Nav mijn topic; viewtopic.php?f=2&t=412308 heb ik een vraagje.
Hoe lang kan een teek in een auto overleven?
Gezien ik een paar honden bij me in de auto had die onder die teken zaten, ben ik bang dat ik mss zo'n beest in mijn wagentje heb...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ThePast03 schreef:Met DA bedoel ik de dierenarts
pubelia schreef:een teek kan ongeveer 4 tot 7 dagen overleven zonder bloed.
Je moet je alleen niet zo druk maken om teken. Je hebt bv frontline, exel voor teken en die moet je om de 4 weken tussen de schouder bladen druppelen. ( je hebt ook bandjes) die verstoten de teken en als ze teken hebben zijn ze er voor beschermd. er is echter een teken ziekte die we hier in nederland nooit hebben gehad. die trekt steeds mee het land in. daar heb je alleen iets voor bij de DA
maar zolang je hond niet ziek word, zal ik me niet zo druk maken..
ThePast03 schreef:Ja maar het banketstaaf is van die teken ziekte, dat daar frontline zelf niet tegen helpt. Ik bedoel als frontline niet helemaal zijn best heeft gedaan en er komt toch een teek met die ziekte op de hond. word dus besmet, helpt de frontline er niet tegen...pubelia schreef:een teek kan ongeveer 4 tot 7 dagen overleven zonder bloed.
Je moet je alleen niet zo druk maken om teken. Je hebt bv frontline, exel voor teken en die moet je om de 4 weken tussen de schouder bladen druppelen. ( je hebt ook bandjes) die verstoten de teken en als ze teken hebben zijn ze er voor beschermd. er is echter een teken ziekte die we hier in nederland nooit hebben gehad. die trekt steeds mee het land in. daar heb je alleen iets voor bij de DA
maar zolang je hond niet ziek word, zal ik me niet zo druk maken..
Bij die nieuwe tekenziekte ben je al bijna te laat als je hond ziek wordt.
Hier in mijn woonplaats zijn er vorig jaar twee honden aan overleden![]()
Het is dus altijd belangrijk om te zorgen dat je hond tegen teken is beschermd. Zelf gebruik ik altijd de spray van Frontline.
Ook moet je opletten dat je zelf geen teken oploopt ivm de ziekte van Lyme.
pubelia schreef:Ja maar het banketstaaf is van die teken ziekte, dat daar frontline zelf niet tegen helpt. Ik bedoel als frontline niet helemaal zijn best heeft gedaan en er komt toch een teek met die ziekte op de hond. word dus besmet, helpt de frontline er niet tegen...
ThePast03 schreef:pubelia schreef:Ja maar het banketstaaf is van die teken ziekte, dat daar frontline zelf niet tegen helpt. Ik bedoel als frontline niet helemaal zijn best heeft gedaan en er komt toch een teek met die ziekte op de hond. word dus besmet, helpt de frontline er niet tegen...
Daarom gebruiken wij dus ook de spray van Frontline. Die legt een soort filmpje over de huid van de hond waardoor de teken niet kunnen bijten. De druppels werken pas als de teek al gebeten heeft.
Defenddog werkt ook met zo'n filmpje, dus die kun je ook gebruiken.
ThePast03 schreef:Bij Frontline kunnen de teken nog 48 uur blijven leven lees ik nu.
Bij Defenddog komt er dus een beschermlaagje over de huid waardoor teken zich niet vast kunnen bijten.
Allebei werken ze wel tegen de tekenziektes, dus dat is in orde.
Waar je wel op moet letten is dat beide merken maar 4 weken tegen teken beschermen, terwijl ze 6 weken tegen vlooien beschermen!
Het beste kun je maar open vlaktes opzoeken in het tekenseizoen
pubelia schreef:ik wil eingelijk meer info over die defenddog.
Waar kan je het kopen? Hoe werkt het (welke vorm heb je het)? Heb je het in verschillende klasses? (bv bij frotnline gaat het per kilo's)
ThePast03 schreef:pubelia schreef:ik wil eingelijk meer info over die defenddog.
Waar kan je het kopen? Hoe werkt het (welke vorm heb je het)? Heb je het in verschillende klasses? (bv bij frotnline gaat het per kilo's)
Defenddog bestaat al heel lang. Ik gebruik het altijd bij mijn Chihuahua's omdat je het met shampoo kunt uitwassen. Voor het geval ze een allergische reactie krijgen.
Je kunt het gewoon bij de dierenarts kopen (sommige hebben het niet op voorraad en moeten het bestellen) en het is een spuitflacon.
Voor zover ik weet heeft het geen verschillende klasse's.
pubelia schreef:ok dan je wel.
ff offtopic als je een cattle dog hebt ga er lekker mee frisbeen, en erna wedstrijden mee doen kan je nog heeeel ver mee komen....
ThePast03 schreef:Jammer dat de foto's zo donker zijn, maar het ziet er leuk uit.
En ik zie een Labrador tien keer liever zo dan dat ze te dik zijn (wat je meestal ziet)
Inderdaad wel lekker offtopic