Soms ben ik ze zo zat.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Soms ben ik ze zo zat.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 20:10

Hebben jullie dat ook wel eens dat je je beesten zo zat ben. Gisteren kom ik fris gedoucht beneden en tref een drol half in en half buiten de kattenbak aan. Daarom wouden de andere katten schijnbaar niet op de bak dus lag er ook nog een plasje naast en als verrassing een plasje onder de bank (kwam ik later dus achter). Een andere kat had half over zijn deken gekotst en bij binnenkomen van de woonkamer krijg ik harige voeten van de hond. Deze doet vervolgens een plas id tuin.
Nadat ik alles heb opgeruimt en (niet zo schoon en fris voelend) weer neerplof op de bank, begint de beo weer met zijn bak te rammelen dat hij NU eten wilt en anders schreeuwt en rammeld hij net zo lang dat ik er hoofdpijn van krijg.
Ze zijn soms zo ondankbaar.....
Stank voor dank krijg je soms letterlijk.
Als ik dan zie wat ik aan voer haal elke maand, hoe de hele bijkeuken is ingericht voor de katten en de inrichting van de kamer op de hond is aangepast en ontsiert wordt door zijn enorme bench (het is een duitse herder)
Als ik dan bedenk hoe lang wij niet echt op vakantie zijn geweest omdat we geen oppas kunnen vinden voor de dieren (1 kat gebruikt insuline die moet bloedsuiker geprikt worden en krijgt ook regelmatig vocht door een infuus, dit is voor mij niet erg maar voor een ander niet te doen)
Als ik dan bedenk hoe mijn bed bezet wordt door 3 katten en de bijbehorende haren als ik even niet heb opgelet en de deur niet heb gesloten
Als ik dan bedenk wat een werk ik heb in de ochtend om alle ontsnapte dieren weer op hun plek te krijgen als ik haast heb naar mijn werk te komen
Een hond die als hij de kans krijgt ervandoor krijgt en zich niet laat vangen

Maar dan, de liefde die je soms ook krijgt. De avond alleen met drie katten en een hond om je heen, de humor en gespreksstof die onze pratende beo geeft, het konijn wat dient als compostbak voor de groenteresten en die je heerlijk ziet zonnen in het laatste avondzonnetje, de hond die zijn kop op schoot legt als ik verdrietig ben, de kapriolen van de katten, het standaard wandelen met de hond EN twee katten.

Ik denk dat ik me maar gewoon over mijn ochtendhumeur heen moet zetten en ze een dikke knuf moet geven.

Hoe kijken jullie hier wel eens tegen aan? Hebben jullie wel eens hetzelfde gevoel?

Mlies

Re: Soms ben ik ze zo zat.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 20:30

Hmm nee. Niet echt. Alleen als de hond weer eens besloten heeft om even een ommetje te maken zonder mij. Maar dat is dan gewoon meer uit angst dat ie aangereden wordt, dan dat ik 'm zat ben. Verder heb ik geen katten ofzo die het niet in de bak willen doen, dus dat scheelt al weer

Mja, gewoon er over heen zetten, ze doen het echt niet met opzet

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 20:30

ik heb een hondje en een hamster.. ik ben pas 15.. zit dus op school.. moet al vroeg opstaan voor school.. en dus NOG vroeger om mijn hondje uit te laten.. en hij vereist echt SUPER veel aandacht hij is ook vaak ff niet lief ofzo.. maar omdat hij zo schattig is maakt het heir niemand uit hij's te lief om straf te geve.. en mijn hamster moet ik .. of ik nou wil of niet.. iedere zondag helemaal verschonen ( hokje enzo.. heeft ook nog eens 2 verdiepingen ) maarja.. het zijn sgatjes moet er iets voor over hebben he

schimanski

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 22:18

Ja, ik herken dat wel. Wij hebben op dit moment 12 katten en een berner senner in huis.
Dit betekent iedere dag 2x het hele huis stofzuigen, soppen soppen en nog eens soppen. Gebeurd me regelmatig dat ik smorgens mijn bed uitstap en regelrecht in pas gelegde haarbal stap.( het zijn allemaal langharige katten) Of dat ik in een vlaag van verstandsverbijstering weer eens nieuwe planten aan schaf en dat ik ze binnen een week in de kliko kan mikken omdat ze helemaal kaal gevreten zijn.
Ook dan heb ik wel eens van: waar ben ik in godsnaam mee bezig. Maar als ik dan lekker 's avonds op de bank hang en minimaal 5 katten om me heen heb en ook de berner een poging doet om op schoot te klimmen....
Ja, dan weet ik waar ik mee bezig ben. Geweldig zo lief als ze toch zijn, ik zou ze voor geen goud willen missen. En dan te bedenken dat er op dit moment een vecht voor zijn leventje, daar word ik dan helemaal verdrietig van. Ik ruim dan toch met liefde al die haarballen op........als ik hem daar mee kon redden.

