Dus ben ik net naar het asiel geweest......
En het hondje wat ik op de foto`s al had gezien viel een beetje tegen. Zo dominant als maar zijn kan, echt bijna agressief. Ik mocht er mee wandelen, en die paar oefeningen die ik toen deed gingen opzich goed, totdat ik hem wilde corrigeren en op zn rug (achterwerk) duwde, toen viel hij naar me uit. Natuurlijk heb ik dat meteen mild afgestraft (flinke ruk aan de slipketting), maar toch viel me dat even heel erg tegen, was meteen niet enthousiast meer.
Binnen nog wat meer honden gezien, waaronder 1 hele lieve teef, die wss van zwervers is (geweest), en heel erg mager was. Zaterdag ga ik misschien ook even met haar lopen, en Rakker (jaja...) misschien nog een kans geven.
Ik kan die hond maar niet uit mn hoofd zetten... dat hij hapte enzo. Dat beest is 1,5 en heeft al kennelijk bij 2 eigenaren en in het asiel gezeten. En het is een reu in zn puberteit....
Is dat nou juist niet een hele uitdaging om daar een goede vriend van te maken? Ik heb ervaring zat met honden, en als ik niet met die mensen van het asiel was geweest had hij een rot trap gehad van me, dus bang ben ik er niet voor. Hij was helemaal gek met die man die hem zo vaak uitlaat, dus wellicht gewoon een kwestie van tijd en vertrouwen. En wie weet helpt een castratie wel grotendeels...??
Ik geef hem zaterdag gewoon nog een kans...

Wat vinden jullie?