als hij een slecht humeur heeft gromt hij de hele dag en kan je erop wachten dat hij je een keer bijt of de katten of de andere hond.
gister was er weer zo'n dag hij pakte de andere hond voor mijn vader's voeten dus die pakt hem aan zijn halsband en trekt hem van onze andere hond af(die overigens gwoon aan kwam lopen en niemand haalde beide honden aan geen reden voor jarloezie dus)
en hij wordt in zijn vinger gebeten(zo diep dat mijn vader de hele nacht niet geslapen heeft van de pijn en hij is geen "mietje")
gulukkig geen infectie(is net bij de dokter geweest)
maargoed als je de hond dus op z'n kop geeft doet hij het later toch weer.
hij begon ermee vanaf zijn 1e jaar(als pup niets aan de hand)en we hebben hem nooit wat gemeens gedaan niemand van ons(ook niet familie)
we kwamen erachter dat hij oorpijn had,die oorpijn is volledig onder controle nu en het ging een poos weer super goed! wij dachten we hebben het gevonden(hij had mij en mijn opa al eens flink door onze schoenen gebeten en hield gewoon vast!)
ineens begon hij weer met de katten te pakken(vooral de dikke kat die nogal sloom is

mijn ouders gingen met de hond naar de DA om te vragen of er nog wat aan te doen was want anders lieen ze hem inslapen want straks heeft hij een keer een kind te pakken ofzo.
de DA castereerde hem en sleep zijn hoektanden af zodat hij niet meer door kon bijten.
het ging weer heel lang goed(jaar ofzo)
en nu sinds 2 maanden is het weer zo ver

gister pakte hij dus onze "nieuwe" hond zonder enige reden de DA had gezegd dat het kwam door voernijd maar dit keer was er nergens voer/eten ofzo.
mijn vader wilde de hond redden om het zo maar even te zeggen en toen beet de grote hond mijn vader dus in zijn duim

hij heeft nu een muilkorf om(eerder gewoon een bandje om zijn neus maar hij kan mij vader en de andere hond nog bijten) en zelfs andere DA's zeggen dat het geen jarloezie is maar voernijd/voerbijt(zonder dat ze weten wat onze eigen DA gezegd heeft)
als het nog 1x gebeurd moet hij dus echt een spuitje

alleen zegt mijn moeder de momenten dat hij lief is zijn steeds minder aan het worden elke dag bromt hij wel een keertje ookal doe je hem even naar buiten(in de tuin)bromt hij als hij langst je loopt of een kat tegen komt(katten waren er alle 3 veel eerder dan hem!!!)
nu ben ik al aan het zoeken geweest op internet maar er is niets te vinden over deze agressie

ow en hij doet ook zo tegen de hond van mijn tante en oma bij hun thuis!

WIE O WIE HELPT MIJ?!
hier info over de hond:
ras: engelse springer spaniel
naam: zwabber
hoogte: 51cm
kleur: 3 kleur(veel wit)
vacht: lange haren
DUS HEEFT IEMAND TIPS(BEHALVE NAAR MARTIN GAUS TOE GAAN)
ZEG HET ME DAN PLIEZ!!!!

foto:
gr. amazingstar