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 22:21

Soms heb ik dat ook (vorig jaar, nu niet meer) als het dan steenhard vriest (niet dat dat nog gebeurt hoor hier in België) heb ik nooit geen zin om tot vanachter in de tuin te gaan om het water van mijn konijntje te gaan halen, te ontdooien, nieuw water en dan eten geven. Ik sla het nooit over, dat arme beestje verdiend ook wat lekkers in de kou....Maar ik weet hoe het voelt om ff van je beestjes af te willen zijn!
ohja: shimanski: veel beterscahp met eentje dat voor zijn leventje vecht!

Seertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 23:14

napie schreef:
Hebben jullie dat ook wel eens dat je je beesten zo zat ben.

Ja soms wel. Als ik best moe ben, dan kan ik het wat minder hebben....

begint de beo weer met zijn bak te rammelen dat hij NU eten wilt en anders schreeuwt en rammeld hij net zo lang dat ik er hoofdpijn van krijg.

Advies: wacht totdat hij uitgerammeld is, anders blijft hij dat doen. Hij weet immers dat als hij rammelt, eten krijgt. Wachten totdat hij stopt en dan pas voeren! Op dit moment is hij aan het manipuleren....

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 23:25

OOh dat is heel herkenbaar. Wij hebben 2 Duitse herders waarvan één pup. Een kat en twee paarden bij de deur. Het ene paard is aan het puberen. (Is 2 en half) en wil niks en alleen bijten, stijgeren en slaan en alles vernielen. Krijg er een punthoofd van . De pup is nog een grotere terorist. Die heeft vandaag een decoupeerzaag van m'n man gesloopt. Weet je wat die de tweede nacht dat we hem hadden heeft uitgespookt?. Hij wou achter de verwarming kijken en kwam daarbij klem te zitten met zijn kop. En met klem ook echt klem er was geen beweging meer in te krijgen en madam kreeg ook niet veel lucht meer. We moesten de verwarming van de muur trekken. Overal pikzwart water en ook over de pup en mij. Geweldig dieren. Ik hou zoveel van ze.

Riannetje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 12:39

Ik ben soms mijn chinchilla`s aardig zat, als ze bijvoorbeeld om 3 uur s`nachts gaan zitten "blaffen" en door het hok heen gaan razen, en aan het gaas gaan knagen wat een enorme herrie maakt.. Op zo`n moment heb ik ook weleens zoiets van.. grrr..

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 13:14

Riannetje02 schreef:
Ik ben soms mijn chinchilla`s aardig zat, als ze bijvoorbeeld om 3 uur s`nachts gaan zitten "blaffen" en door het hok heen gaan razen, en aan het gaas gaan knagen wat een enorme herrie maakt.. Op zo`n moment heb ik ook weleens zoiets van.. grrr..

dat herken ik ook van mijn caafjes...rond te lopen aan het hooirekje knabbelen, grrrrrr

Riannetje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 13:31

Stefaaah schreef:

dat herken ik ook van mijn caafjes...rond te lopen aan het hooirekje knabbelen, grrrrrr

Irritant is dat hè .. en dan kijken ze s`morgens ook nog zo héél onschuldig..

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 13:45

zo herkebaar ,mijn caafje gaat altijd drinken, net op het moment dat ik wil gaan slapen en dan is hij weer een kwartier aan het knagen op zijn drinkflesje,voordat hij eindelijk stopt,heerlijk beestje is het:D

schimanski

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 19:14

[quote=". En dan te bedenken dat er op dit moment een vecht voor zijn leventje, daar word ik dan helemaal verdrietig van. Ik ruim dan toch met liefde al die haarballen op........als ik hem daar mee kon redden.[/quote]

Helaas, hij heeft het niet gered.......
Maar 6 maandjes oud...

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 19:20

Ja heel herkenbaar. Ik wordt er ook niet vrolijk van als één van mijn katten weer eens over mijn dekbed heeft gekotst of de planten heeft uitgegraven. Extra stofzuigen ivm verharen is ook al niet mijn hobby.

Toch zou ik ze voor geen goud willen missen. Is erg gezellig dat ze 's avonds bij je komen zitten zodra je op de bank ploft.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 19:48

gerlienke schreef:
zo herkebaar ,mijn caafje gaat altijd drinken, net op het moment dat ik wil gaan slapen en dan is hij weer een kwartier aan het knagen op zijn drinkflesje,voordat hij eindelijk stopt,heerlijk beestje is het:D

Mijn (ex) cavia (hij rust nu in vrede, neem ik aan) had ook de onhebbelijke neiging om tijdens een spannende film aan zijn drinkflesje te drinken wat een tikkend geluid maakte, Dit leek op het geluid van een typmachine dus zeiden we altijd dat WP voor de ondertiteling van de film zorgde

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 19:55

Ja ik heb dat ook welleens. Ik houd heel veel van haar, hoor, me hondje. Maar is ze zoooooo bang. Je kan echt nergens met haar heen. Wand dan loopt ze niet mee, en anders met haar staart tussen haar benen. en ze heeft de gewoonte om voor je voeten te gaan lopen als je druk bezig bent. Zucht..

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 20:06

Een hond heeft een baas en een kat een slaaf . Daarom vind ik katten niks, en honden wel erg leuk!

