Mijn kat eet al een week niet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joke20

Mijn kat eet al een week niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 19:38

Hey, sinds 1 week eet me poes niet meer. Het begon toen we haar vorige week vrijdag ophaalden bij Juco ( http://www.juco.nl )
Voor info zie de link.
Daar brengen we haar altijd als we op vakantie gaan dit is geloof ik de 3e keer dat ze er was.
Alles was goed gegaan daar Ze verbleef er 16 dagen.
Toen we thuis kwamen die vrijdag ging ze eerst wat rondkijken in huis om weer wat te wennen, later wilde ze graag wat blikvoer hebben, courmet, de vis variant vind ze altijd lekker
Sinds zaterdag begon het, normaal begint ze rond 14.30 uur of later om eten ze vragen in dit geval dus niet Ze ging naar de vliering toe om onder de treinbaan te gaan slapen. Ochtends heeft ze toen wel nog wel wat droge brokjes gegeten 2 dagen geloof ik.
En daarna was het daar ook mee aflopen. Ze kijkt er allleen maar naar en doet verder niks.
Voor een plakje ham of iets anders kwam ze eerst wel en voor een beetje vla ook, gewoon schaaltje leeg slikken vind ze altijd lekker
Vandaag kwam ze niet voor een plakje vlees, terwijl ze er normaal altijd wel in voor is, dan eet ze het bijna van je bord af.
Ze heeft vandaag wel wat vla gehad willeswaar van me vinger afgeslikt maar toen ik het schaaltje bij haar neer zetten wilde ze niet.
Ik snap er niks van, ze is sloom vind ik, oogjes staan wat diep, heeft een droge neus terwijl die normaal nat is.
Ze drinkt wel wat melk verdunt met wat water. Verder is ze vandaag even buiten geweest, willeswaar achter zitten. En heeft wat kleine stukjes kipfilet gehad 3 stukjes vind ze ook lekker trouwens.
Dit kan toch niet goed zijn???
De jaarlijkse prik heet ze al gehad

Groetjes Joke

joke20

Re: Mijn kat eet al een week niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 22:13

Niemand??

straycat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 02:05

Ik zou er SNEL mee naar de dierenarts gaan..
Een week is hartstikke lang.. katten kunnen heel snel uitgedroogd raken bovendien..
Absoluut niet langer afwachten!!!!

ceciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 10:54

ik zou raad gaan vragen bij de dierenarts maar je moet het ook zelf weten want daar ga ik niet over...

gr. ceciel

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 11:11

Ik wil in ieder geval maandag naar die de dierenarts. Zijn er nog mensen die dit ook mee gemaakt hebben?? Of is er iemand hier die in de familie iemand heeft die dierenarts is??
Ze heeft vanochtend weer gedronken en is even buiten geweest. Ze is 13 nu.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 11:50

Ik zou NU naar de dierenarts gaan en desnoods het weekendtarief betalen. Maak in ieder geval een spoedafspraak. Dit klinkt in mijn oren helemaal niet goed. Als een kat 3 dagen geen eten binnenkrijgt, gaat de lever eraan! Dit merk je niet direct, maar later kan je kat hier echt een probleem mee krijgen. Als je kat sloom is en de ogen liggen diep, is er zeker iets ernstigs aan de hand!

Hoe ziet zijn ontlasting eruit? Gewoon drollen of erg waterig? Plast hij nog?

Laat je kat niet meer naar buiten nu en zorg dat je de kattenbak leegmaakt en de urine opvangt en laat controleren. Ook een drolletje meenemen naar de dierenarts als dit mogelijk is.

Uit je verhaal lijkt het erop dat je kat een zware (inwendige) infectie heeft of een grote tumor.

Ik ben geen dierenarts, maar heb zelf al jaren meerdere katten, op dit moment 4. Ook heb ik vrijwilligerswerk gedaan op de kattenopvang. Ik weet dat je dit soort signalen van katten noooit en te nimmer moet negeren. Een kat laat namelijk pas merken dat hij pijn heeft, als het einde nabij is. Haast is dus geboden in jouw geval.

