En vast nog wel meer.
Ik ben benieuwd of er nog meer kunstjes zijn die honden gemakkelijk kunnen leren en hoe je deze leert. Misschien kan iemand dan ook gemakkelijk uitleggen hoe je de trucjes leert aan je hond die hier boven staan..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
NathanLover schreef:Ons hondje kan:
- Zitten (zit)
- Liggen (liggen)
- Blijven waar ze is (blijf)
- Bij mij komen (hier)
- Pootje rechts (poot)
- Pootje links (andere poot)
- Dood (dood)- Alsof ze neergeschoten word (pieuw)
- Op de achterpootjes staan (laten staan en dan 'blijf' zeggen)
- Op haar kont zitten (op haar achterpootjes staan en dan 'zit' zeggen)- Polonaise lopen (ik op mijn knieën en zij met haar pootjes op mijn rug en dan lopen)
- Dansen (pootjes tegen mijn benen en dan ronddraaien enzo)
- Krukje op en dan op iets anders (dan ga ik op mijn handen en voeten en dan zeg ik 'kom maar' en dan springt ze op mijn rug en dan op wat anders)
- Kus geven ('kusje?' zeggen)
- Zoeken (ik verstop me en dan roep ik 'Affie' en dan zoekt ze me)
- Ander hondje ophalen (dan zeg ik 'zoek/haal Scatje' en dan brengt ze de andere)
- Dingen op gebaren (zoals zit en liggen enzo)
- Over hindernissen springen (gewoon achter de hindernis staan en dan 'hier' roepen)
- In en op dingen (gewoon naar het ding lopen en haar roepen)
- Dingen weggooien en blijven zitten (eerst netjes laten zitten, twee keer 'blijf' zeggen, ding weggooien)
- Apporteren (ding weggooien en dan brengt ze het gewoon terug)Dus ze kan 21 dingen en we zijn nog druk aan het leren.
Ze is trouwens (net) 3 jaar oud en we zijn al bezig sinds ze 6 weekjes is, want ze vind het leuk om dingen te doen!
Wil je dingen aan je hondje leren en weet je niet hoe je dat doet? Neem dan contact met mij op of kijk binnenkort op mijn site (is nog in aanmaak) !
Manon_S schreef:wauw dat is veel man!!