waarom mijn konijn??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MiiGurlJarig

waarom mijn konijn??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 12:33

ja hoe moet ik het vertellen.... mijn konijn die was al een week bezig met der strooitjes te verplaatsen. mijn vader en ik dacht al huh wat doet ze want ze doet dat nooit maar er blijkt dus iets heel anders aan de hand te zijn. der hele kont zit vol me bloed ze heeft maadjes en dat heeft ze dus al een keer gehad maar toen waren we er optijd bij maar ik weet dus niet of we er nu optijd bij zijn. kheb dus net me vader huilend opgebelt van wat moet ik doen. die zei dus dat ik moest wachten op me moeder maar die komt pas om kwart voor twee thuis en dan moeten we nog naar de garage om der mandje op te halen waar ze inmoet en daarna naar de dierenarts. *zucht* kdenk dat het vandaag der laatste dag is Huilen Huilen Huilen Huilen Verdrietig zo moet ik maar niet denken.... waarschijnlijk mag ze dus maar 6 worden....

Desiree

Re: waarom mijn konijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 12:36

Hoe is dat nu mogelijk dat dit voor de 2e keer gebeurt? Is het konijn misschien te dik zodat ze haar achterlijf niet goed kan schoonmaken?

MiiGurlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 12:37

nee dat is het niet. het komt dus waarschijnlijk door de vliegen maar die halen we ook telkens weg dus ik weet het niet ik wacht het wel af wat de dierenarts zegt

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 12:40

mijn konijntje is nog nooit ziek geworden, maar goed, daar ben je niets mee. hopelijk komt alles goed hé! Ik vind 6 jaar toch wel een mooie leeftijd! Beterschap voor je konijn!

MiiGurlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 12:40

dankje het is een ras konijn die kunnen wel 10 tot 12 worden

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 12:45

oow, ja dat is wel iets anders, welk ras is het? 12 jaar, dan zit ie nu maar in de helft, das wel wat vroeg.....
Mijn konijntje is een dwergkonijntje, sommige zeggen dat die 5 jaar worden, andere 8, andere weer iets ander, weet jij dat misschien? (sorry een beetje offtopic)

MiiGurlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 12:47

een dwergkonijntje kan ook heel oud worden die van me nichtje is al 10!! maar het ras van mijn konijn is een salander

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 12:50

een salander, ken ik niet echt, heb je er een foto van?

MiiGurlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 12:51

ja heb ik wel kweet alleen niet hoe je dat er op moet zetten

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 12:59

MiiGurlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 13:02

veelste moeilijk Knipoog nee anders moet je maar ff op google kijken en dan gewoon konijn intype bij afbeeldingen en dan is het een konijn in de sneeuw maar dan zonder hang oren

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 13:08

ooh, das dan wel een heel mooi konijntje, hopelijk komt alles goed!

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 16:46

Oei, hoe kpmt het dat er er vliegen op kwamen? plakte het vol met uitwerpselen? Wij hebben zo een konjin gehad met diaree maar hebben onmiddelijk heel haar achterwerk gewassen, iedere keer. Jammer dat het weer gebeurt Boos!

MiiGurlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 19:43

Astragirl schreef:
Oei, hoe kpmt het dat er er vliegen op kwamen? plakte het vol met uitwerpselen? Wij hebben zo een konjin gehad met diaree maar hebben onmiddelijk heel haar achterwerk gewassen, iedere keer. Jammer dat het weer gebeurt Boos!

dat was dus bij mijn konijn ook het probleem maar gelukkig leeft ze nog de dierenarts was echt heel aardig gelukkig want die we hiervoor hadden dat wat een *piep* iemand dus daarom waren we naar een andere gegaan maar je mag een konijn dus alleen maar hooi geven en geen droog voer!!!!!! der hele kont is nu kaal en ze komt ook op hun site als ze erop staat zal ik het hierneer zetten. dan kunnen jullie zien hoe erg het was

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 20:13

mijn konijn is maar 4 geworden.Ze was kerngezond heeft waarschijnlijk een hartstilstand gehad.In ieder geval zei de dierenarts dat ze gezondd was

MiiGurlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 20:35

dat is ook niet leuk een hartstilstand!!!!