Groetjes Dianne

Edit: dat een kat niet meer zelfstandig eet, is een teken dat je kat niet meer wil leven en dus heel erg veel pijn heeft. Neem dit dus serieus! Zeker als je kat verstopplekjes gaat zoeken! Dan zoeken ze een plekje om rustig te sterven.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 11:55

In ieder geval ONMIDDELIJK ophouden met die kat vla en melk te geven..... dat is superslecht voor katten. Verder DA inschakelen.... ben je al vrij laat mee.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 12:16

waarschijnlijk een virus opgelopen tijdens haar bezoek bij Juco.

dierenarts dus!!!!!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 18:01

Vanmiddag heb ik eerst onze eigen DA gebeld krijg toen een bandje met daar het betrevende nummer van degene die weekend dienst had.
Die gelijk gebeld en we konden meteen komen.
Na wat gevens te hebben ingevoerd in de pc is ze aan de slag gegaan.
Eerst werd ze gewogen woog iets van 25 zoveel, dat was volgens haar te licht. Daarna mond bekeken van binnen , waar ze erg mee protesteerde, de assistente moest haar goed vasthouden en van de speciale handschoenen aan. Wat veel tandsteen had ze daar zitten, ondertussen plaste ze op de tafel, de plas werdt gelijk onderzocht die was goed.
Daarna heeft ze de vacht gekamt en ook naar gekeken niks bijzonders.
Toen ging ze de buik voelen, kon niet veel vinden, wel vond ze de lever wat opgezet.
Ze heeft 400 cc vocht gehad, atibiotica en pijnstiller. Ze kon ze niet zo niet zeggen wat ze mankeerde, ze zei dat het het wel leek op te geven .
Ik vroeg ook nog of ze bloed kon afnemen maar dat leek haar niet verstandig is deze toestand.
Ze raade ons ook aan om Juco te bellen, heeft me ma gedaan daar zeiden dat de er geen ziektes waren.
Ze geeft nu mee gekregen 14 antibiotica tabletten 2 maal daags ochtens en avonds, spuitje en 4 blikjes soort van astronaute voeding.
Als ze niet wil eten dat wordt het dwangvoeden.
Stand van zaken nu: heeft wat gedronken en kleine beetje gegegeten, niet veel maar is tenminste was, neus is ook wat natter.
Ze zal een fax sturen naar onze eigen DA en mocht het niet beter gaan maandag of dindsdag onmiddelijk heen.

Groetjes joke en zielig pootje van Mieke.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 18:29

Als je na het weekend naar je eigen dierenarts gaat, zou ik om een röntgenfoto vragen, als dat mogelijk is ook een echo. Mits ze een beetje aangesterkt is, want dit moet onder narcose gebeuren. Dan kunnen ze ook gelijk bloed afnemen, want dit gebeurt ook alleen onder narcose.

Wel kan je een plasje opvangen, daar kunnen ze ook vrij veel uit aflezen.

Wel goed van je dat je toch direct naar de dierenarts bent gegaan!

Heb je ook haar vel goed bekeken, dat er niet ergens een wond of een bobbel zit? Dit kan ook lelijk gaan ontsteken en je kat kan daar zich ook heel naar van voelen.

Dat de lever wat opgezet is, kan komen door haar schaarse voeding, of een ontsteking.

Groetjes Dianne

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 18:54

Kan het ook niet van de stress zijn, heb dat nog gehoord. Hopelijk komt het goed!

M_en_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 19:13

mag ik zeggen dat bloed niet altijd onder narcose word afgenomen onze kat hij werd ook in eens heel erg ziek ze hebben toen gewoon bloed afgenomen en is toen daar bij de dierearts gebleven en heeft een infus gehad toen knapte hij wel wat op maatoen hij weer van het infus af ging werd hijweer heel erg ziek
toen bleek uit het bloed onderzoek dat die zijn zijn rode bloedcellen on afgemaakt in het bloed gooide en dat werd meteen afgebroken door de witte (of andersom dat weet ik niet zo meer sorry hoor daarvoor) maar daarom werd hij ook zo ziek en er was toen niks aan te doen hij was al te ziek toen hebben we hem inlaten slapen omdat hij zo ziek was
hoop voor je dat dit je kat niet heeft hoop dat die gewoon weer lekker gaat eten en gezond gaat worden veel sterkte en succes ermee

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 19:50

Hoop ook dat ie weer normaal gaat eten Stress nee denk het net, weet het niet eigenlijk. Bloed afneme laat z eniet toe ze is wat agressief, dat zei ze ook dan zo ik eerst ze pootje moeten scheren en haar een roesje geven.
@ Teuntje111 plas hebben ze al gecontroleerd doe was goed.
Heb nog niet naar haat vel gekeken laat haar nu eerst even rusten na vanmiddag lijkt me beter dan zien we morgen wel weer verder.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 11:49

Even weer een update.
Vanacht is ze wel goed doorgekomen, ze lag lekker op bed bij me. Deed een beetje snorren
Ik denk dat ze pijn voor heeft, bij haar voorpootje zo loopt wat moeilijk en gaat dan weer liggen. Lijkt wel of ze er door heen zakt.
Heb geprobeerd die antibiotica te geven, zijn roze kleine pilletje die je door de helft kan breken.
Heb het in wat vla gedaan 1e helf heeft ze bij op, heb het fijn gemaakt.
Nu ligt ze achter de bank ga het straks weer proberen en anders met een spuitje onder dwang. Ze moet ze binnen krijgen.
Neus is weer droog. vrees dat we morgen of misschien vandaag weer bij de DA zitten.

