hoe spinnen (5 á 8 cm groot) weghouden uit huis?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

hoe spinnen (5 á 8 cm groot) weghouden uit huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 23:55

hoi,

de titel zegt het al een beetje.

ik woon lekker achteraf een boerderijtje...maar..ook grote spinnen. normaal draai ik me hooft niet om voor een spin, niets engs aan

maar deze zwartjoekels zijn toch wel iets anders.

ze hebben een groot pikzwartlijf en poten zijn 2,5 keer zo lang als het lijf en redelijk dik voor een spin zeinde.

de diameter (goh wah klinkt dat gek ) is in de meeste gevallen tussen 5 en 8 cm.

maar..hoe krijg ik die beesten uit huis?

ik vind het niet echt een pijn gevoel om te weten dat er snachts een spin over je bed loopt...

of als er iemand komt slapen er zo´n zwartjoekel door je kamer loopt he femke

gr. janneke

Tatt_x

Re: hoe spinnen (5 á 8 cm groot) weghouden uit huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 00:00

Brr,hier lopen ook altijd van die enorme spinnen !!
Ik heb dus echt een panishe angst voor spinnen en begin te hyperventileren als ik er eentje zie.
Zou ook graag weten hoe ik die gore rotbeesten hier weg kan houden.

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 00:04

ik vind ze ook eng (zo'n kleine dikke vind ik al mega eng )

mijn moeder zet ze altijd buiten als iemand hier een spin ziet (incl. mijn vader ) is het MAAAAAM of bij mijn vader PEEEEET dan pakt mijn moeder ze op en zet ze buiten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 00:09

hier worden ze verwrongen in keukenrol door mijn ouders..maar wat als ik alleen thuis ben whaaaaaa

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 00:24

Een jachtgeweer naast je bed leggen

Keukenpapier voeldoet niet bij zulke joekels, denk ik..

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 00:46

Oh bah, alleen al bij het lezen hiervan krijg ik de rillingen en kippevel. Ik ben zóó bang voor spinnen.. Gelukkig valt het hier nog mee, en heb ik mijn moeder om ze te doden.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 00:58

Brrrr..

Hebben we hier op de boerderij ook wel eens.
Zit je lekker tv te kijken komt er ineens een dikke zwarte spin onder dde bank vandaan.
En snel dat die joekels zijn.
Mam en ik sprinten dan weg al gillend en papa haalt ze meestal weg

shirana17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 01:25

Wij hebben voor we op vakantie gingen VeeRust gebruikt
Heeft wel gewerkt, spinnen en incl. Vliegen weg. Zat tenminste niks in mijn kamer, wat normaal ook vaak het geval is :w (woon ook op een boerderij)

Het middel (VeeRust) is gewoon bij de welkoop te krijgen of bij een dierenzaak of whatever... dus.

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 09:22

ieewww, bah wat haat ik die beesten zeg.. echt vieze dingen
Als het klein spinnetje is dan haalt ons pap die weg met een papiertje. En als het een grote is, dan met de stofzuiger
Pa moet van mij dan wel alle openingen dicht tapen, anders ben ik bang dat ie er weer uit komt..

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 12:02

Jeetje ik ben als de dood voor spinnen en dan willen we nog wel in Brabant gaan wonen!!!

Eerst zag ik al een klein spinnetje in mijn slaapkamer... Lees: op het plavond boven mijn bed!!! Nou daar ga ik dus écht niet meer slapen! Ik pakte me dekens en bracht ze naar beneden om daar dan amar te slapen.. Was ik mijn kussen vergeten.. Dus ik trillend terug naar boven om die kussen te halen, LIEP DIE SPIN OVER ME BED HEEN!!! Ben ik ff blij dat ik daar niet ben gaan liggen!!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 12:56

wij hebben daar katten voor Onze katten zijn dol op spinnen

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 12:57

Wij hebben ook heel veel spinnen. Maar ik laat ze lekker, ze zijn alleen maar nuttig...

