Honden in nood (spanje)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LittleCyenne

Honden in nood (spanje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 14:11

Hey Allemaal!!

Hier zitten zat dierenvrienden, dus vandaar even dit oproepje!!!

Ga naar deze site en de rest spreekt voor zich!!
http://www.geocities.com/hondeninnood/index.html

Heb je vragen, leuke ideeën of spullen die je aan de honden wilt geven, pm, mail me dan of laat simpelweg hier een berichtje achter!!!

Bedankt,
Namens alle spaanse honden!!!!
Laatst bijgewerkt door LittleCyenne op 24-08-05 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Re: Honden in nood (spanje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:14

Is dit alleen adoptie op afstand?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:16

Zelfde vraag

LittleCyenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 14:41

neehor, je kan ook de honden adopteren. Het staat allemaal op de site beschreven hoe het in zijn werk gaat met vluchten vanuit spanje naar nederland en belgië. Als je interesse heb in een hond kun je beter even mailen.

Groetjes

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:43

Belachelijk dat de naam Auswitz aan een hondenasiel wordt gekoppeld.
Getuigt mi van zeer slechte smaak.
Daarbij moeten de Spanjaarden in hun eigen land eens wat doen ipv alle honden die ze over hebben en waar ze niet voor willen zorgen naar het buitenland sturen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:53

Ik heb geen interesse in een hond, mijn hond heb ik geadopteerd via www.podencoinnood.nl

Voor zover ik weet, zijn de andere stichtingen nog niet ver genoeg met bepaalde dingen.

@ Billy; das een slap antwoord. Spanjaarden sturen ze niet naar het buitenland, er zijn mensen met een hart die die dieren daar weghalen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:55

Laten die mensen met een goed hart eerst maar eens hier de asielen leegmaken. Nu halen ze honden uit het buitenland met hele nieuwe ziekten waar we tot nu toe in Nl geen last van hadden.
Maar mensen gaan er prat op dat hun hond helemaal uit Spanje komt, terwijl er hier genoeg dieren zitten te wachten op een nieuwe baas.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:58

Billy schreef:
Laten die mensen met een goed hart eerst maar eens hier de asielen leegmaken. Nu halen ze honden uit het buitenland met hele nieuwe ziekten waar we tot nu toe in Nl geen last van hadden.
Maar mensen gaan er prat op dat hun hond helemaal uit Spanje komt, terwijl er hier genoeg dieren zitten te wachten op een nieuwe baas.

De dieren hier in een asiel hebben een paradijs vergeleken met de dieren in Spanje.

Ik dacht eerst net zoals jij, totdat ik met de dieren in aanraking kwam.

Er zijn idd stichtingen die de dieren niet goed testen e.d., die maar aanklooien, de stichting waar ik mijn hond vandaan heb wordt zelfs gesteund door de WSPA (waar ik ook donateur van ben).

Dus ik zou niet te hard oordelen over iets wat je niet kent.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:59

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:00

Ja en?
Omdat ze hier een paradijs hebben mogen ze blijven zitten?
Nederlandse honden verdienen even goed een nieuwe baas.
En die brengen geen Leishmaniose ed mee.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:02

Ik heb mijn hondje via de Stichting aai, en ik vind het erg kort door de bocht om te zeggen dat je er maar hier één moet vinden. Ik heb dat geprobeerd maar kon niets naar mijn zin vinden en aan een hond beginnen die "niet passend" is, is een slecht idee. Daar word je zelf niet gelukkig van maar die hond al helemaal niet!

Ik hou niet van mensen die zo oordelen omdat je een hond uit het buitenland haalt, mag ik dan ook zo oordelen over mensen die een kindje uit een ander land halen??????????

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:03

Wij hebben thuis een klein hondje, zijn ouders zijn door stichting Paws naar Nederland gehaald, waar hij is geboren.

Ook hier kun je hondjes Adopteren: www.pawsholland.nl

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:09

Ik wilde voor Billy wat foto's hier plaatsen, zodat ze zelf eens kan verder denken.