Maar ik ben zeker ook wel eens zat van mn paard hoor! Dan heb ik een paar weken echt geen zin om te gaan...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 20:08

al mijn dieren zitten buiten of in de stal, op mijn honden na. En die ben ik nooit zat. Mijn andere dieren trouwens ook niet.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 20:14

dat heb ik ook wel eens gehad! toen de hond nog jong was at ie ook alles op zelfs aan de deurstijlen heeft ie geknaagt! maar op zoon moment kan je ze wel schieten en als ze even later (lees 1 minuut) dan ben ik toch blij met zoon lief beest

marquez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 20:23

Ook al mijn dieren behalve de hond (snachts) verblijven buiten, dat betekent: 2 paarden, 2 honden, 8 katten, en ben ze nog nooit zat geweest. Het is mijn beslissing (naja grotendeels, iig de verantwoordelijkheid ligt grotendeels bij mij) om die dieren te nemen. En als er een keer iets niet goed gaat, bijvoorbeeld dat de hond of kat wat vernielt, leer ik ze het af, of verzin ik een manier zodat het niet nog een keer gebeurt. Zelfs met hele erge kou of regen ben ik ze niet zat, ook het vroege opstaan om 7 uur (behalve in het weekend ) ben ik niet zat. En dat voor al 8 jaar.
Ik denk ook niet dat ik ze ooit zat zou zijn. Ik vind het daarnaast ook oneerlijk om ze 'zat' te zijn, het is ooit mijn bewuste keuze geweest om deze dieren te nemen, zij hebben er niet voor gekozen om bij mij te gaan wonen. Het is dus mijn taak om ze goed te verzorgen. Het feit alleen al dat als ik opsta en uit het raam kijk en alle dieren kan zien, maakt me al zo gelukkig dat ik er graag veel voor over heb.

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 20:25

zucht.....eindelijk erkenning.Ik ben die van mij ook soms spuugzat (maar zou ze natuurlijk nooooit willen missen) Ik heb 7 katten,1 duitse herder (incl de belachelijk grote bench) 6 konijnen,1 gerbil,3 kippen,1 paard (telt overigens voor 10) en een boel vissen.Soms heb ik echt zoiets van..........."waar ben ik aan begonnen" Maar ik zou ze net als iedereen hier echt niet willen missen hoor!

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 20:26

Het maakt ook wel verschil of je je dieren buiten of binnen houd.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 20:35

Nou wij hebben een grote hond(mastino napelitano) en dus ook de grote bench, en ook een kleine bench voor het kleine hondje en die grote hond snurkt en dat vind ik zo leuk geluid kan ik altijd van slapen haha.. Ik heb er nooit last van dat ik ze zat ben, maar mijn moeder soms wel, dan lopen ze maar te ijsberen door de kamer, of de hele tijd bij je voeten liggen, terwijl ze dan net gespeeld hebben, etenb gehad en/of buiten zijn geweest...

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 20:38

soms word ik er helemaal zot van.
het thuiskomen met drie honden die om je heen springen, blaffen in je kleren bijten enz enz...
de paarden die elkaar vermoorden als er eten in de buurt is.
de vogels die hun mond maar niet kunnen houden zolang de radio aan staat
twee konijnen die zelfs hun eigen eetpot aanvallen etc etc...
tuurlijk zou ik ze niet kunnen missen, maar soms is een dagje vrijaf FAN-TAS-TISCH !!!

ik heb drie paarden, 4 konijnen, 1 fret, 30 kippen, 4 eenden, 3 honden, twee katten, twee parkieten, twee roodwangsierschildpadden.
en soms is het TE veel

Maar wat een heerlijk beestjes

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 22:15

Als je de beesten buiten houd heb je het kots, haar, poep en plas probleem ook niet. Dan heb ik ook nooit een probleem. Tuurlijk verzorg ik mijn dieren met alle plezier, ik heb voor hun gekozen en niet andersom. Daar staat wel tegenover dat je de ongemakken mee heb. Tja, als ik alles buiten zou houden (wat ik trouwens niet vind horen want het zijn HUISdieren) heb ik ook geen probleem met hondenharensokjes en plasjes onder de bank.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 22:19

marquez schreef:
En als er een keer iets niet goed gaat, bijvoorbeeld dat de hond of kat wat vernielt, leer ik ze het af, of verzin ik een manier zodat het niet nog een keer gebeurt.

Ondertussen is wel je nieuwe bank naar zijn grootje. Wat zeg je dan? Foei niet meer doen?

Citaat:
Ik denk ook niet dat ik ze ooit zat zou zijn. Ik vind het daarnaast ook oneerlijk om ze 'zat' te zijn, het is ooit mijn bewuste keuze geweest om deze dieren te nemen, zij hebben er niet voor gekozen om bij mij te gaan wonen. Het is dus mijn taak om ze goed te verzorgen. Het feit alleen al dat als ik opsta en uit het raam kijk en alle dieren kan zien, maakt me al zo gelukkig dat ik er graag veel voor over heb.

Voor mijn man heb ik ook bewust gekozen maar die kan ik soms ook achter het behang plakken