Onze poes voor het eerst op schoot! UPDATE: net overleden...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elles

Onze poes voor het eerst op schoot! UPDATE: net overleden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 12:50

Ik hoor jullie bijna denken: "Oooooeeeeehhhhh! Bijzonder hoor! " Maar voor haar is het echt heel bijzonder

Zal het nog even samenvatten (zal het eens in mijn profiel zetten ):
Wij hebben haar van een DA, die haar heeft opgelapt van bijna dood, nadat ze daar gebracht was door de Dierenambulance. Ze was niet gechipt, niemand leek haar te missen en na drie maanden zijn ze er een huisje voor gaan zoeken. Via bokt ben ik eraan gekomen, Desiree had een oproep geplaatst. Ze is al op leeftijd, verder weten we niets van haar.

De eerste twee weken heb ik haar kunnen aaien/aanraken, waarschijnlijk omdat ze zo verstijfd van angst was, dat ze niet durfde bewegen. Daarna heb ik haar vier MAANDEN niet aan kunnen raken, ze was doodsbang voor werkelijk álles. Ze onderzocht niks in huis, ze had een vast loopje van haar veilige mandje en de kattenbak in de hal. Ook aan de andere kant van de kamer kwam ze niet, ze liep écht alleen maar op en neer van de mand naar de bak en weer terug. Ze keek je niet aan, draaide haar kop weg en deed haar ogen dicht als het haar teveel werd.
Daarna ging het met ups en downs: aanhalige momenten afgewisseld met enorme schuwheid, je kon er geen peil op trekken. Op de bank of zo kwam ze nooit, haar mand op de grond was kennelijk haar plek.

Ineens vond ik haar dit voorjaar een keer op de bank. Oké, gauw kleed erop gedaan Gaandeweg ging ze zich steeds meer op haar gemak voelen, kennelijk. We konden haar borstelen op de bank, mits we zelf met onze kont op de salontafel gingen zitten Als we op de bank gingen zitten, sprong ze er gauw af. Daarna ging het snel: ik kon op een gegeven moment op het ene eind van de bank gaan zitten, terwijl zij helemaal aan de andere kant lag Daarna dichterbij geprobeerd en ook dat ging goed. Als ze op de stoel lag, kon ze geen kant op, als wij daar ook nog bij wilden zitten. Dus eerst op de leuning erbij gaan zitten, dat ging goed. Toen eens proberen om ín de stoel te zitten... en ze bleef zitten! Dat hebben we twee weken volgehouden en vanochtend "praatte" ze tegen me, vanaf de stoel. Meestal betekent dat zoiets als: "Wat eten we vandaag?", maar vandaag was het kennelijk iets anders.
Ik ging erbij zitten, ze leek het nog op prijs te stellen ook Ze zette (na eerst hevig kopjes tegen mijn been aan gegeven te hebben) ineens haar pootjes op mijn been (op zich al bijzonder) en toen plofte ze neer, met haar kont nog op de bank en haar bovenlichaam helemaal over mijn been heen Ze zat te melken als een idioot en spínnen, niet normaal

Dus het is na anderhalf jaar helemaal goedgekomen met deze bejaarde angsthaas Ben blij dat we deze zomer niet op vakantie gaan, echt waar. We gaan pas half december weer en dan zijn ze misschien met z'n tweeen

Bestek

Re: Onze poes kwam vanmorgen voor het eerst op schoot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 12:55

Leuk zeg! wij hebben in februari ook een kat van een dierenarts gekregen.. deze kat was aangereden en pootje was verbrijzeld, en na de pootamputatie is er geen baas meer komen opdagen dus hebben wij haar maar genomen omdat ze anders moest afgemaakt worden.. en bij haar heeft het ook een tijdje geduurt voordat ze minder mensenschuw was.. maar niet zo lang als bij jou! heel fijn dat het is gelukt! heel veel plezier ermee

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 13:16

wij hebben ook zo'n gekkie

heb d'r nu 2 jaar en duurde wel een jaar voordat ze op schoot kwam!!

overdag wil ze niet in huis, sávonds met moeite, maar tegen de tijd dat we naar bed willen komt ze ineens gezellig bij je op schoot liggen..

in t begin hoefde je maar iets je been te draaien en ze was alweer weg, maar inmiddels is ze al zo ver dat je d'r van je schoot af moet halen als je op wilt staan.

geweldig he als zo'n diertje toch ineens wat los komt...

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 13:38

Ellepel: dit is ZWAAR genieten

Dieuwke: deze poes komt uit Eindhoven, toevallig
Als een DA me zo'n poes als die van jullie zou aanbieden, zou ik ook niet lang hoeven nadenken hoor... wel schandalig, als mensen hun dier niet meer op komen halen. En met drie poten kunnen ze heel oud worden hoor!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 14:09

Super!! Ben echt blij voor je! Goed gevoel he, als ze eindelijk eens bij je komen... Geniet er maar van, echt super

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 16:27

Echt super, ik weet hoe het voelt.