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 13:07

He, zijn die van jou ook zo razendsnel?
Het seizoen komt er weer aan (dat het kouder wordt buiten) en dan krijgen wij ook van die grote zwarte met veels te lange poten in huis. Nou vind ik het al niet zo leuk dat ze zo groot zijn maar dat is een kwestie van wennen. Ik vind het alleen een stuk minder leuk dat ze zo verrekte snel zijn!! Ze rennen echt van de ene kant van de kamer naar de andere kant (op zijn grootst bij ons een metertje of 5) in 2-3 seconden
En hoe ze toch in huis komen? Ik heb wel eens eentje van een cm of 5 in mijn (keuken)gootsteen gehad maar die gaatjes zijn toch veels te klein voor zo'n joekel om door heen te kruipen?

Zucht, ik ben in ieder geval blij met mijn vriendje. Die durft die beesten nog wel te vangen met een bakje en een stukje papier alhoewel hij spinnen van een formaat groter dan 5 cm ook niet zo kan waarderen

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 13:31

Mijn zwager heeft een kelder vol spinnen en die heeft ooit bij de Makro het een of andere apparaatje gekocht dat een trilling uitzendt die ze weg houdt. Ik heb dus ook maar een bestelling bij hem geplaatst want ik ben als de dood voor die engerds, helaas heeft ie die dingen nog niet weer kunnen vinden. Maar het bestaat dus wel.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 13:34

Op zuigen met de stofzuiger. Vaak zit er als er een spin zit nog een. Kijken of je geen spinnenestje ziet met jonkies. Wellicht zullen horren tussen de ramen helpen.
In klimop,als dat langs je huis groeit zitten ze ook vaak.

Edit: als je bang bent in je slaap, zou ik onder een klamboe gaan liggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 13:37

wij hebben we katten (ff tellen) ehm... 12 oid. maar die zitten niet in huis. als mijn hond ze ziet probeert ie ze ook te pakken maar die komt niet hoger dan 1 m

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 14:24

flettie schreef:
Het seizoen komt er weer aan (dat het kouder wordt buiten) en dan krijgen wij ook van die grote zwarte met veels te lange poten in huis. Nou vind ik het al niet zo leuk dat ze zo groot zijn maar dat is een kwestie van wennen. Ik vind het alleen een stuk minder leuk dat ze zo verrekte snel zijn!! Ze rennen echt van de ene kant van de kamer naar de andere kant (op zijn grootst bij ons een metertje of 5) in 2-3 seconden

Echt vies die dikke zwarte...
Als ik thuis ben, komt pappie to the rescue om die vieze beesten te vangen, maar dat is anders als ik in m`n uppie in m`n flatje zit.

Laatst had ik er een in m`n flatje, dat was echt niet grappig meer hij joeg me de stuipen op het lijf door iedere keer tevoorschijn te komen!
Gelukkig was hij redelijk voorspelbaar en volgde hij trouw een vast parcourtje door mijn huiskamer: onder mijn kast door, achter de bank langs, langs de muur, onder de tv door langs de tafel dwars door de kamer om weer opnieuw te beginnen.
Ik heb dus een dik boek en een oude krant gepakt en ben op de eettafel gaan zitten om die viezerd op te wachten.
Zodra hij weer een keer langs kwam heb ik de krant op hem laten vallen en daarna het boek erboven op gegooid.
Hij was goed plat

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 16:32

hihi ik zie het al helemaal voor me....Cyrilletje in elkaar gedoken op de tafel en maar naar beneden loeren tot die spin eraan komt

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 17:15

recept volgens Cyrilltje

Ingredienten
men neme een krant
men neme een boek
men neme een dikke vieze vette spin die lastig doet

bereidingswijze
- Men observeert nauwkeurig welke route het diertje heeft geplant en bestudeert dit.
- Men stelt de snelheid van de spin vast als hij langs de tafel loopt.
- Zelf pakt men nu een krant en een dik boek en legt de krant onder het boek. Met deze spullen neemt men plaats op de eetkamer tafel.
- Nu wacht men tot de spin voorbij komt. Nee, ik weet wat U allemaal denkt, maar nog even wachten met plat-bombaderen.
- U laat hem nog 1x voorbij komen, op deze manier geeft U een duidelijk waarschuwing dat dit de laatste x was en nu op moet hoepelen.
- Komt het diertje toch langs, dan navigeert men nauwkeurig hoe, wat en wanneer men de krant inclusief boek laat vallen.
BAM! DOOD!

