Hond heeft mij geadopteerd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Hond heeft mij geadopteerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 00:47

Er lopen veel zwerfhonden in Góis die er allemaal goed uitzien. Maar er is er eentje die ongelooflijk mager is. Het is nog een jong dier. En help, nu komt hij inmiddelijk kwispelend naar me toe als hij mij in de gaten krijgt alleen omdat ik hem eens aaide. Hij loopt de laatste tijd mank met een achterbeen. Ik heb hem maar een wormpil gegeven en voer hem af en toe, maar ik heb al twee honden, dus ik wil hem niet mee naar huis nemen. Ik noem hem gewoon Cão, dat is hond in het Portugees. Bij het café sturen ze hem weg als ik er niet ben, maar hij mag er wel liggen als ik er bij zit. Niet echt duidelijk voor zo´n hond. Mensen aaien allerlei honden die voorbij komen, maar hem raken ze niet aan al komt hij er kwispelend bij staan. Zo zielig. Het is een hele leuke hond. Kinderen aaien hem gelukkig wel gewoon. Anders was hij helemaal verstoten. Hij hoort niet in een groepje (alle ander zwerfhonden hier wel).
Wilde alleen even mijn verhaal kwijt. Zal morgen een foto maken.

Prinslover

Re: Hond heeft mij geadopteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 00:50

Awh wat zielig voor die hond, ik zou um ook wel willen , maar volgens mij woont ie een beetje ver weg En ook ik heb al 2 honden.. Nou gelukkig geef jij hem nog een beetje aandacht, anders was het nóg zieliger! K ben benieuwd naar de foto

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 00:52

Aaw..
Klinkt erg zielig..
Mjah; ik zou ze het liefst allemaal meenemen..

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 09:12

Neem contact op met een stichting of (opvang)asiel in de buurt....zo heeft hij nog een kansje op een tehuis.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 09:27

NoaC schreef:
Neem contact op met een stichting of (opvang)asiel in de buurt....zo heeft hij nog een kansje op een tehuis.

In Portugal????????

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 10:02

Daarom zou wonen in een land als Portugal niks voor mij zijn..
Ik zou binnnen no tima zelf niet eens meer in mijn huis passen vanwege alle geadopteerde zwerfhonden!!

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 10:05

Loesjuh schreef:
Daarom zou wonen in een land als Portugal niks voor mij zijn..
Ik zou binnnen no tima zelf niet eens meer in mijn huis passen vanwege alle geadopteerde zwerfhonden!!

Ja inderdaad, ik ook.

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 10:31

Ah wat zielig, ik zou ook een heel huis vol hebben als ik daar zou wonen.

SillytheKid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 10:53

Wij hebben ook een hondje meegenomen uit Portugal (mn ouders). We hadden nog geen hond, dus dat scheelde ook.
Het was een pup nog toen ze hem zagen, hij is nu 1 jaar (ong.) en ook bijna zo lang bij ons dus. Hij is super aanhankelijk en doet echt heel erg zn best. Na twee dagen kon hij al zitten en liggen op commando, en dat voor een pup. Terwijl we niet streng waren, alleen consequent.
Ze hadden hem gevonden bij een pizzatentje, en hij is daar ook naar vernoemd

Zo vonden ze hem (haar eigenlijk):
Afbeelding

Zo is hij nu; lekker luieren bij mn vader op de bank
Afbeelding

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 11:41

SillytheKid, jullie hondje is een Podengo.

Hier een foto van Cão die ik gisteravond heb gemaakt. Zal vandaag overdag wat foto´s maken, zodat je ook zijn lieve koppie kan zien.
Hij begint nu ook te huilen als een wolf als ik uit beeld verdwijn...
Afbeelding

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 12:28

ah joh, kun je hem niet meenemen en thuis buiten houden ofzo? arm ding *is ook blij dat ze niet in portugal woont*

Urbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 12:38

Jammer dat de foto wat donker is, maar wel bijzonder dat de hond opeens zo aanhankelijk is naar jou toe. Kun je hem niet zoals kjoetie al zegt gewoon buiten houden en alleen eten geven en af en toe een aai over de bol en dan gewoon verder laten rond zwerven? Zo heb je niet echt extra zorg en de hond zal het super naar zn zin krijgen, in vergelijking wat hij nu heeft.
Of ben ik nu weer gewoon te soft, ik weet dat je niet elke hond kunt redden en zeker in Portugal is het vrij onmogelijk, want in Portugal zijn nogal veel zwerfdieren toch?

