Wat krijgen jullie honden te eten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Wat krijgen jullie honden te eten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 00:28

Ik heb een probleempje. Ik heb 2 honden. Een jack russel van 9 kilo en een labrador van 30 kilo.
Ik wil ze allebei op het zelfde voer hebben.
Ik heb ze eerst eukanuba gegeven maar dat at mijn jack russel heel slecht.
Toen ben ik over gestapt op smolke. Daar ging mijn labrador van aan de schijt.
Ben toen over gestapt op farmfood daar ben ik de eerste 4 maanden heel tevreden over geweest. Ze aten het allebei en gingen niet aan de schijt.
Ik merk nu alleen dat ze allebei moeite hebben met poepen (het is heel dik, stevig en donker) en de brokken ook niet meer graag eten. Ik zit er dus weer aan te denken om over te stappen maar ik weet het niet echt meer.

Ik geef ze zoiezo 1x in de 2 a 3 weken een dagje pens.
Ik heb vandaag bij mij in de dierenwinkel gekeken en er is zo veel verschillende merken en soorten. Heb ook wel om advies gevraagd maar had het idee dat ik daar niet veel aan had. Ik wil dan heel graag van jullie horen wat goede merken en soorten zijn die ik kan gaan proberen.

Rosita

Re: Wat krijgen jullie honden te eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 00:43

wissel alle soorten versvoer (uit de diepvries) af die je kunt vinden? Dat vinden ze lekker en verandering van spijs doet eten. Doordat versvlees beter is voor de darmflora dan doodgekookte brokjes zullen ze ook minder snel aan de diarree raken.

Een vuistregel is dat een gemiddelde hond ongeveer 20 gram vlees per kilo lichaamsgewicht per dag moet/mag eten.

Veel succes!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 09:33

Word dat dan niet ontzettend prijzig om te voeren?
Ik betaal al gauw een 1 euor voor een pak (rodi) een pens. En ik geloof dat ie grote van mij 6 pakjes op een dag moet eten.
Of zit ik nu verkeerd te rekenen?

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 09:36

Mijn pup van 12 weken eet Pedigree puppy voer
Mijn andere hond eet dat dus ook
Vind ze heel erg lekker, ander voer wilt ze niet eten..

_Cubby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 09:39

mijn hond (ook jack russel) krijgt ook pedigree alleen dan voor grotre honden,, en ze vind ut heerlijk elke eer als ze uit is geweest rend ze naar der bakkie om te gaan eten.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 09:54

Onze hond eet met de pot mee Hij vindt hondenvoer niks aan, en hij eet het al 7 jaar en is nog altijd supergezond..

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 09:56

mijn hond kreeg ook eukanuba tot ik hoorde dat het de grootste zooi is wat je maar kunt voeren omdat er wereldwijd mee getest word ik heb verschillende merken geprobeerd en was zeer tevreden met FOKKER is niet al te duur en mijn hond vond het lekker en als ze een keer minder eten wil niet zeggen dat ze het niet meer lekker vinden maar af en toe een schijfje vlees door het eten zou wel lekker zijn want jij eet toch ook niet iedere spek en ei het vlees wat mijn hond krijgt is RODI ligt in de vriezer in de winkel en het best vlees wat er bestaat inpl van dat smeuige blikvoer rodi is vers !
en ik weet niet hoeveel jouw honden te eten krijgen maar die van mij krijgt 2 bakken per dag soms vergeet ik hem en krijgt die er maar 1 en heel soms sla ik hem een dag over zodat zijn darmen in conditie blijven je eet namelijk om te leven, en niet andersom

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 09:57

@ Mik_beer wat krijgt hij allemaal te eten dan?
Pizza. patat. tosti ?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 09:59

mijn honden krijgen proplan van purina. is duur maar wel goed. 's ochtends krijgen ze alleen de brokken en 's avonds krijgen ze wat uit de pot mee, groenten, aardappelen en vlees, of rijst. net wat we eten. Ik doe dat bewust omdat het voer anders te eenzijdig is, en de darmen zwak worden gemaakt als je ze alleen maar brokken geeft (die steriel zijn). Honden die altijd alleen maar brokken krijgen, hoeven maar iets afwijkends te eten om aan de diarree te raken, en dat kan nooit een goed teken zijn.

Vroeger aten mijn honden altijd met de pot mee.

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 10:02

Mijn hond krijgt 's ochtends Pedigree voor grote honden (hij weegt tussen de 35 en 40 kg). 's Avonds krijgt hij op aanraden van de da blikvoer. Hij krijgt Bonzo. Hij is superfit en perfect in conditie.

Mirjam

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 10:05

Onze hond eet deels met de pot mee, als we tenminste iets eten wat hij ook lust Dat is dan voor tussen de middag. Verder krijgt hij doorgaans 2-3 bruine boterhammen in blokjes gesneden met wat melk, en 2 handjes hondenbrok, dat merk van de Boerenbond. Als hij niet wilt eten, ook wel eens een handje kattebrokken erover (Tompoes). Dat krijgt hij 's ochtends en 's avonds.

Verder krijgt hij altijd het vlees wat over is, soms eens een bot met vlees wat er nog aan zit.

Onze hond is trouwens een redelijk grote Duitse Staander van 2 jaar.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 00:49

hondenvlees,wat er over is van tafel,poezenvoer(staat zowat heel de dag op de grond),frolicbrokjes,gewoon vlees...

noem maar op

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 07:11

Bento Kronen Diner voor mijn Jack. En 9 kilo is echt te zwaar voor een hondje van plm. 30 cm.....

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 08:02

Mijn drie honden (tussen 10 en 60 kilo) eten gewone brok van Kenner. Niet al te duur en bevalt prima.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 10:20

Biepmiep schreef:
Bento Kronen Diner voor mijn Jack. En 9 kilo is echt te zwaar voor een hondje van plm. 30 cm.....

Hij is helemaal niet zwaar. Ik ben nu juist blij dat hij weer een beetje op gewicht is. Je kan zijn ribbetjes niet zien maar wel tellen.
Het is ook een mislukte jack russel. Hij is te grof.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 10:41

Tjeej ik sta ervan te kijken wat er allemaal nog aan de honden gevoerd wordt zeg... :/
Wat een rommel.
Onze hond krijgt Proplan, sochtends en savonds en af en toe een varkensoor als snack.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 10:44

Iris82 schreef:
Tjeej ik sta ervan te kijken wat er allemaal nog aan de honden gevoerd wordt zeg... :/
Wat een rommel.
Onze hond krijgt Proplan, sochtends en savonds en af en toe een varkensoor als snack.

en die Proplan noem jij geen rommel.......

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 10:50

Rosita schreef:
Iris82 schreef:
Wat een rommel.

hier moet ik even wat op zegen PRO PLAN is dus het best voer wat je maar geven kan en is beslist alles behalve rommel helaas zit er een flinke prijs aan en met een grote hond niet betaalbaar tenzij je het geld ervoor heb FROLIC is de grootste zooi wat bestaat

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 10:59

Rosita schreef:

Nee...
Gelukkig wint onze hond regelmatig een grote zak voer op wedstrijd (behendigheid) en dat scheelt weer wat in de kosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 11:03

Onze hond krijg lamreist ofsoo?..
Van dierenwinkel eigen merk..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 11:09

De mijne krijgen gewoon supermarktbrokken en doen het er prima op Verder krijgen ze alles wat ik niet opeet

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 11:27

Iris82 schreef:
Wat een rommel.

Mijn honden krijgen ook Proplan, maar niet dat alleen, want dat is nu juist slecht. Alle goede bedoelingen van de fabrikant ten spijt.

onley schreef:
FROLIC is de grootste zooi wat bestaat

Maar wel lekker! Mijn honden krijgen het als snacks of tussendoortje. Maar ze hoeven er niet van te leven.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 11:31

hahahaha ja indd mijn hond krijgt ze ook wel eens als beloning en niet als voer ben ik fell op tegen vooral als ik ze bij mijn zus in de hondebak zie liggen hahaha

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 11:43

ik maak ook altijd een opmerking als mensen frolic voeren. Ik zeg dan "frolic is voor honden als frietjes voor de mensen: lekker maar niet goed". Als beloning gebruiken wij het inderdaad ook. En als hapje na het wandelen.

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 11:47

Mijn twee honden eten Proplan. En als beloning Frolic of pensstaafjes (stinken!!!). Mijn teef eet ook regelmatig met de pot mee. Vooral gekookte worteltjes en sperziebooontjes vindt ze heerlijk!