jack russels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_S

jack russels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 17:27

op concours hippique was een race met jack russels, nu is mijn vader helemaal verliefd geworden op het ras

zouden jullie me msischien info kunnen geven ove rhet ras, karakter, omgang met andere honden, kwalen, opvoeding ed kunnen geven

Lysette

Re: jack russels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:32

http://www.nvjrt.nl/ site van de rasvereniging. Meestal hebben ze wel meer informatie en mochten jullie besluiten een pup te nemen kunnen zij je ook adressen geven van goede fokkers OK dan!

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 17:53

okee hartsikke bedankt

HyperLou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:02

ik zal je een paar foto's zien van mijn race monsters:
Dit is Balou - geboren op 1e kerstdag
Afbeelding
Afbeelding

Dit is Rebbel - geboren op 1 juli, ze is nu 3 of 4 jaar
Afbeelding Dit was ze als puppy
Afbeelding hier is ze onder een deken verstopt

en dit zijn ze samen in de sneeuw (1e x sneeuw voor balou)
Afbeelding

amandatjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:07

Het zijn idd erg leuke schattige hondjes.. Maar je moet wel hondenkennis hebben en niet bang zijn om ze op hun kop te geven, want het zijn echte Terriers he Knipoog
sommige kunnen goed met andere honden opschieten maar die van mijn vriendin dus totaal niet. Als die een hondje ziet vliegt ze meteen naar zijn keel.
Dus echte Terriers Knipoog
ik zou eerst veel informatie over het ras zoeken want het zijn niet 100 % makke hondjes.. Maar wel heel leuk Haha!

Kusjes..!!

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:24

Check anders ook nog even jackrusselterrier.nl, is ook van de rasvereniging.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 03:03

venga schreef:
Check anders ook nog even jackrusselterrier.nl, is ook van de rasvereniging.

niet van de rasvereniging dus, daar is er maar een van en dat is dus de nvjrt... de britisch jack russell vereniging is niet erkend.....

je word nu , al tijden trouwens, 'doodgegooid "met jack russell terriers, bv op marktplaats... de een nog exclusiever dan de andere.... trap daar niet in... de meeste daarvan zijn gewoon kruisingen....niks niet raszuiver oid... en daar krijgt de gemiddelde jack ook zijn "slechte" naam van... de meest verschillende kleuren duiken op, black and tan, blauw, reebruin enz... dit zijn dus echt geen jack russells... ook de jack heeft met bepaalde erfelijke aandoeningen te kampen... verschillende oogafwijkingen, patella luxatie enz... alleen serieuse fokkers laten de ouderdieren daar op testen en fokken alleen met honden die daar vrij van zijn...

dus neem contact op met de nvjrt, kijk bv op doggynet bij fokkers van de JR en laat je zeer goed informeren... het aanschaffen van een pup uit een gelegenheidsnestje, een foutjes nestje, een nestje van oh pupjes zijn zo leuk en een nestje met de ozo grappige kleurtjes komt het ras niet ten goede... vind je de JR echt zo leuk, ga dan serieus te werk en ga bij een verantwoorde fokker kijken...

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 07:10

amandatjuh88 schreef:
Het zijn idd erg leuke schattige hondjes.. Maar je moet wel hondenkennis hebben en niet bang zijn om ze op hun kop te geven, want het zijn echte Terriers he Knipoog
sommige kunnen goed met andere honden opschieten maar die van mijn vriendin dus totaal niet. Als die een hondje ziet vliegt ze meteen naar zijn keel.
Dus echte Terriers Knipoog
ik zou eerst veel informatie over het ras zoeken want het zijn niet 100 % makke hondjes.. Maar wel heel leuk Haha!

Kusjes..!!

Volgens mij gaat dit voor veel rassen op...Jack's zijn gewelding, vooral met een goed opvoeding.
Ze zijn klein, makkelijk hanteerbaar, makkelijk in huis en sportief.
En ook nog eens leuk om te zien!

Zorg dat je inderdaad een goede krijgt, daar kun je zoveel pliezer van en mee hebben!

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 09:47

[/quote][quote]niet van de rasvereniging dus, daar is er maar een van en dat is dus de nvjrt... de britisch jack russell vereniging is niet erkend.....

