin ik een manier zodat het niet nog een keer gebeurt.
Citaat:Ik denk ook niet dat ik ze ooit zat zou zijn. Ik vind het daarnaast ook oneerlijk om ze 'zat' te zijn, het is ooit mijn bewuste keuze geweest om deze dieren te nemen, zij hebben er niet voor gekozen om bij mij te gaan wonen. Het is dus mijn taak om ze goed te verzorgen. Het feit alleen al dat als ik opsta en uit het raam kijk en alle dieren kan zien, maakt me al zo gelukkig dat ik er graag veel voor over heb.