SillytheKid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 13:07

Lusitana schreef:
SillytheKid, jullie hondje is een Podengo.

Schijnt inderdaad een Podengo te zijn
Ik noem hem altijd gewoon een pizzahondje haha

Wel sneu dat hij zo aanhankelijk is naar jou en dat hij misschien niet mee mag.. Hoop dat t goed komt allemaal met m

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 13:38

vouw `m in een envelopje en stuur `m maar naar mij

nee even serieuswat een dropje zeg ... ik zou ook niet in portugal kunnen wonen ik zou elk hondje willen adopteren... (daarom kom ik ook nooit in een asiel hier)

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 13:45

kun je niet een soort project opzetten dat mensen vanuit nederland zo een hond kunnen adopteren laten overvliegen naar nederland ofzo?
misschien ziet iemand dit hondje en wil hem wel naar nederland laten over komen of misschien kun je een dealtje maken met een nederlands asiel?

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 13:46

behgin een stichting waar op mensen geld kunnen storten voor zo een hond te laten over vliegen naar nederland. en waar ze op een wachtlijst kunnen komen om zo een hond in huis te nemen????

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 13:48

-> BB

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 13:58

Aaagg gossie, in Turkije lopen ook heel veel zwerfhonden het liefst wil ik ze allemaal mee naar huis nemen
Maar dat is nog al een gedoe met het vliegtuig enzo

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 14:29

Ah wat een moppie , pff zou hem zo op komen halen maar dat is weer zo duur allemaal .. miss idd een goeie om een soort van actie te ondernemen

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 14:38

Agossie....mag ik m komen halen

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 14:40

neem hem gewoon mee het is zo zielig als je zo een diertje weer moet achterlaten en wie weet wat ermee gaat gebeuren
als je hem mee neemt kun je toch bijvoorbeeld hier een leuk baasje voor hem zoeken

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 14:41

jashin, ze woont daar;)

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 14:46

hihi dat wist ik niet
is mischien wel een goeie om hem hier naar een asiel te laten overkomen wat hierboven al zeggen

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 15:18

jashin schreef:
hihi dat wist ik niet
is mischien wel een goeie om hem hier naar een asiel te laten overkomen wat hierboven al zeggen

Dat zou een goed idee zijn als de asiels hier leeg waren... In Nederland zijn ook veel dieren die een nieuwe baas zoeken, zeker nu de vakantie voor de deur staat! Waarom zou je er eingelijk een uit het buitenland willen halen als hier ook genoeg leuke honden in het asiel zitten?

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 16:02

omdat de dieren in het buitenland het nog veel erger hebben dan de dieren in het asiel hier. Wij hebben onze hond via een stichting van las palmas laten komen. De zwerfhonden worden als plaag gezien en ook zo behandeld door de bevolking (...) en als oplossing daar op weinig zachtzinnige wijze bij mekaar gedreven in dodingsstations, waar ze na bepaalde tijd gewoon vergast worden. Je ziet het ook aan de ogen van deze dieren, het zijn gewoon ogen die teveel gezien hebben. Onze hond is gelukkig uitgegroeid tot een vrolijk, ongecompliceerd dier. Ik heb foto's en video's gezien van de omgang met deze dieren in hun thuisland, vergeleken met hen hebben de asieldieren hier, hoe rot ook, een luizenleventje.. Het is natuurlijk verschrikkelijk voor ieder dier om in een asiel te zitten, maar ik kan de stichtingen die deze dieren helpen alleen maar een schouderklopje geven.