Elke dag tuin vol dode vogels.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babeth

Elke dag tuin vol dode vogels.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 17:33

Onze kat heeft al iets van 3 jaar geen vogels meer doodgemaakt (is nu ook al heel oud, 15 jaar) maar sinds de afgelopen weken ligt onze tuin weer helemaal vol! Vandaag had hij een heel nest jonge vogels gedood.
Wij worden er echt helemaal gek van! Weet iemand toevallig wat we ertegen kunnen doen?

Groetjes!

Babeth

Re: Elke dag tuin vol dode vogels.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 17:36

Jah we snappen er niks van het is nooit zo extreem geweest...
Belletje staat al op de boodschappenlijst Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 17:37

Belletje aan zijn halsband? Kan hij niet onopgemerkt bij de vogels komen.
En jonge vogels die nog niet kunnen vliegen blijven een makkelijke prooi. Ik zou de kat voorlopig vastleggen.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 01:52

Binnenhouden. Iets anders is er simpelweg niet aan te doen.

Eén van mijn katten heeft ook een periode gehad dat het heel erg was, dan heb ik het over min. 3 beesten p/d mee naar binnen nemen en dan ook echt letterlijk verscheuren. Belletjes geprobeerd, werkt niet. Ze weet hoe ze ze stil kan houden (en ze is niet de enige kat die het lukt, zo snel als dat ze het doorhebben werkt het belletje niet meer). Ik heb zelfs een e-mail gestuurd naar een gedragsdeskunige, aangezien het echt een periode is geweest. Maar zij zei in feite het zelfde: binnenhouden, of accepteren dat dat nou eenmaal de natuur is.

YoenLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 11:41

Onze kat heeft ook van die periodes dat hij bijna iedere dag wel wat mee naar huis nam !
Nu neemt hij steeds levende muisjes mee naar binnen !!
Dat vind ik dan weer wat minder, want uiteindelijk zijn we iedere avond in huis aan het muizen vangen !!
Belletje aan bandje heeft ie al, helpt dus duidelijk niets.
Het is vervelend, heb eigenlijk geen tips ! (kat wat meer eten geven ?? Haha! )

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 11:50

Nou zijn eten eet ie niet meer op... Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 12:15

Een belletje helpt zoals Sylvia zegt idd niks, aangezien katten slim genoeg zijn om uit te vinden hoe ze het belletje stil kunnen houden.
Ik zou de kat binnen houden..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 12:44

hebben ze geen katten muilkorfjes??? Haha!

mss een heleboel belletjes aan een bandje doen??dat ie met als die arreslee paarden de hele dag rinkelt??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 13:02

kimmie261 schreef:

mss een heleboel belletjes aan een bandje doen??dat ie met als die arreslee paarden de hele dag rinkelt??

*LOL* *LOL* *LOL*

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 13:50

Haha! Vind ik alleen zo sneu voor de kat, wordt allemaal zo zwaar...

Overigens heeft meer voeren echt geen nut. Een kat doet dit omdat zijn instinct het ingeeft en om te spelen, niet omdat ie honger heeft.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 14:26

nou die belletejs wegen toch niets??en dan met een zware nek zal ie mss minder klimmen...

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 15:09

kimmie261 schreef:
hebben ze geen katten muilkorfjes??? Haha!

Zou erg handig zijn! *LOL* Haha!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 15:21

Whahahhaha wat een tips Tong uitsteken
Nou aangezien we er niet veel aan kunnen doen, zal ik maar elke dag vogels moeten opruimen...

YoenLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 15:23

[/quote]Overigens heeft meer voeren echt geen nut. Een kat doet dit omdat zijn instinct het ingeeft en om te spelen, niet omdat ie honger heeft

Was ook als grapje bedoeld ! Knipoog

Maar er is gewoon niets aan te doen, het enige wat je kan doen is je kat binnen houden.
Het is en blijft een roofdier.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 16:30

Daarom willen wij dus hier geen katten. Zelf nemen we ze niet, want we hebben vogels, en daarbij proberen we de omgeving ook zodanig in te richten dat vogels het prettig vinden om zich hier te vestigen. Mijn vriend heeft dan ook een kattenval gezet, want er komt hier een witte cypers gevlekte kat 's nachts. Dat kunnen we dus niet gebruiken. Liefst zou hij de kat doodslaan, maar dat wil ik niet. Hij zal dan naar een asiel moeten als hij in de val komt.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 16:36

Desiree schreef:
Daarom willen wij dus hier geen katten. Zelf nemen we ze niet, want we hebben vogels, en daarbij proberen we de omgeving ook zodanig in te richten dat vogels het prettig vinden om zich hier te vestigen. Mijn vriend heeft dan ook een kattenval gezet, want er komt hier een witte cypers gevlekte kat 's nachts. Dat kunnen we dus niet gebruiken. Liefst zou hij de kat doodslaan, maar dat wil ik niet. Hij zal dan naar een asiel moeten als hij in de val komt.

