tsjonge jonge, hoezo dierenBESCHERMING

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia008

tsjonge jonge, hoezo dierenBESCHERMING

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 23:54

ik hoorde wel meer van zulke verhalen, maar ik dacht dat ze overdreven..
ik heb nu hetzelfde ongeveer meegemaakt.

gisteravond ging de telefoon om 10 uur, dat was mijn moeder, ze was aan het werk (verzorgingsafdeling) en een collega was met haar hond even op bezoek, toen die weer weg wou stond er ineens een andere hond voor haar neus. het ging goed, want ze deden niets anders dan spelen. maar goed, er was geen eigenaar in de buurt.
hondje was toch er bang en schuchter,
omdat ik in een asiel stage gelopen had, vroeg mijn moeder, wat te doen.
nou ja, dierenbescherming hoort zulke hondjes op te halen.
nou hun de dierenbescherming groningen bellen.
kregen ze verdorie te horen
" ja mevrouw, kan niets voor u doen, laat de hond maar gewoon weer lopen ( ze hadden de hond inmiddels weten te vangen, en liep nu in dat verpleegtehuis rond)

nou ik hoorde wel vaak dat men dit wel eens wou zeggen.
maar geloven deed ik dit niet, maar nu......
pardon hoor! hoezo dierenbescherming....

oke het was laat op de avond, maar dan nog......

zonnebloem18

Re: tsjonge jonge, hoezo dierenBESCHERMING

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 00:04

De dierenambulance tijd na 10 uur geloof ik zoiezo niet meer erg zwak vind ik maar ik zou morgen na 8 uur weer proberen want ze zijn verplicht het dier op te halen en naar het dichtsbijzijnde asiel te brengen.

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 00:10

neem dan ook geen telefoon meer op, en zeg zowiezo niet
"laat maar weer lopen"

assen nam idd niet meer op, na half 10. en bij assen moeten wij zijn.
groningen zat ook buiten ons gebied, maar de opmerking "laat maar lopen"maakt mij zo kwaad!

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 00:18

wat een ***dierenbescherming, zeg !!! Ook al ben je dan te laat, je kan toch moeilijk die hond onder een auto laten lopen ? Dit vindt ik echt zo zwak...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 03:43

M'n moeder en ik hebben 6 jaar geleden een moederpoes met kitten langs de snelweg gevonden. We konden ze niet vangen (mwah, wel geprobeerd, maar werden beide opengeklauwd) en we belden ook de dierenbescherming:'sorry mevrouw, maar daar kunnen we toch écht niet voor komen'.

Heb net zolang tegen diegene aan de telefoon geschreeuwd totdat er werd opgehangen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 07:51

Of je nou savonds, smorgens of smiddags belt, die lui komen gewoon niet. Ik geef dan ook geen cent aan de dierenbescherming!

De laatste keer presteerden ze het om op te merken als ik het dan zo zielig vond, ik die vreemde hond maar achter in de auto bij mijn dochtertje moest zetten en hem komen brengen. Ik zal jullie besparen wat mijn antwoord was

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 08:39

Wij bellen ook regelmatig de dierenbescherming voor loslopende honden die we dan gevonden hebben of vogels die niet kunnen vliegen en meestal komen ze wel. Maar we hebben het ook vaak dat ze het te druk hebben en dat we zelf naar het asiel moeten rijden. Waar ze trouwens ook niet voor komen zijn merels en duiven en dergelijk. Alleen als het een zeldzame vogel is komen ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 08:43

Misschien dat het dan per regio verschilt Joyce, hier komen ze echt nergens voor! Hier in de buurt belt eigenlijk niemand ze meer!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 08:48

Ik denk het. Je kunt hier namelijk ook voor een dooie kat bellen die ze dan mits het niet te druk is komen ophalen

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 08:56

bij ons komen ze ook voor niets meer... ik vang altijd alle dieren die ik los tegen kom ( honden en paarden hoofdzakelijk). Ik werk in de nacht met de auto en kom veel tegen... over het algemeen bel ik aan bij huizen in de buurt als ik een paard heb gevonden. Vind ik er eentje dichter bij huis neem ik m mee naar huis... Heb al een stuk of 8 paarden gevonden. Honden neem ik ook mee naar huis. In het begin belde ik 8844 op, maar dat is een onbekwaamde instelling. Niets wordt door gegeven aan de dierenbescherming, asiels of wat voor instanties dan ook. Bel je vervolgens een uur later om navraag te doen over dat dier ( even checken) zeggen ze dat ze geen melding hebben gehad...
Dus tegenwoordig weten mensen mijn nummer ( mond op mond denk ik) hier in de buurt en bellen rechtstreeks mij op .
Ik bel naar 112 ( ben daar een bekende ivm melden van auto´s in de sloot ( niet de mijne, nou ja, 1 keertje, hihi) loslopende koeien en al die dingen) en meld wat ik vandaag weer gevonden heb. Kleine dieren breng ik rechtstreeks naar mijn DA. Die man heeft een torenhoge rekening lopen doordat ik steeds dieren daar aflever ( kostenloos) ... hahaha, had hij maar een ander beroep moeten kiezen... Maar dierenbescherming enzo zijn echt rampzalig...