Sorry, dat zei ik inderdaad niet goed. Deze vereniging streeft echter wel de rasstandaard na.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 11:05

Maar de britisch is NIET de officiele rasvereniging, dat is de www.njvrt.nl. De Britsch is gewoon een Jack Russel ver.

Op hun site vindt je ook alle waarschuwingen mbt erfelijke ziekten enz.,

En ik weet ook nog 2 hele leuke pups te koop, klein kinderen van mijn teefje! Ik pb je even de site.

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 14:20

hartstikke bedankt allemaal

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 14:59

alle info is welkom!!
hoe zijn JR met paarden?
zijn er veel fokkers is W brabant?
beoefenen jullie een sport met jullie JR?

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 17:52

Sommigen zijn zo ontzettend fel!
Naast onze rijbak loopt constant een jack russel te rennen, word je gek van en blaffen Scheve mond
Maar ik vind ze wel grappig Haha!

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 21:51

Dit is mijn jack Russel Ozzie (Ze komt uit Oss, dus niet van Ozzy Osbourne!) Ze is echt heel fel dus als je een hondje wilt dat lekker op de bank komt liggen moet je denk ik geen jack nemen. De onze rent geregeld tegen de muur omhoog als de dolle 5 minuten komen!

Maar ze is wel ontzettend lief, vooral toen ze nog een pup was, zo schattig!:
Afbeelding

Net wakker:
Afbeelding

verhouding Maat 44 en Ozzie:
Afbeelding

Wat was ze toch leuk als puppie!!!
Afbeelding

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 23:16

De mijne is 5 jaar en ligt uren te pitten, alleen buiten is ze fel op haar bal. We doen alleen maar buiten spelen met haar, binnen is "rust". Heeft ook met leeftijd te maken!

Afbeelding

Hierboven een strandwandeling met JRt's.........

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 10:10

jaja jack russels!
Wij hebben er sinds een paar maanden ook eentje! Erg leuk maar je moet ze inderdaad wel de ruimte geven om lekker uit te kunnen razen.. het zijn meestal hele drukke aanwezige hondjes. maar wel erg leuk!

En je moet ze vanaf het begin af aan meteen duidelijk laten weten wat wel en niet mag want anders nemen ze je in de maling hoor. echte jack russel terroristen zijn het af en toe.

Als jullie er eentje willen weet ik binnenkort nog wel een leuk nest van een hele fijne moeder die hele fijn jack russels voorbrengt (incl die van mij Haha!)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 10:15

Zo leuk vind ik ze niet Haha! Mijn oma heeft er 5 bij elkaar gehad en was altijd dikke moordpartijen. Ze liepen rond op het bedrijf en elke kat, konijn of ander levend wezen wat ze voorbij zagen komen dat pakten ze. Toen mijn oma verhuisde moesten ze ineens aan de riem lopen. Als ze nu een andere hond zien staan ze stijl overeind aan de riem en willen ze die het liefst aanvliegen. Mijn oma heeft jarenlange ervaring met het houden van Dobermanns en zelfs een Jack is niet makkelijker. Ik denk dat het wel anders is als je er maar 1 neemt en deze vanaf het begin overal aan laat wennen (katten e.d) en echt duidelijk afstraft wanneer die iets fout heeft gedaan... want wat een rotzakken zijn het Haha!

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 14:35

Ik heb er ook twee... Een ruwharige en een kortharige.. Ze zijn eigenlijk alleen druk als er bezoek komt.. dat vinden ze gewoon erg spannend.. en voor de rest als we buiten met ze aan het spelen zijn met de bal..

Ik ben vanaf dag 1 donders consequent geweest, mijn vriend niet, met het gevolg dat ze naar mij erg goed luisteren (ben een echte leider..hahaha), maar naar mijn vriend luisteren ze nooit! Maarja, die begint ook 9 van de 10x te lachen als ze iets doen wat niet mag.. dus dat kan je dan ook wel verwachten..

Ik vind het heerlijke beesten..

