help..ram valt me aan...met het vangen van me nichtjes pony

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

help..ram valt me aan...met het vangen van me nichtjes pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 02:13

nou ok hier het verhaal...
de pony van me nichtje die staat in een groepje van 3 lieve schapen en een ram...
maar als je de pony uit het weiland wil halen moet je renne voor je leven want dat beest dat komt keihard achter je aangerend en dan geeft hij je telkens een kopstoot en dat doet echt zeer tege je bene...
hij heeft me nichtje nu al een paar keer goed hard te pakken gehad..en mij laatst bijna ook ik ben gewoon eerst keihard naar de pony toegerend en pony super snel halster omgedaan en keihard het land weer uitgerend met pony en al..
brokjes hebben we al geprobeert in een emmer...maar die stomme ram reageert niet...
de andere schapen wel...
heeft iemand enig idee wat we hieraan kunnen doen want wij durven nauwelijks meer het weiland in..

ellepel

Re: help..ram valt me aan...met het vangen van me nichtjes p

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 08:04

hahahaah ik ken dat!!!

probleem had ik vroeger ook, ik nam altijd een bezem mee, daar kun je hem dan mee wegduwen...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 08:10

NOOIT de ram de rug toekeren en zorgen dat je een flinke stok in je handen hebt. En vooral de ram niet uitdagen wat hij gaat er geheid op in, hiermee bedoel ik ook stilstaan en de ram aangaan kijken. Hij wil niemand bij zijn meiden. Als je de ponu al gepakt hebt, zorg dan dat de pony tussen jou en ram in staat, hopenlijk heeft hij wel respect voor de pony. Ik snap dat je het liefst keihard wegloopt nadat je pony gapakt hebt, maar probeer de volgende keer gewoon de wei uit te lopen. Hij heeft het idee dat hij sterker is dan jij als jij hard wegloopt.

Helpt dit allemaal niet dan lijkt het mij verstandiger om even een stroomdraad door de wei te trekken zodat de ram even niet meer bij de pony kan.

Rammen zijn in staat om elkaar te doden met een kopstoot als het om gewillige ooien gaat.

Meryl_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 16:03

vervelend probleem is dat!!
had ik eerst dus ook,
waren al die sukkels ontsnapt, een ram met al zn vrienden
ik ga de stal in, ineens komt dat beest met zn arrogante kop naar buiten,
ik ben doodsbang voor dat beest ik rondjes om het huis rennen,
al die beesten achter me aan! (want je weet, ze volgen de leider) uiteindelijk is alles goed gekomen en ik heb geleerd dat je ze bij de horens moet pakken! Dus als je last hebt van die beesten: pak ze bij de horens!!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 19:21

haha een vriendin heeft ook zo'n fijn beest...
als dat beest me aanvalt vang ik m op bij zn horens (want die heeft ie, gelukkig gekruld)
succes ermee

rOmii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:09

bij mijn verzorgpaard staat een geit echt een lieverd hoor,, doet niks ofzo maar hij beschermt me verzorgpaard (omdat er waren nog 2 geiten die zijn doodgegaan aan een virus) en er was eerst nog een pony en daar was bella (de geit) mee opgegroeit en nu is ze helemaal alleen met joyce dus als ik een buitenrit ga maken loopt er lekker een geit mee maarja ik had de hond van de buren mee en bella viel die hond aan dat was wel jammer maar ze wou joyce beschermen. en met die buitenritten jah ze breek gewoon uit op de 1 of andere manier en loopt mee naja ze blijft er braaf achter lopen alleen veel mensen kijken je heel raar aan

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 20:46

ok ..ff update tusse de pony en de ram inlope heeft geen nut want hij loopt rustig scheurend onder de pony door...
hij is gewoon supers eng..
maar we hebben hem vanmiddag met ze 2 geprobeert om hem naar het andere land te krijge....en dat is gelukt maar hij worstelde zich bijna gewoon dwars door t hek was best eng...hem aankijke durf ik dus echt niet dus er is geen oogcontact..misschien volgende keer touw om ze horens binden en die vastmaken aan het hek ofzo...

Hv_Ramon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:51

Bij mij was het ook zo, gelukkig zat me pony niet bij de ram erbij, maar zat er een hek tussen, en op een gegeven moment moest ik zaagsel halen (zak stond ik het schapenhok!) en toen kwam dat beest dus achter me aan ik spring snel op dat hok, en keihard schreeuwen naar me vriendin want die vondt stoeien met dat beest leuk en toen pakte zij hem bij de horens en kon ik eruit rennen wahha maar het is inderdaad vervelend

neem anders inderdaad een bezem mee of wat anders, en als het nodig is, sla hem dan, dan leert hij het snel genoeg af! of neem een emmer water mee!! gooi het over hem heen,(wel grote emmer!!) en waarschijnlijk komt hij nooit meer bij je in de buurt!!

ginger_4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 21:06

Ik heb ook wel een ideetje, klinkt misschien niet zo aardig, maar werkt vast en zeker

Je loopt gewoon rustig de wei in en negeert in eerste stantie de ram.
Als hij je gaat rammen (:P)moet je gewoon een duw geven of een tik geven.
JE MOET VOORAL NIET LATEN MERKEN DAT JE BANG BENT!!!
ALs hij blijft doorgaan moet je hem echt gewoon aankijken....!
En (het klint misschien bod) hem een FLINKE optater geven, een stoot voor zen hasses ofzo!
Je moet laten zien dat JIJ de baas bent!