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 08:58

faye schreef:
Misschien dat het dan per regio verschilt Joyce, hier komen ze echt nergens voor! Hier in de buurt belt eigenlijk niemand ze meer!

ik weet niet wat jouw regio is, maar dat klopt als een bus......
toen ik in ermelo woonde was er een hond die [waar ik later achterkwam] ongeveer 5 km bij mij vandaan woonde, die de eigenaar gewoon elke dag liet lopen.
ik heb een week last van die hond gehad toen mijn teef loops was.
toen ze uiteindelijk toch kwamen, na 6x bellen en omdat ik het hondje zelf 'gevangen' had presteerden ze het nog om het beestje weer te laten ontsnappen.
ik was woest, temeer omdat ik uren bezig geweest was het beestje in mijn kennel te lokken.
ze zeiden doodleuk dat als ik hem weer had, ik maar weer moest bellen.
tja, tegen die tijd was de loopsheid van mijn hond weer over, dus was mijn probleem over, hoewel mijn hond er wel een baarmoederontsteking aan overgehouden heeft.
maar ik kon dus gewoon de deur niet uit omdat dat hondje de hele dag voor mijn tuinhek op wacht stond.
ik had dus enorm veel overlast van dit dier, daar kwamen ze al niet voor, daardoor weet ik zeker dat als je gewoon een dier vind ze ook niet komen, je moet het zelf maar oplossen.
hij zal daar nog steeds wel dagelijks rondlopen, zwart hondje met een piemelontsteking, steekt drukke wegen over in zijn eentje, buiten dat hijzelf kapot gereden kan worden, kan hij ook een dusdanig ernstig ongeluk veroorzaken dat mensen daarbij het leven laten.....
ik heb dus ook niet zo'n hoge pet op van die organisatie, dat mag duidelijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 09:14

Ik heb het ook eens gehad
Op het werk hadden we al 2 dagen een bange hond zien lopen.
Midden in de winter 's nachts vroor het 10 graden, overdag kwam het ook niet boven 0

we hadden hem proberen te vangen of te lokken, maar dat lukte telkens niet.

DB gebeld.
Nee ze kwamen niet, want ze mochten geen hond vangen.
Als wij hem te pakken hadden, moest ik nog maar eens bellen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 10:00

wat ik er van weet is dat ze inderdaad niet overal voor gaan rijden, benzine is vrij duur, dus zijn er een aantal zaken die ze niet meer doen..

in leeuwarden bijvoorbeeld haalden ze op een gegeven moment geen dode dieren meer van de weg, simpel omdat daar geen geld voor was..

veel dieren lopen los, doordat de eigenaar vertikt om het dier gewoon uit te laten, en d'r zal uiteraard veel over gebeld worden....

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 10:17

Ze hebben ook weinig zicht op dieren, rare lui! Voor een tijdje terug zijn ze bij de buren geweest, die hebben namelijk hun shetlander aan een stik staan. Of ze dat beest wel in de volle wei wilden zetten... Ehm, hallo?

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 10:26

Odess schreef:
Ze hebben ook weinig zicht op dieren, rare lui! Voor een tijdje terug zijn ze bij de buren geweest, die hebben namelijk hun shetlander aan een stik staan. Of ze dat beest wel in de volle wei wilden zetten... Ehm, hallo?

nooit gehoord van hoefbevangenheid????? Hoe het hier is weet ik niet, ben ze tot nu toe nog nooit nodig gehad.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 10:33

Wij hebben in december gehad dat een katje kwam aanlopen. Het asiel wilde haar alleen op chip controleren als we haar ook daar lieten. En dan kon de eigenaar als hij naar het asiel kwam zijn kat gesteriliseerd en wel weer voor 100€ meekrijgen. Katje was hardstikke lief zou daar in een klein quarantaine kooitje komen twee weken lang. We hadden verwacht dat de eigenaar wel binnen een paar dagen op de stoep zou staan en vonden het wel leuk voor een paar dagen een kat. Niet gedaan dus. Kat wel "in het boek" laten zetten, mocht er iemand naar zo'n soort kat komen vragen zou het asiel ons nummer en adres doorgeven (heb het ze op zien schrijven).
Uiteindelijk na 3 weken hebben de eigenaren van het katje ons gevonden. Hadden ze dan niet bij het asiel geinformeerd? Jawel ze waren drie keer langs geweest. Het asiel had wel aangeboden dat ze weer een nieuwe andere kat konden kopen voor 100€, maar niet doorgegeven dat hun kat allang was gemeld bij het asiel.
Het kan dus voorkomen dat je je hond/kat kwijt bent maar het asiel liever een asieldier aan je verkoopt dan te vertellen waar je eigen hond/kat is.
Mensen waren trouwens dolblij dat wij de kat niet bij het asiel hadden gelaten, ze wilde namelijk nog zo graag een keer kittens want dat was zo leuk voor de kinderen.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 11:09