Mijn kat is wel heel aanhankelijk maar wou nooit op je schoot zitten. Op een dag kwam hij opeens wel op je schoot zitten, echt heel bijzonder

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 18:47

Wij hebben een kat uit het asiel, bij haar heeft het ook ongeveer een jaar geduurd voor ze bij ons durfde te zitten Maar ik weet hoe je je voelt!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-05 12:12

En vanmorgen werd het nóg gekker: ze kwam me uit de keuken halen voor aandacht Echt helemaal de keuken in (ook nieuwe aktie) en maar mekkeren. Nou, vooruit dan. Elles heeft wel een kwartiertje
Dus op de bank gaan zitten en na even aarzelen kwam ze erbij. Maar wel aan de andere kant van de bank. Ze wist niet wat ze zou doen. Ik heb haar een paar minuten volkomen genegeerd (boekje pakken, compleet de andere kant op kijken) en toen kwam ze ineens.
Heerlijk, ze zoekt me nu echt zelf op voor gezelschap en gaat heerlijk strak tegen mijn been aan liggen slapen *vindt het nog steeds héél bijzonder*

Elles

Re: Onze poes voor het eerst op schoot! UPDATE: einde nadert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 14:13

Even een update: waarschijnlijk haalt ze het volgende weekend niet...
Als ik mijn bericht zo teruglees, is het nog maar een week geleden dat ze ineens zo aanhankelijk werd en was het waarschijnlijk een voorteken. Heb het wel vaker gehoord, dat dieren (en ook mensen) kort voor hun dood ineens een opleving kunnen krijgen.

De nacht van zaterdag op zondag had ze een paar keer overgegeven. Geen voedsel, alleen wit schuim. Aan het eind van de zondagochtend zag ik haar zelf overgeven, weer wit schuim en ze voelde zich zeer duidelijk totaal niet goed. Ze zag er echt beroerd uit.

Dus zondagmiddag nog naar de DA. Prik tegen het braken gekregen en ook eentje om de eetlust op te wekken. Ze onderging alles zó gelaten, dat ik er toen al een heel naar gevoel bij kreeg. Ze lag echt als een steen en gaf geen kik. Deed ook geen poging om terug in het mandje te komen of van de tafel af te springen.

Zondagavond heb ik een stukje kip gevoerd, daar doet ze normaal een moord voor. Nu gaf ze er na een paar hapjes al de brui aan. Ook alarmerend, wat mij betreft.

Maandagochtend had ze wel een beetje gedronken, maar een stukje kip wilde ze nu helemaal niet meer, ook niet uit de hand. Omdat ze wel gedronken had en ik toch moest werken, durfde ik haar wel alleen te laten.
Toen ik 's middags thuiskwam, was het nog niet verbeterd. Eerder verslechterd. Ze lag lusteloos op de bank, bewoon nauwelijks, ook haar kop niet. Ze staarde wat voor zich uit en liet aaien ook gelaten over zich heen komen. Ze wilde nog wel min of meer op schoot, waar ze een week eerder mee begonnen was (zo half over mijn been heen), maar dat was al teveel, kennelijk, want ze gleed er al snel weer af en ging toen naast me liggen.
Na het eten hebben we elkaar eens aangekeken en ik zei toen dat ik het sterke gevoel had dat ze de nacht niet eens zou halen. Ik heb er een hele poos naast gezeten en haar aangehaald. Eigenlijk was ik al aan het afscheid nemen

Tegen achten heb ik de DA weer gebeld, die had geen dienst dus ik werd doorverwezen naar een andere. Ze is helemaal betast, geduwd en getrokken, op haar rug en zij gelegd, in haar bek gekeken, maar ze reageerde totaal niet Pijn lijkt ze dus niet te hebben, zelfs een dier dat zo passief is reageert wel als het zeer doet. Ze liep altijd slecht met haar achterpoten, dus dat ook meteen even gecheckt. Blijkt dat ze hele slappe pezen en banden heeft, dat wordt nooit meer beter, hooguit slechter. Doordat ze twee of drie dagen niet gegeten heeft, was ze heel zwak, waardoor ze nauwelijks nog kon lopen gisteravond.
Urine afgenomen, niks bijzonders aan te zien. Bloed afgenomen en nierwaarden getest. Waarden waren heel normaal, dus totaal geen nierprobleem meer

Ze is vannacht in de kliniek gebleven. Ze heeft zelf wat gedronken, eten niet. Ze hebben haar daar onder dwang gevoerd met zo'n super-blubber vol voedingsstoffen. Vanmorgen kon ik bellen hoe het ging. Dwangvoeren ging aardig. Ik heb vanmorgen onder begeleiding ook wat voeding erin gespoten met eean spuitje, dat ging goed.