Succes..

Groetjes, fiona,

je kan me ook pm''en voor ideen

ginger_4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 21:08

En water is inderdaad ook een supers idee

Hv_Ramon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 21:17

Bij mij heeft het ook geholpen, ze voelen het heel raar aan, en ze worden er zwaar van, dus ze zijn bang voor je geworden, je kan ook een waterpistool meenmen in de wei, en zodra hij op je af komt, op ze kop spuiten,! maaar een emmer helpt het beste!

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 23:36

Ik werd een keer door een stier aangevallen. Mijn vriendin was in de wei aan het rijden op dr verzorgpaard, de stier kwam eerst op haar en het paard af. Ik had een halstertouw in mijn hand en ben er tussen gaan staan zodat ze het paard een stukje verder weg kon rijden. Toen met mn halstertouw weggegjaagd. Klinkt nogal vreemd, maar t lukte wel (was niet zo'n slimme actie om er tussen te gaan staan maar hij was echt bereid dat paard op zijn hoorns te nemen volgens mij...)

Sja en dat was een stier... zo'n ram, zorg dat je een stok (bezem, riek, grashark whatever) of een touw waar je flink mee uit kan halen bij je hebt zodat je m op afstand houdt.

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 11:50

ginger_4ever schreef:
Ik heb ook wel een ideetje, klinkt misschien niet zo aardig, maar werkt vast en zeker

Je loopt gewoon rustig de wei in en negeert in eerste stantie de ram.
Als hij je gaat rammen (:P)moet je gewoon een duw geven of een tik geven.
JE MOET VOORAL NIET LATEN MERKEN DAT JE BANG BENT!!!
ALs hij blijft doorgaan moet je hem echt gewoon aankijken....!
En (het klint misschien bod) hem een FLINKE optater geven, een stoot voor zen hasses ofzo!
Je moet laten zien dat JIJ de baas bent!

Succes..

Groetjes, fiona,

je kan me ook pm''en voor ideen

dat is inderdaad wat je moet doen, maar bij die van mij werkt dit niet! Ik neem altijd een touw mee om em op afstand te houden

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 11:53

laten zien dat je de baas bent.. en neem inderdaad iets mee waar je mee kunt slaan, als het nodig is..ze kunnen erg gevaarlijk zijn!!!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 13:54

hehe ik heb dat geprobeert met een waterpistool en heb me rot gelache:d hij kwam later niet meer achter ons aan ging het liefst naar t einde van de wei..

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 21:44

Heeeej, dus me idee heeft geholpen!

*trots ** hahahah
Nou goed dat het lukte!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 07:52

Ik zie dat het waterpistool geholpen heeft.

Je kunt hem het beste juist niet bij de horens pakken, daar wordt hij alleen maar agressiever van.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 20:18

Dat probleem heb ik ook, tot nu toe red ik het nog met het rennen en als ik de pony heb dan verschuil ik me daar achter. heb wel een flinke beuk gehad waardoor ik naar voren viel.

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 21:53

Ik was vandaag in de wei en sta even stil ik draai me om en boenk!...
Zijn kop in mijn buik...
Toen had ik superveel pijn!

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:25

Ja het is niet leuk nee, maar een waterpistool, of een emmer water helpt wel!! bij mij ook geholpen! schapen en dinges haten water

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 22:42

bij mij heeft t waterpistool erg geholpe neem hem nu telkens mee de wei in...echt super als hij dat ding ziet schiet hij gelijk naar de uiterste hoek van t land..

Acilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 14:29

hoi!

ik had dat probleem ook, een erg vervelend beestje dat zich met alles kwam bemoeien eerst stak ik me weg achter mn paard toen hij kwam (mijn paard kan namelijk erg zuur zijn tegen dat kleine mormel ) maarja hij ging me achterna in de wei ook... tot ik het beu was en ik had hem zo'n harde trap verkocht met mijn voet dat hij 3 seconden suf stond te wezen, even met z'n kop schudde en zich voor altijd uit mijn buurt verwijderde (nadeel: mijn voet deed ook zeer, auw , beest heeft harde kop )

maar idd, waterpistool helpt echt om alle dieren uit de buurt te houden of om te straffen als ze iets verkeerd doen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 14:42

nou een waterpistool als ik die tege me pony doe dan vind hij het alleen maar lekker maarja die van mij is beetje water gestoord:P
maar ttis een aanrader een waterpistool..

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 19:57

Jaa, vandaag heb ik ook bij me ram gedaan die sloopt het hele hek haha, een emmer, en hij leert het af goede tip van mij he

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 22:34

Zodra een schaap achteruit gaat lopen is het een teken dat hij gaat aanvallen.
Het beste wat je kan doen is met hem meelopen zodat hij geen aanloop kan nemen en mocht hij het toch voor elkaar krijgen proberen hem een flinke trap tussen zijn ballen te verkopen.

Een bezem ofstok mee de wei innemen kan ook maar dat werkt meestal niet zo goed als dat hierboven.

Ik word ook altijd aangevallen door rammen, trek het aan ofzo