-> BB

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 12:03

wij hebben hier naast ons huis dur een schildpad van zo'n 30 cm zitten, een roodwangschildpad

maar die zit allen vroeg (half 9) in het gras zodat je hem eventueel kan pakken

dus ik de dierenambulance gebeld: ja wij komen in de loop van de middag wel even langs
maar ja dan is dat beest weer de sloot in

miss hebben ze hem wel gevangen, miss ook niet
ik weet het niet, maar ik durf hem niet te pakken. kunnen gemeen bijten die krengen

Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 13:04

Zo heb ik ook een keer naar de dierenbescherming gebeld voor een loslopende hond. Hij liep bij een drukke weg bij ons in de buurt en stak heel de tijd gewoon de weg over, gevaarlijk voor de hond zelf en voor weggebruikers. Kreeg te horen dat ik eerst de hond moest vangen (!!) en dat ze dan pas zouden komen want als ze nu zouden komen was er het risico dat de hond weg zou zijn. Hond liep er al meer dan een uur en als je er maar naar wees was tie weg.
Maar ze wilde dus niet komen. Politie kon er ook niks aan doen.
Ben zelf rond gaan vragen en ben zo bij de eigenaar terecht gekomen. Bleek het een waakhond te zijn die tevens geen lieverdje was.

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 14:05

Ik neem aan dat jullie het over de dierenambulance hebben?

Gezonde honden en katten die NIET verkeersgevaarlijk los lopen mogen we niet ophalen!! Anders kunnen we aangeklaagt worden voor diefstal. Stel dat jou kat gewoon naar buiten mag en iemand een paar huizen verderop belt de dierenambulance omdat er een kat los loopt en ze halen hem op. Kan jij je kat in het asiel ophalen met vette rekening omdat iemand anders hem zielig vond. Ik denk niet dat je daar zo blij van wordt.

Als een hond of kat over een drukke weg loopt mogen wij hem alleen ophalen in opdracht van de politie, die moet ons bellen en zeggen dat wij die hond moeten ophalen. Dit ook weer in het kader van diefstal.

Voor vogels komen wij altijd, behalve als je om 3 uur 's nachts belt. Dan ben je de volgende ochtend om 9 uur de eerste.

Als moet ik zeggen dat er ook een aantal dierenambulances er een zooitje van maken. Bijv. Hilversum daar wordt je regelmatig onbeschoft te woord gestaan. En ik heb tegen hun al eens en officieele klacht ingediend omdat en mijn kat en mijn fret door hun fouten niet bij mij zijn teruggekomen.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 14:32

Joyckuh schreef:
Ik denk het. Je kunt hier namelijk ook voor een dooie kat bellen die ze dan mits het niet te druk is komen ophalen

Doen ze bij ons ook. Heb ze al een paar keer gebeld (poging tot) omdat er een dode kat op de weg lag. Meestal nemen ze niet op of zijn ze in gesprek. Dan stuurde ik maar een mailtje, aangezien dta beest toch al dood is. Ik kreeg meteen antwoord terug dat de dierenambulance onderweg was. Heb ik 2x meegemaakt. En de volgende dag was de kat weg.

Ook belde mijn moeder mij een keer vanuit de auto, er zat een zwaan midden op de snelweg en de auto's raasden er langs, Hij durfde niet te bewegen, kon dus niet weg maar het was ook een levensgevaarlijke situatie. Heb gebeld (er werd wel opgenomen dit keer) en de dierenambulance ging hem halen.

Dus ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met de dierenambulance (Spijkenisse).

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 18:03

Robyn schreef:
Gezonde honden en katten die NIET verkeersgevaarlijk los lopen mogen we niet ophalen!!

De katten die wij toen vonden liepen langs de snelweg

We hebben hierro een asiel in de buurt voor alle dieren behalve honden en katten. Als ik bv een vogel vind die uit het nest is gevallen of een eendje dat door mams is verstoten, dan breng ik ze zelf wel. Scheelt een hoop irritaties

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 18:21

ellepel schreef:
wat ik er van weet is dat ze inderdaad niet overal voor gaan rijden, benzine is vrij duur, dus zijn er een aantal zaken die ze niet meer doen...

Vraag me af wat ze dan met hun geld doen want het is zo'n beetje de rijkste vereniging van Nederland.

En ik heb dus ook hele slechte ervaringen met de DB.
Met de dierenambulance heb ik alleen maar goede ervaringen.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 20:28

Mijn vriendin heeft laatst iemand gevonden op straat die niet lekker was. Hij was wrs. illegaal en de ambulance kwam niet omdat hij niet ziek genoeg was.

Niemand die zich bekommerde om dit zieke mens, ze heeft hem toen met haar eigen auto naar een asielzoekerscentrum gebracht.

Dat vindt ik eigenlijk nog veel erger.
Laatst bijgewerkt door Biepmiep op 24-07-05 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 20:57

Okee, daar heb je gelijk in. Dat is ook schandalig!!!

Maar het gaat hier om de dierenbescherming