Sylvia schreef:Sorry Teuntje, maar ik sta een beetje te kijken van je suggesties...
Op zich, die horren is een goeie, maar ergens vind ik het van de zotte dat iemand horren voor zijn raam moet gaan zetten voor ándermans katten.
Posters... Sja. Je maakt jezelf er niet geliefd mee in de buurt en wellicht veroorzaak je heel wat meer ellende. Je verspreid een huisnummer door een buurt... Als er iets gebeurd (willekeurig wat: inbraak, kat vermoord, weet ik wat) dan ben JIJ de hoofdverdachte.
Carnavalsspray? Ik weet het niet hoor, maar op de spuitbussen die je hier overal kunt kopen staat op dat je niet in een afgesloten ruimte mag spuiten en dat het niet voor inname geschikt is. Arm beest... Krijgt eerst een hoop gas binnen en als ie zich vervolgens schoon wil likken krijgt ie nog wat meer vergif binnen. Dat overleeft ie niet, en die kat is niet de schuldige, maar de eigenaresse.
Hondendrollen? Allereerst: hoe wil je die daar neerleggen? Met een zakje door de buurt lopen? En vervolgens je hele tuin verknallen omdat het naar hondenstront stinkt? Daarbij, één van mijn katten is gek op honden. Ze slaapt ook vaak bij onze St. Bernard.
En de laatste suggestie staat garant voor klachten wegens geluidsoverlast...
Ten eerste gaat het met de spray erom dat je kan aantonen dat de kat bij je binnen is geweest, dit kan ze zeggen tegen de buurvrouw, dat àls hij dus binnenkomt ze dit doet. En een stip is al genoeg. Maar je kan natuurlijk ook een duur surveillancesysteem aan laten leggen met bewegingssensoren en cameraregistratie, maar dit lijkt me nou niet helemaal de bedoeling en een beetje prijzig.
De posters kan je gewoon bij je in de straat op een centraal punt hangen, kan gewoon anoniem. 1 dag laten hangen is vaak al afdoende, daar leren de katteneigenaren die niet willen luisteren al genoeg van. Beste plek is de lantarenpaal bij de buren voor de deur oid.
Hondendrollen kan je vast bij mensen in de buurt vragen die een hond hebben en het gaat er ook niet om dat je je hele tuin vollegt met de drollen, 2 keutels werkt voor katten al voldoende. Dit werkt wel alleen als de kat niet gewend is aan honden, maar dat stond ook in mijn bericht.
En de geluidsoverlast valt best mee, je hoeft het maar een paar tellen te doen. Maar natuurlijk niet midden in de nacht. Het gaat erom dat die kat flink schrikt en de tweede keer goed nadenkt over wat er geneurt als hij dit specifieke huis binnenkomt.
In eerste instantie kan je gewoon het beste een gesprek aangaan met die mensen van die kat, maar blijkbraar zijn ze niet voor rede vatbaar.
Je moet er gewoon voor zorgen dat de kat niet jouw probleem wordt, en dat jij voor een hoop onkosten en verdriet komt te staan door wat die kat allemaal in huis uitvreet en de schade die hij daarmee aanricht.
Voor hetzelfde geld, was de stofzuiger kapot gegaan door de kattenpis, haar hamster is al etterlijk opgevreten. Zometeen verpiest die kat haar hele huis, met de nodige stankoverlast en vernieling van dien. Door de nalatigheid van de buren.... Binnenhouden doen ze hem waarschijnlijk toch niet, maar luisteren naar je doen ze al helemaal niet.