Dus nu is ze weer thuis. Ze kan totaal niet lopen, haar rechterachterpoot sleept er wat achteraan en wordt bijna niet gebruikt. Ze heeft zich naar haar veilige mandje gesleept en daar ligt ze nu. Zoals ik het nú voel, wil ik eigenlijk helemaal niet meer dwangvoeren. Ik heb zó het gevoel dat het totáál geen zin meer heeft.... En ik wil haar niet meer pesten dan nodig is.

Er zijn nog twee buisjes bloed naar Utrecht, dat is nog de laatste mogelijkheid om uit te vinden waarom ze niet eet.
Als daar niks uitkomt of het is iets waar niks aan gedaan kan worden, is het einde oefening. Dwangvoeren is maar een optie voor een paar dagen, niet permanent. Als ze zelf niet gaat eten, is het vóór het weekend gebeurd....

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 14:27

jeetje elles wat erg!!!!!!! Net nu ze toenadering begon te zoeken... Hoe gaat het nu??

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 14:31

Niet.....
Ik weet totaal niet wat ik zal doen. Mijn gevoel zegt dat ze voor vanavond er al niet meer is, maar ik wil er nog niet aan. Maar zoals ze nu is, dat kan geen enkel supervoedsel van de wereld nog verhelpen, volgens mij.... op aanraking reageert ze ook niet, ook niet met haar huid of een andere reflex. Ze kijkt alleen maar...
Thom komt nu naar huis, misschien dat ik zo de DA bel...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 14:38

Och Elles wat sneu!!
Net nu het zo goed leek te gaan... Misschien heeft ze op haar manier afscheid genomen door aanhankelijk te worden?

Weet je hoe oud ze is? Is ze niet gewoon op?

Veeeel sterkte ermee!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 15:33

Gatsie, Elles, wat naar... Het klinkt inderdaad of poekie helemaal op is. Het is geweldig dat ze de laatste dagen nog zo naar je toegekomen is, dat ze jou nog zo in vertrouwen genomen heeft. Ze had zich ook terug kunnen trekken in een heel donker hoekje om helemaal alleen weg te gaan, maar ze heeft ervoor gekozen om naar je toe te komen.

Kan me goed voorstellen dat je er helemaal kapot van bent , ik wens jullie heel veel sterkte met het nemen van een goede beslissing, zowel voor jou goed als voor poes.

Elles

Re: Onze poes voor het eerst op schoot! UPDATE:net overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 15:52

Het is gebeurd....

Ik heb na het laatste bericht snel de DA gebeld. Eerst die spoeddienst van gisteravond, omdat ik daar het laatst en het meeste contact mee had gehad. Zij hebben de praktijk bij ons op de hoogte gesteld, dat de kans groot was dat we er snel aan zouden komen met de poes. Nog geen tien minuten later heb ik ze gebeld en gezegd dat we eraan kwamen, het ging écht niet meer met haar. Ze ademde nauwelijks meer en ze leek al bijna dood, ik verbeeldde me dat ze al stijf begon te worden, omdat ze totaal niet meer reageerde op aanraking. Af en toe kneep ze eens met haar ogen, daardoor wist ik dat ze er nog was.

Ineens kreeg ze een helder moment en probeerde ze naar het roze tentje te komen. Bijna slepend, met haar achterpoten (nagels) over het parket krassend. Daar zakte ze weer in elkaar.
Op dat moment kwam Thom thuis. Ik heb haar met tentje en al opgepakt en in de auto op schoot gezet. Het was echt niks meer met haar....
Bij de DA ging het snel: hij zag ook wel dat er niet veel meer aan te redden was. Ze lag als een lappenpop op de tafel, bewoog niet. Zelfs het gewicht van haar kop was te zwaar voor haar. Ogen lagen diep, ze was al vrijwel weg.

Het spuitje ging zo snel: binnen 3 seconden was ze weg. Ik had haar kopje vast, die liet ze daarvoor al volledig in mijn hand hangen. Ik heb de overgang niet eens gemerkt.

God, wat kan zoiets ineens snel gaan.... Zaterdagochtend was er nog niks aan de hand, dinsdagmiddag is het gebeurd. Griezelig gewoon....

