Tekenvraagje... hoe lang...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jellie

Tekenvraagje... hoe lang...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 20:18

Ik hoop dat er hier mensen zijn die verstand van teken hebben..
Nav mijn topic; viewtopic.php?f=2&t=412308 heb ik een vraagje.
Hoe lang kan een teek in een auto overleven?
Gezien ik een paar honden bij me in de auto had die onder die teken zaten, ben ik bang dat ik mss zo'n beest in mijn wagentje heb... Nagelbijten / Gniffelen

Vasthi

Re: Tekenvraagje... hoe lang...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 22:28

AAAAAAh, een scenario voor een horror dit, misschien laten ze zich morgen allemaal vanaf het dak op jou vallen }>

Kunnen die beesten wel overleven zonder levensbron?

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 22:53

gatver daar heb ik nooit aangedacht! en aangezien die van mij ook onder zaten blehhh en help.... hoop toch wel dat ze dood gaan omdat ze verder niets eetbaars vinden in mijn wagentje.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 01:57

Volgens mij kunnen ze nog best lang overleven. Haha!
Maar bij de DA kun je een omgevingsspray kopen, als je daar je auto mee inspuit heb je er voorlopig geen last meer van Knipoog

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 17:20

OMG... Nagelbijten / Gniffelen ThePast03, bedoel je met DA de dierenarts of de drogist. Ik denk dat ik dat dan maar uit voorzorg zal moeten doen.....

Vasthi, ik denk dat ik maar een pet op doe Haha! Heb zó'n welige bos krulhaar Haha!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:23

Met DA bedoel ik de dierenarts Knipoog

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 18:49

ThePast03 schreef:
Met DA bedoel ik de dierenarts Knipoog

Thanx, dat dacht ik al maar vroeg t maar even voor de zekerheid om communicatiestoornissen te voorkomen Haha!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:08

een teek kan ongeveer 4 tot 7 dagen overleven zonder bloed.
Je moet je alleen niet zo druk maken om teken. Je hebt bv frontline, exel voor teken en die moet je om de 4 weken tussen de schouder bladen druppelen. ( je hebt ook bandjes) die verstoten de teken en als ze teken hebben zijn ze er voor beschermd. er is echter een teken ziekte die we hier in nederland nooit hebben gehad. die trekt steeds mee het land in. daar heb je alleen iets voor bij de DA
maar zolang je hond niet ziek word, zal ik me niet zo druk maken..

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 20:11

We gebruiken bij de hond ook Frontline, gelukkig. Knipoog
Zelf vind ik het geen prettig idee dat ze in de auto kunnen zitten want ze kunnen ook op mij of manlief komen.. maar bedankt voor je info OK dan!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 23:26

pubelia schreef:
Je moet je alleen niet zo druk maken om teken. Je hebt bv frontline, exel voor teken en die moet je om de 4 weken tussen de schouder bladen druppelen. ( je hebt ook bandjes) die verstoten de teken en als ze teken hebben zijn ze er voor beschermd. er is echter een teken ziekte die we hier in nederland nooit hebben gehad. die trekt steeds mee het land in. daar heb je alleen iets voor bij de DA

Bij die nieuwe tekenziekte ben je al bijna te laat als je hond ziek wordt.
Hier in mijn woonplaats zijn er vorig jaar twee honden aan overleden Verdrietig
Het is dus altijd belangrijk om te zorgen dat je hond tegen teken is beschermd. Zelf gebruik ik altijd de spray van Frontline.

Ook moet je opletten dat je zelf geen teken oploopt ivm de ziekte van Lyme.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 12:22

ThePast03 schreef:
pubelia schreef:

Bij die nieuwe tekenziekte ben je al bijna te laat als je hond ziek wordt.
Hier in mijn woonplaats zijn er vorig jaar twee honden aan overleden Verdrietig
Het is dus altijd belangrijk om te zorgen dat je hond tegen teken is beschermd. Zelf gebruik ik altijd de spray van Frontline.

Ook moet je opletten dat je zelf geen teken oploopt ivm de ziekte van Lyme.
Ja maar het banketstaaf is van die teken ziekte, dat daar frontline zelf niet tegen helpt. Ik bedoel als frontline niet helemaal zijn best heeft gedaan en er komt toch een teek met die ziekte op de hond. word dus besmet, helpt de frontline er niet tegen...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 12:41

pubelia schreef:
Ja maar het banketstaaf is van die teken ziekte, dat daar frontline zelf niet tegen helpt. Ik bedoel als frontline niet helemaal zijn best heeft gedaan en er komt toch een teek met die ziekte op de hond. word dus besmet, helpt de frontline er niet tegen...

Daarom gebruiken wij dus ook de spray van Frontline. Die legt een soort filmpje over de huid van de hond waardoor de teken niet kunnen bijten. De druppels werken pas als de teek al gebeten heeft.
Defenddog werkt ook met zo'n filmpje, dus die kun je ook gebruiken.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 12:59

ThePast03 schreef:
pubelia schreef:

Daarom gebruiken wij dus ook de spray van Frontline. Die legt een soort filmpje over de huid van de hond waardoor de teken niet kunnen bijten. De druppels werken pas als de teek al gebeten heeft.
Defenddog werkt ook met zo'n filmpje, dus die kun je ook gebruiken.

de druppels van frontline doet het zelfde legt ook een soort filmpje op de huid. staat teminsten op de verpakking. defenddog ken ik niet.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 13:31

Bij Frontline kunnen de teken nog 48 uur blijven leven lees ik nu.
Bij Defenddog komt er dus een beschermlaagje over de huid waardoor teken zich niet vast kunnen bijten.
Allebei werken ze wel tegen de tekenziektes, dus dat is in orde.