Met smaak!

ps: Cyrilletje heeft de krant met boek nog een paar dagen laten liggen, omdat ze bang was dat de spin er alsnog onder tevoorschijn ging komen.... muts... :

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 18:02

Je geeft me te veel eer: ik heb die arme spin geen waarschuwing gegeven

Fielychi schreef:
ps: Cyrilletje heeft de krant met boek nog een paar dagen laten liggen, omdat ze bang was dat de spin er alsnog onder tevoorschijn ging komen.... muts... :

SSSSSTTTTT !!! verklap dat nou niet!!
En daar gaat het ook niet om, het gaat erom dat het een effectieve manier is om van een afstandje een enge spin te doden!

Dat ik dan niet met mijn vingers in de buurt durf te komen is hier totaal niet aan de orde....

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 18:24

me broer en me ouders is doodsbang voor spinnen en als ze eentje ziet haalt ze mij meteen erbij om die spin buiten te zetten
ik ben nooit bang voor spinnen behalve weduwe maarja weduwe komt in nederland niet voor

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 18:59

Ik zelf ben ook doodsbang voor Spinnen!

Helaas woon ik in een flat, dus als het winter word, og gewoon kouder, zitter er heel veel in het portiek beneden, en ik de brievebussen!! ze zijn niet zo super groot, maar wel groter dan de normale spin!!

Om eraf te komen:

Spinnen kunnen niet tegen sterke geuren!!
Dus je zou wierrook kunnen branden, of een beetje (lekker ruikende) parfum of deo kunnen spuiten..

Laat ff wete hoe het is afgelopen als je het gaat doen!!
Dan heb ik namelijk een nieuw middel uitgevonden!!

Xx Sabine

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 19:21

zover ik weet zijn die spinnen die nu rondlopen verdwaalde mannetjes spinnen die op zoek zijn naar een vrouwtje...
het zijn gewone huisspinnen,maar ozo eng!!!

ze zijn in de maanden sept en okt op zoek naar een vrouwtje,dus dan is het echt spinnen tijd!!brrrrrrrrrrrrrrrr

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 19:41

de spinnen die jullie bedoelen heten Huisspinnen

[img] http://www.natuurinformatie.nl//sites/n ... .jpg[/img]

die dus

even de info van de site:

[i]Hoewel er meer spinnen van het geslacht Tegenaria zijn die 'huisspin' genoemd worden, is dit de soort die het vaakst in huis en in schuurtjes wordt aangetroffen. Het is een forse bruine spin die snel kan lopen met zijn poten die ongeveer driemaal zo lang zijn als zijn lijf.

De huisspin behoort tot de trechterspinnen. Hij bouwt een trechtervormigweb van dicht opeen geweven draden, vaak in de hoek van een vertrek. Het web is een schuilplaats en niet bedoeld om insecten in te vangen: dat doet de huisspin lopend. Tijdens zijn nachtelijke rooftochten kan hij wel eens in een badkuip verzeild raken waar hij niet meer uitkomt.

Wetensch. naam Tegenaria atrica
Engelse naam house spider
Voedsel insecten
Lengte lichaamslengte: tot 18 mm (vrouwtje), mannetje tot 14 mm[u]

bron: http:// http://www.natuurinformatie.nl/ndb.wnf/ ... url]

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 19:48

Ellebel schreef:
Mijn zwager heeft een kelder vol spinnen en die heeft ooit bij de Makro het een of andere apparaatje gekocht dat een trilling uitzendt die ze weg houdt. Ik heb dus ook maar een bestelling bij hem geplaatst want ik ben als de dood voor die engerds, helaas heeft ie die dingen nog niet weer kunnen vinden. Maar het bestaat dus wel.

wij hebben er een in huis voor muggen, gewoon bij de praxis gehaalt.
edit ik denk dat ik er ook maar een gaan aanschaffen voor de spinnen.
alleen zo'n ding maakt altijd zo'n herrie.(vind ik)