Groetjes Joke

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 12:35

Pilletjes die je tot poeder kunt fijnmaken, meng ik altijd met een beetje kip. Daar is onze poes helemaal gek van, dus die krijgt zo zonder moeite en zonder dwang alles binnen.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 13:58

De antibiotica ging goed naar binnen door middel van een een spuitje. Had het fijn gemaakt met water en dan zo naar binen gekregen:) Straks wat van dat soort astronautenvoedel naar binnen werken, verdun het wel met water dan gaat het makkelijker naar binnen.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 20:07

Stand van zaken nu. Nu steeds hetzelfde, is nog even buiten geweest, ging alleen maar liggen. Likkt wel op ze het aan haar gewrichten/spieren heeft. Zit geen leven in. Likkt wel of ze nauwslijks reageert HELP

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 20:09

Bleeech, wat naar Heel veel sterkte, ik hoop dat ze de nacht nog goed doorkomt, morgen dan maar weer gelijk naar de dierenarts.

Heeft ze niet een vergiftiging opgelopen? Komt ze veel buiten?

Groetjes Dianne

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 20:25

Normaal is wel buiten ja, Voor dat ze naar Juco ging was alles nog goed en was ze nog niet zo. Sindsdien ze terug is begon het.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 21:49

Heb je al naar Juco gebeld om te vragen of er meer katten ziek zijn geworden? Heeft ze daar niet gevochten?

Klinkt heel erg stom, maar de vacht controleren is even belangrijk. Bij onze dierenarts is een keer een hond bijna doodgegaan, omdat hij een heel klein elastiekje om zijn nek had. Had een kindje gedaan. Het elastiekje was bijna niet te zien.

Ook de kat van mn schoonmoeder is er bijna aan onderdoor gegaan, omdat ze haar pootje door het elastische halsbandje had gemurmeld. Ze verstikte zichzelf, maar heeft het tot op bijna het laatst niet laten merken. Ze begon weg te kruipen en toen begonnen alle bellen te rinkelen. Bandje doorgeknipt en de poes liep weer vrij en blij rond.

Groetjes Dianne

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 10:39

Heb slecht nieuws: ze is vanochtend tegen tegen half 7 overleden
Pa ging er steeds uit om te kijken en zei dat ze steeds zwakker werd
heb erg slecht geslapen, ben ook niet naar me werk gegaan. kan het niet opbrengen.
Heb haar in de het ondergedeelte van haar korfje gelegd.
Wat was ze slap toen ik haar daar inlegde
Haar belletje bewaar ik evenals als haar voerbakje.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 17:33

Tjeemig, wat erg Word er helemaal stil van, een brok in mijn keel. Heel erg veel sterkte meis! Hele dikke knuffel!!

Je hebt in ieder geval alles gedaan wat je kon doen dat weet ik zeker, voel je daarover niet schuldig. Ze heeft nu rust, ze voelde het aankomen, daarom at ze niet meer.

De Regenboogbrug

Aan de andere kant van de hemel is een plek die de Regenboogbrug genoemd wordt
Als er een dier dood gaat waar heel veel van gehouden werd door iemand hier op aarde,
dan gaat dit dier naar de Regenboogbrug

Daar zijn weides en heuvels voor al onze speciale vriendjes
zodat ze samen kunnen rennen en spelen
Er is daar voldoende eten, water en zonneschijn, onze vriendjes
hebben het daar lekker warm en hebben het goed daar

Al de dieren die oud en ziek waren worden weer gezond en sterk,
zij die pijn hadden en verminkt waren worden weer helemaal gezond en sterk,
net zoals we ze herinneren in onze dromen over de voorbijgegane tijd

Ze rennen en spelen allemaal samen, maar de dag zal komen
waarop er 1 stopt en in de verte kijkt Zijn heldere ogen kijken aandachtig,
zijn verlangen vliegt bijna over het groene gras, zijn pootjes gaan sneller en sneller en sneller

Hij heeft jou gezien en als hij jou in de armen vliegt
en jullie elkaar innig knuffelen zijn jullie weer voor altijd samen

Tranen van geluk vallen op je gezicht en je handen strelen het geliefde hoofdje,
dan kijk je weer in de vertrouwde ogen van jouw huisdier,
die zolang uit je leven is geweest maar nooit uit je hart is geweest...

Schrijver onbekend

Afbeelding

Groetjes Dianne

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 17:36

Dankje wel

L0veR0sanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 17:36

heel veel sterkte ermee

joke20