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 20:43

Het hoeft niet altijd via mest te gaan hoor, Als het konijntje een wondje heeft, kan daar ook een vlieg haar eitjes inleggen. Dat heb ik meegemaakt met een konijn op mijn werk.
Je moet ze wassen met ik geloof neocidol, heel vies werk en heel snel naar de DA!
Hoe is het nu met je nijn/

MiiGurlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 21:04

ze heeft nu een hele kale plek op der achterwerk maar ze heeft geen jeuk meer gelukkig

MiiGurlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 21:05

de dierenarts die ging der helemaal schoonmaken gelukkig

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 21:09

gelukkig, dus je was er nog op tijd bij? het konijn van mijn zusje had ook altijd zo'n vies achterwerk en we kregen van de dierenarts het advies om de gemengde brokjes te halveren en het hooi te verdubbelen.
Sindsdien heeft ze nooit meer iets gehad.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 21:10

Citaat:
maar je mag een konijn dus alleen maar hooi geven en geen droog voer!!!!!!

Een konijn geen droogvoer ? Hoe kom je daarbij ? Een konijn moet droogvoer hebben in de vorm van korrel of gemengd voer, veel hooi om de darmflora op gang te houden en dagelijks groenvoer.

Wat sneu voor je konijn, gelukkig kon de DA er nog wat aan doen. Als het genezen is heel goed in de gaten houden. Zelf controleer ik elke dag mijn dieren ( heb er een hele boel ) op wondjes,plekjes e.d Ze komen alle dagen even in handen. Dan ben je er heel snel achter als ze iets hebben en hoeft het niet zo ver te komen
Sterkte ermee

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 21:14

MiiGurl schreef:
dankje het is een ras konijn die kunnen wel 10 tot 12 worden

Die van mij is al 10 Clown

Ontopic: Heel veel sterkte met je konijntje! Ach gut

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 21:14

6 een mooie leeftijd voor een konijn in gevangenschap ja! Ik weet niet of de mensen er hier verstand van hebben maar konijnen in het wild kunnen echt veel ouder worden 15/20 jaar....

Wel sneu van die maden zeg, hoop dat het nog goed komt met je konijn aangezien maden een dier van binnen helemaal leegeten Verdrietig

MiiGurlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 21:22

SANEX schreef:
Citaat:
maar je mag een konijn dus alleen maar hooi geven en geen droog voer!!!!!!

Een konijn geen droogvoer ? Hoe kom je daarbij ?

Een konijn moet droogvoer hebben in de vorm van korrel of gemengd voer, veel hooi om de darmflora op gang te houden en dagelijks groenvoer.

Wat sneu voor je konijn, gelukkig kon de DA er nog wat aan doen. Als het genezen is heel goed in de gaten houden. Zelf controleer ik elke dag mijn dieren ( heb er een hele boel ) op wondjes,plekjes e.d Ze komen alle dagen even in handen. Dan ben je er heel snel achter als ze iets hebben en hoeft het niet zo ver te komen
Sterkte ermee

dat heeft de DA toch tegen mij gezegt dat ze geen droogvoer mogen ik haal dat niet zomaar uit de lucht hoor. gemengd voer dat is voor slacht konijnen zei de DA. ze mogenheel af en toe wel een klein beetje biks en wortel
Laatst bijgewerkt door MiiGurl op 25-05-05 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

MiiGurlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 21:24

Lisjuh87 schreef:
6 een mooie leeftijd voor een konijn in gevangenschap ja! Ik weet niet of de mensen er hier verstand van hebben maar konijnen in het wild kunnen echt veel ouder worden 15/20 jaar....

Wel sneu van die maden zeg, hoop dat het nog goed komt met je konijn aangezien maden een dier van binnen helemaal leegeten Verdrietig

ze zaten er nog niet in. ze zaten op der vacht maar kben net nog drie keer wezen kijken en kzag nog niks ze heeft nu alleen hooi in der hok dat moest van de DA