Maar ik ga hier geen eens moeite insteken. Ik weet wat Mum heeft moeten doorstaan.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:12

Ik vind mensen zoals Billy erg kortzichtig en ze zijn zich er niet van bewust hoezeer ze op iemand gaan staan door zo te reageren. Ik heb van behoorlijk wat kanten kritiek gehad door mijn beslissing een hondje uit spanje te laten komen, maar ik heb er gelukkig nog geen dag spijt van gehad (en Luca ook niet denk ik!)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:14

Als jij volledig achter je beslissing staat, hoeff je je neit aangevallen te voelen.
Maar als ik zie dat hier de asiels overvol zitten, vraag ik me af of er goed over nagedacht is

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:21

daffodil schreef:
Ik vind mensen zoals Billy erg kortzichtig en ze zijn zich er niet van bewust hoezeer ze op iemand gaan staan door zo te reageren. Ik heb van behoorlijk wat kanten kritiek gehad door mijn beslissing een hondje uit spanje te laten komen, maar ik heb er gelukkig nog geen dag spijt van gehad (en Luca ook niet denk ik!)

Idd erg kortzichtig en dan daarbij je proberen het gevoel te geven dat je het niet goeddoet. Klinkt een beetje als 'eigen volk eerst'...

Mijn Mum komt dus uit Spanje. Ik ken iemand die tijdelijk honden opvangt en daar ging Mum een tijdje in de opvang.

De 2e avond is ze bij mij komen logeren en is eigenlijk nooit meer weggegaan

Mum heeft een achterpoot waar ze niets mee kan. Ze is zodanig in elkaar geschopt, dat haar bekken gebroken zijn (is inmiddels opgevangen door der spieren, opereren is niet meer mogelijk), haar heupkop hebben ze verwijderd, omdat ze uberhaubt niet meer op die poot mocht lopen. Verder mist ze wat tenen, nagels en tanden, zit vol met littekens en heeft 18 kogeltjes in haar lijf. Ze hebben haar gevonden met 7 pups, ze was meer dood dan levend.

Deze hond schijnt 7 jaar te zijn en is doodbang voor mensen. Zo was ze ook bang voor mij, wilde niet eten, durfde niet te slapen, speelde niet... Na 2 maanden zag ik haar voor het eerst kwispelen... Nu is het net een pup in een volwassen lijf, ze leert alles voor het eerst; spelen, kluifjes eten, blij zijn.

Het is een hele tevreden hond, zal nooit wat in huis doen w.b. behoeftes, is gek op kluifjes, rennen (jaja, op 3 poten en hárd ), is lief tegen alle honden, katten, paarden en kinderen. Alleen mannen vindt ze nog eng (terwijl ze wel helemaal gek is op mijn vriend).

Pfff, ik raak niet uitgepraat over Mum

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:38

daffodil schreef:
Ik hou niet van mensen die zo oordelen omdat je een hond uit het buitenland haalt, mag ik dan ook zo oordelen over mensen die een kindje uit een ander land halen??????????

Nogmaals de vraag dan Billy, is dit dezelfde stelling dan??? Of is het dan ineens een ander verhaal?

LittleCyenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 15:46

Hey allemaal!!

Ik vind het erg lief dat jullie op komen voor de honden, ben zelfs enorm blij mee. Maar eigenlijk moeten de mensen, zoals billy geen aandacht krijgen.

Hiervoor heb ik het topic niet geopent.

Graag alleen reageren als je vol goede bedoeling zit en nare dingen hoeven niet in dit topic want die zijn er al genoeg.

Als je ergens over valt komt dan met FEITEN want alle dingen waar over gevallen wordt kan je lezen op de site!!

Groetjes

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 18:19

Billy schreef:
Als jij volledig achter je beslissing staat, hoeff je je neit aangevallen te voelen.
Maar als ik zie dat hier de asiels overvol zitten, vraag ik me af of er goed over nagedacht is

Alle honden (op de honden met een zeer moeilijk karakter na) worden in Nederland herplaatst. Dus het argument dat asiels hier te vol zitten heeft geen waarde.
De honden die dan al herplaatst worden zijn vaak ook pups, veel mensen die anders een pup willen van een fokker nemen er nu een uit het buitenland. Mooi toch! En stichtingen doen veeeeeel meer werk maar daar hoor je mensen nooit over die er tegen zijn.

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 08:08

Het is hier nog lang zo niet erg dat er 150 honden zitten op een veldje zo groot als een flinke achtertuin.
Er wordt wat eten tussen gegooid en alleen de sterksten krijgen eten.

99% van alle asielhonden in Nederland worden herplaatst.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 09:09

Onze hond komt ook uit Spanje, is van de straat afgehaald, het is een organisatie die voor de honden uit het buitenland nieuwe baasjes zoeken, ook over de hele wereld, ze kwam niet met ziektes, ze was getest heeft haar entingen gekregen (ze moeten wel entingen krijgen, anders mogen ze niet eens mee met het vliegtuig).
Ik schrok een beetje van het bericht van Billy, vind het erg kort door de bocht.

Ik ben blij dat wij de hond die we nu hebben konden helpen.. ze was anders zeker weten dood gegaan, de honden in spanje hebben echt geen pretje.. zo lief leuk en aardig zijn de spanjaarden daar ook niet altijd.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:19

Billy schreef:
Belachelijk dat de naam Auswitz aan een hondenasiel wordt gekoppeld.
Getuigt mi van zeer slechte smaak.

Ik zie anders wel wat overeenkomsten hoor.
Billy schreef:
Daarbij moeten de Spanjaarden in hun eigen land eens wat doen ipv alle honden die ze over hebben en waar ze niet voor willen zorgen naar het buitenland sturen.

Ja, dat moeten ze wel. Maar dat doen ze alleen niet. En ze sturen ze de honden wel ergens naartoe, maar niet naar het buitenland, maar naar de hel.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 13:39

Het idee is wel goed natuurlijk, maar ik heb al een paar keer meegemaakt dat mensen dachten iets goed te doen, hond geadopteerd (9 van de 10 keer een grey), hond is zogenaamd getest, komen ze in Nederland en dan begint de ellende.
Ik kan je wel vertellen dat dat echt verschrikkelijk is om te zien, ik heb een paar keer meegemaakt dat zo'n hond werd geeuthanaseerd i.v.m. Babesia of Leishmania (of allebei). Die mensen hebben enorme kosten gemaakt, zijn aan zo'n dier gehecht, en staan uiteindelijk met lege handen en een dooie hond, die ook eerst nog een hele lijdensweg heeft moeten doorstaan.
Het is hier natuurlijk een kwestie van "de goeden lijden onder de slechten" , maar je moet wel heeeeel zeker zijn dat die hond echt vrij is van al die ziekten voordat je eraan begint. Dat ze getest zijn in Spanje zegt dus blijkbaar weinig, je zult zelf iets moeten regelen.
Je kunt natuurlijk zeggen dat het dweilen met de kraan open is, dat er ieder jaar meer nestjes bij komen dan dat er ooit geadopteerd zullen worden, maar ik begrijp heel goed dat mensen "iets" willen doen. Je kunt iemand niet kwalijk nemen dat hij zich om die beestjes bekommerd, ik denk dat als je daar staat je het gewoon niet kunt laten, dat je dan die ene hond toch wil redden ook al zijn er nog duizenden anderen die je niet kunt helpen. Maar als ik het puur verstandelijk bekijk raad ik het mensen meestal af. Zeg ik inderdaad neem maar een hondje uit Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 15:14

Er wordt wel gezegt: Een Paradijs in het asiel in NL..
Maar ik hoor wel eens verhalen dat als ze er heel erg lang zitten, dat ze soms afgemaakt worden..
Er zijn toch ook wel goeie mensen in SPanje..
Die kunnen toch ook een hond adopteren..
En waarom SPANJE.. Overal op de wereld heb je zwerfhonden en honden die het niet goed hebben..

Begin dan eerst bij ons..
Gun de honden in Nederland ook een goed leven..
Minder kans op rare ziektes hier in NL..
Straks misschien wel 1 of andere besmettelijke ziekte hier..

Niet banketstaaf bedoeld voor die honden in Spanje,
Maar ik denk dat daar ook heus wel mensen zijn die een hond willen helpen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 17:19

Ier schreef:
Maar ik denk dat daar ook heus wel mensen zijn die een hond willen helpen.

Als die er zijn, waar zitten ze dan?