Waar je wel op moet letten is dat beide merken maar 4 weken tegen teken beschermen, terwijl ze 6 weken tegen vlooien beschermen!

Het beste kun je maar open vlaktes opzoeken in het tekenseizoen Knipoog

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 13:35

ThePast03 schreef:
Bij Frontline kunnen de teken nog 48 uur blijven leven lees ik nu.
Bij Defenddog komt er dus een beschermlaagje over de huid waardoor teken zich niet vast kunnen bijten.
Allebei werken ze wel tegen de tekenziektes, dus dat is in orde.

Waar je wel op moet letten is dat beide merken maar 4 weken tegen teken beschermen, terwijl ze 6 weken tegen vlooien beschermen!

Het beste kun je maar open vlaktes opzoeken in het tekenseizoen Knipoog

ik wil eingelijk meer info over die defenddog.
Waar kan je het kopen? Hoe werkt het (welke vorm heb je het)? Heb je het in verschillende klasses? (bv bij frotnline gaat het per kilo's)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 13:41

pubelia schreef:
Waar kan je het kopen? Hoe werkt het (welke vorm heb je het)? Heb je het in verschillende klasses? (bv bij frotnline gaat het per kilo's)

Defenddog bestaat al heel lang. Ik gebruik het altijd bij mijn Chihuahua's omdat je het met shampoo kunt uitwassen. Voor het geval ze een allergische reactie krijgen.
Je kunt het gewoon bij de dierenarts kopen (sommige hebben het niet op voorraad en moeten het bestellen) en het is een spuitflacon.
Voor zover ik weet heeft het geen verschillende klasse's.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 13:47

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 13:48

ThePast03 schreef:
pubelia schreef:

Defenddog bestaat al heel lang. Ik gebruik het altijd bij mijn Chihuahua's omdat je het met shampoo kunt uitwassen. Voor het geval ze een allergische reactie krijgen.
Je kunt het gewoon bij de dierenarts kopen (sommige hebben het niet op voorraad en moeten het bestellen) en het is een spuitflacon.
Voor zover ik weet heeft het geen verschillende klasse's.

ok dan je wel.

ff offtopic als je een cattle dog hebt ga er lekker mee frisbeen, en erna wedstrijden mee doen kan je nog heeeel ver mee komen....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 13:52

pubelia schreef:
ok dan je wel.

ff offtopic als je een cattle dog hebt ga er lekker mee frisbeen, en erna wedstrijden mee doen kan je nog heeeel ver mee komen....

Ik weet er alles van. Ik heb met een vorige Cattle dog bijna alle sporten gedaan die er bestaan Knipoog (Met mijn Chihuahua's overigens ook!)
Onze huidige Cattle is een beetje gestoord (wel prettig gestoord hoor), hij is een angstbijter wat het al niet fijn maakt om te sporten en bovendien ook nog eens liever lui dan moe. Beide eigenschappen horen natuurlijk totaal niet bij het ras en hij is dus de bekende uitzondering Haha!

Hij kent alle agilityhindernissen, kan flyballen en loopt op gg1 niveau.
Maar het is niet zo dat hij staat te springen om te werken, dus wedstrijden lopen doe ik hem maar niet aan.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 14:17

en ik vind het zo'n gave honden. bij ons op frisbee doen er 2 catlle dogs mee. echt gaaf joh hoe die het doen....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 14:20

Gave honden zijn het zeker! En ze kunnen enorme sprongen maken naar zo'n frisbee.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 14:28

Ik doe het ook met onze labrador, die zeer intteligent is. als het te lang duurt en liggen geen frisbees meer op de grond dan gaat hij zonder commando iedere keer om. (krijgt hij nog geen frisbee). En anders als er wel frisbees liggen zijn die ook goed genoeg. als hij maar met zo'n frisbee kan spelen.

Afbeelding

(hij is hier nog wel wat te dun)

Afbeelding

Afbeelding

hihi is lekker offtopic!!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 14:29

Jammer dat de foto's zo donker zijn, maar het ziet er leuk uit.
En ik zie een Labrador tien keer liever zo dan dat ze te dik zijn (wat je meestal ziet Bloos )
Inderdaad wel lekker offtopic Knipoog

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 14:33

ThePast03 schreef:
Jammer dat de foto's zo donker zijn, maar het ziet er leuk uit.
En ik zie een Labrador tien keer liever zo dan dat ze te dik zijn (wat je meestal ziet Bloos )
Inderdaad wel lekker offtopic Knipoog

dank je wel Bloos klopt veel labjes zijn te dik. onze labrador moeten wij nu ook remmen met eten. Hij is nu perfect...

Afbeelding

toch?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 14:35

Voor zover ik het kan zien ziet hij er prima uit!
Het zijn jachthonden die gefokt zijn om te werken en een te dikke hond kan nooit goed werken Knipoog
Maar nu laat ik dit topic verder over teken gaan! Haha!