Is die kat niet gewoon van iemand?
Ik denk dat ik verre weg van blij zou zijn als iemand mijn katten even naar het asiel zou brengen.

Mijn katten dragen ook bandjes met belletjes maar vangen ook van alles vooral muizen zijn erg in trek. Voordat ze geen belletje om hadden kwamen ze thuis met vogels, muizen,kikkers en zelfs mollen.
Ja heeeeel af en toe is een vis bij de buren ook de banketstaaf Clown

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 16:38

Een belletje weegt voor jou misschien niets, maar van 3 belletjes merkt een kat echt wel gewicht hoor. Als jij 3 kettinkjes om hebt voel je dat ook...

Asiel is overigens op zich een faire oplossing, maar een asiel zal de kat denk ik niet aannemen als ie een adres in z'n halsband heeft. En doodslaan? Sorry hoor, maar ik sla die honden die in ons voortuintje hun behoefte doen toch ook niet dood? Stoom uit je oren

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 22:49

Quarterh0rse schreef:
[
Ik denk dat ik verre weg van blij zou zijn als iemand mijn katten even naar het asiel zou brengen.
[/quote]

Tsja, dat heb je zelf in de hand he. Dan moet iemand anders maar niet lastig vallen met je kat. Ik wil ze hier ook niet hebben.

Maar afmaken.... nee, daarvoor respecteer ik een dierenleven te zeer. Het is gewoon niet juist.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 22:57

Dan nog vind ik dat je het gedeeltelijk zelf in de hand werkt. Dat is de natuur nou eenmaal... Alles heeft een balans, ook vogels en katten. Als ergens veel vogels zijn, komen de katten vanzelf. Zwerfkatten, huiskatten... Ze komen toch wel. Net zo goed als een kippenhok kan rekenen op vossen, een grote populatie zebra's op een geboortegolf van de vleeseters, etc etc.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 23:06

maar mijn honden eten katten,zo houd de natuur zich dan toch ook in stand?????

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 23:06

Normale honden eten geen katten Knipoog

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 23:09

zoooooooo,echt wel,alles wat rent,konijnen of katten...lijkt op elkaar als je erachteraan rent,ze eten ze niet op,maar zullenz e wel pakken als er een mogelijkheid is...konijnen eten ze wel op.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 23:12

Jij hebt het over eten, niet over pakken...

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 23:15

Desiree schreef:
Quarterh0rse schreef:
[
[/quote]

Tsja, dat heb je zelf in de hand he. Dan moet iemand anders maar niet lastig vallen met je kat. Ik wil ze hier ook niet hebben.

Maar afmaken.... nee, daarvoor respecteer ik een dierenleven te zeer. Het is gewoon niet juist.

je KAN een kat nou eenmaal niet africhten en zeggen waar hij wel of niet mag komen Pling Ik zou het hem best willen leren hoor.
Aan types als jouw vriend hebben wij meerdere katten verloren, je kan ook even verder denken. Ik ga toch ook niet jullie vogels dood maken omdat ze op mijn auto schijten onder het mom "dan moet je iemand anders maar niet lastigvallen met je vogel". Jezus. En denk je niet dat zo'n kat een eigenaar heeft? Je gaat toch niet iemands huisdier kapot slaan Misselijk En hoe werkt die val van jullie als ik vragen mag?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 23:18

Sylvia schreef:
Jij hebt het over eten, niet over pakken...

zou het een dier iets uitmaken of hij alleen maar doodgebeten wordt en daarna wel of niet opgegeten?
Op mijn terrein lopen ook honden. En als ze zo'n beest echt zullen bijten, dan is dat het risico van de eigenaar van die kat. Maar ik zou dat niet toestaan, ik wil niet dat mijn honden leren een dier dood te bijten.

Die val is alleen maar een gevangenisje, een kat zal zich er niet bezeren, want ik dat wil ik niet hebben. maar jij moet je kat maar bij je houden. JIJ bent eigenaar, JIJ bent verantwoordelijk. En als je dat niet kunt, moet je het dier maar opsluiten. Ik wil hier echt geen katten over mijn terrein hebben. Ik hoef niet lastig gevallen worden met iemand anders' liefhebberij. Dat hoef ik namelijk met mijn dieren ook niet bij anderen te proberen.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 26-05-05 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt