Kruising Pit Bull ook verboden ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Antheya

Kruising Pit Bull ook verboden ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 09:45

Hai,
ik vroeg me af of een kruising met een pit bull (met bijvoorbeeld jack russel ) ook verboden is hier in NL ?

Groetjes Charlotte

Lysette

Re: Kruising Pit Bull ook verboden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 09:46

Alles wat op een pittbull lijkt is verboden...

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 09:50

ja dat is verboden omdat er toch pitbull bloed in zit.

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 09:51

Eh.. ok dankjewel.. jammer

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 10:02

Had je er 1 op het oog dan??

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 10:04

ik pm je

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 11:57

Tja de vraag is, waarom zou je het willen. Mijn advies is: doe het aub niet.
Kan zo veel ellende van komen. Goed als niemand erachter komt kun je inderdaad een hoop sjoemelen, maar mocht het wel een keer naar boven komen kun je je hond kwijt zijn. En dan graag geen sneue internetacties want je weet dat het een risico is.

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 11:58

ehm, de situatie is anders maar die heeft abukir al verholpen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 12:01

Gelukkig, sorry voor mijn ietwat overtrokken reactie, maar ik werk op een asiel en we moeten er helaas iedere week wel een inlaten slapen...

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 12:03

ok, ik begrijp je reactie..
het leek er idd misschien op dat ik een meisje was dat zo'n stoere pitbull wou
maar nu abukir me al heeft gezegt hoe het zat kan ik het ook wel vertellen :
ik heb een hond met precies hetzelfde hoofd als een pitbull, alleen het lijf van een sterke gespierde jack russel....ik werd er vandaag op straat op aan gesproken, dus daarom wou ik even weten hoe het zat , vandaar de vraag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 12:14

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 12:55

idd, daar was ik ook al achter, wou het alleen even weten omdat het me verbaasde dat een vreemde op straat erover begon

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 13:33

een pittbull in nederland ook een kruising word geloof ik afgemaakt.
dat heb ik ergens in een tijdschrift gelezen ofzo of maandblad er was een man die had een pittbul die was heeel erg braaf en deed niks en zijn hond werd van hem afgepakt en werd afgemaakt.

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 16:06

een pitbull of bv een stafford zonder stamboom oid wordt niet zomaar van je afgepakt hoor. Als er klachten over je hond komen of als er iets gebeurt met andere honden(vechten) dan kan het inderdaad wel gebeuren.
Wij hebben een stafford zonder stamboom, en dit hebben wij voordat wij hem kochten uitgebreid nagevraagd.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 17:17

Tinkerhorse schreef:
een pitbull of bv een stafford zonder stamboom oid wordt niet zomaar van je afgepakt hoor. Als er klachten over je hond komen of als er iets gebeurt met andere honden(vechten) dan kan het inderdaad wel gebeuren.
Wij hebben een stafford zonder stamboom, en dit hebben wij voordat wij hem kochten uitgebreid nagevraagd.

ik moet je toch even uit een droom helpen... een pittbull achtige ( dus die voldoet aan bepaalde kenmerken) en een staff zonder papier, kan wel degelijk zo afgenomen worden, daar hoeft niks voor gebeurt te zijn.. tuurlijk in de meeste gevallen moeten de instanties wel getipt worden dat er zo'n hond daar en daar in het bezit is, maar ook zijn er gevallen van gewoon op straat lopen , aangehouden worden, geen papieren kunnen tonen en helaas weg hond... ik ben bang dat je het niet aan de juiste mensen hebt gevraagd toen je ging informeren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 17:22

@ Tinkerhorse, dat is niet waar.
Ik ben hondengeleider bij de politie en als ik jou op straat zie lopen met je hond kan ik idd vorderen dat je aantoond dat je hond papieren heeft.
Kun je dat niet kan ik hem gewoon in beslag nemen en verdere actie ondernemen.

Snap echt niet dat er nog steeds mensen fokken met dit soort dieren en dat er nog mensen zijn die ze kopen, het is echt vragen om problemen.
Lees de link die ik hierboven heb neergezet eens goed door.
Dat is wat er in de regeling agressieve dieren staat en wat dus de regelgeving in Nederland is.

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 17:29

Mag ik dan een foto zien van je hond?

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 17:53

Wij hebben dit nagevraagd bij de politie. Een kennis van ons heeft ook een stafford zonder stamboom, die na een klacht, is ingenomen. Na diverse agressie testen kreeg hij de hond na 2 weken weer terug.
En waarom op problemen vragen? Hij is liever dan de meeste honden die ik ken. Ik vind het altijd zo'n onzin. En ik snap best wel dat als er iets gebeurt dat hij ingenomen moet worden, maar ik snap niet waarom het bij een stafford of pitbull moet zijn. Ik ken ook een golden retriever die ontzettend vals is, maar daar gebeurt dan weer niks mee.

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 17:54

ilovejuno schreef:
Mag ik dan een foto zien van je hond?

Waarom? Mag wel hoor, maar wil graag weten waarom.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 17:58

Tinkerhorse schreef:
Wij hebben dit nagevraagd bij de politie. Een kennis van ons heeft ook een stafford zonder stamboom, die na een klacht, is ingenomen. Na diverse agressie testen kreeg hij de hond na 2 weken weer terug.
En waarom op problemen vragen? Hij is liever dan de meeste honden die ik ken. Ik vind het altijd zo'n onzin. En ik snap best wel dat als er iets gebeurt dat hij ingenomen moet worden, maar ik snap niet waarom het bij een stafford of pitbull moet zijn. Ik ken ook een golden retriever die ontzettend vals is, maar daar gebeurt dan weer niks mee.

of de wet of regeling fair is, hoor je mij niet over... ik zeg alleen dat het de wet is... helaas maar zo is het.. je zult mij ook niet horen zeggen dat de kruisingen of papierloze niet lief zijn...

wat jij verteld over de agressie testen klopt echt niet... het is gewoon een feit dat pittbull achtige, staffen zonder stamboom verboden zijn... hoe de hond zelf ook is...

dat je het dus onzin en belachelijk vind, oke kan ik helemaal inkomen, daar heeft je hond alleen zo weinig aan zolang deze wet bestaat...

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 18:00

Dat weet ik inderdaad , en dat is ook gewoon een mening. Weet dat ze verboden zijn.
En van die agressie testen is wel waar. (teminste is wel gebeurd bij die vriend van ons).
Voor de rest blijft het een eindeloze discussie

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 18:10

vind t eigelijk ook best raar want eigelijk wordt geen ene hond vals geboren en ik ken veel pitbullachtige die supr lief zijn ook tegen andere honden
en er woont een bovier (schrijf je dat zo?? ) en die heeft mijn hond aangevallen en die had toen een hele wond in zn oor en nek
dus me ouders een klacht ingediend en er toen nooit meer iets over gehoord en die hond die is er nu nog steeds
en wat ik dan ook niet begrijp dat die hond gewoon losloopt
en eigelijk zou mijn hond dan ook afgemaakt moeten worden want t is n fanse bulldog en die heeft ook van die kaken en als ie iets vast heeft laat ie ook niet meer los( alleen hij bijt gewoon niet(mn konijn likt ie gewoon af ))

sorry als ik t fout heb hoor kan t ook mis hebben

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 18:31

Niet alleen een staff zonder FCI stamboom is "verboden" in Nederland maar ook honden die enigzins gelijkenis daarmee hebben en geen FCI stamboom hebben.
Het vervelende aan deze regeling is, dat wanneer je dus een kruising Pointer/Boxer hebt, je een hond heb die kwa uiterlijk voldoet aan bijna alle kenmerken van een Pitbull-achtige en je dus (omdat het een kruising is) geen FCI papieren kan overhandigen.
De gok die je kan nemen is je hond laten schouwen dan komt er een "deskundige" en die gaat dan kijken of jouw hond wel of niet onder het RAD valt.
Wordt hij oke bevonden krijg je een formulier dat je hond NIET onder het RAD valt.
De American Bulldog heeft dit probleem dus ook, het ras is niet FCI dus niet officieel en er zijn er in de loop van de tijd al meerdere in beslag genomen, sommige kwamen terug, sommige niet.
Een kennis van mij heeft haar Am.Bull laten schouwen en kan nu echt met een gerust hart over straat.
Zorg ten alle tijden voor een FCI papier als je een AmStaff aanschaft dus het Hubertus stamboom is ook NIET goed in Nederland.

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 20:41

maylolover schreef:
vind t eigelijk ook best raar want eigelijk wordt geen ene hond vals geboren en ik ken veel pitbullachtige die supr lief zijn ook tegen andere honden

Niet ALLE pitbull achtige zijn ook zo, maar pit bulls zijn echt gefokt om aan te vallen te vechten en agressief te zijn, daarom bestaan pit bulls om te vechten daar zijn ze oorspronkelijk voor bedoeld...

en ja bull terriers en engelse bulldogs zijn ook gefokt om te vechten maar later zijn ze verder gefokt om te houden, dat is verder met pit bulls niet zo gebeurd.. en een valse hond is weer iets heel anders.. die hebben iets meegemaakt waarschijnlijk qua mishandeling waardoor ze zo reageren....

En idd, sommige pit bulls zijn de liefste honden van de wereld maar het zijn gewoon echte vechthonden...
daarom moet je er gewoon geen nemen omdat je weet dat ze verboden zijn....ik neem aan de je voordat je een hond neemt van een bepaald ras soieso nadenkt wat dat ras eigenlijk inhoud.. ook bij een pit bull en dan kom je toch als eerste uit dat ze verboden zijn, en valt die keus af

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 23:58

cloris schreef:
Een kennis van mij heeft haar Am.Bull laten schouwen en kan nu echt met een gerust hart over straat.
Zorg ten alle tijden voor een FCI papier als je een AmStaff aanschaft dus het Hubertus stamboom is ook NIET goed in Nederland.

Met het schouwen van een AmBull heb je nog geen FCI papieren. En die FCI papieren zijn de enige papieren die geldig zijn in Nederland.
Al die andere papieren die soms bij dit soort rassen worden gegeven (o.a. arfe geloof ik) zijn volstrekt waardeloos ivm pitbull wet.
Ik zou dus niet met zo'n gerust hart rondlopen als jouw kennis.

Een St. Hubertus stamboom is ook een FCI stamboom, een hond met zo'n stamboom kun je probleemloos laten overschrijven in het Nederlandse Hondenstamboek. Zo'n stamboom is dus prima in orde