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 14:38

Hermesdeux schreef:
Zo leuk vind ik ze niet Haha! Mijn oma heeft er 5 bij elkaar gehad en was altijd dikke moordpartijen. Ze liepen rond op het bedrijf en elke kat, konijn of ander levend wezen wat ze voorbij zagen komen dat pakten ze. Toen mijn oma verhuisde moesten ze ineens aan de riem lopen. Als ze nu een andere hond zien staan ze stijl overeind aan de riem en willen ze die het liefst aanvliegen. Mijn oma heeft jarenlange ervaring met het houden van Dobermanns en zelfs een Jack is niet makkelijker. Ik denk dat het wel anders is als je er maar 1 neemt en deze vanaf het begin overal aan laat wennen (katten e.d) en echt duidelijk afstraft wanneer die iets fout heeft gedaan... want wat een rotzakken zijn het Haha!

Dat is niet bij elke JR het geval hoor... Vorig jaar hebben wij twee babyhaasjes gehad en onze Jacks waren er bijzonder beschermend mee.. Zelfs zo erg dat ik er wel bij kon, maar mijn vriend niet, dan begonnen ze te grommen.. En ook tegen mijn schaapjes, shetlander en konijn zijn ze erg lief.. Ze tollereren zelfs andere honden op het erf...

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 07:22

Margo schreef:
jaja jack russels!
Wij hebben er sinds een paar maanden ook eentje! Erg leuk maar je moet ze inderdaad wel de ruimte geven om lekker uit te kunnen razen.. het zijn meestal hele drukke aanwezige hondjes. maar wel erg leuk!

En je moet ze vanaf het begin af aan meteen duidelijk laten weten wat wel en niet mag want anders nemen ze je in de maling hoor. echte jack russel terroristen zijn het af en toe.

Als jullie er eentje willen weet ik binnenkort nog wel een leuk nest van een hele fijne moeder die hele fijn jack russels voorbrengt (incl die van mij Haha!)

Welke moeder is dat? (en welke vader).

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 16:07

wat ee n leuke info allemaal, mijn vaderwordt steeds enthousiaster

maar hoe is de JR tegenover een andere hond, we hebben namelijk al een reu van 5 jaar, die is naar dominant, eerder onderdanig

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 23:18

heb een kruising, geloof niet dat de mijne ras echt is. via marktplaats me ma wou er 1, nu hebben we deze overgenomen van mensen die hadden ook een herder en die greep hem elke keer, echt zielig ze halsbandje was er zelfs kapot door gegaan dus dan raad je het al. het is een echt gedrochtje, sloopt alles, als hij alleen is en daarom zit hij dan ook in de bench en ja afentoe oost- indisch doof he Lachen maar wel een schat

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 23:27

hier nog 2 foto''s

Afbeelding

Afbeelding

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 05:19

staan toch weer aardig wat vooroordelen in dit topic... helaas vooral veroorzaakt omdat de meeste mensen niet weten hoe en jack behoort te zijn... de vele kruisingen en stamboomloze jacks maken dit beeld compleet... druk, nerveus, blaffen, erg fel met andere honden, ongecontroleerde jachtdrift...erg jammer, een jack is een terrier..dus ja het zijn geen watjes..het zijn actieve honden die graag rennen en bezig zijn... ik heb er zelf 5 in huis liggen ze heerlijk te maffen op de bank, heerlijk te kroelen op schoot ... ook heb ik 2 katten... geen probleem... veel mensen zien alleen maar zo'n pupje en oh ah wat lief, klein met vlekken... en tja pupja mag van alles, alles is even schattig.. en zodra het pupje ouder word is het in een keer vervelend en niet zo schattig meer.
hoe vaak hoor en zie je niet dat mensen met zo'n klein pupje buiten zijn en oh kijk hij durft zomaar tekeer te gaan tegen die grote herder van de buren... oh ja heel "stoer" maar een stuk minder fijn als hij dat ook nog doet als hij volwassen is..

ja mijn honden zijn niet altijd leuek tegen vreemde honden, maar dat staat groten deels los van het feit dat het jacken zijn, het is nl een roedel... en als er 1 onrust stookt dan staan er 5 te joelen... dat is ook zo met een roedel labradors of welk ras dan ook...

nogmaals, wil je een echte jack, ga dan op zoek naar een verantwoorde fokker... ga kijken bij verschillende fokkers enz.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 10:03

En hoe je hond met anderen is heeft ook niet zo veel met het ras te maken, maar met leeftijd, gewenning aan elkaar enz.

Jack's zijn geweldig mits goed opgevoed, maar dat telt idd voor ieder ras! En niet ieder hond ook niet iedere jack, is hetzelfde!