Aan de andere kant: vorig jaar januari had ze al dood moeten zijn. Toen lag ze uitgemergeld, uitgedroogd, onder de vlooien, wonden en met vergiftigingsverschijnselen kapot te vriezen onder een struik.
Ik heb nooit spijt gehad dat we haar in huis genomen hebben. Ze is altijd enorm lief geweest, ondanks haar angst (die heel lang geduurd heeft) heeft ze nooit gebeten of geslagen. Ze ging netjes op de bak, zat nergens aan, echt een voorbeeldige poes.
Pas sinds een paar weken begon ze wat te ontdooien en vorige week hing ze ineens half op schoot. Toen reden voor grote blijdschap van onze kant, maar achteraf gezien waarschijnlijk al een teken van het einde.

Een week of twee geleden heb ik waarschijnlijk hele mooie foto's van haar gemaakt. Dat was eigenlijk voor het eerst dat ze zich liet fotograferen. Voor die tijd was ze een zwart bolletje dat het liefst in een donker hoekje lag.
Als ik die heb laten ontwikkelen, zal ik ze scannen en hierbij plaatsen.

Mireille

Re: Onze poes voor het eerst op schoot! UPDATE: net overlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 16:14

Elles, heel veel sterkte. Wat super dat je haar opgevangen hebt toen ze opgeknapt was, ik denk dat ze ondanks haar angst het toch goed bij jou heeft gehad.

Vreselijk he, dat het soms in een keer zo snel kan gaan...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 16:34

Stik, dat meen je... Even lezen hoor

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 16:44

Wat balen Elles!

Weet wel dat je ontzettend je best hebt gedaan voor dit dier!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 17:12

Jezus Zo achteraf denk ik dat die aanhankelijk idd een teken is geweest. Onze ronduit agressieve Dobermann werd in zijn laatste week de grootste knuffel die je je kunt bedenken. Zo heb ik meer dieren meegemaakt.

Ik vind het echt super erg voor je Elles, ik heb de tranen in m'n ogen staan. Jezus... Je hebt er zo je best voor gedaan... Maar tevens heeft jouw, jullie, inzet er wel voor gezorgt dat je kat nog een fijn jaar heeft gehad... Ze is waardig gestorven...

Heel veel sterkte meid.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 17:13

Jemig, Elles, wat is dat ongelooflijk snel gegaan... Heel veel sterkte , het is zo raarin huis als je beestje er ineens niet meer is...

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 17:21

Gecondoleerd met je kat
Heel veel sterkte, bedenk je maar dat ze het nu beter heeft.
Het zal misschien een verlichten, meer niet, maar toch...
Sterkte

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 17:31

Gwen schreef:
het is zo raarin huis als je beestje er ineens niet meer is...

Inderdaad, toen ze gisteravond bij de DA was, zat ik al steeds de kamer rond te kijken.

Vanavond ga ik lekker een buitenrit maken, op de bank hangen word ik ook niet vrolijker van, denk ik. Morgen maar spulletjes opruimen.

Misschien komt er nog eens een andere kat, maar nu even niet. Eerst maar eens alles laten bezinken. Ik loop vast nog wel eens tegen zo'n lief ding aan, deze is ons ook min of meer voor de voeten gerold.

Bah. Vandaag was géén goeie dag

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 17:44

Elles schreef:
Gwen schreef:
het is zo raarin huis als je beestje er ineens niet meer is...

Inderdaad, toen ze gisteravond bij de DA was, zat ik al steeds de kamer rond te kijken.

Vanavond ga ik lekker een buitenrit maken, op de bank hangen word ik ook niet vrolijker van, denk ik. Morgen maar spulletjes opruimen.

Misschien komt er nog eens een andere kat, maar nu even niet. Eerst maar eens alles laten bezinken. Ik loop vast nog wel eens tegen zo'n lief ding aan, deze is ons ook min of meer voor de voeten gerold.

Bah. Vandaag was géén goeie dag

Dat begrijp ik.
Lijkt me ook niet goed voelen, meteen een ander.
Dat geeft zo'n gevoel van 'het plaatsje innemen''.
Nogmaals veel sterkte.

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 18:26

Sterkte met je verlies. Die poes heeft geboft dat ze in goede handen terecht is gekomen. Ze heeft haar laatste jaar in ieder geval veel liefde gehad en zorgeloos kunnen leven.
Het huis zal nu wel even heel kaal zijn. Er vindt vast wel een andere poes de weg naar jouw huis, wanneer jij er klaar voor bent!

Ik heb hier ook zo'n poes rondlopen. Ze moest eigenlijk ingeslapen, maar ik heb haar via de DA assistente in huis genomen. Ze is doof, bijna blind, is dement maar oh zo gelukkig. Ze loopt hier al drie jaar zo rond....

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 18:42

he bah zeg........

altijd eng zoiets, meid heel veel sterkte!

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 10:08

Sterkte zeg! dat is nooit leuk ! :(